Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A motorhőfok érzékelőt mértem, szépen változik az értéke ahogy melegszik, bár nem tudom hány ohm az üzemmeleg érték. A levegő csövet ma végignéztem-tapogattam az rendben. A működéssel egyébként semmi gond, rendben megy az autó, tehát nem gondolom, hogy az üzemanyag ellátó rendszerrel lenne baj. A fogyasztásom viszont megnőtt. A szondát ma mértem ismét, a fűtése rendben ( ~10ohm ) a kimenő feszültség alacsony és csak kb. 200mV az amplitudója.
Kértelek, hogy nézd meg a képeket az előző oldalon, hogy miről szólnak. Ne azt méregesd ezek után, hogy az ECT szenzor jó-e, mert annak a hibás csatlakozója okozza az esetleges keverék dúsulást és ez a jelenség konstrukciós hiba, nem én találtam ki. Amíg ezt a hiányosságot nem orvosoltad nem is lesz eredmény. Volt már aki nem gondolta volna, hogy ez ennyit számít ha az adott alkatrészeket kicseréli, helyreáll a rend. Persze ettől még méricskélhetsz.
Természetesen holnap megnézem amit javasoltál, a méregetést ma délelőtt végeztem.
Elárulhatnád hogy azokon mit kell nézni. Nekem a gyenge angol tudásommal csak annyi jött le hogy szét kell húzkodni a csatlakozókat, semmi más. Az enyémmel éppen nincs baj, de ugye bármikor lehet majd, az opelnél nem lehet tudni...
Valamit rosszul néztél, mert ezen az oldalon van a javítókészlet és a gyári számokkal ellátott alkatrészek felsorolása, tételesen. Én sem tudok angolul, Te is régi motoros vagy itt, gondolom nem okoz fejtörést a megfejtés .... Amire gondolom, hogy rákérdeztél az a 1. szonda csatlakozónál mérhető értékeket mutatja. Azért fel lehet ismerni, hogy melyik az ajzat és melyik a dugó és hogy mit kell vele csinálni a mérés alkalmával.
Sziasztok!
Valaki esetleg tudja ennek a kapcsolási rajzot illetve a hozzá tartozó forráskódot? Bővebben: Link
Nem fogsz hozzá találni, hiszen nem nyilvános. Ha az lenne, nem árulná jó pénzért a szerző a kész terméket.
Hát jó lenne egy hasonló is. Bár gondolom nem kis meló lehet egy ilyen programot össze hozni.
A kapcsolás nem bonyolult, csak fel kell tölteni élettel! Itt még azt is leírja hogy hogy működik.Nagy vonalakban: Az ecu folyamatosan jelzi egy vezetéken ha indítja az injektorokat. Ezeket a tüskéket kell megszámolni, valamint a kerékelfordulás jelét kell belekalkulálni a dologba. Kell még a kerékátmérő -> megtett út, meg még pár apróság, például mikor tankolsz és mennyit. Ha kiszámolgattad magad, akkor már csak a TID az amit meg kell hergelni, ehhez IIC fog kelleni. Ha magad akarod összedolgozni, arra is van lehetőséged. Szerintem nagyon szimpatikus a szerző hozzáállása, hogy mindent publikál, a kódot kivéve. Nyilván neki is vissza kell jöjjön valahol az a rengeteg befektetett energia. Ahogy láttam sok autótípusra felkészítette a rendszert, és az nem kevés munka. Egy minimál verziót magad is megírhatsz, aztán ahogy kedved/időd van tolhatsz bele extrákat is. Ha nincs, akkor azt kell megfizetned. Amúgy idővel én is szeretnék egy hasonlót, csak az idő az ami nincs..
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2015
Amúgy annyira nem is drága! Ezért a pénzért megkapod a kisszériás (nem kínai) elektronikát, garanciát arra hogy működni fog az autódban, beszerelési útmutatót fényképekkel illusztrálva, sőt még a kábeleket is készre szerelve. Ráadásul ha megírod neki az autód főbb paramétereit (kerékátmérő motorkód stb), akkor még be is állítja neked, azzal sincs semmi tennivalód. Hol kapsz manapság ilyen supportot? Csak be kell tenni és kész
Persze ahhoz képest elég jó ár. Magát a programot megírni nem vészes, egy 2x16-os lcd-re én is csináltam, nem lehet sokkal vészesebb a kijelzőre sem, ha ismeri az ember a protokollt.
Sziasztok!
C16nz motorkódú f astrám, 2 nappal ezelőtt egy előzésnél megtorpant többször is. Utána működött, de 100 km megtétele után (130km/h pályán) azt vettem észre, hogy "hirtelenebb" gázadás/gázelvétel során elkezd picit rángatni. Lehajtóhoz érve kaptam egy mil lámpát a motor teljesítménye visszaesett, rángatott, ha nem egy bizonyos tartományban tartottam a gázpedált. Így mentem vele még 20 km-t. Leállítás és 10 perc várakozás után normálisan indul, megvolt az erő. Haladtam vele több 100 km-t. A hiba hol előjön, hol elmarad, sőt néha menet közben "eltűnik". Ecu-t faggatva 42-es kódot villog le. Kb 1 éve lehalt a mágnestekercs a gyújtáselosztóban, ugyanezt a kódot kaptam, de ott megállt és nem indult többet. Ezért kicsit tanácstalan vagyok most mi okozhatja a gondot. Ha volt valakinek hasonló problémája és megtalálta a megoldást, kérem írja le nekem. Köszönettel Cecynt
Szia! A gyújtás egység A-B-C-D pontja közül az "A" pont az ECM D1 pontjára csatlakozik és a D4 pontja ( még mindig az ECM) testen van. Ezeket kellene megnézni, hogy rendben vannak-e a csatlakozások ezeken a pontokon, mert erre panaszkodik a vezérlő, hogy ezek nem felelnek meg.
Köszönöm a hozzászólásod! A képen jelölt csatlakozásokra gondolsz?
Ennek az egységnek van egy stekkere amiben a csatlakozó vezetékek vannak, vagy nem ilyen kialakítású?
Amikor megvettem az autót már akkor egyesével voltak átkötve a kábelek, mert a stekker szét volt törve. Annyi történt vele, hogy januárban mikor a mágnestekercs lehalt, és szét lett szedve a gyújtás akkor édesapám megtisztította az előző szakember által hagyott kötéseket, igyekezve elfogadható "formába önteni" a kábelek csatlakozásainak kinézetét.
Így annyi történt, hogy egy "6-os" kábelköteg bukkan elő a gyújtás házából, amiből 2 kábel elmegy a trafóhoz (gondolom nem ez a számunkra fontos), a másik 4 ebben a csatlakozóban végződik a motor oldalánál.
Néztem képeket a neten, ahogy látom ott ahol a kábelek kijönnek a gyújtásházból, csak egy műanyag rögzités/elzárás van. Akkor erre a csatlakozóra gondolsz? A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Az lesz az amiben a négy szál vezeték van, az a főtengely jeladótól jön ha minden igaz. A képekről mindent meg tudsz nézni, legalább is remélem.
Köszönöm. Nekem is gyanús, hogy csak valamilyen érintkezési probléma van. Megnézzük. Ha valami fejlemény van írok!
Üdv mindenkinek.
Egy 1993-as C16NZ Astrával szívok. Cseréltem MAP szenzort, vízhőfokjeladót, alapjárati motort, ECU-t (az ECU-ban kicseréltem a kivehető PPROM-ot, ahogy a szervizleírások írják, bár nem igazán értem, hogy miért kell kicserélni, de a régi ECU PPROM-ja van az új ECU-ban most), gyújtásmodult (ami az osztófedél alatt van, hétlábú, Delco gyújtással). Az alap hiba az volt, hogy nehezen indult, és 5-6 perc járás után magától leállt. Ez a vízhőfok-jeladó és a gyújtásmodul cseréjével megoldódott, most már eljut a motor odáig is akár, hogy bemelegszik. DE! Az alapjárat elég rossz, gázfröccsökből alapjáratra visszatérés 10-ből 9-szer leállással fejeződik be, néha csak úgy leáll, és az indítás nagyon nehézkes. Sokszor azt érezni, hogy indítózás után csak egy-két henger jár, röfög, rázkódik a motor, gázadásra sem reagál. Máskor meg szépen indul, veszi a fordulatot. Rámértem a Lambda szondára, alapjáraton 0.2 és 0.6V között mocorog. Bővebben: Link Bővebben: Link Van ötletetek, hogy mi lehet? Injektor lehet rossz? Fojtószelep-állás jeladó? A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Érdekes, hogy a hangja egészséges. Néhány dolog, amit érdemes lecsekkolni, nem biztos, hogy elektromos hiba:
- Az elosztófedelet szedd le, ilyen időben be szokott ázni, ha az o gyűrű nem jól tömít, teleszórhatja olajjal. Ha tiszta akkor is tisztítsd meg. A rotort ami a vezérműtengelyen forog egy határozott mozdulattal le lehet cuppantani, azt is tisztítsd meg. - Szedd ki a gyertyát. Milyen? Olajos, benzines, totyog a benzinben, kormos? Őzbarnának kell lennie. - Az alapjárati motor az injektor ház feléd eső részén van. Két torx csavar fogja. Csavard ki, óvatosan húzd ki. Milyen? Koszos? Ne mozdítsd meg a tengelyét, mert tönkremegy, pláne ne csavargasd! Tedd olyan helyre, hogyha beülsz az autóba látod a tengelyét. Ne indítsd be! Ülj be, add rá a gyújtást. A motor visszamegy és kijön. Nem nagyon, kb. 1 centit. Ha ezt megcsinálja a motor jó. Érdemes kitisztítani ha már kiszedted. Féktisztító, WD40. Jól csöpögtesd bele, dugd vissza a csatira gyújtás le fel, had járjon benne mindenütt. - Érdemes leszedni az injektorház tetejét, beindítani, megnézni az injektor alján a benzin párlatot. - Szerelővel meglehet méretni a benzinnyomást, ha jól emlékszem 1,6 vagy 3 bar környékén kell lennie.
Osztófedél új, tiszta.
Alapjárati motor új, most raktam bele reggel. Injektorház elég olajos-koszos. Benzinnyomást nem mértem, a szabályzója persze lehet rossz...
Szia.
Anno a C14NZ Corsa-mon cseréltem alapjárat szervót. Azt találtam akkor a leírásokban, hogy beépítés után reset-elni kell az ECU-t (akusaru le hosszabb ideig). Ezután akusaru vissza, autó begyujt, gázadás nélkül motort járatni hosszú ideig (ha jól emlékszem cca 1 óra). Amikor felmelegedett a motor, rákapcsolni a fogyasztókat (fényszórók, venti, stb). A leírás szerint, az ECU így méri be a szervót. Nem lehet itt is hasonló trükk?
Szia!
Én javaslom, nézd meg a dec. 15.-ei írásom. Nem azt mondom hogy pont ez a hiba, de lehet. A felső holtpont jeladót nézte már valaki? Ha hibás, általában hidegen beindul a motor, de melegen már nehezen, vagy egyáltalán nem. Együtt érzek veled, mert 2 év után jöttem rá hogy miért döcög, és erőtlen hidegen motor. Üdv.
Szia.
1 éve tönkrement a tekercs a gyújtáselosztómban. Csere után ugyan ezt csinálta az én astrám is. (c16nz) Apám gépjármű technikus, állította az előgyújtást az elosztó mozgatásával. Nem oldódott meg a gond. Beindult, de ha menet közben tovább tartott a sebesség váltás visszaesett a fordulat és leállt a motor. Elvittem egy sráchoz, aki jobban otthon van az Opel motorokban. Agr vákuumcsövét lehúzta, és olyan pozícióba állította a gyújtást, ahova apám sem merte, (óramutatóval ellentétes irányba mozgatva) onnantól működött rendesen.
Szia!
Olyan nem lehetséges, ha elektronikus a rendszer. Akkor a Te motorod még a régi elosztórendszeres?
Szia! A december 25-i hsz-t nézted már? Nehogy nálad is ezzel legyen a gond.
Beírtam a keresőbe a motorkódod, és láttam, hogy ez még elosztós. Pont ott az elosztó mint a szamarámon volt.
Ezt csak azért írom le, hogy hátha.... A szamarámmal alapjárati gond volt. Egyszer beindult, és járt rendesen, de a következő indításnál már nem volt alapjárat. Végül hosszú keresés után meg lett a hiba. Volt a homlokfalon egy kis fekete dobozka, amiben egy elektronikus kapcsolás volt. Az volt a szerepe, hogy az alapjáratot szabályozza, a gázpedál állásához viszonyítva. Nézd már át a homlokfalat, hátha nálad is van valami dobozka. Sosem lehet tudni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |