Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok ! 1999-es évjáratú G astra kombi Klímakompresszor mágnestekercs felől érdeklődnék.
Foglalkozik valaki ennek a tekercselésével? Sokallom érte A 8000-42000 ft-ot( gyártó függő) Mégis csak egy egyszerű elektromágnesről beszélünk..........
Szia!
Mivel csak hírből ismerem ezt az autót, még azt kérdezném, hogy az előgyújtást mi szabályozza? Az elosztóban van röpsúly, vagy kopogásérzékelő határozza meg a gyújtás időpontját? Üdv
De van emlékeim szerint a sebváltó házban.
Opel Zafira B 2007 ablakmoso se elöl se hàtul nem müködik..,biztositékok, mosomotorok jók!Korrmánykapcsoló hibát emlegettek a márkaszervizben horror áron mert Can buszos , stb.
Valkinek ötlete- tapasztalat? Köszönve várom!
C16Nz-ben nincs holtpont jeladó, az elosztóban van jeladó.
ECU, map szenzor és fordulat függvényében.
Azért itt-ott árulnak hozzá.
Van, hogy nem tudják mit árulnak és mihez való. Amilyen listát ott felhoz, hogy mihez jó. Inkább ne részletezzünk. Itt a rajz, lehet tanulmányozni. Bővebben: Link
Ilyen egybe-rajzod nincs véletlenül astrához? Z14X 2000-es évjárat. Ami nekem van meglehetősen hiányos.
Haynes manuálban szokott lenn ilyen rajz, az meg elérhető a neten. Sajnos nekem nincs meg, ezt is neten találtam.
Tanulmányoztam. Szerintem P35-ös számon te is láthatod.
Alatta pedig ott virít 16LZ2 motorkód. C16NZ a bal szélen van, a maga elosztóba épített jeladójával, ahogy jelölve is van.
Szia!
Feltettem egy link elérhetőségét. Nézd át, hátha tudsz valamit használni. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Klímakompresszor mágnestekercs kérdés megoldva! A tekercsnek semmi baja sem volt! Volt benne egy 187-fokos hőbizti az elszállt+ kapott egy nagyobb áramú védődiódát. Kb .500 forintból megvolt. NEM MINDEGY!
Azért próbáld meg kideríteni, hogy mégis mi okozta azt, hogy 187°C fölé melegedett az a tekercs.
Igen ! Folyamatban. Egyenlőre van egy olyan tippem hogy alul van méretezve áramügyileg a hőbiztó. sok G astránál van ez a hiba. Jó lenne valami kontakt hőmérő.......
Nem tudom eddig nem nagyon hallottam ilyen hibáról (attól még lehet hogy van). Egy infrás hőmérővel szerintem jobban járnál jelen esetben, működés közben is tudnád mérni.
Ha biztosíték motor és minden jó, akkor tényleg a CIM(kormányoszlop) modul lesz a ludas. Nm ritka, hogy valamilyen funkciója elromlik. Mivel Zafira B-nél (és még sok korabeli opelnél) nem kapcsoló van, hanem egy komplett kormányoszlop modul, ami rengeteg dolgot vezérel. Ennek ára 40-50E ft körül van, plussz a programozás, mivel egy vezérlő egység, így a kiszerelem beszerelem móddal nem fog az autó még indulni sem.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Helyesbítek. Ismerőseim körében (velem együtt ) 3szor találkoztam ilyen hibával. Mind a három kocsi ugyanazon tipusú delphi kompresszorral volt szerelve. Az infra hőmérő jó ötlet mert van is.
Majd ellenőrzöm az enyémben milyen kompresszor van... aztán lehet elkezdek aggódni!
Üdv! Írtam pár hónapja ide, egy F astra gyári CAR300 rádiójával vannak gondjaim. A hibajelenség a következő: Ha a gyújtás ráadása közben megy a rádió, akkor egy hatalmasat koppan az egész hangrendszer. Ha nem megy a rádió, akkor is hallatszik a hangszóróból a koppanás, de nem annyira hangosan. Továbbá menet közben a hangszórókból hallatszik valami fordulatszámmal összefüggő sípoló hang, ugyanígy kikapcsolt rádiónál halkabban, de ha megy a rádió, akkor majdnem hangosabban mint a zene.
Ma kiszedtem a rádiót, szétszedtem, és a szalagkábelen, ami a hátsó csatlakozóra viszi az áramot, egy föld vezeték el volt égve. Megörültem hogy csak annyi a hiba, kijavítottam, visza tettem, ugyanez volt a hiba amíg el nem kezdett füstölni. Megint kiszedtem, erre az amit kijavítottam, plusz még a másik két földvezeték is elégett, ebből jött a füst. Szeretném kérdezni hogy most akkor a CAR300-as fejegység hibás, vagy valahol az autóban van a hiba, ami a magnót látja el árammal, és emiatt ég el a vezeték. Egyébként a rádió 5A-es biztosítéka sértetlen. Gyanítom hiába javítanám ki újra, megint csak elégne. Köszi a segítséget előre is
A fordulatszámmal összefüggő zaj lehet generátor gond is, de az antenna vezetékének az árnyékolása is lehet hibás.
Ami vezetéket kicseréltél, azonos keresztmetszetű volt azzal ami hibás volt? A hatalmas koppanás az lehet, hogy valami egyenfeszültség kerül a hangszórókra. Ezt kéne átnézni, hogy valami + áram kábel (jelen esetben a gyújtás) nincs e a hangszóró kivezetések felé zárlatban. Ha a rádió ki van kapcsolva semmi nem történhetne a hangszórókkal.
Esetleg valami testhiba is lehet, valami a rádión keresztül testelődik és amiatt szed fel zavart, illetve a nagy áramfelvétel miatt ég el a vezeték. De az is lehet, hogy valami belső gond van a rádióban.
Közben a rádiót labortápról, meg egy drót darab antennával kipróbáltam, rácsipeszeltem mindent a hátsó csatlakozójára, és tökéletesen működött, a rádió áramfelvétele sem volt kiugró, tehát az szinte biztosan jó, szerintem a vezetékezéssel lesz gond, ami oda vezet a kocsiban, csak azt nem tudom, hogy mi.
@peter1995: Igen, közel azonos volt, vagy talán egy kicsit vastagabb.
Meg kellene nézni hová mennek azok a kábelek. Ha mennek ki a csatihoz, akkor melyikhez? Lehet valamelyik hangszóróhoz, csak esetleg az ajtóátvezetőnél meg van törve a kábel és zárlatot okoz.
A ajtóátvezetőben kéne átnézni, mivel ott egy "csőben" megy a hangszóró kábel, és ha villany ablakos akkor annak az árama is. Ha elszakadt ott a vezeték akkor történhetnek különböző dolgok.
Hali!
Nincsen benne elektromos ablakemelő, csak a mechanikus Multival próbáltam kicsipogtatni, az először elégett egyetlen vezeték a hangszórók negatív csatlakozója, mindegyiké közös. Miután ezt megjavítottam, a következőnek elégett vezeték a rádió földvezetéke, ami a fém burkolatára is csatlakozik. A rádión belül a két elégett vezeték össze van kötve egyébként, csipognak, szerintem csak a csatlakozó kialakítása miatt van külön vezetékük a szalagkábelen. Az nem teljesen világos, hogy miért éghet el a hangszóró - vezetéke, mikor az is a kocsi felépítményére van kötve. Ha zárlat lenne a felépítmény és a hangszóró- között, akkor ott nem folyna semmi.
Az elégett vezeték és a csatlakozó környékéről tudnál egy jó minőségű képet csinálni? A CAR300nak ISO csatlakozója van abban pedig egy testelés van.
Itt vannak képek. A csatlakozó nem égett meg, csak itt a szalagkábelben néhány ér.
A hangszórók- vezeték a belső, a szélső két elégett párhuzamos ér pedig a fém házat köti össze a csatlakozón jelölt földeléssel. Attól nem lehetett baj, hogyha esetleg valahogy hozzáért volna a fém házhoz a vezeték, hiszen földpotenciálon van mind a kettő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |