Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   119 / 167
(#) Inhouse válasza jediteam hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Én még egy távirányítós riasztóhoz való rajzot sem láttam...szerintem ne reménykedj. Van amelyikhez még a bekötési is necces. Itt ehhez csak használni kell a google nevű keresőoldalt, íme a második találat már egész ígéretes.
(#) jediteam válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Szia!

igen köszönöm, ezt én is meg_leltem. azonban fel_vettem a kapcsolatot a magyarországi distributorral, és el_küldtem nekik a cuccot postán, ígéretük szint meg_nézik és ha javítható akkor meg_javítják.
víz vagy gőz káros lett és 1 kondi és egy ellenállás ki rohadt belőle, na meg az IC-nek 2 lába ment el.

Köszönöm, hogy írtál.

mod:
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
(#) Laliiii hozzászólása Ápr 3, 2015 /
 
Sziasztok,

www.bicskakulcs.hu-ról vettem 010W szettet, viszont a gyerkőc eltüntette ma a papírjait, nem tudom programozni. Esetleg megvan valakinek?

Köszönöm.
(#) Laliiii hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Persze, de húsvét miatt nem veszik fel a telefont, emailre nem írtak vissza. S persze ma reggelre nem reagál a távirányítóra.
(#) Inhouse válasza jediteam hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
A postai díj + a szerelési + alkatrész és már több, mint egy új riasztó. De hátha...
(#) Daemon09 hozzászólása Ápr 17, 2015 /
 
Sziasztok!

Vásároltam egy távirányítós központizár vezérlőt. A bekötési rajton a motorokhoz tartozó vezetékek színei: narancs, fehér, sárga, narancs/fekete, fehér/fekete, sárga/fekete.
Az ajtókban régóta benne vannak a motorok, de csak lógnak a vezetékeik, eddig nem voltak még bekötve nálam. A probléma az, hogy a motorokon lévő vezetékek színei nem egyeznek. A motorok vezetékeinek színei: kék, szürke, sárga, sárga/piros, sárga/fekete. Melyik színeket melyikkel kellene öszekötnöm, hogy működjön?

Előre is köszönöm a segítséget!
(#) Inhouse válasza Daemon09 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
A vezérlőhöz elvileg kaptál rajzot, ha nem, akkor pl. itt és itt látszik a lényeg. Olyan univerzális motort még nem láttam, ami nem a fehér, barna, fekete, zöld és kék színekkel lett volna felvértezve. Milyen motorok ezek?
Az univerzális vezérlőnél, ha valami csoda folytán stimmelnének is a színek, akkor sem lehetne színt-színre kötni, ez nem így működik...
(#) ghostpatrik hozzászólása Ápr 22, 2015 / 1
 
Heló vettem egy autót, Suzuki swiftet. Az előzö gazdája rakatott bele egy SMP 212S távirányitós központitzárszerkezetet ( http://www.extracar.hu/spd/EC983773/Taviranyitos-kozponti-zar---SMP-212S ). Tökéletesen müködik nincs vele gond. Viszont én szeretném bekötni az indexvillogtatását is mert az nemlett bekötve. Teljesen kezdő vagyok én itthon magamnak megtudnám csinálni, vagy vigyem szakihoz? Megvan a használati utmutatója a doboza mindene, a szerkezeten meg találtam a kábeleketis amit az indexre vagy az elakadásjelzőre kéne kötni. Mitcsináljak vele, tényleg nemtudopm mellékelem a képeketis
(#) Inhouse válasza ghostpatrik hozzászólására (») Ápr 22, 2015 /
 
Előbb nem ártana megnézni, hogy nem elírás-e... A fehér és a barna a nyitó/zárószál szokott lenni. Ha van benne 3 relé, akkor lehet, ha csak kettő, akkor hibás a rajz.
Lásd pl. itt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2015
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 22, 2015 /
 
Vagy itt.
(#) ghostpatrik válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 22, 2015 /
 
A weboldalon amit linkeltem aztirja dupla relés, akkor nemertem. Tokeletesen mukodik egy gombnyomasra nyit zar.. Sajnos nem en raktam es nemis mernem szetkapni hogy baja legyen. Mi a teendo?
(#) Inhouse válasza ghostpatrik hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Egy autós izzó 5-10-21W egyik kivezetését kösd testre, a másikat érintsd pl. a fehérre, ha nem történik semmi, akkor a most a barnához. Ha működteti a kp zárat, akkor ez bemenet. Ha nem, akkor hagyd rajta és működtesd te a zárat, ha villan, akkor mégis kimenet.
(#) zoltanfazakas hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
Üdv. Mindenkinek!
Van egy A Mercim aminek sikeresen elhagytam az egyetlen gyári kulcsát. A másolt kulcs szupi, csak éppen nincs központi vezérlésem rajta, ezért vettem egy univerzális távvezérlős központi csodát.
Természetesen bekötési rajz még véletlenül sem jött hozzá, átnéztem jópár neten található fotót,ábrát, de pont ilyen kiosztásút nem találtam.
Örömmel venném, ha valaki segíteni tudna a bekötésben, ha már legalább a kábelek beazonosításában segédkezne az is fél siker!
Fotók mellékelve, előre is köszönöm!
(#) vovozs hozzászólása Ápr 25, 2015 /
 
piros +12V
fekete -12V
lila 2x index
A többi egy próbalámpával és egy multiméterrel kimérhető.... ha nem tudod kimérni akkor a kocsiba se fogod bekötni... de ez egy primitív dolog kimérni egy ilyet.... szétszeded esetleg ott már látod melyik melyik relé kivezetése... ilyen kevés tudással én nem mernék nekiugrani egy autónak.... minimális villamossági és elektronikai ismeretek szükséges egy eszköz beépítéséhez, mert nagy kárt tudsz csinálni a kocsiba...Bocsi.
(#) zosza18 válasza zoltanfazakas hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Szia!

Itt van a lehetséges bekötés, ami szerintem jó Neked.

BEKÖTÉS
(#) zoltanfazakas válasza zosza18 hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Köszönöm szépen, ezzel már tudok kezdeni valamit!
Zoli
(#) zoltanfazakas válasza vovozs hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Köszönöm a jó tanácsot, sokat tanultam belőle!
Zoli
(#) Kalo hozzászólása Máj 2, 2015 /
 
Sziasztok,

egy Hyundai Getz -be szeretném a gyári központi zárat távirányítóval vezérelni.
(Aki nem ismerné: a központi zár rendszert a bal első ajtóban egy mikrokapcsoló vezérli (motor ebben az ajtóban nincs).
Vettem az expresszen EZT és EZT

A linkelt 5 vez. motor a bal-első ajtó zárját nyitja-zárja. Kérdés, hogy a motort elég 2 vez. bekötni? A motor reléjével a motor végállásai alapján mit célszerű tiltani/engedélyezni?
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2015
(#) BlackStar hozzászólása Jún 6, 2015 /
 
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni.
Vásároltam egy autóriasztót, amit szeretnék bekötni egy Renault Megane II autóba.
A gondom, hogy nem ismerem az autó vezetékezését. Az ajtók, csomagtér kapcsolók vezetékeire lenne szükségem a bekötéshez. Az indítás tiltásnál általában mit szoktak tiltani?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) peter1995 válasza BlackStar hozzászólására (») Jún 6, 2015 /
 
Indítás tiltásnál, azért, hogy ne írjon be hibát benzinesnél az AC áramát kell megszakítani. Dízelnél bonyolultabb a helyzet, mert ott nem mindig van elektromos pumpa.
A vezetékekkel sajnos nem tudok segíteni.
(#) Megacraft hozzászólása Jún 20, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne. Kaptam egy Suzukiból való selca riasztót szétszedve hogy csináljak belőle csak szirénát. Na a gond ott kezdődik, hogy akitől kaptam a nagy kábel próbálgatás közben kinyírta az egyik chipet (azt hiszem U_valami_N12003) és nem gyengén tönkre vágta a nyákot és pár diódát. Van még menthető rész belőle amiből még lehet valami úton módon + alkatrésszel szirénát gyártani? És esetleg, hogy? (A kókányolás nem az én művem.)
(#) Mexbacsi hozzászólása Júl 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Segítséget szetetnék kérni utólagos távirányítású központi zár beszerelésében. Az autó 99-es Xsara I már rendelkezdik gyárilag kulcsos rendszerrel, ezért az alábbit vásároltam hozzá.

Bővebben: Link

Megtalálni az oldalon a beszerelési útmutatót is a letölthető dok. alatt.

Rátudna nézni valaki, hogy ez megfelelő lenne-e számomra?
Esetleg beszerelésben tudna segíteni valaki, mert több dolog is bizonytalan.

Például, a hátsóajtót működtető motorokhoz is el kell vezetnem két vezetéket és úgy rákötnöm az egységet vagy a hátsó ajtó vezérlése az 5 vezetés, első motortól indul, tehát elég oda kötnöm ezt a részt és hátulra nem kell kábelezés?!
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2015
(#) Inhouse válasza Mexbacsi hozzászólására (») Júl 1, 2015 /
 
Most akkor már van benne gyárilag kp zár, amit kulccsal tudsz működtetni? És ezt akarod távirányítani? Ez esetben nem kell csak a bal első ajtó vezérlő szálait megtalálni és azt vezérelni az új egységgel.
Ha nincs benne semmi, akkor be kell szerelni minden ajtóba a kp zár motorokat és össze is kell őket kábelezni az előre a műszerfal alá helyezendő központtal.
(#) Mexbacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 1, 2015 /
 
Igen, van benne kulcsos központi zár, csak nem távirányítós.

Ez például eszembe sem jutott volna, hogy a jelenlegi vezérlő egységnél kössem össze az új egység vezetékeit...azt gondoltam, hogy minden ajtóhoz el kell vezetni az új egység vezetékeit egyesével és ott az ajtókban levő vezetékekre rákötni, ami igazából megoldható, de nem túl logikus...

Az autóban BSI egység van, ami a következő képeken látható:

BSI

Tehát innen indul a jelenlegi központi zár vezérlése, amire rá kellene kötnöm az új rendszer szükséges vezetékeit, nem pedig az ajtóban lévő motorok vezetékeire?!
(#) Inhouse válasza Mexbacsi hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
Azok alapján amiket eddig leírtál, ne kezdj neki egyedül!
A központi zár úgy működik, hogy az ajtókban motorok vannak, valamint legalább a vezető felőliben ez ki van egészítve egy mikrokapcsolóval, ami a zár állapotának megfelelően kapcsol. Ezt figyeli a kp zár elektronika. Tehát, ha ennek a kapcsolónak a 2 "játszószálát" te kapcsolod helyette, működtetni fogja a zárakat. Maguk a zárak motorjai párhuzamosan vannak kötve.
Tehát meglevő kp zár esetén a rádiós vezérlővel a vezető felőli ajtóban levő kapcsolót (vagy ha van a műszerfalon záró/nyitó gomb, akkor azt) kell vezérelni és kész.
(#) Mexbacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
Értem. Tehát ezek szerint, akkor elég a vezető oldali ajtóben lévő zár vezetékeire rákötnöm a kp-i zárat és ezáltal vezérelhető lesz a teljes rendszer.

A csatolt képen látni a 191-es ábrán a vezető oldali zárat. (A képen jobbnak írja a 191est, de angol gondolom ez az oka).

Tehát ez alapján a 2-es pont a negatív, 7-es pozitív. 4-es a test. Ezekre kell kötni a kp-i vezérlő kék, zöld és fekete vezetékeit. Viszont a fehér és barnát melyik pontra kellene?
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
(#) Inhouse válasza Mexbacsi hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
Idézet:
„Tehát ez alapján a 2-es pont a negatív, 7-es pozitív. 4-es a test. Ezekre kell kötni a kp-i vezérlő kék, zöld és fekete vezetékeit. Viszont a fehér és barnát melyik pontra kellene?”

Ebből a 4-es a test stimmel a többi nem. A 2-es és a 7-es a motorok kivezetései, az, hogy épp melyik a pozitív és a negatív az dönti el, hogy zár vagy nyit. És nem, nem ezekre kell kötni.
Mivel olyan a rádiós vezérlőd, hogy nem a mostanában szokásos szabad bekötésű, hanem a motorokhoz van alakítva ezért kell még 2 relé, vagy át kell alakítanod belül. Meg meg kellene mérni a zárban levő érintkezőket, hogy melyik ami a zár állapotától függően kapcsol, mert ezek vezérlik az eredeti vezérlőt, erre kellene kötni majd az újat....
De újra csak meggyőztél arról, hogy ne kezdj bele. Vidd el egy szakemberhez, mielőtt túl nagy kárt csinálsz!
(#) Inhouse válasza Mexbacsi hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
Idézet:
„Tehát ez alapján a 2-es pont a negatív, 7-es pozitív. 4-es a test. Ezekre kell kötni a kp-i vezérlő kék, zöld és fekete vezetékeit. Viszont a fehér és barnát melyik pontra kellene?”

Ebből a 4-es a test stimmel a többi nem. A 2-es és a 7-es a motorok kivezetései, az, hogy épp melyik a pozitív és a negatív az dönti el, hogy zár vagy nyit. És nem, nem ezekre kell kötni.
Mivel olyan a rádiós vezérlőd, hogy nem a mostanában szokásos szabad bekötésű, hanem a motorokhoz van alakítva ezért kell még 2 relé, vagy át kell alakítanod belül. Meg meg kellene mérni a zárban levő érintkezőket, hogy melyik ami a zár állapotától függően kapcsol, mert ezek vezérlik az eredeti vezérlőt, erre kellene kötni majd az újat....
De újra csak meggyőztél arról, hogy ne kezdj bele. Vidd el egy szakemberhez, mielőtt túl nagy kárt csinálsz!
Most, hogy jobban megnéztem a rajzot, az 5-9 pont lesz az ami kell. Azt kellene kipróbálni, hogy egy izzós autós próbalámpát testre csiptetni és a csúcsát hozzáérinteni egy pillanatra az 5-öshöz, majd a 9-es ponthoz. Ha zár és nyit, akkor lehet majd tovább menni, már meg is van, hova kell kötni...de még nincs meg, hogy mit!
Vannak autók, amik érzékenyek arra, hogy közben csukva legyenek az ajtók!
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
(#) Mexbacsi válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
Annyi infom van még a vezérlőhöz adott tájékoztatóban, hogy a zöld és kék vezetékek adják a negatív és pozitív tápot a motoroknak (polaritás fordítással) és a vezérlőmotorok jeleit a barna és fehér (szintén polaritás fordítással)
(#) Inhouse válasza Mexbacsi hozzászólására (») Júl 2, 2015 /
 
A kék és a zöld stimmel, már írtam neked. A fehér és a barna testet kapcsol az esetek 99%-ban és felváltva, tehát vagy az egyikre kap, vagy a másikra.
Írtam, mit kell tenned:
Idézet:
„Azt kellene kipróbálni, hogy egy izzós autós próbalámpát testre csiptetni és a csúcsát hozzáérinteni egy pillanatra az 5-öshöz, majd a 9-es ponthoz. Ha zár és nyit, akkor lehet majd tovább menni...”

vagy:
Idézet:
„Vidd el egy szakemberhez, mielőtt túl nagy kárt csinálsz!”
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Következő: »»   119 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem