Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   117 / 167
(#) kisgy válasza vovozs hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Inhouse:
Jó megoldásnak látszik ez a reed csöves megoldás, kérdés, hogy használ-e neki az ajtócsapkodás, illetve a hangszóró, meg a mélyláda mágnese. De ahogy olvastam nem annyira érzékeny, mágnes függő. Időzíteni szerintem kellene, mert ha gyengén csapod le az ajtót és behúz a motor míg félig nyitva az ajtó, akkor nyomhatom a távirányítót ismét. Pontosan kellene pozícionálni a csövet.
De lehet csak feleslegesen okoskodom. Mondjuk kötésben nem tudom mi/mik kellenének hozzá...

Zoszka:
Anyag terén milyen típusú időzítő, vagy milyen relé típus kellene a megvalósításhoz? Gondolom hasonló Inhouse elképzeléséhez, csak ő más kapcsolót írt.

Vovozs:
A PIC-ről nem hallottam még, annyit tudok, amennyit utána olvastam nem rég. Jó megoldásnak látszik, árakat viszont nem láttam, illetve nem hiszem hogy fel tudnám programozni az EEPROM-ot. A Szakim 50+, szerintem ő sem. Mondjuk elegendő fórum böngészéssel elképzelhető, de nem 100. Viszont csomagtér kapcsoló, vagy reed cső ehhez is kellesz ha jól gondolom.

Köszönöm!
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Nagy a gyanúm, hogy te valahova az ajtó élére akarsz valamit szerelni. Én nem erre gondoltam, talán írtam már, hogy szedd le a burkolatot és az ajtó belsejében keress egy kallantyút, ami akkor van adott helyzetben, amikor le van csukva. Ha régebbi gép, akkor esélyesebb a dolog.
A reed-et sem fogja érdekelni több a több 10cm-re levő mélynyomó mágnese.
Tuti, hogy nincs pl. csomagtartó világításod?
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Valahogy úgy gondoltam igen, mert nem nagyon van olyan kar, amire fel tudnám rakni a mágnest, vagy a csövet. Szétszedni, lefényképezni nem volt időm, viszont van egy hasonló záram, arról csináltam képet. Az első képen nyitva van,a műanyag csöcs meg tud nyomni egy fület előre (ahogy benyomod a zárrészt) A másodikon zárva van, ilyenkor elfordul a csöcs, és nem ér hozzá semmihez. A harmadikon csak simán benyomtam magát a zárat.
A fülre még lehet hozzá lehetne rögzíteni a csövet, de a műanyag csöcsre maximum valami pici hűtőmágnest lehetne rakni, mert annyira otromba alakja van. Még ami a fényképen van, annál is otrombább, egy sík felület nincs rajta...
Csomagtér világításom nincs, egy csomagtér kapcsolóm van, de az a riasztóé volt. Ki szereltettem, mert be volt dilizve. A kapcsoló viszont ott maradt dísznek.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Idézet:
„egy csomagtér kapcsolóm van,”

Most hülyéskedsz? Ott kapcsoló...akkor már tárgytalan a probléma. Annyi, hogy fordítva kapcsol, amikor le van csukva, akkor nyit.
A kulcsos résszel nem tudom, hogy mit akarsz. A régebbi autóknál volt rudazat a csomagtér ajtóban, az újakon már komplex a zárszerkezet. De nem a kulcsos rész az érdekes.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Csak annyit akartam a kulcsos résszel, hogy rudazat nincs benne egyáltalán, csak közvetlen egy fül a zárszerkezeten, amit ha megnyomsz pattan fel az ajtó.
Az a kapcsoló régen mintha kapcsolta volna a beltér világítást, csak értelmetlennek tartottam akkor is, mert az utastérben világított, a csomagtérben meg egyáltalán nem volt semmilyen világítás.
Ahogy láttam 3 vezeték van tán rajta, egy a kasztnihoz fogatva, egy piros, meg egy fekete. De az utóbbi 2 a kárpit alatt eltűnik, így nem is tudom merre mehet.
De ha fordítva működik a kapcsoló akkor gondolom cserés lesz.
A motor 2 csatlakozójára 4 kábel fog menni? Mert ugye lesz a záró kör (csomagtér ajtó), meg a nyitó (központi vezérlő). Vagy a polaritás váltást meg lehet máshogy is oldani? Vagy nincs valami skicced róla hogy hogy nézne ki?
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Egyre inkább úgy tűnik, hogy nem neked való feladat lesz ez.
- Felpattintást nem akarsz azt mondtad. Amit küldtél képet nem érinti a project, az csak a kulcsos zár.
- Azért volt értelme a csomagtérben levő kapcsolónak, mert volt riasztód és a csomagtér nyitását ezzel érzékelte. Az, hogy aki bekötötte, simán rápárhuzamosította a többi ajtóra az más kérdés.
- Általában testet kapcsolnak ezek a kapcsolók, de manapság már szerencsére nem a karosszériához fogatva kapják ezt, hanem külön. Megbízhatóbb. A kapcsoló bekötése nem ördöngősség, az elmenő vezetékek úgy is le lesznek kötve.
- Nem kapsz "fordítva" működő ilyen kapcsolót, mind így működik, hogy akkor zár, ha kinyitják az ajtót. Nincs ezzel semmi gond, az elektronikában ez kezelhető, a lényeg a 2 stabil állapot.
- Jó lenne tudni, hogyan is működik ez a csomagtartó nyitás. Megnyomod a gombot és onnantól, ha megnyomod a zár gombját az ajtón, akkor nyitható? Lecsukod, de így marad, tehát legközelebb akkor lesz zárva, ha kulccsal bezárod, vagy kinyitod távirányítóval az egész autót, majd újra lezárod?
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Mivel a csomagtér nyitás egyirányú kimenet, a motor egyik ága fixen van és a másik lábát kapcsolják ellentétes polaritásra. Ezt a relét meg kell keresni, ha a vezérlőben van, akkor ott kell belenyúlni, ha külső, akkor egyszerűbb a helyzet.
Ki kell cserélni morzésra, hogy váltani lehessen a polaritást. És kell a fix másik lábára is egy ugyanilyen.
Továbbá szükség lenne egy vezetékre elölről az 5 vezetékes kp zár motorból, arról a lábról, ami testen van, ha zárva van az autó. Hiszen nem kellene visszazárni a csomagtartót olyankor, ha lecsukod, de egyébként nyitva van az autó.
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Itt a vázlat a vezérlésről, persze kell még az engedélyezés, időzítés, impulzus...
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
A csomagtér nyitásom úgy működik ahogy írtad. Nyomom a távirányító csomagtér gombját, a motor működik, zár gombját megnyomva felnyílik az ajtó. Lecsapom, és csak kulccsal tudom lezárni.
A vezérlőben kell lenni a relének, mert a doboz és a motor közt nincs semmi jelenleg a vezetékeken kívül. Gondolom azt is érdemes lenne relézni.
Ahogy értelmezni tudtam a rajzot, ez távirányító csomagtér gombra nyit, és újból megnyomva zár is?
Ha csomagtér kapcsolóval oldanánk meg akkor is bele kellene piszkálni a vezérlőbe? Mert nem szívesen nyúlnék bele, ki tudja milyen minőségű, és hogy van megoldva.
Igazából ott csak annyi lenne, hogy távirányító nyom, és csomagtér felnyitás után, vagy lecsapás után zárjon le a motor. Amelyik egyszerűbb.
(#) kisgy válasza kisgy hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Vagy benéztem a rajzot...
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Az első rajzon látszik, hogyan lehet bekötve most. Az, hogy külső relé, vagy benne van, ebből a szempontból mindegy. A kp zár motor egyik polaritással zár, fordítva nyit. Tehát mindkét lábát tudni kell kapcsolni. Az utastéri ajtóknál ezért már alapból 2 relén keresztül viszik őket, általában alapból testen van a motor mindkét szála, ezért áll. Ha az egyik relé behúz, az az oldali motor kivezetés +12V-ot kap, míg a másik marad testen, a motor elindul az egyik irányba. Ha a másik kell, akkor a másik relének kell behúznia. Ezt kell elérni itt is, mivel itt csak egy relé van, nem kell tudni alapból polaritást váltani, hiszen csak nyitni tud. Vagy most elbizonytalanodtam...amikor lezárod a kocsit, bezáródik a csomagtér is?
(#) kisgy hozzászólása Márc 19, 2015 /
 
Nem zár le az ajtókkal együtt a csomagtér.
Akkor mindenféleképpen ki kell cserélni azt a relét akár beépített akár nem, mert nyitott állapotban nem testen van. Így már érthető.
A rajzodon a külső relé tekercsére meg gondolom menne a csomagtér kapcsoló.

Ha megtalálnám is a relét, és lenne helyette másik, beforrasztva nem biztos hogy jó lenne gondolom. Kérdés, hogy a nyák hogy van legyártva.
Találtam képet a vezérlő belsejéről, de gondolom nem sok vizet zavar.
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Gondolom azért van 3 relé, mert 2 az első ajtók motoraié, a harmadik a csomagtartó és a másmilyen az indexet villogtatja.
Nem kell kicserélni a relét, ha nem akarod. Csak 2 relé kell pluszban és az egyik ágon átengedi a vezérlőtől jövő jelet (kapcsolt +12V pl.). A csomagtér kapcsoló és az első zár mikrokapcsolójának jele egy külső elektronikába megy, nem közvetlenül a relére. Talán tényleg kell egy kis késleltetés, de ami mindenképpen kell az a logika (ha ez test és emez szakadás), akkor impulzus (0,5-1s kell a motornak).
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Itt az új skicc. Feltételezem, hogy a kp zár vezérlő kapcsolt +12V-al dolgozik a csomagtartóban levő motor felé.
A fix testjét a motornak, valamint a vezérlő felől jövő szálat is meg kell szakítani, közé ékelődik a 2 morze érintkező a küldős relé(k)től. Az elektronika ezt fogja kapcsolni, ha lecsukásra kerül a csomagtartó és zárva vannak az utastér ajtók.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2015

csom_kp_2.jpg
    
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Sikerült feldolgoznom az új skiccet agyilag...
A csomagtér kimenet elvileg 5 voltot ad ki ahogy emlékszem. (A szaki mondta mikor kötötte be, 2 vezeték jön ki a dobozból, nem tudom lényeges-e...)
Láttam egy oldalon egy elektronikát, nézd már meg, hogy használható-e, a leírását megpróbálom ide csatolni.
Igaz jelet késleltetni ahogy értelmeztem nem lehet vele, csak a jel hosszát, viszont 2 relés, így nem kellene gyártatnom nyákot, meg megvenni hozzá a reléket, stb.
Szerintem a csomagtér kapcsoló jel hosszát be lehetne lőni vele...

UniMas-2P (felülről a 2. tétel)
http://www.vilcomp.hu/gyart.php
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Idézet:
„A csomagtér kimenet elvileg 5 voltot ad ki ahogy emlékszem. (A szaki mondta mikor kötötte be, 2 vezeték jön ki a dobozból, nem tudom lényeges-e...)”

Ezt nem tudom értelmezni. Ha kp zár motor van benne, akkor az 12V-os impulzussal működik.
A kütyü majdnem jó, de nem egészen. A benne levő 2 relé, ahogy én értelmezem nem tud egyszerre működni, csak külön-külön, ill. egymás után. De ez nem akkora gond, mert az első (R1) relé üzemeltetheti azt a relé(ke)t, amit rajzoltam. A másik, hogy úgy kell kapjon jelet (pl. test az NV1 bemenetre), hogy mindkét feltételnek megfeleljen: első ajtók zárva és csomagtartó lecsukva. Lehet, hogy elég lenne a csomagtartó kapcsolóját testre kötni és 2 tranzisztorral kiegészítve ehhez képest kapcsolni testet a kütyü bemenetére. De, ha már építeni kell, akkor ne kelljen 4200Ft-ot adni egy 0,5s impulzust adó eszközért, ami csak a kívánalmak egy részét teljesíti.
Vasárnap, ha lesz időm megpróbálok neked valami buta, egyszerű rajzot elővezetni.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2015
(#) zsa hozzászólása Márc 21, 2015 /
 
Sziasztok.
Daewoo Tico risztó problámám lenne ha tudna segíteni valaki benne . COMPACT 09 FRANKFURT van ráírva a risztóra (panelon CS 7126/A olvasható). Alapjában véve működik bekapcsol - kikapcsol a védelem . A probléma az hogy inaktív állapotban ha ráteszem a gyújtást (indítanám az autot ) elkezd risztani . Ilyenkor szirénázás közben ha rajtahagyom a gyújtás nem reagál a riasztó a be/ki kapcsolásra .
Lekel venni a gyújtást (ilyenkor már veszi a jelet ) aztán aktiválni a védelmet majd kikapcsolni és elhalgat a sziréna .

A risztó bekötéséről kellene egy kapcsolási rajz vagy elméleti tanács mit figyel a risztó a gyújtáskapcsolónál miket érdemes átnézni ?

köszönöm.
(#) zoszka válasza zsa hozzászólására (») Márc 21, 2015 /
 
Most akkor kikapcsol, vagy nem?
(#) cupika97 válasza zsa hozzászólására (») Márc 21, 2015 /
 
Nem lehet összefüggésben az akku alacsony feszültségével?
(#) zsa válasza zoszka hozzászólására (») Márc 21, 2015 /
 
Igen ativá és inaktivátenni is lehet távirányítóval . De ha ráadom a gyújtást inaktív állapotban elkezd risztani . Az akku új az autóban . Olyasmi mint ha imobilájzer lenne az autóban , de szerintem nincs 96-os vásárlásnál beszerelt risztó , sima gyári kulcsok vannak , gyújtáskapcsolónál nincs semmi ami jelezné az imobilájzert .
(#) zoszka válasza zsa hozzászólására (») Márc 21, 2015 /
 
Ha inaktív akkor nem szabadna riasztania... ezért kérdeztem. Ha risztáskor leveszed a gyújtást és utána újra inaktíválod akkor már nem riaszt és használható az autó? Ha nyitott ajtónál rakod rá a gyújtást, akkor is ezt csinálja? Esetleg a féket nyomva ugyanez?
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2015
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 22, 2015 /
 
Mozgatja a motort, így én néztem be az 5 voltot...
Nem sürgős a skicc, ha nem lenne rá időd.

Köszönöm!
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Mivel rövid az impulzus, ott a digit multiméter csak mutat valamit, nem tud mérni. Eddig nem láttam még 5V-os kp zár motort, nem is lenne értelme egy ilyen teljesítményű 5V-os tápot belerakni.
Sajnos (neked) nem volt időm gép elé ülni, az első szabad vasárnapja (a zárva tartás miatt) volt a páromnak, kertészkedtünk, családi napot tartottunk. De néztem már előtte, a visszarajzolt Uno-s kp zár vezérlő fele és némi körítés jó lehet.
Kellene, hogy testet kapcsolnak-e az utastéri ajtókban levő 5 vezetékes motorok? (99% igen)
Megbízhatón működik-e a nem használt csomagtér kapcsolód?
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Biztos mutatna valamit, kötöttem rá motort próbára, vitte.
A központim univerzális, így biztos hogy testet kapcsol.
Jelenleg a csomagtér nyitás nincs bekötve, az utastéri ajtókéra van kötve a csomagtér, így nyit meg zár minden létező ajtót a központi. Hogy mennyire stabil, azt nem tudom megmondani.

Igaz a központi dobozát nemrég kicseréltem egy másikra.
A vezérlő is, és a központi doboza is távirányítható volt, és valószínűleg összeakadtak.
Kicseréltem a központi dobozát simára, így most megy "faszául"... Remélem menni is fog.

Végre valaki örül a vasárnapi zárva tartásnak.
Nem számít, nem sürgős...
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Idézet:
„A központim univerzális, így biztos hogy testet kapcsol.”

Akkor az is, hogy 12V-osak a motorok.
Idézet:
„Kicseréltem a központi dobozát simára”

De a csomagtér nyitás maradt? Ebben is van?
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Sima natúr 4 ajtós univerzális központi zár, amin nem is volt csomagtér kimenet.
Kb ilyen mint ez:
http://www.aliexpress.com/item/central-lock-TLT-4S-111-W-two-5-wire...5.html

+

Rá van kötve egy Bicskakulcsos univerzális vezérlő, aminek van csomagtér kimenete.
Ilyen mint ez:
http://www.aliexpress.com/item/High-Quality-car-keyless-entry-syste...1.html

Az ajtók nyitása a központin keresztül megy, a csomagtéré a bicskás vezérlőn keresztül.

Mivel a központi dobozát cseréltem, a csomagtér nyitás nem változott.
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Itt skicc, az elv jónak tűnik, az értékek képlékenyek, egyszer azért, mert nem vagyok akkora koponya, másrészt nagyban függnek az adott tranzisztor bétájától és a relé ellenállásától.
Neked kell kikísérletezned (motorok nélkül), hogy testet kapcsolsz a PNP darlingtonhoz menő lábra és váltod a csomagtér kapcsolót. Ha 0,5-1s körüli időre húz(nak) be a relé(k), amikor lecsukod (bont a kapcsoló), akkor jó, mehet a helyére. Ha kevés az idő, akkor nagyobb kondi, a sok, akkor kisebb kell.
Továbbra is csak feltételezve van, hogy a csomagtér motor fix testen van és kapcsolt +12V-ot kap, valamint hogy elöl az 5 vezetékes motor(ok) testet kapcsol(nak).
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2015
(#) kisgy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Köszönöm a skiccet!
Át kell állítanom az agyamat elektronikai üzemmódba, hogy értelmezni tudjam...
Szerinted egy áramköri szimulációs program valós időket tudna mutatni?
(#) Inhouse válasza kisgy hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Amíg nincs meg a relé, vagy relék, és a tranzisztor, addig biztosan nem.
Az alsó NPN tranzisztor csak addig nyit, amíg a kondi fel nem töltődik, amikor a kapcsoló zárásból nyitásba megy. De a relét csak akkor tudja működtetni, ha a PNP darlington is nyitva van, az meg csak akkor következik be, ha a kp zár többi része zárva van. Legalábbis ez a terv.
Nem nagy dolog össze kötni azt a részt és próbálgatni. Legyen meg a relé, az NPN tranyó és egy fél marék ellenállás meg kondi valami bontott cuccból...
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Hello! Bocs, hogy beledumálok, de így csak 3..4ms ideig húzna a relé, ha egyáltalán meghúz erre. Célszerűbb Fet-et használni és a kapcsolóval soros ellenállás terhelését is figyelembe venni..
Következő: »»   117 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem