Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Ha már ilyen böszme relé van benne, akkor ne a távvezérlő kapcsolja a motoráramot és a relét is. A bizti a távvezérlő előtt legyen, és onnan kapja a relé kontaktus a +12V-ot..
Idézet: „ha +12V-ot kapcsoltatsz a motorra és csak egyirányba működteted, vissza rugó húzza, akkor csak közé kell kötni egy relét egy tranzisztorral és kész.” Köszönöm a rajzot, felhasználom. Így lesz ez jó. Idézet: „Az ABC egy váltóérintkező? A "B" a COM, az "A" a NC és a "C" a NO?” Igen. Köszönöm a segítséget!
Szia! Kösz. Igazad van, de abban is böszme relé van, eddig az kapcsolta közvetlenül, csak így kettő érintkező lenne közte, mint egy rendes kp zár vezérlőben is. Csak egy motort kapcsolnak ráadásul, nem 4-5öt. A bizti igazából felesleges is, kell lennie a vezetéknélküli modul előtt is. Ugye van 1984white?
Arra még nem válaszolt a kérdező, hogy visszafelé rugó húzza-e.. Az még lehet opció, hogy a plusz relé NC érintkezőjét testre kötni a fékezés miatt. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2015
Idézet: Igen 10A biztit tettem oda.„Ugye van 1984white?” Idézet: Igen rúgó húzza vissza.„Arra még nem válaszolt a kérdező, hogy visszafelé rugó húzza-e” Ma végül megcsináltam a zárat és működik rendesen. A tranzisztoros változatot viszont elvetettem, mert a relé kicsinálta a bc tranyót. A megoldásom: Jobb hátsó ajtókapcsolóról jövő vezetékre rákötöttem a modul test pontját. A modul pozitívját az autóhifi erősítőre kötöttem 10A biztosítékkal. A motort pedig a modul által kapcsolt +12V ra kötöttem, a testet a kasznihoz. Lényege a megoldásnak: Ha valamelyik ajtó nyitva van, akkor lehet távkapcsolóról nyitni a hátsó ajtót elektronikusan. Zárt ajtónál nem kap a modul testet és akkor nem lehet nyitni a hátsó ajtót gombbal. A modul kapcsolt 12V-ja is a hifire megy a 10A biztosítékkal. Remélem másnak is hasznára válik eme rövid írás.
Valamit elkötöttél, a BC337 800mA-t tud, az autós relé 120-160mA-t vesz fel arra a pillanatra, amíg kapja a jelet. A relé induktív lökésétől a dióda védi.
A kérésed az volt, hogy a riasztó aktív állapotában ne lehessen nyitni a csomagtartót, erre volt a megoldás. A tied valami egészen más lett... Idézet: „Valamit elkötöttél, a BC337 800mA-t tud, az autós relé 120-160mA-t vesz fel arra a pillanatra, amíg kapja a jelet. A relé induktív lökésétől a dióda védi.” Légszerelten készítettem próbaképp és nem hagytam ki a diódát sem. Azért maradtam a másik megoldásnál, mert így nem kellett plusz relé és bekapcsolt riasztónál mivel nem lehet nyitni az ajtókat, nincs test a modulnak és az nem működik. Ráadásul egy panelt és relét plusz még a vezérlőt nehezebb volna elrejteni a burkolatban, ahol pedig nem sok hely van. (japán autó lévén ) Amúgy a rajzot másra biztosan fel tudom még használni, amit köszönök neked még egyszer.
Ha a relédet ellenütembe kötöd be úgy hogy a motorimpulzus behúzza, ha a riasztó segédkimenete aktív, és így egyben meg is szakitja a motor áramát, akkor kivédheted a riasztott állapotban való nyitást és fogyasztani se fogyaszt. előszeretettel alkalmazzák ezt a módszert inditásgátlók bekötésénél is...
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2015
Ez leírva is bonyolult Volna rajzod, mert tényleg nem értem.
Íme..
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2015
Köszönöm, nagyon ötletes. Így fogom ezt megoldani. Holnap átkötöm, mert ez jobb. Nem kell ajtót sem nyitni.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
A dióda ide is mindenképpen szükséges?
A riasztó segédkimenetét védi a relé önindukciós áramától. Ha más is van a segédkimenetre kötve (pl. ablakvezérlő), akkor kell mégegy dióda a segédkimenet felől záró irányba, hogy a motoron és a relén keresztül ne kapjon vissza ( - ) -t.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
A tranzisztor azért kellett, mert a riasztó kimenete 100mA-el terhelhető, ezt az autós relék többsége meghaladja. Valószínűleg elbírná így is, de azért mégis...vagy olyan relét kell választani, aminek a behúzója nagyobb ellenállású, de a kapcsolt árama megfelelő. Amúgy ügyes.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
Idézet: „Ha más is van a segédkimenetre kötve (pl. ablakvezérlő)” Igen van, még egy relé amivel jelenleg az indítástiltás van megoldva. Ennek a relének a (+) a gyújtáspluszon van, és csak akkor húz be (és szakítja az indítózást) ha be van kapcsolva a riasztó ráadott gyújtásnál. Erre a riasztókimenetre fogom pluszban rákötni az általad javasolt módszert. Milyen dióda jó a reléhez? 1n4007 pl? A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
Jó az is... jellemzően nem fog mindkét relé egyszerre dolgozni. Ahhoz élesnek kell lenni a riasztónak, a gyújtásnak is rajta kell lenni (azaz visitani fog) és még a csomagteret is nyitnod kell... Nem igazán életszerű. A másik relét is diódázd, hogy visszafele se legyen gond. az a 100mA az leginkább 500mA csak a tartósság és folyamatos, hosszabb terhelhetőség miatt határozzák meg ilyen alacsonyra.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
Sziasztok
META H.P.A. 2.0 (M02) autóriasztóval kapcsolatban lenne kérdésem. A sziréna két vezetéke testre került egy hiba okán,ezen hiba elhárítása után a sziréna többé nem adott ki hangot. Közel hajolva nagyon nagyon halkan kiadja a megfelelő hangokat. Másik szirénával ugyanez a helyzet. Szóval bele néztem a riasztóba,a két oldalas panelján elfüstölt a nyákfólia egy helyen,de pont a 28 lábas csatlakozója alatt. Kicsit alá feszítve látszik a sérülés,de lekövetni nem tudom. Ki kellene forrasztani,alánézni és kimérni,de gondoltam megpróbálom ezt elkerülni,mert hátha tudtok segíteni. A sziréna 2db kivezetése a 2-es és 14-es kivezetésre van kötve. A 14es egy VND5N07 FET drain-jéről jön. A Source tesre van kötve. A 28as csatlakozó 2-es lábához tartozó panel része égett el. Egy átkötéssel adtam a 2-es lábra +12V-ot,így a sziréna működik. Létezhet, hogy gyárilag is fix +12V volt ide kötve? Vagy esetleg akinek van ilyen riasztója,ki tudná nekem mérni, hogy mi tartozik a 2-es lábhoz?
Mivel a leírásod alapján a fet testet kapcsol, a sziréna másik kivezetésére állandó +12V kell. Egyébként ritka a test kapcsolása, Spal-nál van még ilyen.
Igen,ebből indultam ki én is.
Közben az interneten találtam rengeteg ilyen kapcsolást,amiben a hangszóró fix tápfeszültségre van kötve. Igazából csak furcsa volt, hogy állandó fesz. van egy olyan vezetéken ami kimegy a motortérbe. (persze rengeteg ilyen van egy autóban) És a riasztó betápja biztosítékkal védve van (most már),így az jó eséllyel megvédi. Annyi maradt ki a leírásomból,hogy a hozzá tartozó "sziréna" gyakorlatilag csak egy hangszóró. A hangfrekis jel a FET-en keresztül érkezik és gyakorlatilag +12V-tól lefelé dolgozik a sziréna?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni központi zár bekötésével kapcsolatban. Sosem csináltam még és akadályba ütköztem a vevő egység és a vezérlő egység összekötésénél. A képeken látható a vevő és a vezérlő vezetékeinek kiosztása, viszont nem tudom hogy a vevő melyik 4 szála kapcsolódik a vezérlő nyitó/záró szálaihoz. A segítséget, ötletet előre is köszönöm.
A vezérlőnél a negatív trigger néven futó rajzot házasítod a kp zár szürke és narancs vezetékével. A fehér-sárga és a bíbor nem kell, az a plusszos vezérléshez kellene.
Tehát a végén a vezérlő fehér megy a szürkére, a fehér/fekete pedig a narancsra, a sárga és a sárga/fekete testre. Nem kell 4 szállal összekötni őket!
Nagyon szépen köszönöm, még a szobába összeraktam és szépen működik. Ezer hála mégegyszer
Sziasztok.
Renault Megane gépkocsimba aksi lett cserélve.azóta nem működik a riasztó nem szól. Valaki tud okosságot hogy lehetne beállítani?? Vagy mi lett vele? Köszi.
Üdv!
SPAL autóriasztó ügyben kérnék segítséget. Van-e olyan - viszonylag egyszerűen kivitelezhető - programozási lehetősége, ami minden extra (rablásgátló, automata ablak- ajtózár etc.) funkciót egyszerre kikapcsol és csak a riasztó eredeti funkcióját hagyja meg? (tehát, ha valaki feltörné a kocsit akkor beriaszt) (TX-3G2 ez van a távirányítón, ez nem tudom, hogy típusszám-e) Eredeti programozás leírásom megvan valahol. köszönöm előre is a válaszokat PZs A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2015
Üdv Mindenkinek!
SPAL AS 80-as riasztóm van, régi problémám, hogy az indítástiltás (?) aktiválja magát és nem tudom kioldani (gyújtás rá, bal gomb) Ilyenkor köhög egy darabig az autó, nem jut el a megfelelő fordulatszámig és nem indul. Aztán nagy nehezen valahogy mégis, néha csak kövér gázzal. Nemrég elvittem a riasztóshoz aki beszerelte, de sajnos nem ugyanaz a tag foglalkozott most vele, azt mondta, h kiprogramozta a funkciót de mégis szórakozik néha a kocsi. Megvan az eredeti programozási leírásom, amin az első szerelő bejelölgette, hogy mit programozott be. Azt vettem észre, hogy van egy ún. "Indítástiltás nyugalmi helyzetben nyitott relével" funkció, ami be van programozva, egyidejűleg az Ignition door-ral (gyújtásra ajtózárás). Ennek a két funkciónak az egyidejű alkalmazását nem ajánlják. Lehet, hogy ez a baj? Mi a teendő? Gondoltam, hogy az Ignition door-t kivenném (vagy szerelővel) kivetetném belőle, hátha megszűnik a probléma. (alighanem a második szervizes nem tudhatta, hogy mi van leprogramozva és mi nincs, így a nyitott relés dolgot nem iktatta ki. Remélem érthető voltam, Köszi a segítséget előre is PZs A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Mivel csak kiprogramozta, és a hiba fennáll, inkább olyasmi lesz, hogy a relé amivel meg lett szakítva valami, az kontakt hibás. Vagy a hozzávezetései, vagy a relé érintkezői. Fizikailag kellene kivenni és helyreállítani az eredeti kábelezést, szerintem.
Olyan programozás nem hiszem, hogy van, hogy amire gondolsz, azt mindet vegye ki egyszerre, hopsz. Mindent, amit nem akarsz, ki kell külön kapcsolni.
Köszi, alighanem kiprogramozom ami nem kell.
Sziasztok!
Ks idő elteltével újból felmerült a bekötéskori gond a korábban már tárgyalt riasztómmal. Az ultrahangos térvédelem időnként 10-60percenként bekapcsolja a riasztót, mintha mozgást észlelne. A riasztó villogásából tudom, hogy az ultrahang indította be a riasztást. Kisakkoztam, hogy a jobboldali adóvevő lesz a "fekete bárány", mert ezt lehúzva a vezérlőről, napokig nincs téves riasztás. Szerintetek mit csináljak? Rosszul lehet elhelyezve az ultrahang adóvevő érzékelő?
Ez így elég gyanús, úgy szokott lenni, hogy az egyik az ultrahang adó, a másik oldali pedig a vevő...tehát az egészet iktattad ki.
Ilyenkor azért nehezebb, nyáron ha bent marad egy nagyobb légy, vagy nagy melegben előfordul ilyen, most mi lehet? Passz...
Féltem tőle hogy ezt írod Letesztelem holnap hogy egy szenzorral is érzékel e. Látszólag a két szenzor azonos és nem "V" alakban volt beállítva eredetileg, ahogy kellene. "V" alakban sem volt jó. Szerintem itt a két szenzor adó-vevő is egyben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |