Fórum témák
» Több friss téma |
Legalább egy LED-et vagy 10Kohm ellenállást rakj rá, terhelés nélkül én be sem kapcsolnám. Akkor az előző IC lehet, hogy hősokkot kapott, esetleg sztatikus feltöltődés végezhetett vele? Vagy, ami még elég gyanús, hogynaz IC hasán levő GND rövidrezárta az alatta futó vezetősávokat! Ha bent van az IC a régi nyákban, még ki tudod mérni.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
Ennek az IC-nek a hasán nincs GND. Kétfajta tokozásban kapható: DFN és SSOP. A DFN-nek van a hasán föld, de én az SSOP-t használom. A DFN tokozást nem tudnám beforrasztani, a hasi érintkezőjét meg pláne. Szerintem ahhoz forró levegőt fújó forrasztóállomás kellene, nekem meg olyanom nincs.
Azt írod, hogy nem kapcsolnád be terhelés nélkül. Milyen módon tud a terhelés nélküli üzemmód ártani ennek az áramkörnek? Én úgy képzeltem eddig, hogy egy tápegység számára üzemszerű állapot az, ha be van kapcsolva de éppen nem használják semmire. Távoli példa ugyan, de a mobiltelefonom töltőjét se húzom ki mindig a falból ha leveszem róla a telefont.
Terhelést jelent már akár egy 100kohmos ellenállás is! Nem a névleges terhelésre gondoltam. Azért nem kapcsolnám be lebegő kimenettel (habár ott van a visszacsatoló hálózat, ami már minimális terhelés), mert nem tudni, hogy milyen rövid impulzust tud az IC kiadni. Ha az IC nem kapcsol ki időben, akkor a kimeneten a feszültség lehet akkora is (step up-ról ban szó), hogy károsodik az IC. 1-5mA terhelés elenyésző a névleges terheléshez képest. Ohm törvénye szerint: U=R*I, ha R végtelen, I pedig nulla, akkor a feszültség bármi lehet, de biztosan nem 5.000V. Ezt az állapotot én elkerülöm, amikor tudom.
Sziasztok!
Az LM2596-os DC_DC converterek mennyire megbizhatoak? Arra gondolok, hogy mennyire gyakori, hogy meghibasodnak? Egy LED kijelzos orahoz fogom hasznalni a kijelzo taplalasara hasznalom majd. A kerdes, hogy erdemes beepiteni egy tirisztoror-zeneres vedelmet arra az esetre, ha megmenne a vezerlo IC, vagy nem szukseges? Koszonom a segitseget, szep napot!!
Én mindenféleképpen raknék valami védelmet. Ha raksz egy kis hűtést a vezérlő IC-re (Én pl. ráforrasztottam egy TO-220-as tranzisztor lábait a vezérlő IC fülére, ezt a TO-220-at pedig egy kis bordára raktam, így a lábáról a hő eljut a tok hátuljára, majd onnan a bordára. Persze a TO-220-as tranzisztor lábai legyenek a lehető legrövidebbek!), akkor nagyságrendekkel fog csökkenni a hiba lehetősége, mert ez az IC a túlmelegedésre, túl magas bemenő feszültségre, és a túlterhelésre háklis. Ne hajtsd maximumon, és annak közelében sem. A forrasztásokat melegítsd át, esetleg adj neki még egy kis forraszanyagot, az én nyákomnál pont annyi forraszanyag jutott csak, hogy működjön, és ne essenek le az alkatrészek a nyákról.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2015
Ilyen, keszen osszerakottat hasznalok majd, nem en epitem meg. Nem szoktam a maximumon hajtani, de jelen esetben nem tudom mennyit fogyasztanak a kijezok, de mivel multiplexelt uzemmodba mukodnek majd, remelem eleg lesz hozza a modul.
Pont ezekre gondoltam én is, mikor az újraforrasztást ajánlottam. Mérd meg az áramfelvételét a kijelzőnek, vagy számold ki a csúcsáramot, és kiderül.
Nagyon figyelj, mert néha más a képen szereplő és amit megkapsz. Sokszor 50V-os bemenettel hirdetik és 35V-os kondik vannak rajta, de volt kellemetlenebb verzió is. Alaposan ellenőrízd, mielőtt használatba veszed. Hűtés nagyon karcsú rajta.
Mikor eloszor vettem 50V-os kondikkal volt, utana meg vettem ugyanattol az eladotol tobbet, es vegyesen volt 35 es 16V-os kondikkal.
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy DC-DC konvertert, ami Lithium ion celláról működne, tehát a bemeneti feszültség tartomány 2.7-4.1V, a kimenetén pedig 5-5.5V-ot szeretnék kapni, max. 100mA-rel. A legfontosabb lenne, hogy a mérete nagyon mini legyen. Az egész vastagsága max. 4mm lehet. Ami még kellene, hogy kikapcsolható legyen, vagy ha ez nem lehetséges, akkor pedig ha nincs terhelve a kimenet, uA-eket fogyasszon csak. Valami 6 lábú mini SMD tokozású vezérlő IC-re gondoltam. Beszerzési forrásom Conrad és Ebay. Köszönöm szépen!
Találkoztam valahol egy olyan kapcsolással, hogy két párhuzamosított, ellen ütemben dolgozó buck konverterrel állítottak elő viszonylag nagyobb kimeneti áramot.
A párhuzamosításból következően olcsóbb alkatrészek is megfelelhetnek. Sajnos nem találom a rajzot, pedig egy ideje már túrom érte a világhálót. A vezérlés része lenne érdekes számomra. Ha valaki ismer hasonló megoldást az megköszönném. A buck konverterrel segítségével motorkerékpár fedélzeti feszültséget szeretnék stabilizálni.
Szia!
Túl veszteséges lenne egy alacsony drop-out-ú több 317 féle paralel? Azokat adatlap szerint is párhuzamosíthatod pl. 0,2 ohm-okkal.. Menet közben úgyse csökkenhet annyira az akku, hogy pl. 11,... volt ne legyen kimenőként.. azt meg hozzápasszíthatod a "fedélzethez"... ? üdv, ferci
Szia Ferci,
Túl nagy az áramerősségre van szükség, sok lenne a disszipálandó hő. Ezért gondolkodom a kapcsolóüzemben. Az elképzelés szerint kb 100kHz környékén futna, a kis méret érdekében. Azt még talán diszkrét alkatrészekkel is lehet tartani. Gondolkodom azon is, hogy a fesz szabályozót is kiváltani vele. 4 üzemű 1 hengeres a motor, nincs túl magas fordulatszáma, ezért úgy vélem 40-50V-nél nincs nagyobb bemeneti feszültsége a generátornak. Az akku gyári méretezése is nagyon határesetre sikerült. Egy gyengébb (kevésbé feltöltött akku) már nem tudja körbe forgatni a főtengelyt az önindítón keresztül. A probléma abból adódik, hogy a gyári megoldás nem tartósnak tervezték, hanem olcsónak. Elegem van a folyamatos vásárlásból és fél évenkénti cseréből. üdv: L
Ja, ha 40-50 volt, akkor ez passz term...
![]() Szerintem csinálnod kell saját tervezésben, legalább nem lesz benn drága 1-1.. db IC. Vannak pl. LM 2592HV(T)-k 57 voltig, de azok csak 2 amperesek.. ( hacsak nem találsz jobbat ) A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
Sziasztok !
Ezzel a modullal van valakinek gyakorlati tapasztalata ?
A paraméterek és határértékek megfelelnek, arra lennék kíváncsi. hogy mennyire kiforrott, megbízható konstrukció ? De örömmel fogadom, ha másik - bevált -típust ajánlotok. Köszi !
A "tömeges" hozzászólásból láthatod, hogy nem vett annyit a nép és sokfélét, hogy különösen komoly véleményt lehessen mondani ezekről a tápokról.
Építés helyett egyszerűbb célokra jók, mert nem kell tervezni, kínlódni esetleg, anyagot beszerezni hozzájuk. 1 lényeges dolog van: a szélső értékeket lehetőleg kerülni kell, mert a hűtése nem az igazi.. gondolok itt a legalacsonyabb fesz és maximális áram tartományra ( max bemenő fesz és min. kimenő ). A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2015
Idézet: „gondolok itt a legalacsonyabb fesz és maximális áram tartományra ( max bemenő fesz és min. kimenő ).” Talán ennyire ne ragadtasd el magad! Kapcsoló üzemű, tehát nem sokat számít a hűtés a feltetelezhető 90% körüli hatásfok esetén. Éppen a legnagyobb feszültség - legnagyobb áram körül lehetne a disszipáció is a legnagyobb, hiszen pl. 1 V 3 A =3 W, veszteség ~0,3 W. 36 V 3 A = 108 W (bemenő 40 V XA, ~120W) veszteség ~12 W. A kapcsoló IC-n van hűtő, de a veszteség megoszlik a kapcsoló eszköz, a fojtó és a dióda között.
Nem ragadtattam el magam és tudom, hogy kapcsüzemű.. csak azzal is tisztában vagyok, hogy sokan minden esetben készpénznek veszik pl. a 3 ampert..
Nem kötelező elfogadni a véleményemet és nem is én tettem fel a kérdést. Az utolsó mondatomra se figyeltél: max bemenőfesz és min. kimenő..) A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2015
Idézet: „Az utolsó mondatomra se figyeltél: max bemenőfesz és min. kimenő..)” Éppenhogy figyeltem. Erre analóg stabilizátoroknál szokták felhívni a figyelmet. Ilyenkor a kimenőnek sokszorosa a veszteségi teljesítmény. Kapcsoló üzeműnél is itt a legrosszabb a hatásfok, de még 50%-nál sem éri el a korábban számolt értéket.
Az első kérdésedre válaszolva: ki kell próbálnod az igényeidnek megfelelően.
Csináltam kíváncsiságból több kimenős, két bemenő feszes tesztet egy hasonló, de 5 A-es táppal. 12 és 24 volt bemenőnél, 6-8-10 volt kimenőnél és 0,6-2,4 A között 0.3 A-es lépésekben 32-ről 59 fokosig melegedett az a kis borda. Minden verzióban a 24 voltos bemenővel volt rosszabb a hatásfok, amit a hőfokkülönbségek is igazoltak. ( +1-2 fok ). Ezért hangsúlyoztam, hogy a hűtésre jobban oda kell figyelned nagy ampernél és nem árt lefújni egy mini ventivel, mert az elkók átveszik a szomszédból a meleget és már forróak azok is.. A saját cuccomtól nem sajnálok +1 wattot ezek miatt..
Nagyon szépen köszönöm a sok - nagyon hasznos infót - majd még megfontolom !
Nos a célom egy PC táppal meghajtott "egyszerű" kis labortáp. Tehát semmiféleképpen nem lesz órákon át történő határértéken járatás. De azért várom a véleményedet.
Szerintem válaszd az 5 amperest - pénzben nem nagy a különbség, viszont biztosabb.
Sose lehet tudni, mikor kellene akár rövid ideig is 3-4 amper ( evés közben jön meg az étvágy..) Kicsi ventin se spórolj, aztán már csak egy esetleges gyártási hiba lehet a gond, azt viszont előre sohasem tudod. Ezek után pedig nincs mitől félned.
Helló!
Ebay-ről szeretnék egy olyan alkatrészt szerezni, de leginkább komplett kis panelt, amely egy darab Ni-XX akkuból teremt 3 és 5V közötti feszültséget, e tartomány között mindegy pontosan mennyit, csak fixen tartani tudja. A csúcsfogyasztás legfeljebb 10mA körül lenne. Egy ilyen lámpában remekül meg van oldva egy SOT-23-as alkatrésszel, kis induktivitással és egy diódával klasszikus módon, hosszú hónapokig elműködik róla, viszont sajnos már nem nagyon látszik a felirat az IC-n, de emlékeim szerint korábban rákeresvén sem találtam rá semmit. Annyi minden vackot árulnak, kicsit furcsállnám ha pont ilyet nem találnék külön, csak a lámpába építve.. ![]() Szerk.: Úgy látom valamilyen PFM-es konverterre volna szükségem ha minden igaz? A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Vagy megépíted magad, MCP1640, 4.7uH induktivitás, néhány kondi, és néhány ellenállás kell hozzá. Szuper kis IC, ajánlom! 100mA terhelésig minden rendben lesz, max. kimenő feszültség 5.5V, és valami 0.65V-tól már működik.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Köszi! tetszik hogy beállítható a kimeneti feszültsége.
![]() Bár közben rájöttem hogy amit korábban rendeltem konvertert, ha kiforrasztom a ledet belőle, ez is tud csekély fogyasztást, ha minden igaz PFM-es, de mivel még nem tudom hogy az említett akkuról szintén a hozzá kapcsolódó mid-power LED-et a már meglévő PR4402 IC-vel hajtom-e meg, vagy kis előtéttel MCP1640-en keresztül, az még kérdéses. ![]() Ugyanis a LED azt hiszem 100mA-ig hajtható. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Sziasztok!
Építettem egy feszültség invertáló kapcsolást az MC34063-as IC-vel, de a kimenő feszültség nem annyi, amennyi a számolás szerint kellene. 5V-ról táplálom, -10V-ot szeretnék, de csak -5V jön ki rajta. Elkerülte valami a figyelmemet? Mert olyan mintha a tápból kivont értéket kapnám meg. Az ellenálásokat ez alapján számoltam. R1=13k R2=91k |
Bejelentkezés
Hirdetés |