Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   48 / 138
(#) sargarigo válasza nzozz hozzászólására (») Nov 8, 2015 /
 
Öö... a nagy vallásban egészen elfelejtettem hogy van: P0400. Ezt egy androidos program csikarta ki belőle, de elvileg más nem kéne hogy legyen. Más releváns hibáról nem tudok.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2015
(#) sargarigo hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Látom leült a téma. Mindenki bütyköl?
(#) Ge Lee válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Ha EGR gond van akkor dadog a motor, olyan mintha 3 henger menne csak de nem áll le még alapjáraton sem, illetve a fordulat sem megy feljebb.
Az EGR lezárásnak semmi értelme, ugyanolyan mint ha nem nyitnád ki (a cheatert azért találták ki hogy ne nyitogasson ki, illetve egy relét nyitogasson helyette a computer).
Sajnos a mai kor autóiban minden egyes forrasztási pont, illetve préselt csatlakozás potenciális hibaforrás.
(#) sargarigo válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Úgy tudtam a cheater azért kell hogy ne írjon hibakódot. Én ezt ismertem.
De elfogadom hogy nem egr, de akkor mi? Fojtószelep ahogy fentebb elhangzott? Attól lehet hogy túráztatja magát?
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2015
(#) levaitamas válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Idézet:
„Olyan mintha lassan túráztatnám a motort.”

TP szenzor nem okoz ilyet?
(#) Ge Lee válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Hogy nem EGR az 1000% mert olyan hibám volt. A cheater egyrészt azért kell hogy az EGR kontakthibás visszajelzése helyett korrekt visszajelzést kapjon a működésről a computer, így nem lesz hibakód a műszerfalon. Másrészt azért, hogy a vezérlőjel ne az EGR-t nyitogassa hanem egy relét (vagy akármilyen áramkört), így nem történhet olyan hogy az EGR nyitott állásban leragad megkeserítve ezzel az autós dolgát, illetve nem áramlik tovább a kokszos trutymó a hengerfejbe, ami ha nem hajtod rendesen az autót akkor egy idő után a szelepfészkekbe is lerakódik, és lehet menni hengerfejet felújítani.
Hogy mennyire használható vagy sem azt még nem próbáltam ki, de a régi EGR-emet szétvágva majd kipróbálom. Ha van az EGR átkapcsolásakor nyomásellenőrzés is akkor nem fog működni, mert ugye nem lesz nyomásváltozás. Ha nincs, akkor pedig működik. A tavasszal majd szétvágom a régit, a csatlakozójára ráapplikálom az a néhány alkatrészt, és kiderül.
(#) nzozz hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Azt tudom, hogy a Z14XEP -ben még van a szívócsonkban egy nyomásmérő szenzor is, tehát ha majd lezárom az EGR -t (mert úgy telekormozta nekem az egész szívóoldalt, hogy borzalmas), az ECU hiányolni fogja az EGR felől érkező gázmennyiséget és csodás hibakódokkal fog megajándékozni...
(#) feri00781 hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Sziasztok! kétségbe vagyok esve ..
Arról lenne szó hogy, van egy f astrám 1.7 td , és nincs töltésem , illetve hol van, hol nincs, mint a mesében.. ki lett cserélve a szénkefe fesszabályzó diódasor tekercsek nem szakadtak .. nincs fordulatszámmérő sem .. egyszercsak gondol egyet és megint van .. Van valakinek valami ötlete hol keressem a hibát. Tanácstalan vagyok hátha valaki már találkozott ijen hibával Köszi előre is...
(#) sargarigo válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Idézet:
„TP szenzor nem okoz ilyet?”

Az miaz?

szerk: Google szerint a fojtószelep állás érzékelő. Fogalmam sincs, azért kérdeztem a nálam okosabbakat.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2015
(#) levaitamas válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Nem tudom hogy a te autód elektromos gázpedálos-e. Csak egy halk tipp volt részemről. Nekem úgy tűnik, mintha nem tudná a vezérő a gázpedál (fojtószelep) állapotát.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2015
(#) nzozz válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Ha elektromos gázpedálos: mint az aktuális autónk (2007 -es Astra G, Z14XEP), szedd le a fojtószelepet, majd a fojtószelep oldalán lévő műanyag burkolatot, kis fém kampók tartják körben. Alatta valószínűleg lesz egy műanyag fogaskerék, aminek a fogait ledarálta valamennyire a meghajtó motor fém fogaskereke. Én anno bontottan 10 000Ft -ért vettem másikat, hasonló hiba miatt, csak nekem végül egy kereszteződésben döntött úgy, hogy többet most nem indulna el egyenlőre.

Ha nem elektromos gázpedálos: mint pl. az előző autónk (1994 -es Seat Cordoba), akkor valószínűleg van benne egy alapjárati motor, ahol gyakorlatilag az előbb ismertetett folyamat játszódott lenne. Ezt anno kb. 3 szor kellett cserélni.

Persze egyik se 100% -os, de érdemes ellenőrizni.
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Elektromos gázpedálos.
Nekünk a z16xe csinál hasonlót hidegen. Néha hidegen beindításkor első gázadás után, ha elveszem a gáz a fordulat fenn marad 2000 körül és csak nagyon lassan esik vissza. Nem jöttem rá miért csinálja, hiba nincs. Fojtószelep tisztítás volt, ugyanaz.
(#) sargarigo hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat, megnézem a fogaskereket, de akkor sok reményt nem fűzök hozzá.
(#) levaitamas válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 13, 2015 /
 
Nekem X14XE, és hála az égnek ilyen EGR problémám sose volt. Az igaz, hogy amikor csak tehetem hajtom autópályán.
Okulva az ABS-es dologból , inkább megkérdeztem tőle.
(#) VIM válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 13, 2015 /
 
Szia! Az opeleket nem ismerem és nem vagyok autószerelő sem de amiket találtam azt szívesen leközlöm. Amit írtál meghibásodást és a hozzá tartozó hibakódot az valóban az EGR szelep és az azzal összefüggésben lévő hibákat hozza ki, (a képről lefordítva a szöveget): -tömlő szivárgás / elzáródás, az alapbeállítás nem végzett (ha van ilyen), vezetékek, EGR szelep, EGR mágnesszelep, ECM- Ebből az "alapbeállítás nincs elvégezve" az egészen helytálló, mert volt egy elhasadt csöved a rendszerben és ezután nem ártott volna alapra állítani a fojtószelepállás érzékelőt, mert valószínű, hogy "eltanulta" a rossz értékeket. Az EGR-el kapcsolatos értékeket még felrakom, talán hasznát veszed ezeknek is.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Nov 13, 2015 /
 
....jaj és a test pontok az majdnem lemaradt.
(#) sargarigo hozzászólása Nov 14, 2015 /
 
Nagyon köszönöm!
(#) borkarico válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 18, 2015 /
 
Nekem szintúgy Astra H Z16XEP Easytronic csinál olyat hogy alapjáraton egyszer felugrik 2000-re és ott marad majd pár perc elteltével szépen visszaesik 1100 majd 800 értékre. Gázpedál és fojtószelep hibát dobott ki a számítógép (P1120 Gázpedáls érzékelő 1. és 2. hibás arány és P1550 Fojtószelep vezérlés - csökkentett teljesítmény). 2szer egymás után is ezeket a hibakódokat kaptam. Szakszervizben 90eFt-ért ajánloattak teljes gázpedál cserét de nem fogadtam el. Holnap viszem szerelőhöz kiváncsian várom mi lesz a véleménye. Esetlek valaki tapasztalt ilyet ezekkel a hibakódokkal??
(#) hobibabi hozzászólása Nov 19, 2015 /
 
Sziasztok !

Olyan problémám lenne,hogy egy Astra H-n nem működik a kijelző,nem megy a fűtés,a rádió viszont szól. Biztosítékok rendben a kijelző is megkapja a tápot,a can hálózat is jónak tűnik.
Segítségeteket,hasznos tanácsaitokat előre is köszönöm !
(#) helektro válasza borkarico hozzászólására (») Nov 19, 2015 /
 
Az UEC alatt kell összekötni direktbe a gázpedálból jövő vezetékeket a motorvezérlőbe menő vezetékekkel. A két kábelkorbácsban lévő gázpedál kábelek az UEC-ben vannak összekötve és a csatlakozás ellenállása megnő, amitől az analóg értékek elmásznak.
A tisztítás időlegesen segít, a végleges megoldás a direktbe kötés.
(#) spityke80 hozzászólása Nov 20, 2015 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám van a 2004es G Astrámmal, hogy a bal oldali irányjelző néha kihagy, de ha a csatlakozót vagy a vezetéket megmozgatom akkor stabilan és megfelelően működik néhány napig. Javaslat? Csatlakozó, foglalat csere vagy vezeték újrablankolás?
Köszi a választ!
(#) zolika60 válasza spityke80 hozzászólására (») Nov 20, 2015 /
 
Melyik csatlakozót mozgatod?
(#) holyamoke2045 hozzászólása Nov 20, 2015 /
 
Sziasztok.
Astra f 4 állású fűtés 1_2 fokozat előtét ellenállás mekkora ill.milyen kell ha cserelni szeretném?
Köszi a segítséget.
István
(#) spityke80 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 23, 2015 /
 
Azt amelyik csatlakozik az izzó foglalatához....
(#) zolika60 válasza spityke80 hozzászólására (») Nov 23, 2015 /
 
Akkor azt a foglalatot szereld ki, takarítsd meg az érintkezőket és a csatlakozót. Valamint az izzónak is nézd meg a középső érintkezőjét, mert gyakran eloxidálódik a forrasztás rajta és "elfogy" az ón az érintkező felett..
(#) spityke80 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 24, 2015 /
 
Köszönöm szépen, a probléma megoldódott....relécsere segített a bajomon....
(#) Koleus hozzászólása Nov 26, 2015 /
 
Sziasztok.
Indítási gondjaim lennének Y17DT -és G Astrámmal. Elég érdekes jelenségeket produkál az utóbbi időben. Ha úgy érzi, egyáltalán nem forgat, az aku feszültsége 12,7-12,8 V. Indítózásnál nincs kattogás se, hogy behúzna az automata, nem is forgat, a műszerfalon se hunynak ki a fények, az akun sincs feszültségesés.
Átnézve a kapcsolási rajzot, ebben a körben csak az aku van, gyujtáskapcsoló, meg az önindító mágneskapcsolója. Nincs se relé, se ECU, se semmi,
Leszedtem a gyujtáskapcsolót, jócskán megkopott, vettem újat. Feltöltöttem az aksit, berobbant minden gond nélkül. Néztem a töltést is, 13,9-14 V, elméletileg ez OK lenne. Másnap viszont ugyanez a helyzet, meg se nyikkan. Viszont hallom hogy néha felpörög a szervopumpa.
Ha ismét töltöm az akut akár csak 15 percet is, lazán beröffen, forgat rendesen, nem kinlódik, mint amikor az aku a végét járja.
(#) zolika60 válasza Koleus hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Az akku sarukat és azok rögzítettségét a kábel felé ellenőrizd először. Aztán a motor testkábel csatlakozási pontjait meg az állapotát. Ha ezek rendben az önindító vizsgálata következik.
(#) Koleus válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
A sarukat már átnéztem, ott minden OK. A motor testkábel az önindítónál csatlakozik.
Áldom a tervezőt, aki odarakta az önindítót. Sejtettem, hogy nincs más hátra, le kell bányászni...
(#) Koleus válasza Koleus hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Kössz a tippeket zolika60.
Meglett a hiba. Az akku mögött lévő kerek konektor lazult fel. Megigazítottam, kattant a zár, most minden OK.

Másik téma:

Hol találom a hűtőventi vezérlőt? A kimértem a reléket a relédobozban, de a sémák szerint van valahol egy vezérlő is. Egy rajzon a bal első kerék előtt mutatták, de az ablakmosó tartályon kívül más nincs. Az autóm nem klímás.
Következő: »»   48 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem