Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, hogy valamit még be kéne kötni. De lehet más gond is. Ahol vetted, ott nem tudnak többet segíteni?
Logikus.
Ha visszavitted az üzletbe az erősítőt, ott működött, akkor már csak meg kell keresni, hogy mi a különbség a két hely között. Megsúgom, hogy az erősítő ugyan az volt! A tápod nem bírja az indulási áramot, amikor az erősítőben levő tápegység tölteni szeretné a kondipakkot. Vagy hajszálvékony kábellel kötötted be az erősítőt, vagy a tápegységed mégsem tud leadni 25A-t. Ha számítógép táp, akkor meg főleg. Ugyanis le kellene terhelni azt az ágat, ami vissza van csatolva. Ha csak a 12V-ot terheled, akkor a másik ág feszültsége felszalad, és lekapcsol a védelem. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2015
Köszönöm a Válaszokat.
Mára eljutottam addig, hogy próbáltam megmérni, hogy mekkora az indulási áramerősség. Amikor a negatívra kötöttem, láss csodát, elindult az erősítő. Aztán működés közben a kábelt bedugtam az erősítőbe, s így működik. Minden bekapcsolásnál nem szeretném ezt eljátszani. Mi okozza ezt? Üdv. Zoli
Üdv.
Ebböl szeretnék szobai erősítőt csinálni és szeretném tudni mik a lehetőségeim vagy h hogyan kezdjek hozzá. A válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv
Eböl szeretnék hasonlót csinálni. Szerinted lehetséges? Tudom h egy régi darab... de remélem tudsz segíteni előre is köszi.
Ha elkészíted Proli007 tervén alapuló tápot, akkor az autótól függetlenül is üzemeltetni tudod a készüléket.
Az már egészen más kérdés, a készülék melyik funkcióját kívánod kiaknázni. A végfokként való felhasználás akkor lehet sikeres, ha eleve van a készülékednek olyan bemenete, amire külső audió jelet lehet kötni (meg lennék lepve ha lenne neki ilyen).
Szervusztok, az lenne a kérdésem, hogy hogyan közösíthetem a két hangszórókimenetet, ha egy hangfalat szeretnék csak használni?
Köszönöm!
Hangszóró kimenetet nem egyszerű. Teljesen együtt futó, tökéletesen szimmetrikusra beállított végfokoknál kis értékű teljesítmény ellenállásokon keresztül létezik a párhuzamos kötés, de én nem javasolnám.
Ha az erősítők javasolt impedanciája és a hangszóróé engedni, akkor lehet hidalva kötni a 2 végfok közé, ilyenkor kell még egy fázisfordítás az egyik oldalnak. Ennyire semmi infóval, amit megadtál (nem adtál meg semmit), nehéz segíteni.
Mindösszesen arról lenne szó, hogy találtam szekrényrendezés közben egy évekkel ezelőtt megvett, pár ezer Ft-os, pár Wattos autórádiót. (Noname, gagyi cucc: analóg állomáskeresés "zsinóros" skálával, stb. Biztosan sejted, mire gondolok.)
Sztereó egység, a hangszórók felé a 3 vezetékkel. Ezt szeretném az egy db rendelkezésre álló hangdobozra rákötni.
Keress még egy dobozt, vagy csak az egyik oldalra kösd.
Ha azt szeretnéd, hogy mindenáron szóljon mindkét oldal azon az egyen, akkor a végfok IC bemeneténél pár kohm-on keresztül közösítsd a kettőt!
Köszönöm. Ha úgy alakul, lefényképezem majd a belsejét (hogy mit, hova és hogyan), és ismét jelentkezem. Köszi még egyszer!
Sziasztok!
Olvasgattam sokat erről a témáról, de hogy az igazat megvalljam, fogalmam nincs, hogy ez mennyire jó ötlet. Olvastam, hogy nagy basszusnál az Amper kiugrik magasra, ezért leéghet az erősítő meg a táp, stb. Szóval a kérdésem: Van egy autó erősítőm. 2 csatorna, 120 watt. Márkát találtam rajta, típust viszont nem csak Serial No.-t. Fogalmam nincs, hogy ezzel tudtok-e valamire menni. Márkája "First Austria". Serial no: 97050396. Ennek az egyik csatornájára szeretnék kötni egy SAL Silversound 2200c center hangsugárzót. DE! Az erősítőre az van írva a hanszóróhoz, hogy 4 ohm, és ez a center hangsugárzó 8 ohmos. (80/60w) SAL Silversound 2200C hangfal Hifi termék árak és boltok egy helyen Aztán van egy ModeCom 350wattos PC tápegységem. A táblázatban 12 voltnál 10Ampert és 276Wattot ír. Szerintetek működhetne ez a dolog?
Ez a márka régebben nem a hitelességéről volt híres, tehát ráírtak valamit, de a fele sem igaz.
Matematikailag éppen-hogy elég volna, de a tápegységre egy jó nagy kondit még nem ártana kapcsolnod, hogy ha hirtelen kell a szufla, ne essen le a kapocsfeszültség. Amúgy az autós cuccok nem 12V hanem inkább 14V-on érzik jól magukat.
Mit jelent, hogy jó nagy?
Honnan tudok szerezni? Hova kell kötni? Hogyan teremtsek neki 14v-t?
Tehetnél fel egy fotót arról az erôsítôröl, mellé téve egy vonalzót méretaránynak.
Rakd össze az erôsítôt, hallgasd meg hogy szól nagyobb hangerôn, és ha búg-torzít, mármint hirtelen a nagyobb basszusoknál (fogadnék rá hogy ez az tenyérnyi játékerôsítô) akkor lehet hogy ezen egy negyedfarádos kondi javít valamit. Bár én nem költenék rá ennyit. A kondit a tápegységgel párhuzamosan kötjük, polaritáshelyesen. De ha ez kérdés volt számodra akkor inkább olvasgass sokat a témában (Google...). A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
PC tápról akarja használni. Szerintem ne költsön rá első körben, csak próbálja ki. Az jó kérdés, hogy a táp elindul-e egyáltalán...
Nem láttam még inverteres First-öt, kamuznak rajta. Kb annyit tudhat, mint egy autórádió végfok, vagy annyit se.
A PC táp átalakítás nélkül nem lesz jó 12V-ra, le fog esni a feszültség. A 4ohm helyett mehet a 8ohm bár SAL szegény, de megint teljesítmény csökkenés. Már nem is erősítővel van dolgod, hanem gyengítővel.
Szinte biztos, hogy valami TDA IC van benne. pl.: TDA2030 vagy hasonló. First Austria korában 128*1000W-os erősítők sem voltak ritkák! Ezért mindenképpen kérnénk egy fotót.
Üdv!
Szeretnék egy autórádiót (SilverCrest KH2375) trafóról használni. Ehhez van egy 2x12V AC trafóm, ami kétutas diódás egyenirányítással ugye üresjáratban kb 17V-ot ad, kb 30W-tal terhelve már csak 12V körül van, de az üresjárati feszültségtől féltem a rádiót. Hogyan tudnám egyszerűen megvédeni a készüléket?
6-os lábra (permanent positive) tegyél elemet/akkut, hogy ne felejtse el a beállitásokat.
Az a 12V, az autóban inkább magasabb (13.2, 14.4). Lehet hogy ha szűk az a 17 Volt, akkor... Ha a két szekundert párhuzamosan kötöd és hiddal egyenirányitasz, akkor meg már nem is 17... A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Szia.
Kb. 2-2,5V -ot kellene letekerni a szekunderekből, ha ez nem oldható meg, akkor egy nagyáramú áteresztőtranzisztoros kapcsolással meg kell fogni a feszültséget 13V -nál. (Nem tudom, egy Step-Down konverter mit csinál a névleges alatti bemenő feszültségnél, ha akkor kitolja a maximumot, akkor az is szóba jöhet. Ez 4 x 13.5 W -os autórádió, te csak a két első végfokot használnád, vagy mind a négyet? Áteresztő tranzisztoros kapcsolással, félgőzzel kb 10W lesz az áteresztőn a veszteség, ha jól saccolom (ez a max.). UI: Ha 14V -ra állítod be, akkor meg minimális veszteség lesz az áteresztőn. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Sajnos a tekergetés nem opcióm.
Step-down -t se szeretnék használni (kb abból akarom kihozni, ami jelenleg is van - olcsóság a fő szempont) A négy csatorna opcionálisan lesz használva, de nagyrészt csak 2. Az áteresztős azért necces, mert a trafóm 50VA -s (2x 25VA), így a veszteségekkel is számolva gondolom nem lesz elég a rádió kihajtásához, nem?
A veszteség a végfoknál is jelen van, fél teljesítményig hajtva, a másik fele elvész a végfokon. Az áteresztőn a rajta maradó feszültség adja a veszteséget az átfolyó árammal, ami nem állandó, függ a terheléstől. Minél jobban kihajtod a rádiót, annál kevésbé fog melegedni az áteresztőd, mivel annál kevesebb marad rajta.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Ohh, ebbe bele se gondoltam, köszi!
Akkor keresek valami szimpi és egyszerű áteresztős kapcsolási rajzot, plusz egy hozzá illően nagy bordát. Esetleg rajzra konkrét ('bevált') ajánlatod lenne?
Nem volt még ilyenre szükségem, de ha keresel rajzot, akkor kollektoros kimenetűt keress (kevesebb marad alacsony feszültségnél az áteresztőn) és nagy áramút. Minimum darlington kapcsolás, vagy darlington áteresztő kell, mert csúcsban, pillanatokra akár 30A is átmehet rajta.
Vagy FET -es legyen, de akkor is csak Drain kimenettel.
Kiindulásnak ez megfelel.
Rakj rá 0.1-1W terhelést, ettől már le fog esni a feszültség 16V alá. Ennyit meg már bírnak az IC-k, mindegyik adatlapjában ez, vagy 18V a maximum, a kondi is 16V-osak általában. Ennyi pazarlás szerintem belefér.
Én is ilyesmire gondoltam alapból, de 33ohm-os ellenállást rádobva is 'csak' 14,6V-ra esik (0,43A -rel, ami kb 6,1W elfűtött teljesítményt jelent).
Ez természetesen már jó lenne. Persze nekem semmi se jó: de ezt nem tudnám 'automatizálni'? Hogy egy tranzisztor/fet csak akkor kapcsolja rá ezt az ellenállást amikor megugrik a tápfeszültség? Így nem volna olyan nagy a veszteségem. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
400mA -t alapból felvesz kb. egy autórádió. Mérd meg, aztán lehet tovább tanakodni.
Hangszórók csatlakoztatás nélkül mérve (tápfesz: 13V):
kikapcsolt állapotban (standby): 200mA bekapcsolva (rádió): 600mA bekapcsolva (usb): 650mA (lejátszás nélkül) Hmm, az új "homoklemez" pendriveom 50mA-t eszik üresben... A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |