Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   193 / 338
(#) enree válasza VIM hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Most meg nem mondom, mert dolgozom, de három vezeték megy rá, az biztos!
(#) VIM válasza enree hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Végül is ha relé húzva záró érintkezőjét hidalod át a kapcsolóval, akkor működnie kell a dolognak, mert direktbe kapja a pozitívat a biztosítékról, csak hát így egy elég "combos" kapcsoló kell erre a feladatra.
(#) enree válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Itt a szenzor, mind a három lábával
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Nem lehet, hogy ez két jeladó egy tokban? Az egyik a motorvezérlőnek ad infót (ntc), a másik a ventillátornak jelet (ntc/hőkapcsoló)?
(#) stevepapa válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Ha viszont a relét kapcsolja direktben egy kapcsolóval.......?
(#) zoszka válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Az szerintem rizikós, mert mi van, ha van a relé előtt egy meghajtó fokozat? Simán rövidzárat csinálhat az elektronikában. (Feltéve, ha ntc-s a vezérlő)
(#) zoszka válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Mérd ki mindhárom lábat a testhez és egymáshoz is... milyen ellenállás értékeket mutat? A hűtő is felforrósodik?
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
(#) stevepapa válasza zoszka hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Egy diódával kivédhető, persze látni kellene.
(#) zoszka válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Na igen, de ennyi energiával már végig is mérhető
(#) stevepapa válasza zoszka hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Két ák-s kapcsolóval viszont leakasztható az eredeti vezérlés, akkor nem érheti semmilyen csapás.
(#) zoszka válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Jó jó... persze sok féle házi barkács lehetséges, de szerintem nem ez a cél...
(#) stevepapa válasza zoszka hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Minden ami nem az eredeti az barkácsolás Lehet bonyolítani, szépíteni de akkor is az.
(#) enree hozzászólása Júl 25, 2015 /
 
Most sajnos nem tudok mérni, mert dolgozom :/ Holnap ha lesz időm megpróbálom, aztán meglátjuk, mi lesz. A rajz alapján itt 2db vezeték kellene, hogy legyen, amit ha rövidre zárok, akkor behúz a relé és pörög a ventilátor...
(#) enree válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Ezzel azért lehet vitatkozni, sokszor egy "házi" megoldás, kulturáltabb, biztonságosabb, megbízhatóbb, mint a "gyári".
(#) stevepapa válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Nem biztos !!! Lehet, hogy akkor pörög ha lehúzod a csatlakozót
(#) enree válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Mondjuk ebben van valami, ha bekotlik a szenzor, nem főzi meg magát...
(#) stevepapa válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Az enyém és néhány gépben ilyenformán van megoldva. Most, hogy ilyen " hűvös idők " járnak, így ellenőriztem, hogy működik e még.
(#) enree válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
A fene egye meg! Egy ilyen egyszerű autón... Olyan, mint egy faék, aztán tessék...
(#) stevepapa válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 / 1
 
Viszont akkor eljutottunk oda amit mondtam Ha lehúzva elindul a ventilátor, akkor csak azt kell megmérni melyik két pont rövid zár. Ezt kell egy kapcsolóval manipulálni, sorba kötni, kockázata 0.
(#) enree válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Így van. Na, köszönöm mindenkinek. Addig nem írok többet, míg meg nem mérem, mert így csak a semmit osztjuk nullával, ami olyan, mint "Zuzu Petasszal beszélgetni..."
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
De igen, valahogy úgy van, mert a vividben van egy olyan rajz erről, amin két NTC van egy tokban amiből az egyik az ECU-nak a másik a hőfokmérőnek ad jelet, a közösük pedig a test és így van három kivezetése ennek a szenzornak. A probléma csak annyi, hogy nincs se szín, se számjelölés megadva.
(#) VIM válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Szia! Jó felé gondolkodunk, mert ha NTC van beépítve akkor azt ha leválasztjuk, a vezérlő azt fogja "hinni", hogy lecsökkent az értéke és beindítja a ventilátort. Ha tehát megtudjuk, hogy melyik ágat lehúzva indul be a venti, akkor azt kell kapcsolóval megszakítani a működés érdekében.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Hello! Jó ez, csak a PTC-re igaz..
(#) VIM válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Nézd meg légyszíves az érzékelőn lévő számsort vagy jelzést, amiből meg lehet tudni, hogy mit keresünk és annak milyen a felépítése, mert ebből a szuziból sokféle megoldású van ebben az évjárati ciklusban. A másik fontos dolog a vezetékek színe és azok mely pontokra csatlakoznak az érzékelőben.
(#) enree válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Ok, megnézem. Közben találtam egy ilyet a gépkönyvben. Ez cáfolja a két szenzor egy tokban elméletet, de majd kiderül, mi az igazság, amint megmérem.

ECT.jpg
    
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Köszönöm, hogy szóltál , persze természetesen igazad van. Az érzékelőt kell magát áthidalni, vagy egy ellenállásértéket (500-1000ohm) rákapcsolni a meglévő (80fokon 300ohm körüli értékre) az A-B pontokon párhuzamosan és megnézni, hogy előidézi-e a kényszerkapcsolást ez a megoldás. Azt nem tudni, hogy a motorvezérlőben mi történik olyankor ha nem talál értéket ezen a ponton, milyen érték helyettesítődik be a gyári programból?
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Valószínű akkor is el kéne indítania a ventit védelmi okokból és a hibát jegyzi a naplóba, mármint, ha értelmezésen kívül esik az ntc értéke... de ez csak a véleményem, mert így logikus...
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
(#) stevepapa válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Szerintem túl van bonyolítva a dolog. Egy egyszerű hőkapcsolóról beszélünk, nem ? Semmi ellenállás nem kell, minek kellene, a relét egy egyszerű "hőgomba" kapcsolja, ami vagy vezet vagy nem. Ami mint írtam az enyémnél és még több ezer típusnál, melegedésre megszakít. Ennek a hőnek az értékét nem az ECU kezeli. Szerintem....... Az ECU egyéb hőfokokat mér több helyen azokat értékeli.
(#) enree válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Picit följebb tárgyaljuk, hogy ebben a típusban a jelek szerint nem valami bimmetálos kapcsoló van...
(#) stevepapa válasza enree hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Ez eddig lehet, hogy igaz, vagy nem. DE még mindég nem értem mi köze ennek a relé kapcsolásához. A relé vagy kapcsol vagy nem, de biztos nem az említett 500 és 1000 ohmon keresztül. A relének a kontaktot a hőgomba adja, ami vagy szakadt vagy vezet. Ugyan is 1 fordulatú venti van benne minek figyelné a köztes hőmérsékleteket. Ha elérte a kritikus pontot kapcsol, ennyi. Az ohmok "feszegetésének " akkor látnám értelmét, ha egy olyan ventilátort vezérelne ami nem állandó fordulatú. Hanem a viz hőfokával emelkedő lenne.
Következő: »»   193 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem