Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia,
Nézd meg a generátorod töltési karakterisztikáját mert ha nincs megfelelő feszkó akkor letiltja a nagyobb fogyasztókat. Fordulatszámtól függetlenül 14,2 voltnak kell lennie. Mindenféleképpen tápellátás környékén nézzetek szét. Okozhatja még a nagy power csati oxidációja közvetlen a motor mellet.
Szia! Ne haragudj de mindent én sem tudok megoldani első ránézésre de a kapcsolási rajzokon a tápellátások biztosítékai egészen más számozásúak, mint az általános kiosztásban feltüntetett táblán. Ezért még meg kellene próbálni az F25 és F27 jelű biztosítékok eltávolításával a kpz.-t hatástalanítani, ne kelljen az akkusarut levenni, mert a rádiót újra kell indítani. Az ajtónak nyílnia kell az áramtalanítással a belső kilincs működtetésével. Az ajtókárpit lebontását már egyszer próbáltuk kitárgyalni de kiderült, hogy nagyon eltérőek a megoldások ezen téren. A Skoda sok mindent kispórolt amit a VW és Seat nem tett ebből a szempontból, tehát bonyolultabb szerelni mint a mostani megoldásokat.
Szia! Nem is gondoltam hogy elsőre megoldani bocsi ha úgy tűnt. És köszi a hozzászólást/hozzászólásokat!
Sziasztok!
Abban szeretnék segítésget kérni, hogy Skoda Octavia 1U (motorkód: BCA, gyártási év: 2009) típusú autóban hogyan lehet az ablakmosó folyadékszintjelzőt "aktiválni". Jelenleg nincs benne szintjelző jeladó, és nincs kábelezve sem. Utólagos kialakításban van valakinek tapasztalata? Sajnos sehol sem találtam bekötési leírást a szintjelzőhöz, azt sem tudom, kell-e szoftveresen aktiválni vagy elegendő csak bekötni.
Mivel vezeték sincs, azt építesz be amit akarsz. A szintjelző e reed relé egy mágneses úszóval. Tehát egy LED meg egy előtétellenállás a visszajelzésre és kész is. Persze csak ha szükség van erre az extrára. Ha nem spriccel úgy is látod.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2015
Sziasztok!
Akkor most mi a megoldás az ajtózárral kapcsolatban?Nekem is problémám van a bal hátsó ajtómmal,mivel hogy nem nyílik!Van valamilyen megoldás a szúrófűrész és a 10 kilós kalapácson kívül ?
Szia! Se szúrófűrész se kalapács! Az a gond, hogy a biztosíték tábla kiosztása nincs teljesen kitárgyalva a sorolóban és a rajzokat kell hozzá végig nézni, hogy melyik honnan kap táplálást és az a bizti milyen szám alatt szerepel a táblán. Ehhez még az évjárat és változások is hozzájönnek ect. ect. .... A képen a 6. és a 14. számú van megjelölve DE a 37. és 38.-ról is van táplálás ehhez az elektronikához amik az ajtóvezérlő központi modulhoz futnak be. Talán meg kellene próbálni ezeket kivenni és megnézni, hogy hatástalanítódik-e velük a retesz. A 6. 5A-nek volna ez a feladata. A rajzot nem tudom felrakni mert terjedelmes.
Szia, be kell kötni és SW-ben a műszerfalban bekódolni.
Köszönöm a bíztatást !Még próbálkozom a lehetőségekkel Mondjuk ez a legkisebb problémám jelenleg.Viszont a nagyobb gondom,hogy régóta küszködök a hidegen indítással!Egyszerűen nem akar indulni csak többszöri próbálkozás után!Valamikor 15-ször is rá kell indítani hogy elkapja.Kimerültek a lehetőségeim,azért fordulok hozzátok.Még a benzinszivattyút is kicseréltem!Valami jó és hozzáértő szerelőt nem ismertek Nyíregyháza és Debrecen vonalában ?Skoda Octávia 2003-as 1.8T.
Köszi a választ, de abban szeretném a segítséget kérni, hogy a jeladót pontosan hova kell bekötni?
Igen, de az autó gyárilag tudja, van is visszajelző a műszerfalban, csak nincsen beépítve a jeladó, meg a vezeték. Ugyanígy volt a tempomatnál is. Gyárilag tudja, bekötés és aktiválás után már működik is.
Ebben az esetben nem lesz egyszerű. Vezetékezés a vezérló elektronikához, plusz programozás. Szerintem egyszerűbb egy LED meg egy ellenállás.
Szia! Ezt egy ilyen progiból lehet kinézni.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
Motorkódot is írjál már légyszíves, talán konkrétabb lesz a válasz lehetőség.
Üdv. Adott egy aee Octavia. Kapott egy komplett Vika gyujtaselosztót jeladóval... mert a régi magnet engedte az olajat.csere után kell gyújtást állitani vagy magának majd állit mert most indul, jár szépen hidegen de melegen ingadozik 600 es 800 közt az alapjárat.
Szia! Minden egyes új alkatrész csere, motorvezérlővel való elfogadtatást igényel és egy alapbeállítást a fojtószelepállás érzékelőnél. Ha ezek után sem állna helyre az alapjárat, talán levegős csatlakozások szemrevételezése jöhet még szóba (tankszellőztető bekötésnél, EGR és fékrásegítő vákuum oldal).
Akkor a gyujtas elosztot mindegy hogy forgatom es csavarozom be? Mert ha egyik oldalra elforgatom nagy gazfroccsoket ad a motornak mert majdnem leall, ha a masik iranyba akkor kicsit ingadozik ahogy femtebb is irtam.
Azt gondoltam, hogy csak a "belét" cserélted ki, nem az egészet. Lenni kell egy jelölésnek a külső részen és a blokkon is valahol, meg kell keresni.
Az egeszet kellett mert a gyári tengelye logott es nagyon engedte az olajat. Akkor vegul is kell neki egy stroboszkopos gyujtas allitas? Elotte semmi baj nem volt az alapjarattal, az olaj miatt ami a gyujtaselosztoba jutott rangatott a motor de stabil 800 volt. A jeloleseket ahengerfejen es a gyujtas eloszto hazan keressem?
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
A programozás nem nagy kunct. Egy bitet kell átbillenteni. 2 perces műveletsor.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Skoda Octavia Mk1(1U) 1.6 benzin BFQ motorkódoshoz. A jelenség, hogy autópályán közlekedve, kb. 100-110es tempónál a kocsi, hirtelen mintha lefulladna, majd ránt egyett és megy tovább. Ezt max 1-2szer csinálja, utána semmi, vígan poroszkálok tovább hiba nélkül. Alapjárat pedig néha néha beremeg, de stabil, ha meleg a motor akkor néha felragad a fordulat egy kicsit, de utána visszaáll alapra. Nemrég cseréltek,220e kmnél trafót, gyertyákat, lambda szondákat. Hiba, kiolvastattva. Mellékelve. A szerelő unja a pofámat, mert minden hiba miatt jelentkezek nála. De nem tudok mit csinálni, ez az autóm és kész, dolgozok vele. Ideadta a listát, és annyit mondot, hogy keresek valaki mást, mert nincs ideje mindig a hulladékommal foglalkozni, vagy vegyek egy új autót, azzal biztos nem jövök egy darabig hozzá. Nálunk a cégnél, szintén kiolvasták a hibát, de nem javítnak, és ugyanezeket írta ki. Nehezen hiszem el, hogy a lambda szonda 2 hónap alatt megadta magát. Most hajtom ezt a kocsit, és a nagyon szeretem, újkora óta használom, szinte összenőttem vele. Ezeket a hibákat leszámítva még semmi komolyabb hibám nem volt, csak olajcsere és a kopó alkatrészek cseréje. Így meg vagyok elégedve nagyon. Köszönöm előre is.
Szia! Átfutottam a hibalistát és a kórmányszervó olajnyomás kapcsoló hiba az az alapjáratba bele tud szólni. A lambda szonda hibák azok ettől kissé összetettebbek. Vannak olyan VW "sorozatok" amik állítólag eszik a szondákat, ezt egy autószerelő ismerőstől hallottam, mert a sajátjáról volt szó de Ő is szereti a kocsiját és ezt leszámítva más komolyabb probléma nincs vele. Az más kérdés, hogy a szonda cseréje milyen időközönként és mekkora összeget igényel.
Szia! Köszönöm, így elsőre. Gondolom, azt külön nem lehet kapni, csak a kormányszervóval együtt?
A szondákról én is ezt olvastam, bár, azt is javasolják, hogy mielőtt újabb szondát cserélnénk, azok működését ellenőrizzük le, mert nem biztos, hogy "halott". Abba beleszolhat, ha hibás a kipufogó tömítettség az első részeken is, esetleg.
ITT volt róla szó már előzőleg, hogy a szervó nyomás kapcsolója hogy s mint. Az ára olyan 4EFt körüli értékű. A lambda hibakódjait majd mindjárt átfutom a progiban, hogy mit is írnak róla még bővebben de egy diagos élő adatos tesztet nem ártana megejteni.
A következőket találtam még a "kisokosban" ami arra utal, hogy a lambda fűtése működésképtelen, gyenge a kontaktus (P0130). Csatlakozóban a tüskéket ÓVATOSAN előfeszíteni a jobb kontaktus eléréséhez. Ebből következik, hogy dobja a következő hibát a szonda hibás működéséről (P0136) és utal a vezérlő és szonda közti kapcsolat hibájára és végül hozza a (P0170) kódot az üzemanyag állapot hibás működést a levegős rész hibára (repedés, lék a csöveknél), üzemanyag nyomás/szivattyú, injektor, EVAP (tankszellőztető) --> szonda. Röviden ennyi volna még az átnézendő, mielőtt szondát cserélnél.
Nagyon szépen köszönöm. Remek. Kicsit fájna, ha megint szondát kellene cserélnem.
Akkor ezeket fogom átnézni. Egyébként az az érdekes, hogy semmiféle fogyasztásbeli növekedés nem fordult eddig elő, minden szépen működik, és nem is lehet észrevenni a teljesítményben és a menetdinamikában sem semmi különöset a felvázolt két kisebb hibán túl. Amióta ez a remegés, megtorpanás megjelent (2014. november), azóta kb 20e km-ert belecsavartam, kicseréltük a fentebb említett elemeket+olajat, meg a szűrőket, és ennyi. Mégegyszer köszönöm. Ezek mentén fogok elindulni. Jelentekezek majd, ha előrelépés történt. Köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |