Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlet.Figyeltem a társalgást.Kiindulás 1) mibe és menyiből,/már mint forint/ akarsz zenét csinálni. (2) hangzás vagy teljesítmény.Végy egy ismert lemezt és meglátogatsz pár kereskedőt.Ha jó a demó fal, már szeparálsz ,/ár és hangzás szerint./Ha komoly a kereskedő mutat demó autót is.Bár ez megtévesztő is lehet ,mert áll. anyit te soha nem költessz az autóra mint ő.Ládát ránézésre soha ne vegyél. Kész a rendszered akkor pár ládát meghallgatsz a saját autódba.Biztos megengedi. Ha nem nemigazi kereskedő és hagyd ott mert csak rádtukmál valamit.Ha érdekel folytatás következik. Öreg Tom.
ez a fejegységem: Link
van pozitiv kábelem, asszem egy 40 amperes biztival, negativnak kábel, jelkábel remote szállal, ugye a pioneer erősítő, aminek a képeit az egyik hsz-em végén megmutattam, lehet hogy nektek nem látszik? Öreg Tom! jó az ötleted, de a kocsi még nincs bevezetékelve, de mivel szeretném eladni, ezért nem is szeretném bevezetékelni, viszont utána lévő kocsimba már beszerelném a cuccot, ezért szeretném most megvenni, hogy akkor ne kelljen már vele vacakolni. Az ár pedig nehéz. Nem tudom milyen árban forognak olyan cuccok, amik megfelelnének, nem beszéltetek még arról, hogy az én erősítőmre mekkora hangfalakat kellene kötni, ugye arra gondolok hogy hány wattosat. Jah igen, és a fejegységen van külön jel és külön mély kimenet, gondolom ezzel is sokféle beállítás nyilik meg.
"Még annyiban vitatkoznék veled hogy a 4*45 watt nem is akkora túlzás..." - Nekem az.
Bocsi, nem közöltem előre, hogy én még akkor nőttem bele az audiotechnikába, amikor már elkezdődött a chipforradalom, de még a DIN volt a mérvadó. Nekem is az. Nem voltak DSP-k, X-Bass-ok és egyéb Hi-Fi gyilkos digitális trükkök, egyedül az analóg fiziológiai hangszínszabálzó (Loudness) ami egy kis trükknek mondható, de a teljesítmény mérése akkor is DIN-ben volt, nem parasztvakító PMPO-kban. Az akkori félvezetőtechnika szerint a felvett teljesítmény kb. felét lehetett kivenni a végfokból. (Videoton rádiós erősítő DIN 2x35W kimenő / 130W felvett teljesítmény.) Tudomásom szerint forradalmi javulás nem történt.
A mondandómat azért kezdtem ahogy kezdtem,mert lényeges az autó. Addig semmit ne vegyél ,amig az autó nincs meg.Más-más hangszóró méret van autó tipusokba.Tipusonként válltozik a hangzás/egyterű-3 ajtós-limuzin--stb.Ami megvan az egy kiindúló pont,főleg ha azt felakarod használni.Márkát és tipust nem ajánlok egyenlőre ,nehogy elfogultság vádja érjen.Sok-sok jó/jobb/mégjobb/kiváló és használhatatlan van.Öreg Tom.
Na igen ezt akartam kérdezni ,hogy van e külön mély és közép magas rca kimenet, ez jó ha van, igy tudod hajtani 2+1 be az egész rendszert, Öreg Tom igen sok okosságot mondott, látom ő is képben van, rá halgass szerintem ,nem mond lámaságokat!! Ja és abba is igaza van ,hogy előbb autó és utánna autóba zene!!!!! A képet viszont nem látom sajnos.
Tulajdonképpen nagyjából igy gondolkodom én is csupán arra szerettem volna rávilágítani ,hogy a 4*45 watt elméletileg és a mérések során meglehet, de a gyakorlati használatban természetesen nem mert más ha csak 1kHz-en mérnek 2ohmos müterheléssel és más eredmény születik (kb a fele) ha a kocsidban 4 ohmos hangszórókkal használod. Ez szerintem abszolut téged igazol. Igazából nem is vitatkozni akartam veled mert ennek fényében igazad van , de ugye érted mire akartam kilyukadni azzal hogy nem túlzás a 45w.
Ja igen még annyit ,hogy Öreg Tomnak igaza van, Le kell fektetni az alapokat, enélkül nem lehet. Mégpedig::: Mennyit szánsz rá, hangzást akarsz vagy teljesítményt?
parasztvakító----- Örülök hogy tetszik De egyébként tényleg parasztvakítás.
Hát hogy mennyit szánok rá? Jó kérdés, mondjuk ha azt mondom összesen 30000 ft, akkor lehet hogy kinevettek? . Hát mindkettőt szeretnék, de az lenne a legjobb, ha lenne egy rendszer amit ha akarom hangosan halgathatok, tehát teljesítmény fele húzok, de ugyanakkor a hangzás se legyen ratyi, nem tudom 30000 ft-ért mit lehet összehozni, remélem annyira azért nem kevés, esetleg használtan megéri venni cuccokat?
30.000 ből mindkettőt? Ebből kapsz faja M,N,C -ket ahogy a kolléga irta pár hsz el előbb. Esetleg egy közepesebb Mac-et talán össze lehet hozni de ne számits BOSE hangminőségre. Ha lesz egy kis időm utánnanézek mit kapsz ezért.
Hát ez nem sok. Egy jó közepes szett.De a ( 3 )betüsöket hanyagolnám!! Ílletve a felsoroltakat. 20 000Ft egy szett,de 10 000 még hiányzik egy ládához. Használtat csak ismerőstől ,vagy amit meghalgattál és előtted veszik ki ,vagy teszik be. Az autó tipus?Öreg Tom.
hát jelenleg egy mitsu colt, 94-es kasznis, kis csomagtartó, majd utána szeretnék egy mazda 626-ost a 94es évjáratban... kb ennyi de ezek csak elképzelések még az 1000es suzuki sincs kizérva
Ha az autó megvan akkor megkeresel és segítek.COLT: nehezebb megoldás, de lehet jó zenét csinálni. Mazda:körülményesebb,de jobb a szigetelés, igy a hangzás jobb.A mély viszont nagyobb teljesítményt igényel azonos hang érzethez.Suzuki:/limuzin ,vagy csapott hátu?Mindenképp ajtópanel, 16-os szett ennélfogva költségesebb az építése, igaz az autó olcsóbb.Itt ajtószigetelést ajánlatos megcsinálni mert vékony a lemez és kong. A Subb jó,max a magasság szab határt.ÖregTom
Hi, köszi a segítséget, ha meglesz a kocsi, akkor ide fogok írni! de lehet, hogy 2 honap is lesz... Viszont elfelejtettem mondani, hogy haverom is akar hangcuccot a kocsiba, neki egy 2004-es wolkswagen poloja van, 5 ajtós, neki viszont abba a kocsiba kell, és a fejegységen kívül semmije sincs, ő viszont most szeretne, ha abban tudsz segíteni, jó lenne, elöl gyári hangszórói vannak, de nagyon jól szólnak, mélyet is szépen ütik, hátul az ajtónál van még két mnc-je, azok már nem hozzák az elsők szintjét. a fejegysége egy kenwood kdc-4270 talán, pontosan nem tudom milyen tipus, de van rajt jel kimenet. Tudnátok neki ajánlani cuccokat? illetve ha valakinek van tapasztalata, akkor elmondani hogy hogy lehet kivenni a fejet, illetve bekábelezni. Már két kocsit bekábeleztem, tehát menni, fog, csak mivel agyon van burkolva, ha valaki tudja merre a legegyszerűbb, akkor mondja el, köszi
A Polo 16 szett.A gyári rádiót csak beszerelő műhelyben ,vagy márka szerviz-bentudják kivenni.Spéci kulcs kell, másképp a rádió és a műszerfal bánja.Az ajtó kárpit bontás után lehet látni hogy a beszerelő keret melyik válltozat. A hátsót kidobnám, es vagy az elsőt tenném hátra, vagy egy koaxot tennék csak be.Nem mindig van a magassnak hely hátul, vagy csak vak rács van betéve .A gyári pótlása kemény ezresek, ezért ajánlottam a koaxialist.
Mért kellene szervízbe vinnem?, a fejegység utólag lett beszerelve, nem gyári. Csak nem tudom a srácnak megvan-e a kivételhez szükséges "fogó", amugy ha hátulrol hozzá lehet férni, ki se kell venni, mert csak egy remote jel és egy rca csatlakoztatása szükséges a cd-hez
Bocs én a rádiót is gyárinak véltem,és azt csak spéci kulcsal lehet kivenni.
ja, ok, én arra voltam kiváncsi, hogy ki kell bontani elöl a műszerfalat? vagy hátul kell szétszedni valamit? mert valahogy a kábelt oda kell juttatni..., meg ugye az akksirol is hol vigyem hátra a kábelt.. köszi
A rádiót,esetleg a kesztyűtartót a jobb megközelítés miatt.kiveszed. A táppal a tűzfalon keresel egy szabad gumidugót, vagy lyukfúrás. Az RCA kábelt a jobb oldalon ,míg a tápot a vezetö oldalán, mivel az aksi is bal oldalt van.Kétoldalt kábelezésnél a generátor kevésbé zavarhat.A kábeleket a küszöb alatt a kábelalagutba, kényelmesen elfér. ÖregTom.
Sziasztok, beépítettük a kábeleket haverom kocsijába. Egy gond adódott, mikor mindennel végeztünk és bekapcsoltuk a kocsit, a légzsák visszajelző világitott. a kocsi 2004-es wolksvagen polo... Az akksit vettük le, illetve a két ülést szedtük ki, amiben az oldallégzsákok vannak. ugyanugy visszatettünk mindent, a lámpa mégis ég. Mi lehet a probléma?? köszi a segítséget
Az lehet hogy mindent visszakötöttetek, de a computer hibatárolójában bennemaradt az hogy lekötöttétek az ülést, és ugy érzékeli,hogy kilőttétek a légzsákot vagy az övfeszítő patron durrant el, megoldás : Szervíz, diagnosztika müszer rácsatlakoztat, hibatároló kiürít, kasszánál fizet De ne aggódjatok, nem vészes, pár ezer.
pffuuuu... de nyugtass meg, hogy üléskivételt nem tudtuk volna megcsinálni ugy hogy ez ne következzen be.. vagy ha az akkut a legelején levesszük akkor lehet hogy nem veszi észre a computer? mondjuk mosmtár mind1... gondolom más megoldás nincs rá...
Idézet: Az, hogy odanyúltatok, ahová nem lett volna szabad! „Mi lehet a probléma??” Idézet: (de minek?) „...akksit vettük le, illetve a két ülést szedtük ki...” Amit "megspóroltatok" a bekábelezésen, majd a szervíz lehúzza a hibatörlésért. (+ örökre bent marad a computerben, hogy babrálva lett, még ha találsz valakit aki "olcsón" törli is) Amíg nem vagyunk teljes, mindenre kiterjedő információ birtokában, akkut és a gyári csatlakozókat nem bizergáljuk!
Igen én is PONT ERRŐL BESZÉLTEM!!! , de nem kell azért aggódni, autóvásárlásnál senki nem szokta nézni a hibatárolót. Nálunk pl 3000-ért törlik a hibatárolót, de ha van OBD-csatid meg géped, adok hozzá software-t és te is ki tudod nullázni
Kicsit idegesitelek.........megtudtátok volna oldani.......Csak nem kellett volna széthúzni a kábelt, tudom hogy nehézkes a hozzáférés,de ne aggódj , ez nam akkora tragédia, gondolj bele az mekkora gáz lenne ha eldurrantottátok volna a lufikat???? Nyugi, nem lesz ezzel baj!!!
Idézet: Az meg is érdemli :yes: (mert ugye nem csak a hibákra emlékszik, hanem pl. mennyivel tekerték vissza km-t, stb.) Fizikai sérülés ellenőrzése után ez az első. De ez már egy másik téma..... „senki nem szokta nézni a hibatárolót”
hol tudok olyan kábelhez jutni?? illetve mennyiért... Hogy durranthattuk volna el a lufit??
Eléég nehéz lett volna igényesen beépíteni a kábeleket mind az ülések mind az akksi miatt (mellé beépített biztosíték nem lett volna kivitelezhető lekötés nélkül. a székeket pedig azért vettük ki, mert középen ment a jelkábel, hogy ne a tápkábel mellett menjen.. Idézet: Simán megoldható, pl. segéd akku... :yes: „nem lett volna kivitelezhető lekötés nélkül” Idézet: Mert megint nem hallgattatok pl.: oregtamas0202-re ... "jobb és bal oldal." „középen ment a jelkábel, hogy ne a tápkábel mellett menjen..”
1.-A kábelt felejtsd el, csak vicceltem vele, többe kerül mint a szerviz meghát ha nem tudod mi az az OBD akkor eszed ágába ne jusson a computerbe kotorászni mert egy 2004-es polo computer nem 2 forintba kerül,
2.-A lufit képletesen mondtam, "mi lett volna ha.." 3.-Miért ne mehetne a táp mellett a jelkábel?, a másik az hogy ki monta hogy vegyétek ki az ülést? Azt hiszem öreg tom is ugy mondta hogy a küszöbalagútba teljesen jól elfér a kanóc, a vezetőoldalon, az anyósoldalon pedig a jelkábel....ha már nem akarod a táp mellett vinni. Szóval szerintem vigyétek el egy mühelybe ahol van diagnosztika és ott üttessétek ki a hibatárolót, de ha nincs kiütve az sem baj, ugy is megy a kocsi, mellesleg nem a TE hibád szerintem, akkor miért nem vitte a "haver" el a kocsiját egy rendes beszerelőmühelybe? Szerintem ezt nem neked kell kifizetni, ő akarta megspórolni a pénzt, hát akkor itt egy kis tanulópénz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |