Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű feszültség szabályozó kismotorhoz
Témaindító: KeserűCukor, idő: Ápr 9, 2006
Hello!
Van egy Simsonom, amiben nincsen feszültségszabályozás. A feszültségszabályzó 8000HUF, de ez elég primitiv, rezgőnyelves és egybe van építve a relével, tehát csak az index kap 12 voltot, más 18 körülit, tehát ugyanúgy szétvág mindent... Nos a szabályzást nem lehetne megoldani 7812-es IC-vel kicsit modernebb verzióban, esetleg külön a műszerfalat, az indexet,.... Az akksinak szerintem mehetne 15 volt is, tehát oda lehetne 7815... Vélemények, hűtés, egyáltalán bírja--e? Megoldható? Köszönöm!!! ---ZoLee---
Szerintem a Stabkocka egymagában kevés lenne. biztosan ki kell egészíteni tranyókkal, hogy elbírja a terhelést.
Itt megint csak a kapcsolóüzemű szabályzó jöhet szóba: a nehezen megtermelt fedélzeti energiát nem kell hővé alakítani! ?A kell összesen?
hát az index 1 oldala 2*21W
Úha! akkor itt kellenek az Amperek rendesen!
Legjobb lenne valami egyedi kapcsolóüzemű tápot csinálni mondjuk egy TL494-es IC-vel.
Nem kell azért olyan sok A, hiszen ott az aksi. Sztem 1 5A-es buck regulator 14,4-re beállítva jó lenne (NSC v Motorola)
Jah, tényleg. Kicsit megzavarodtam...
Az Akksit kell tölteni folyamatosan és kész. Ugyan úgy mint az autóknál.
Azért az autóknál manapság már ilyen 60-100A-es generátorok is vannak. Ezek már nem csak az akksit töltik.
Esetleg valami kapcsit, árat.....
Amugy mikor benn az akksi akkor csak 18 volt korül van, tehát csak az indexnek sok, de ha kiveszem, akkor mindent visz, mint a piros hetes
Jó! De ez egy sámson és nem egy ótó! Abba meg nem hiszem hogy 60A-es generátor lenne. Szerintem bőven elég lenne ha mondjuk 5A-el tudná tölteni az akksit.
De ha nem így lenne akkor javítsatok ki.
Kérdés:a világitásnak és az akkumulátornak külön tekercse van? mert ha ez a helyzet akkor külön szabályzó kell a töltéshez és külön a világitáshoz is! Külön bonyolitja a helyzetet hogy a világitás szabályzását:12vX1.41=17v-ra kell állitani mivel váltóáramról van szó! az akksinak ajánlatos 14.4v-nál kevesebb töltőfeszültséget adni a hosszú élettartam érdekében.
Teljesen egyetértek. Az akksinak legjobb a 13.8V
Igen!
3 tekercse van: -gyújtás -világítás -töltés Az akksiról megy továbbá az index, a műszerfal világítás /N, index visszajelző, reflektor, háttérvilágítás/, a helyzetjelző. A világítás működik! Az akksis résznél van a bibi: -az összes említett részt kivágta, az akksit túltöltötte, sorba ette a reléket! Tehát a töltő feszültséget kellene beállítani. Az a generátor után egy termetes Greatz-hídba megy, onnan a relére, akksira, műszerfalra. A műszerfalhoz láttam simson.hu-n kapcsolást, de az csak izzok elé elég, és a probléma még így sem oldődna meg Egyáltalán ha megveszem ezt a 8000ft-os szabályzot, ami egybe van építve a relével, akkor minden 12V-ot fog kapni, vagy csak a relé? THX
Én átszervezném az egészet. Egyenirányítanám a 3 tekercset, rá egy épített fesszab.-ra, és onnan totál úgy, mint az autókban, csak kicsiben.
Ne vedd meg!Valahol van egy neked való kapcsolásom,előkeresem!
RTÉK1991 és RTÉK1992 ben található fesz-szabályzó kocsiba, de jó az mociba is.. sztem
de el megy a bontóba vesz egy Trabantét 500Ft ér és kész csak beköti.. örül
Igen!
Valamit tudtok! A régi DINAMÓS verdákban volt ehhez hasonló, ezért tűnt el sok Simsonból is Pl.:2ütemű Trabi, Wartburg Akitől vettük, annak volt is egy Warcija, és elektronikát tanított, lehet ő buherált valamit... Amugy mikor megvettük, ki volt kötve a töltés, aztán elvittük egy "szakemberhez", aki bekötötte, majd kb 6* mentem vissza reléért, amiért volt pofája alkalmanként 2000 FT-t kérni. Megszólal: Frekvenciális zavar, be kell méretni. Aztán elkezdtem simson.hu-n forumozni, és akkor kezdtem képbe kerülni...
ebből úgy tűnik hogy az előző tulaj szépen kitermelte a dolgot belőle.
Frekvenciális zavar?! Szakember! Ezt megkérdőjelezném! Nem erősítő ez hogy gerjedjen.....
Autóvillamossági műszerész mester
Van a tábláján, de egy láma!
Büntiből vinnék neki egy toyotát, na ott aztán gyárthat szakszavakat
Több darab készült belőle,a tapasztalat szerint üzembiztos. Az egészet érdemes egy kis hütőbordába tenni,majd műgyantával kiönteni.
Terhelhetőség?
Hány A? Jónak tűnik!
A BT151 akár 10A-t is bir,jelen esetben a töltőtekercs induktivitása határolja a töltőáramot (fordulatszámfüggő) és a légrés nagysága iskorlátoz. Lehet sima automata töltőként is használni,ekkor viszont az áramkorlátot a graetz előtt soros izzóval kell beállitani. Még annyit: a tirisztort a bordától szigetelve kell szerelni!!
aha. és hol van a tirisztor? meg mi is az pontosan?
Hali! Igy utólag félreérthető a rajz alá irt szöveg,a diódák 1N4001-1N007-ig lehetnek,viszont a graetz (nem greatz!)-re nem vonatkozik!!! Oda vagy 4 db min 5 amperes dióda kell,vagy ténylegesen egy tokba épitett diódahidat kell kötni. Ha nem akarod kihasználni a kétutas egyenirányitást akkor a graetz helyére nem kell kötni semmit,a töltőtekercs egyik végét testelni kell, a másik kivezetését pedig egyből a tirisztor anódjára kell csatlakoztatni. A tirisztor elvégzi a félhullámú egyenirányitást is! Remélem érthető,ha nem kérdezz nyugodtan(bár elég ritkán ülök a gép előtt sajna).
tudom, hogy graetz. De hol van a tirisztor? ez az amit nem értek
valaki tudna ez alapján küldeni egy NYÁK rajzot? Nagyon sokat segítene
|
Bejelentkezés
Hirdetés |