Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Eddig én se vettem észre ilyesmit, hacsak ennek ellenére mégis volt rá példa, s míg ezt nem tudtam másra fogtam.
Szia igen a kérdés jogos. Mivel nem esd a pálkád van így csak 4 ér fut. De mivel a gyári kábel merev és csavarodik én lecseréltem egy 5 eres puha kábelre ami bírja a 2A áramerőséget. Megjegyzés ha te is így tenél akkor a kábelre figyelj hogyan kötőd be.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Szia! Akkor ez a magyarázat. Gondoltam rá én is, hogy kicserélem mert a merevsége elég zavaró és néha kifejezetten hátrány. Nemrég találtam szilikon kábelt, viszont azt olvastam valahol, hogy a sok ér miatt ez is elég merev. Nem tudom ez alatt mit lehet érteni.
Köszi az infót, én is ott találtam Ha eljutok odáig, hogy beszerezzem leírom a tapasztalatokat!
Üdv! Nekem van ebből a szilikonkábelből, szerintem felesleges próbálkoznotok.
Én is csináltam a solomon pákámra, de már a négy eres se jó, hát még az ötös! A probléma nem a hajlékonyságával, van, az tényleg szuper egy hálózati kábelnek, de műszerkábelnek szerintem túl merev. Ezzel még nem lenne probléma, így is hajlékonyabb mint az eredeti, de a kábel annyira nehéz, hogy összességében sokkal nehezebb kezelni tőle a pákát, mint az eredetivel. Nem vagyok nagy forrasztó, de szerintem kellemetlen, hogy a nehéz kábel lehúzza a pákát az ember kezéből. "pakolgatni" kell a kábelt forrasztás előtt, és ha nem figyel az ember, könnyen lesöpri vele a fél asztalt, pont a nehézsége miatt. Szerintem ha 5x0.25mm2 lenne, tökéletes lenne. Én végülis 5/3mm-es szilikoncsövet rendeltem kínából 1 métert, abba húztam bele 4x0.22 réz sodrott eret, és így eddig kifogástalan. A gyári kábelében is kb. ilyen erek lehetnek szemre, csak itt a burkolat tényleg rugalmasabb.
Igy van - ami még jobb valamelyik modellboltban lehet kapni neoprén csövet (festékszorohoz árulják méterre). Ez vékony 6-8 mm külsö átmérö), ellenáll a hönek és könnyü. Ebbe könnyü behuzni 4-5 sodrott huzalt, és nagyon hajlékony és tartos kábelt kapsz. A behuzott huzaloknak nem szabad a csöben szorulni - akkor vastagabb csö kell!. A neoprén csö fala vastagabb mint a szilikoncsöé igy nagyon jol véd és nem sérül.
Szia! Kifejezetten örülök a hozzászólásodnak, mostmár emlékszem, hogy nálad olvastam erről, de így lett kerek ez a történet, hogy végül is miért nem felel meg a célnak. a 0.25-ös vezeték elbírja tartósan a 2 ampert? Ilyen kis átmérőnél nem találtam meg, hogy mennyi a terhelhetősége.Nagyon köszönöm mindkettőtöktől az ötleteket, valamelyik remélhetőleg megvalósul!
Utánnanéztem akvárium- meg kémiai laborboltban is elöfordul a neoprén csö.
Köszi szépen! Sajnos egyik sincs legalább 70km-es körzeten belül, így egy darabig jegelődik a dolog.
Szia! Ha nincs kéznél ilyen jellegű kábel akkor riasztókábel 8 vagy 10 eres is meg teszi vagy telefon kábel. Én momentán telefon kábel használok 6 erest de csak 5-öt használok belőle ami elbírja a 2A terhelődő áramot , 3A felett kezdett el melegedni a kábel.Nem kötelező de egy alternatív megoldás puha kezelhető palkához. Amit még megjegyzek hogy a hátránya az hogy könnyen sérül ha ügyetlen vagy akkor el is tud égni.
Helló! Riasztókábelem lenne, de tavaszig nem férek hozzájuk ugyanis a padláson vannak, az ajtó bedagadt, így komolyabb bontás nélkül nem tudok feljutni. Hát amúgy elő-elő fordul, hogy a vezetékhez ér a páka szára, aztán, hogy ez a merev kábel vagy az én ügyetlenségem okán...ki tudja..
Én is riasztókábel ereit használtam.
Szerintem ez az 5mm külső átmérő pont jó, nem kell abból vastagabb, és ez is hőálló. A vezetékek mozoghatnak benne, de azért nem lötyögnek. Ha meg szoros, van 6/4es cső is, az ad még egy kis szabadságot. Kívülről nem vettem észre hogy melegedne, de különben is, mivan ha mégis. Megolvadni nem fog ha kicsit langyos. Egyébként a hőfokszabályzás miatt nem állandó a két amper.
Engem is érdekelne az a kínai szilikon cső. Légy szíves adj már egy linket, hogy melyik a jó, mert rengeteg félét találtam.
Üdv!
Sikerült szereznem egy új tcp-s wellert. Érdemes lenne e már az elején átalakítani triac-osra a kapcsolóját, vagy inkább had menjen így és majd ha már koszolódik netán beég kicsit, utána átalakítani? Illetve még olyan kérdésem lenne, hogy a meghajtó 24V-hoz képest mennyi +- ingadozás férhet bele, amivel még biztonságosan elhajtható a páka?
Sziasztok!
Tökéletesen használtam eddig a forrasztópákám. De most valami barna réteg került a a pákahegyre, és nem veszi fel az ónt, szivacson hiába húzom nem jön le. Gondoltam elhasználódott a hegy, cseréltem újra, felmelegedett a páka, és szintén bebarnult...nem lehet forrasztani vele. 2 hónapja vettem az állomást.öltelek?
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni, egy 2in1 (forrasztó és hőlégfúvós munkaállomást) 2 kiszemeltem van, amiről szeretnék véleményt kérni, hogy melyiket lenne érdemes megvennem. Igaz, nem a legjobb márkák, de erre futja. Előre is kösz a véleményeket. Az első a GORDAK 952 33ezer FT itt lehet megvásárolni Gyors tetszt teljes szétszedési útmutató A második a Proskit ss-989 39ezer Ft itt lehet megvenni Bemutató videó róla
Üdv! Nem váltottál másik fajta ónra? Amiben esetleg több, vagy más fajta folyasztó szer van.
Lehet ezért megköveznek, ilyet általában tilos csinálni, de hideg állapotban óvatosan kézzel, finom csiszolópapírral vagy drótszivaccsal csiszolgasd meg a hegyet. Nekem is van, hogy néha rátapad, és a szivacs nem hozza le, de ha egy nagyon-nagyon kicsit megcsiszolom, lejön róla. Lehet a hegy is hibás, de szerintem az ón a ludas.
Én ilyesmit akkor láttam, amikor valami oknál fogva túlfűtött a páka.
Sziasztok,
Szeretnék hőlégfúvós forrasztópákát venni,smd forrasztáshoz.Milyet vegyek?
Sziasztok !
Vettem egy ilyen vezérlőt, mert anyagárban is többe kerülne elkészíteni. De sajna nem úgy működik ahogy kellene. Elvileg volna neki 10 pontból álló menüje, de azt nem lehet előcsalogatni. Már a bekapcsolásnál sem a SEA felirat jelenik meg, mint ahogy az a videókon látható. Azért még mielőtt nagy marhaságot csinálnék, megkérdezem, hogy - mivel nálam nincs mozgásérzékelő a pákanyélben a W1 és W2 pontokat rövidre zártam. Jól tettem ?
Kb. 20 éve készítettem egy leágazásos trafót kattogós Wellerhez. 18-20-22-24V-s kimenetei vannak, fokozatkapcsolóval választható. Azóta teljes megelégedéssel használom. A legtöbb elektronikai munkához elegendő a 18V-s kimenet. Nagyon megnöveli a fűtőbetét és a kapcsoló élettartamát. Plusz eltérést nem javaslok. Csökkentett táppal évekig fog üzemelni, akár napi 5-6 órás használat mellett is.
Sziasztok. Van egy Star Tec St 802 forrasztóállomásom, de pákam hozzá nincsen.Van egy ilyenem, Be lehet hozzá kotni valahogy?
Köszönöm a tanácsot, ez jó ötlet! Jelenleg terhelés alatt(fűtés közben) a feszültség 24.5V. Így nem használom csak míg kipróbáltam, viszont túlfűtést tapasztalok. Egy pár helyre írtam, de eddig semmi. 8-as heggyel 425 helyett 500°C körül, 7-es heggyel 325 helyett 400°C küröl mozog, és nem tudom miért lehet.
Cseréld ki a mágneskapcsplót, az lesz a hunyó.
(elöregedett, nem kapcsol le időben)
Csökkentett feszültséggel is túl fog fűteni, -csak lassabban. A kikapcsolás attól függ, hogy a hegy belső részén található "pogácsa" mikor éri el a Curie pontját. Nem kell foglalkozni vele. Azért ez a megoldás nem a precízségéről híres, de jól együtt lehet vele élni.
A kolléga azt írta, hogy új a páka.
Megoldottam. A gyártó direkt megcserélte a pin-eket A szabályzás is szépen megy.
Mindegy, más nem lehet. Ez egy pofonegyszerű szerkezet, a mágnes eléri a Curie pontot, elveszti a mágnesességét, a kapcsoló pedig lekapcsol. Mágnes lehűl, újra mágneses lesz, a kapcsoló pedig visszakapcsolja a fűtést - ennyi. Az biztos, hogy a mágnesek is szórnak, a kapcsoló se echte pontos - olyan ± 20°C érhető el ezzel a megoldással. De hogy ennyire elhúzzon felfelé, ráadásul minden hegynél egyformán azt csak a kapcsoló okozhatja.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |