Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   116 / 167
(#) dniki88 hozzászólása Márc 10, 2015 /
 
Sziasztok
Olyan gondom lenne, hogy most volt szervízben az autóm. A javításhoz le kellett venni a sarut az akkumulátorrol.
Most visszatéve folyamatosan riaszt az autó, nem reagál a távirányítóra sem. Csak ha vissza le van véve a saru akkor hallgat el. Kb. 1 hetet volt áramtalanítva.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
(#) cupika97 válasza dniki88 hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Trabant, Lada, KisPolszki? Enyiből nemtudunk segíteni.
(#) dniki88 válasza cupika97 hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Szia

1999 Swift. Riasztó utólag beszerelve, központival, előző tulaj révén. Riasztó típust most nem tudom megnézni.
(#) vovozs válasza dniki88 hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
OK most már tudjuk, Lada benzines motorral turbo nélkül.
(#) Inhouse válasza dniki88 hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Pedig valószínűleg egy utólagosan szerelt riasztónál a legfontosabb a típusa lenne. Az autóé szerintem itt lényegtelen, hiszen bármilyen autóba építhető, ugyanúgy...
Ha kulcsos, akkor talán kell egy ki/bekapcsot csinálni a kulccsal?
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Van olyan típusú riasztó ami ha áramot adsz neki akkor 15 mp-n belül meg kell nyomnod a távkapcsoló valamelyik gombját , különben nem reagál semmire csak riaszt.
(#) vovozs hozzászólása Márc 10, 2015 /
 
Fénykép a távirányítóról. De nem egy hasomlóról.
(#) kisgy hozzászólása Márc 11, 2015 /
 
Üdv!

Kis tippet, segítséget kérnék...
Univerzális központi + csomagtér nyitós vezérlőnél hogy lehet megoldani hogy zárjon is?
Csak a reteszelés érdekelne, nem a felpattintás.
Nincs valami végállás relé vagy valami hasonló?
Seat Ibizáról ('99) lenne szó.
Az új autóknál a gyári elvileg úgy működnének, hogy nyitás után az ajtó lecsapásakor automatán reteszel.
Az én csomagtér záramban még nincs elektronika, így ez nem működik.
Olyan megoldás is érdekelne, hogy a csomagtér ajtó alá beraknék egy nyomókapcsolót,
ami akkor adna jelet reteszelésre (zárás), ha kézzel felnyitom a csomagteret. Vissza zárni már
zárt állapotban is lehet (elvileg). Így a nyitást én kapcsolnám távirányítóról, a
zárás pedig automata lenne hasonlóan mint a gyári, és tudnám mindig,
hogy nyitott vagy zárt állapotban van (végállás relénél össze keverhető).

Nem tudom érthetően fogalmaztam-e...

Köszönöm!
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Ahol eddig láttam, ott zárva volt a csomagtér, de felpattant (akár bovden, akár motor nyitotta). Amikor lecsaptad, akkor megintcsak nem lehet nyitni kézzel, hiszen zárva van.
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Nem szeretnék pattintósat, inkább vmi hasonlót a gyárihoz.
Most, hogy belegondolok a működésébe elég macerás lehet.
Késleltetni kellene az ajtó felnyitásakor a zárást, mert ha hamar lereteszel, akkor beakad a zár, illetve a zárási időt is időzíteni kell, mert ha folyamatosan záró jelet kap a motor az ajtó nyitott állapotában, akkor tönkre mehet...

Egyszerűbb megoldás is jöhet...
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Arra gondoltam rávilágítani, hogy vagy túlbonyolítod, vagy nem értem, hogy miről beszélsz. A legtöbb csomagtartó lecsukható úgy, hogy a zár zárva van. Tehát lecsukás után illetéktelen nem nyithatja. De ettől belülről egy kallantyú mozdításával felpattintható (vagy azzá tehető). Az, hogy ez bovden, vagy elektromos már részletkérdés.
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Szeretném megtartani a gyári jelleget.
Az én megoldásom is zárva lenne mikor/miközben lecsapod, és kulccsal is nyitható/zárható lenne.
De nem pattintós.
A lényeg az, hogy a távirányítóval csak a csomagtér reteszelését szüntetem meg. Kézzel való felnyitáskor viszont a nyomókapcsoló jelére vissza reteszeljen.
Ha zárna is a vezérlő, akkor nem lenne ilyen "problémám".
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Na, akkor, kulccsal nyitod a csomagtartót és úgy hagyod. A kp zár motorjával egy lemezt, vagy bármilyen más határolót löksz a nyitó gomb mögé, mindegy csak akadályozd meg a mozgását. Így hiába van nyitva, a gombot nem lehet benyomni (lehet billenő kilincses is, nem lényeg), nem fogják tudni kinyitni. Ha viszont nyitod a kp zárat (vagy külön a csomagtartó motort), akkor a retesz félreáll, nyithatod a csomagtartót.
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Utána meg lezárni nem tudom, mert a retesz félre állt, a vezérlő meg csak nyit, és nem zár.

Tehát a vezérlő a csomagtartót csak nyitni tudja, zárni nem. Csak pozitív jelet ad ki magából, negatívat nem. Ezt szeretném megoldani úgy, hogy zárjon is.

Másképp:
A kocsi mellett állok, vettem egy rekesz sört, zárva van a csomagtartó, hiába nyomom az ajtón lévő gombot, zárva van. Megnyomom a távirányítón a csomagtér gombot, kinyit. Odamegyek, megnyomom a csomagtér zár gombját, felnyitom az ajtót, berakom a sört, lecsapom az ajtót. Nem tudom a távirányítóval lezárni, mert nem tud zárni, csak egy jelet ad, a nyitást.

Azt szeretném megoldani, hogy az ajtó lecsapása után le is zárjon. Vagy a távirányítón lévő csomagtér gomb újbóli megnyomásával, vagy máshogy.
Erre írtam az első hsz-ben, hogy az új autóknál úgy van megoldva, hogy a zártestben elektronika van, és mikor lecsapod az ajtót, automatán lezár, nem kell nyomni vagy tenni semmit. Tehát az a vezérlő is csak nyitni tud. Zárást a csomagtér zártestében lévő elektronika végzi automatán.

Valami hasonlót szeretnék összehozni az én autómban is.

Ne haragudj, csak nagyon nem értjük egymást...
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
(#) zoszka válasza kisgy hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Az ajtók zárás jelével vezérelve egy relén keresztül polaritásfordítással be is tudnád zárni.
(#) kisgy válasza zoszka hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Jó megoldás lenne, csak 2x nem ad zárójelet szerintem a vezérlő. Tehát ha az ajtók zárva vannak és le szeretném zárni a csomagteret, újbóli zárás megnyomására nem ad jelet a vezérlő, hanem villog 3-at...
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Vagy nyitod az egész autót csomagtérrel együtt, majd visszazárod.
Van amelyik riasztó tudja zárni is a csomagtartót nyitás után külön.
(#) zoszka válasza kisgy hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Csomagtér kapcsoló, időzítő 5mp, relé polaritást fordít és zár.
(#) farufaru1992 hozzászólása Márc 15, 2015 /
 
Sziasztok,nekem egy giordon nevezetű központi zár vezérlőm volna,ami be is van kötve tökéletesen egy suzuki balenóba,de az index villogtatással már küzdök egy ideje,merthogy az elakadás jelző gombját céloztam meg ezzel,de egyszerre mind a kétoldali indexeket nem viszi,csak egyesével!
Illetve addig eljutottam hogy villog az összes index,de vezetés közben ha indexelsz jobbra megy mind a 4 index,ugyanez van balra indexeléskor is!


Ebben kérném a segítségeteket hogy van e valami tippetek,én egy egyenirányítóra gondoltam!
(#) Inhouse válasza farufaru1992 hozzászólására (») Márc 15, 2015 /
 
Kell 2 dióda a 2 oldal közé, keress rá a rajzokban, biztos volt már vagy 100-szor. A vészvillogónál sincs 1 ponton vezérlhető rész, maga a kapcsoló zárja össze a 2 oldalt.
(#) kisgy válasza zoszka hozzászólására (») Márc 15, 2015 /
 
Zoszka kifejtenéd kicsit bővebben?

Köszönöm!
(#) vovozs válasza kisgy hozzászólására (») Márc 15, 2015 /
 
Alapvető villamossági ismeretek nélkül nagy rizikó hozzányúlni, vidd szerelőhöz jobban jársz.
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 16, 2015 /
 
Csak akkor jó az 5mp, ha addig kinyitottad a csomagtartót kézzel.
Meg kellene nézni, hogy van-e lecsukást érzékelő mikrokapcsoló a zárban. Ha van, annak állapotától és a kp zár motor állásától függően rázárna, ha kell. Ehhez a csomagtartóba is 5 vezetékes motor kell.
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 16, 2015 /
 
Inhouse Zoszka Jól írta.
Az 5mp nem a csomagtér távirányítós nyitásától kezdődne, hanem a kézi felnyitástól egy csomagtér kapcsoló jelére.
Nézegettem, hátha árul valaki olyan időzítő modult, ami jó lenne, és nem kellene építgetni, de nem igazán találtam...

Nincs mikrokapcsoló a zárban.

Vovozs természetesen nem én kötném be, csupán tipp és ötlet érdekel. De ha kapok vmi részletesebb leírást azt sem bánom, legalább jobban el tudom magyarázni a szakinak, hogy mit is akarok
(#) vovozs hozzászólása Márc 16, 2015 /
 
Akinek nem inge ne vegye magára, de én pl. az index szál kikeresésére értettem.
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 16, 2015 /
 
Ha van a zárban mikrokapcsoló, akkor nem kell 5mp időzítő, ha nincs, akkor meg semmi nincs, időzítő sem kell.
Szét kell szedned a burkolatot és megnézni, hogy van-e lehetőség felfogatni egy olyan pontra egy mikrokapcsolót, vagy egy kis mágnest (reed patronhoz), ami akkor fog kapcsolni, ha le van csukva a csomagtartó. Addig nincs miért időzítőt keresni.
(#) zoszka válasza kisgy hozzászólására (») Márc 16, 2015 /
 
Nem nem... a lecsukástól számol és utána zár vissza.
(#) vovozs hozzászólása Márc 16, 2015 /
 
PIC-el oldanám meg egy pár soros kis program mert 1es időzítő mikor lecsukja, hogy onnantól X-mp múlva húzza be csomagtartó záró reléjét 0,7s-ra ez a 2es időzítő. Kifelé nyitó relé meg a vezérlőegység csomagtartó kimenete maradna (relézve)
(#) kovi7777 hozzászólása Márc 17, 2015 /
 
Hello olyan gondom lenne hogy daewoo lanos kocsim van és a központi zárat zárom be a jobb oldali index égve marad azt mondták a központi zár reléjét kell kicserélni merre találom? válaszokat elöre is köszönöm
(#) Inhouse válasza kovi7777 hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Valahol az autóban, ahova beszerelték. Én a műszerfal alá teszem általában.
Ha utólagos...
A kp zár vezetékeit lehet lekövetni az ajtóból, azoknak oda kell menniük. (kék-zöld-barna-fehér-fekete)
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2015
Következő: »»   116 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem