Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nos, javítása megtörtént. Szinte el se hiszem hogy csak a tekercs lábait kellett újraforrasztanom.
Ha v.kit érdekel párban, megegyezhetünk rá. Bár, ahogy olvasgattam, tompítottnak nem való a vetített kép, azaz homály miatt. Lehet meghagyom itthoni világításnak. Akkuk mindig vannak, azok majd meghajtják, fénye meg elég durva hideg.
Üdv Mindenkinek!
A problémám a következő lenne, remélem lesz olyan aki tud segíteni. Most vettem egy Renault lagunát 16. 16 v 99 -es évjáratut. Elég öreg járgány, de aránylag kevés kiklóméterrel. /150 e./ Pár száz kilómétert mentem vele idáig , komolyabb zűr nélkül. Most viszont nem indul a járgány. Csak forgat, de nem kapja el. Ha a gyújtást ráadom, nem hallatszik a főrelé, meg a benzinszivattyú relé kattanása. Végignéztem mindent, amt lehet kimértem, / érzékelők, trafó /stb jónak tűnik minden/. Az összes fellelhető testcsatit megtisztítottam. Az inercia kapcsolót is benyomtam hátha , mivel sérült volt előtte. A vezetékköteget is nézegettem, nem láttam semmi bibit. Viszont, ha a reléknek kívülröl adok testet, akkor kattannak és működnek, hallatszik a szivattyú is,/különben nem/. Az ECU-t nézegttem , nem volt hibakód amikor elhoztam. Most viszont a kódolvasó nem tud csatlakozni. Link errort ír ki. A motorhiba jelző viszont kialszik. Nem értem. Kiszedtem az ecut és leszdtem a tetejét, de látszik hogy piszkálták már. A fólia felszakaítva, jegyzetek a hátulján...O /Mondjuk, attól még lehetne jó/ Az ecutól a relékig a vezetékek jók nem szakadtak, legalábbis a szakadásjelző szerint. Lehet hogy az ECU nem engedi beindulni ? Viszont akkor nem lenne áram elvileg a reléknél sem ? Vagy az ecu nem ad áramot? Van valakinek valamilyen ötlete, esetleg, hogy hogyan tovább? Szerintetek javítható? /Siemens sirius 32/ Tudtok valakit aki megvizsgálná, javítaná, nem horror áron? Köszi előre is a segítséget.
Ha most vetted akkor reklamálhatsz az eladónál.
Szerintem is az eladó fejét üsd
Ez csak mellékes,de én soha a bü...s életbe nem vennék renaultot.
Nem lesz egyszerű megoldani. Először egy rajz kéne hozzá. Szikra van?
Az is lehet, hogy az immó döglött meg. Sajnos találkoztam már ilyennel Renaultnál.
Köszi a segítőszándékot! Ilyen kis értékű autóknál, nem érddemes pereskedni, sem az idő, sem az idegeskedés nem éri meg O, sajna elég dörzsölt kereskedő, nem magánszemély. Több lenne az ügyvéd...O
Megpróbálom valahogy megoldani. Remélem sikerül. Remélem tudtok tanácsot adni. Az autofittben megnéztem a kapcsolási rajzokat, azokon kersztül nézegettem az összeköttetéseket. Egy óra volt mire kibogoztam.O Az immo szerintem működik, mert indítózás után nem villog tovább. Szerintem szikra is van, végigtakarítottam, kimértem mindent. Ami a lényeg, hogy a gyújtás ráadásakor nem kattan a benzinszivattyú relé, nem hallatszik a szivattyú hangja. Elvileg ezeket is az ecu irányítja ha jól tudom. Kivülről adva testet, működdnek, hallatszik a relé meg a szivattyú ill. a befecskendezők hangja is. Ezért gondolom ,hogy az ecu a ludas, mert szétszedve mintha elgyengült volna egy- két helyen a forrasztás. /Ennek a forrasztásához nem merek neki állni azért ide elég komoly gyakorlat kell./ Törött volt az eleje, elég hülye helyre, a hűtő mögé rakták, hogy könnyebben sérüljön? Holnap kiszedem megint rakok fel képet, ha sikerül. Biztos jobban értetek hozzá. Idézet: Ezt mire alapozod? Láttad, vagy csak gondolod? „Szerintem szikra is van,”
Igazad van. Egy hete még volt. O
Feleslegesnek itéltem, mivel nem szív benzint, nem megy a szivattyú, akkor meg hiába van szikra nem? De holnap délelőtt megnézem megint.O
Ha nincs szikra, nincs benzin sem. Lehet imo vagy forgásszenzor hiba is. Olvasni sem ártana, ha van mivel. (Hibakódot gondoltam.)
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2016
Köszi, délelőtt megnézem, a főtengely jeladót előtte pucoltam meg, Tiszta volt, megpróbálom kimérni , /ahogy hallottam tipikus renault betegség/, de megnézem megint.
Hibakódot tudnék olvasni, de nem akar csatlakozni,(linking error) melőtt behalt volna, az azt megelőző este néztem meg , de nem volt hibakód. Immo hiba akkor is lehet, ha rendesen működőnek tűnik? (kialszik rendesen a piros villiógó lámpa a gyújtás ráadása után.) A service jelzés viszont kialszik, nem jelez semmi bibit. Ez a furcsa... AZt is meg az obd aljzatot is az ecu irányítja, ahogy a rajzon néztem.
ECU testelése rendben van? Tápellátása megvan? Kell, hogy kapjon egy állandó 12V-ot és egy gyújtáson kapcsolt 12V-ot is emlékeim szerint. Mondjuk ha törött volt és sérült az ECU is, akkor persze bármi lehet belül is...
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2016
Először azt ellenőrizd, van-e gyújtás. Ez viszonylag egyszerű. Aztán találgatunk tovább.
Azt írta, hogy már azt sem tudja... A föld vezetékeket nézd át, hátha valahol kontaktos. Ecut hiába próbálod cserével próbálni, mert kell a másikhoz az immo, ás a kódkulcs. Gyújtótrafón van +?? A blokk és a kasztni között mennyi az ellenállás?
Üdv!
Nekem Megane II-vel volt hasonló problémám. Indításkor csak tekert, de egy köhintés sem volt. Aztán másodikra-harmadikra-negyedikre beindult, de nem füstölt, a motor nem szívta meg magát. Kicserélték a felső holtponti jeladót, mert a Renaultoknak ez a típushibája, de a helyzet nem változott. Ezek után elvittem a kocsit egy szakihoz, aki elektronikában nagyon otthon van és Renault tulaj. Elmondtam neki a kínomat és egyből rávágta, hogy vezérműtengely jeladó. Ugyanis ha ez betegeskedik, akkor az ECU nem tudja, hogy melyik hengerbe kellene befecskendezni, ezért nem ad sehová üzemanyagot, ennélfogva nem indul be az autó. Kicserélte a jeladót, ennek fél éve, azóta pöcc-röff.
A fórumtárs motorján nincs vezérműtengely jeladó, vagyis annak a hibája kizárható
Amúgy szerintem hibás főtengely jeladó esetén is a gyújtás ráadásakor a benzinpumpát be kellene kapcsolnia 1-2 másodpercre, szóval szerintem nem forgásjeladó lesz a hibás.
Igazad volt tényleg nincs , szikra. O
Még megnézem, azt is hogy a trafóhoz megy- e áram, de több mint valószínű , hogy nem. Még megnézegetem, hogy van- e máshol test, amit nem pucoltam meg. / a rajz alapján, autodata/ Még egyszer végiggondolva, az egész az után kezdődött, hogy a felsőholtponti jeladót tisztogattam, meg az ecu csatlakozóját szedtem le hogy kontakttisztítóval befújjam , /gondolván , valahol el kell kezdenem, /mert baromira megnőtt a fogyasztás. Akkor elvileg valahol ott kell lennie a bibinek. Még készítek képet az ecu belsejéről, hátha lesz olyan aki tanácsolni tud valamit, meg megnézem ha tudom, hogy kap-e áramot az ecu.
A trafókhoz ugyanarról a reléről megy a +12V, mint a benzinpumpához - a kapcsolási rajz szerint. Így ha a benzinpumpa áram nélkül van, akkor értelemszerűen a trafók is, így szikra sincs. Ezt megnézted, hogy a trafók megkapják a 12V-ot?
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2016
Sajna nem kapnak azok sem.
A képeken bejelöltem hol van szerintem sérülés, azt sajna nem tudom, hogy sérült -e a fólián levő áramkör. nem igazán akarok belekontárkodni. Látszólag elég megviselt , bár a kivezetés és a hátoldal kizött mérve nincs szakadás. A másikon látszik hol görbült meg a lap vagy ütéstől, vagy feszegetéstől. O Itt elvileg a nedvesség is bejuthat.
Nem akarok belevau, de nekem a kontakt spray ( ha ilyet használtál) már több esetben is okozott kontakt hibát, (rosszabb lett mint volt) vagy nagyon rövid idejű javulást. Nálam sokkal jobban bevált a mechanikai tisztítás (ahol odaférni) + féktisztító.......
Nekem a képekből úgy tűnik a nyíl környékén néhány láb körbe van repedve. Azokat megforrasztanám. Persze erre csak akkor biztatlak, ha van benne rutinod, mert a nélkül még ronthatsz is rajta. Az hogy nincs szikra persze lehet az immo vagy a forgásszenzor hibájából is. Ha a csatlakozó lábakat megforrasztottad szereld vissza és ellenőrizd azokat is.
Sikeresen megforrasztottam, egész jó lett. Viszont semmi változás, az immo csatiját lehúztam, amennyire lehetett kontakttisztítóval befújtam , vártam hogy elpárologjon./ Ez tényleg valami silány , mert nemigazán párolog , hanem fültisztítóval kellett kitörölnöm..O/ ráadva a gyújáts villogni kezdett, gondolom ilyenkor tilt le elvileg. Visszadugva viszont kialudt, akkor elvileg jó nem?
Vagy akkor is lehet rossz ha normális jelet ad? Ezek szerint az kapcsolódik az ecuhoz. Bár az obd aljzatazóta sem akaródzik működni , linking error O A főtengely jeladó is 230 ohmos tehát az elvileg jó. /200-800/ Gőzöm sincs . hogyan tovább. Nem tudom , hogy a 30 amperes bizosítékoknál /A motortéri fődoboznál/ lehetséges, hogy csak 9,4 volt legyen? Az egész tömb egy közös testen van, azt is leszedtem amaennyire lehetett megpucoltam. nem az aksi feszültsége kellene ott lenni?
Bocs a beleszólásért, de az akku-biztosítéktábla közötti kábel saruzását kellene ellenőrizni az utolsó bekezdésed szerint.
Fél éve nekem is voltok tüntek el az akku után a régi autómban, újrasaruzás oldotta meg a gondot.
Köszi, a segítséget, de lenne egy dilettáns kérdésem O
Ennyire még egy autómnál sem szívtam meg, elég volt max a testcsavaronál megpucolni. A kérdésem az lenne , hogy testzárlatot testvezetéken hogyan lekell mérni ? Úgy mint a pozítivnál? Egyik vezeték a mérőtől a mérendő vezetére, másik a testre.?
Szia, Legjobb, ha az akku sarutól indulsz, mert az a legbiztosabb pont. Az általában közvetlen le van testelve /összekötve/ a kasztnival, és valahol az meg a motorblokkal. Mivel ezek a jeladók nagyon pici feszültséget/áramot generálnak, fontos minden tized Ohm. A 9,4V biztosan nem jó, 2 méréssel +,- akksi saru felől el tudod dönteni, hol vész el a villany.
Ahogy a kollégák is írják, a 9,4V okát ki kell vizsgálni. A Motorvezérlő nem működik 11V alatt.
Nekem is az a tippem, hogy a tápellátással van gond, ha az odb-n keresztül sem éred el (vagy eltávozott a vezérlő az örök vadászmezőkre).
Amúgy a 9,4V-tot úgy méred, hogy fel van dugva a motrovezérlő, vagy lehúzott állapotban a csatlakozón?
Végigbogarásztam tisztogattam , de nem találtam semmit sajna. Az aksi is lehet hogy halálán van.12.3 volt. O Kicsit rátöltöttem, a ráadott gyújtásnál, motorvezérlő rádugva, felment 9.8 voltra, az első biztinél a másodiknál is 11voltra, de motorirányító +üzemanyagrelé nem kattan most sem.O
Ennyit levesz ráindítás nélkül az indítómotor? Bár az rendesen gyorsan pörget ... Az ecu, ha jó helyen néztem a rajz alpján, megkapja a 12voltot. Még megpróbálom az aksit feltölteni, aztán meglátom. Bontóban sajnos nem találtam idáig ilyen ecut. Megköszönném, ha tudnátok valakit ajánlani aki esetleg megnézné, és ha lehet javítaná.
Egy biztosítékon nem így kell feszültséget mérni, mert így a fogyasztókat is beleméred és ez így nem tükrözi a valóságot. A műszer negatív csúcsát e stabil test pontra tedd (az akku negatív sarka a legjobb) és a biztinak csak a pozitív felét mérd. Mindjárt akku feszültség közeli értékeket fogsz szerintem mérni. Egyébként merre vagy?
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
Köszi legalább, most már ezt is tudom.O Úgy is mértem, de akkor rendben volt a feszkó.
Szóval akkor csak az ecu-val lesz a gond. Sajna Budapesthez távol, Tapolcán, és a járgány nem mozgóképes. O. Max. az ecut tudom postázni, vagy futárral elküldeni O |
Bejelentkezés
Hirdetés |