Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! ITT olvashatsz erről a hibáról bővebben.
Szia! Köszönöm szépen a segítséget. Konkrétan felülről nem látszik semmi, pedig még a lámpát is kiszedtem már. És mivel rossz a kürt, így hang után sem tudom keresni...
Szia! Azt nem mondtam, hogy a lámpát ki kell szedni és hát én is benéztem a dolgot, ne haragudj. Van amelyik program jobb kórmányos modellt mutat és ahhoz jeleníti meg az elhelyezkedéseket. Akkor talán a hűtő bal oldalánál kellene megnézni a lámpa, lökhárító magasságában a képen látható helyen. Ebben a workshop-ban sok mindent megtalálsz majd ha keresel valamit a kocsiddal kapcsolatban.
Üdv!
Miután a fenti riasztószereléssel sikerrel jártam, egy másik hiba orvoslásába fogtam. Nevezetesen az, hogy a műszerfal fordulatszámmérő, és km óra mutatója nem világít. Mindem más jó, csak ez a két mutató sötét. Műszerfal kivéve, szétbontva, a mutatók leszedésénél elakadtam. Hogyan jönnek le a mutatók, és azután hogyan tovább? Hogyan van megvilágítva a mutató, és mi más lehet a probléma oka? Lehet-e összefüggés a két mutató között, vagy csak véletlenszerű, hogy egyszerre mentek szét? Vagy bármi ötlet???
Sziasztok! Tud valaki segíteni? 1,6-os benzines Octaviám elkezdett szaggatni menet közben, majd alapjáraton is. Nem állandóan csinálja, csak időnként. Kijelzőn sárga jelzés, hogy van valami gond. Szerelő eltüntette a sárga jelzést a kijelzőről, majd azt mondta, hogy a hiba lambdaszonda 1. BSE motorkódhoz, lambdaszonda cserére van szükség. A kérdésem csak az, hogy valóban ez lehet a hiba a "tünetek" alapján, és elég lesz -e a lambdaszonda csere? Vagy gyanakodjak másra is?
Előre is köszi a segítséget!
Jó lenne tudni a hibakódot.
Nekem hasonló jelenséggel gyújtótrafó probléma volt.
Ennyit mondott a szerelő, hogy lambdaszonda 1. BSE motorkódhoz. Valami kódszámot is kellett volna mondania?
Pl valami ilyesmire...
Nekem főtengely jeladót dobott be, de elég egyértelmű volt a hiba. 1 henger nem ment, trafóház elrepedve, szikra kihúzott. Cserebere után a jelenség megszűnt. Ha tényleg Lambda szonda akkor valami utángyártott 30 körül van, Bosch 40-42 között áll meg plusz munkadíj. Ha gyújtó trafó, akkor 17.000-től határ a csillagos ég
Szia! Ennek a kocsinak Simos 7.1 a vezérlője és a "szimoszok" levegőellátási rendszere rendkívül összetett és ez magában hordozza a sérülékenységet. A csövek elöregedése, kirepedése, membrán kiszakadása stb. .... A lambda hiba a végkifejlet lehet, mert a fals rendszert nem tudja korrigálni a megfelelő mértékig. Ez csak akkor valószínű ha más nem volt beíródva a hibatárolóba. Addig nem szabad semmit sem kicserélni amíg nem egyértelmű a szonda meghibásodása. Minden üzemállapotban csinálja a motor vagy csak melegen?
Csak melegen csinálja, tehát amikor elindulok az autóval, akkor nem észlelem, de kicsit később már igen, hogy szaggat. Nem durván, de észrevehetően.
Szia csak egy gyakorlati tapasztalat seatoknál ugyanezzel a motorkóddal, gyakran előfordul, hogy lambda hibát ír, viszont többnyire nem a szonda a hibás, hanem a biztosíték táblában a biztosítékok hajlamosak az oxidációra és ez okozhat időszakos hibát. Mivel időszakosan fordul elő, meg lehet hogy ez a te gondod is, persze jó lenne tudni a diagnosztika mit mondott, időszakos e vagy állandó. Azt hiszem 21 számú biztosíték a ludas. Mellékelek egy diagramot hátha.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Nem kívánom, hogy ismerős legyen a hibajalenség, de remélem tudtok segíteni. Skoda Octavia I.-em van, 2007-es évjáratú, BFQ motorkóddal. A problémám az lenne, hogy nem indul be a klímám. Hibának állandó testzárlatot ír a vezérlő egységen. Kicseréltettem utángyártottra, de ez sem oldotta meg a problémát. A nyomás rendben van, gáz van a klímában, csak nem jut áram a szivattyúhoz. Esetleg ismerős valakinek a hiba, illetve tudnátok javasolni valamit, hogy mit lenne érdemes megnéznem, mielőtt kiadnák megint pénzt egy autóvillamosságisnak, hogy nézze át a vezetékeimet? A vezérlő egység száma: 1J0919506L, ehhez esetleg tudna valaki kapcsolási rajzot küldeni, hogy rá tudjak nézni, hogy melyik vezetékben merre kellene is mennie áramnak? Hálás köszönetem előre is! Üdv.: LAci
Szia!
Én hasonló hibát tapasztaltam az Octaviámon. Elment az ereje gázadásnál, egyenletlen lett a motor, az előzés majdnem hogy életveszélyes volt vele. Elvittem egy autodiagnosztikára, ott közölték, hogy a légtömegmérőm szar, cseréljem ki. Kiceréltem ( gyárira ajánlott, mert az utángyártottal megszívtam), azóta újra szépen egyenletesen jár a motor, van ereje is a kocsinak. Azóta nem írta vissza sem a túl szegény vagy túl dús keveréekt, illetve az egyes lambda szonda hibát sem! Üdv.: Laci
Szia! Lehet, hogy újabban szivattyút szerelnek a kompresszor helyett a kocsikba?
Idézet: ITT már egyszer beszélgettünk erről a dologról. Lentebb írja egy fórumtárs, hogy a kettős hőfokkapcsoló az ami nem kapcsolja ezt az egységet és azért nem húz(hat) meg a kuplungmágnes. „nem jut áram a szivattyúhoz.”
Köszönöm az infókat, megpróbálom hasznosítani. Szép napot nektek!
Egy határozott mozdulattal, húzva, tekerd meg ,és lejön.
Időközben cseréltem a fékszervó olajnyomás kapcsolóját, de ha hiba ismét többször előfordult. Lassítok, mintha leállna a motor, szervó elmegy, vissza kettő, kuplung rá, kicsit gondolkodik, majd ránt egyet és megy tovább.....
Nem valami vákuum cső hibás? Talán valahol fals levegő kerül a rendszerbe és ez okozza a gondodat.
Üdv mindenkinek. Még mindig motorlámpa problémával küzdök a octavia 2.0 AQY tesztelésre minden jól működik. Eddig 30 km után villant ki a lámpa dús keverék hibával. a hétvégén laptoppal rácsatlakozva ment az autó 60 km-t a hiba nem jelentkezett. Az autót elhoztam a szerelőtől 30km után ismét jelentkezett a hiba mi lehet a gond? Tudnátok valami ötletet adni?
Sziasztok,
A múlt héten a kocsi (O1 Tour, 1.6/2005, BFQ) két alkalommal is leállt menet közben. Elvittem szervizbe, kiolvasták a hibakódot, kettő volt: -P0130 Lamdaszonda (1 heng.sor, 1 szenzor) hiba az áramkörben -P1503 DF generátorkapocs (terhelésjel) nem elfogadható jel A szervizben azt mondták, hogy az utóbbi idézhette elő a leállást, vigyem el autóvillamossági szervizbe a kocsit a generátort ellenőriztetni. Elvittem, ellenőrizték a generátor töltését és azt mondták, hogy minden rendben van. Amúgy rendesen indul, vezetés során semmi meghibásodásra utaló körülmény nem tapasztalható. Ötlet? Mi okozhatta a leállást? Mit ellenőriztessek rajta?
Hol van ilyen szerelő? Sajnos egyre kevesebb a lelkiismeretes szakember.
Tisztelt itt fórumozó Társaim!
Szeretnék ötleteket kérni, honnan tudnék octavia I ajtóhoz mikrokapcsolót beszerezni elfogadható áron. Valahogy a 7-7500 forint + posta soknak találom. Esetleg ötlet hogyan, mivel lehet javítani. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Hasonló méretű mikrokapcsolóval, bár egy kis farigcsálás kell hozzá. De van belevaló is olcsóbban.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2015
Keresd itt a fórumon "Amarton" kollégát. Ő specialista ebben és olcsóbb gyári mikrokapcsolót is tud. Mellékletben képek a cseréről...
Szia,
Gyáriból nekem már csak balos van. Az sem túl sok. Elfogytak és már nem tudom beszerezni sem. Bővebben: Link
Sziasztok! Gondoltam megosztom veletek, hogy sikerült eltalálni az autó hibáját, valóban lambdaszonda volt a gond. Kicserélték, azóta nem szaggat, a fogyasztása is normális, mint a hiba előtt. A kijelzőn nem gyúlt ki a lámpa, remélem nem is fog Szép estét nektek!
Szia Hosszulabu! Én is szenvedtem hasonló problémával. 98-as AEE motorkódú Octavia-m van. Nekem az olvasó tekercsem volt elszakadva. Nem akart beindulni az autó. Elmentem egy bontóba és megvettem egy IV Golf olvasó tekercsét. Ha jól emlékszem 5000 Ft volt. A tekercsen van egy szám és betű kombinációja, aminek egyeznie kell. Az olvasó tekercset pedig a gyújtáskapcsolón találod meg. Egy fekete műanyag gyűrű. Remélem tudtam segíteni. Ha van kérdésed, szívesen válaszolok rá.
Tisztelt fórumozó társak!
Újból a segítségeteket kérem. Skoda octavia I. 1998-as AEE motorkódos. A gond azzal kezdődött, hogy a bal hátsó ajtó központi zárja, és ablaka nem működött. Szétszedtem, de az ablakemelő motor cstlakozójánál beázás nyomát találtam. Szétszedtem a motort és sajnos valóban beázoot. A motor vezérlő panelje szét volt azó szerint rohadva. A csatlakozó (stekker) egyik lába is el volt törve annyire eloxidálódott. Sikerült használtan vennem egy szintén octavia ablakemelőt, motort és az ajtóba való kábeleket. Sajnos azonban a lábkiosztás nem ugyanaz. Az ablak ugyan működik de csak a saját kapcsolójáról, az első ajtótó kapcsolóval már nem. És a zár sem működik. Meg lehetne ezt valahogy oldani? (Vezetékeket átkötni vagy valami?) Lerajzoltam mindkét kábel vezetékelését, hátha tudtok segíteni. A rajz a csatlakozó szembőli oldaláról van rajzolva, és nem a vezetékek színei szerint vannak! Valahogy össze lehetne vezetékelni? Segítségeiteket nagyon köszönöm, és bocs a hosszú szövegért. Üdvözlettel: csibai
Szia! Szerintem a stekkerben próbáld meg kicserélni a rossz csatlakozókat. Ha ez nem menne, akkor a "más oktavia" csatlakozóját kellene rövid vezeték darabokkal ráapplikálni a meglévőre. Ezzel csak annyi volna a probléma, hogy az eredeti csatlakozóban az alsó sorban balról a harmadik pont az kellene és ha ott nincs érintkező sem akkor ez a megoldás így nem kivitelezhető. Ilyen részletességgel még nem volt dolgom csatlakozóknál de ha minden kötél szakad akkor azokat a pontokat amik nem mennek bele a stekkerbe vagy sérülés miatt nem pótolható, azokat a stekkeren kívül kellene összehozni. A kötések természetesen zsugorcsöves szigetelést kapnának és a csatlakozót a vezetékek felől FBS ragasztó és tömítő anyaggal kellene a hasonló esetek elkerülésére letömíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |