Fórum témák
» Több friss téma |
A feszültségmérésből fogjuk megtudni miért nem szólhatott. A tervezési elvek nagyvonalú kezelése a hangjára nyomná rá a bélyegét.
A bemeneten a rajzon én 10µF -os elkót látok. Oda 1µF -ost kellene tenni.
Esetleg kimérni, nem hibás-e ? A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Tehát a feszültségek:
-3 - 1 : 13,85V -3 - 2 : 24.1V -3 - 4 : 18V -3 - 5 : 25V Szerintem itt valami gubanc lehet! Mert az ic is most már szinte izzik!
Ez valami egészen elképesztő eredmény. Nem a panel tükörképét készítetted el véletlenül?
Az IC-t szemből nézve, lábak lefelé, bal oldalra esik az egyes láb. Szerk.: milyen felépítésű a tápegységed? Mekkora szűrőkondenzátor van benne? Használtál az élesztéshez áramkorlátozó ellenállást (10 ohm körüli) a tápágban? A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Nem, nem tükörkép!
A táp amiről hajtottam: Egy El vasmagos transzformátor 1 szekunderrel amely egyenirányítás és pufferelés nélkül tud 18V-ot Pufferelve és egyenirányítva 23,9V-ot. Két db 4700µF 40V-os kondenzátort használok. Egyenirányításra pedig 4 db diódát. Ellenállást nem használtam. Nem ez lenne a végleges táp, ezt csak összedobtam amíg élesztgetem!
A táp kifogástalan. Ha nincs zárlat a nyomtatott-áramkörön az IC-t holttá lehet nyilvánítani.
Az áramkorlátozás nélküli élesztés, feleslegesen nagy kockázatot jelent, lebeszélnélek róla. Az IC-t ajánlott a hűtőbordára fogatva beforrasztani, akkor a hosszasabb melegítés sem tesz benne kárt. A végleges tápot max. 26V/ 4 ohm, vagy 36V/ 8 ohm-ra érdemes választani.
Rendben, nagyon sokat segítettél!
Köszönöm a tanácsokat!
Nekem ilyenek a feszültségek, és a kondenzátorok helyesen vannak bekötve mindkét végfoknál.
Ami nem szól: 1 - 0V 2 - 1V 4 - 1V 5 - 28,3V Ami szól: 1 - 14,3V 2 - 14.5V 4 - 14,3V 5 - 28,3V
Szia! A bementi ellenállás-osztód helytelenül működik, például ezen a rajzon R6 helyén 100k helyett mondjuk 100 ohm van. Persze lehet más is, ami az 1-es láb feszültségét nem engedi féltápra felkúszni.
Ha testre zárt volt a bemeneted, akkor C1 zárlat is ekként viselkedik. Az IC-nek a mérések alapján szerencsére nincs semmi baja A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Idézet: „A bemeneten a rajzon én 10µF -os elkót látok. Oda 1µF -ost kellene tenni. Esetleg kimérni, nem hibás-e ?” Szia reloop ! A hozzászólást én írtam, magamtól idézek. Ha jól van bekötve, ettől még szólnia kellett volna, de felvetődött bennem egy kérdés. A gyári ajánlásokon akár szimmetrikus, akár aszimmetrikus kapcsolásról van szó, 1 µF elko van berajzolva. Az LM 1875-ös gyári kapcsolásán , ami ehhez nagyon hasonló, 1µF és 2,2 µF , de fóliakondenzátor van feltüntetve. Mi erről a tapasztalatod, véleményed ? A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Szia! A csatolókondenzátor és az erősítő IC bemeneti ellenállása egy felülátersztő szűrőt alkot. Általánosságban 5-15Hz közé szoktuk méretezni a szűrési frekvenciáját. A bemeneti ellenállásból és a frekvenciából kiszámítható a kondenzátor értéke.
Az elektrolit kondenzátor áramszivárgásra és kiszáradásra hajlamos, alacsony a gyártási pontossága ezért igényes kapcsolásoknál a fóliakondenzátorokat favorizáljuk. A TDA2030 talán nem ez az eset
Szia engem érdekelne de akor súb bass is tud adni ? nyak rajzot meg alkatrész listát tutc adni kapcsolási-rajzot is előre is köszönöm a választ . !
Szia Reloop! Azt szeretném kérdezni, hogy ez a kapcsolási rajz a mellékelt nyáktervhez készült? Mert nem nagyon értem a pozíciószámok nem egyeznek néhol, valamint a c2 pl az 470p vagy 270p? Melyik lenne a helyes?
Szia! Lehet, hogy nem pontosan fésültem össze őket. C2-nek mindkét érték megfelel, ha van a nagyobb (470pF) azt használd.
Az pont jó mert 470p-m van itthon. És akkor a nyákrajzos ellenállás értékeket ültessem be, vagy a kapcsi rajzon lévő érték és pozíció számot ültessem a nyákrajzos pozíciószámra?
Itt is bármelyiket követheted.
Szerk.: úgy volt, hogy szellősebbre fogom átdolgozni a NYÁk-ot, a .LAY csak egy munkafájl. A rajz már a véglegeshez készült. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Üdv mindenkinek. Kis segítség kellene. megépítettem egy sztereot 2030-assal. ahogy tápot adtam neki (12V akku) a 470µF kondi elszállt. (most e nélkül is működik), ám ha nem akksit, hanem egyenirányított tápot adok neki (220V/12V 5A led tápegység) akkor csak búg, de veszettül. A képen (tda s) a piros körrel jelölt kondi szállt el.Előre is köszi a válaszokat..
Szevasz! Először is nézd meg hogy polaritás helyesen ültetted be a kondikat, ha igen nézd meg hogy mekkora a maximum feszültség tűrésük. Másik dolog, ami a kábelezést illeti, nem szabad (nem ajánlott) egyik végfok panelről a másikra vinni az áramot. A paneleket külön külön a tápra illik kötni. Ha valami nem világos a panel bekötésével szolj es csinalok egy rajzot. Ám mélyik panelt készítetted el neki?
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Köszönöm. Én balga fordítottan kötöttem be. egyébként 25V 470uF. és mitől van a gerjedés, zúgás? ezen elszállt kondi hibája lehet? (most nincs benne)
Mellékelem hova kell tenni a + és a gnd kábelt, hogy kerüld el a gerjedést. Most nézem csináltal egy jó kis hurkot a gnd nél. Bejeloltem hogy mék fóliacsikot szakisd meg egy kicsit és nezd meg, hogy megáll-e a gerjedés. Ami fontos a tápról használod akkor amperenkénti 1000µF szűrés nem ártana rá. Ahg es meg van hiba, kijavitom es elküldöm. Saját magadat verted át a feliratozással.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Nagyon köszi előre is. az az igazság hogy nagyon kezdő vagyok elektronikában, ez csak hobbi...ha tápról akarom akkor hová kell kondi? Ut + és Ut- közé? (ahogy a 470-es volt?)
Igen úgy mint ahogyan a 470es volt. A rajzon látszik 2 darab piros vezeték, azt szakitsd meg arra nincs szukség. Akkor ahogyan feliratoztad a panelt oda tettem meg 2 kondit oda tudsz forraszatni még mondjuk valami nagyobbacskát. Tettem 2 darab átkötést is a panelre, remelem láthato. Bejeloltem hova mit kössél, itt a tápot értem. Esetleg tudnál képet mutatni a kész panelről? (alulról felulről). Igazából ez sem a legjobb megoldás, de már egy fokkal jobb.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Jelen esetben így néz ki a panel.: (rajzon piros légkötés, sárga áthidalás)
Képen kék vezeték :táp fekete vezeték:átkötés
Tényleg nagyon köszönöm a segítséget, már kezdten feladni.... illetve a két nagyobb kondi pl 2200µF vagy inkább 4700µF-os legyen? és a 470-es attól független kell bele, vagy így elhanyagolható?
Elosszor is látok 2 púpos kondit, azt cseréld ki. A ket feket drotot es a keket ami kozepre megy, az cinezd egy helyre. (Kicsit legyenek jobban egybe a gndk) A másik kéket pedi ahogy mutattam tedd középre, hogy egyik árama se haladjon át a masikén. A panelen is kell egy kis puffer gerjedés ellen. Azonkívü meg odateheted a 2 panelnek a 4700ast. Az teljes mertekben eleg lesz.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
a két púpos a 25V 470µF-es ami elszállt.. sajnos ez helyett hirtelen csak 16v-os van...Mégegyszer nagyon köszönöm.neki is állok.
Hát ha a tápod nem haladja meg ezt a feszültséget akkor berakhatod. Nincs mit, majd ird le a fejleményeket.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
tápról továbbra is beteg....serceg... zúg. a bekapcs gomb világítós bill kapcsoló. ebben az izzó villog. hol erősebben hol halványabban.(gondolom kondi kisüléi idő) akksiról továbbra is jó......marad ez a megoldás.... még valami. ha 9v-os 850mA -es adaptert használok, úgy meg darabosan szól...itt is kondi kisülési idő??elég ritmikus... mintha egy 555-ös áramkör is lenne benne...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |