Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Tegnap fura problémám tapasztaltam a Toyota Yarisommal, mégpedig, ha a hátsó ablakmosó szivattyút akarom csak működtetni (WASHER1 állás), elindul az első ablaktörlő motor is legalacsonyabb fokozaton. WASHER2 állásban ugyanez a helyzet, viszont sima ON helyzetben nincs gond. Csak akkor csinálja, ha jár a motor, sima gyújtás ráadásra nem. A kapcsoló eredeti, gyári, 2 éve lett vásárolva, miután a réginek elkopott az alacsony fokozata. Mellékelem a gyári kapcsolási rajzot, mely tartalmazza a kapcsoló belső kapcsolását is. Arra jutottam eddig, hogy lehetséges, hogy a W1 motor időszakosan, forgás közben zárlatos a az 1-es bemenetén a test felé, így kinyit a felső tranyó. Mit lenne még érdemes kimérni? Csak szombaton tudom megvizsgálni a dolgokat, addig nem vagyok otthon, és csak ötletelni tudok. Köszönöm szépen a válaszotokat! Üdv.: shark
Sziasztok!
Van egy első generációs Renault Twingom, aminek a kormánykapcsolója romlott el, a reflektor nem marad bekapcsolt helyzetben, kapcsolás után rögtön visszaugrik. Lehet ezeket javítani, felújítani, vagy ne is próbálkozzak ilyesmivel és inkább vegyek egy bontottat? Azért is fontos, mert mindennapos használatban van a kocsi, ha tehát a javítás során valami szétugrik és nem tudom újra összerakni, az probléma. A választ előre is köszönöm.
Még újan sem tragikus az ára, vennék bontottat, ha van.
Sziasztok!
Miért lehet az hogy ha az egyik gyújtótrafóról közvetlenül a motorra vezetem a szikrát, leáll az autó. (hengerenkénti gyujtórafó van) Üdv: János
Gondolom az ECU hibát észlel, és megszakítja. De miért vezeted a blokkra a szikrát?
A szikra erősségét kellett tesztelnem. Az a bibi hogy ujraindul tőle az ECU. Hogy lehet valamiféle védelmet beletenni?
Sziasztok!Reggel mentem melóba lekapcsoltam a távolsági fényt azota nem világt.A relé kattan,de a müszerfalon a visszajelzö sem világit.Valakinek valami ötlet.Biztik jók.Lada 1500-ös
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Biztos nem a bizti? Nekem nem kiégni szokott, hanem úgy 3 évente a tompítotthoz tartozónak az egyik végén a kupakját elnyírja maga a foglalat és emiatt nem érintkezik rendesen. Amíg a bizti a helyén van, nem is lehet látni, hogy ez a baja. Azt nem írtad, hogy magát az izzókat ellenőrizted, vagy sem, így még ott is keresgélhetsz, vagy mérhetsz.
Szia! Nem tudom milyen kocsiról van szó és hogy kié DE jobb lenne ha NEM csinálnál ilyen próbákat, mert előbb utóbb zsebbenyúlós lesz a dolog. Te magad is tapasztalod, hogy a motorvezérlő "okosabb" felépítésű és nem engedi tönkremenni a gyújtás egység ezen részét, mert zárlatnak veszi ezt a próbálgatást. Ha sokat van kitéve ennek a szélsőségnek az elektronika akkor tönkre fog menni, attól függően, hogy hová van integrálva a végfoka. Mérni kellene ha lehetséges a kábeleket és a trafót is ha van valami támpont az értékek tekintetében.
Szia! Azt nem írtad, hogy kocka vagy kerek lámpás a típus. A kocka az tele van tűzősarus csatlakozóval és a relétábla környékén ki szokott melegedni a nagyobb fogyasztókhoz tartozó saruk egynémelyike. Ha a fénykürtre sem akar működni akkor kórmánykapcsoló gyanús a dolog. A kerek lámpásnál pedig a kórmánykapcsoló nem ehhez az áramerősséghez lett tervezve és hajlamos kimelegedni. Ha utólagosan lett relézve a világítás, akkor pedig a kapcsolószálban kell keresni a biztosítékot a motortérben. Még az jutott eszembe, hogy a biztosítékot NE szemrevételezéssel vizsgáld meg, mert megtévesztő! Azt mindig ellenőrizni kell műszeresen vagy valami szakadásvizsgálóval, mert meg lehet nyúlva az értéke.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Ha már ezt teszed, tedd úgy, hogy legyen a trafóban gyertya és azon nézd a szikrát.
A hiba onnan indult hogy menet közben valamiért hirtelen valami oknál fogva minden előjel nélkül leállt az autó hibakód nélkül. Az előbbi jelenségből gondolván indulnék ki, hogy esetleg a gyújtó trafónál áthúz valahol és ebből adódóan áll le. Cseréltem már gyújtótrafót de ennek a hibalehetőségét is ki szeretném zárni hogy ez miatt újrainduljon az ECU.
Szia! Mondjál egy márkanevet és motorkódot, ha gondolod és akkor utánanézek mit lehetne megvizslatni.
Renault Laguna F4R780
Ami még fura, hogy feszültség mérhető az ECU háza és a test között. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Van ilyen jellegű ismert meghibásodása ennek a típusnak. EZEN az oldalon is erről írnak és a lehetséges megoldásról. Valahogyan nedvesség kerül be a felületre és zárlatot idéz elő. Ezt valami szilikonos tömítőanyaggal vagy megfelelő hőálló zsírral ami szintén szilikon alapú, lehet kiküszöbölni. Ha a gyertyák tövénél látható jele van a rozsdásodásnak az már intő jel annak cseréjére.
Próbáltam, de előző gyújtótrafó szériám nekem is ilyen volt de már ilyen: trafó
Szia! Dupla kereklámpás.Holnap átnézek mindent.Köszi a válaszokat.
Még nekünk is van egy ilyen dolgos kocsink. A kórmánykapcsolót le kellett cserélnem az irányjelző bakter miatt és az új már nem bírta azt az áramfelvételt, úgy hogy át kellett alakítanom relésre a tompítottat is. A reflektornak eredetileg is van reléje és a rajzokat ITT megtalálod. A bizti táblán balról jobbra a 3-4-5-6 az első világításé és ebből a 3-5 a reflektoré.
Szia megódódótt a probléma.A bizti tábla mögött az egyik vezeték nem érintkezett.
Opel Astra F fűtőventilátor ellenállást hogy tudom meg mérni hogy jó e?
Multiméterrel próbáld meg.
Kicseréltem a régi kapcsolóra az újat, azzal is ezt csinálja. Rámértem az ablakmosó motorra, járó motornál. Ha az első ablakmosót kapcsolom be (közvetlenül a földhöz érintettem a vezetékét, kihagyva a kapcsolót), a másik vezetéken alig esik a feszültség (~14 voltról 13,6-ra), ha a hátsót, akkor jelentősen (9,8 volt).
Kiszereltem a motort, kimértem kábelezés nélkül is. Az egyik kapcsolásban 1 ohm volt az ellenállása, a másikban 180. Viszont a motor mindkét esetben olyan 4 A környékén vett fel áramot. Kiszerelve nem ment a motor, akkor a feszültségek a következőképpen alakultak: első bekapcsolt, hátsó vezeték feszültsége: 12,8 -> 12,6, hátsó bekapcsolt, első vezeték feszültsége: 12,8 -> ~10 Gyanitom, hogy rossz a motor, valaki találkozott hasonlóval?
Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy adott egy műszeregységem: W=1125, és elég rossz állapotban van a hátulján lévő fólia már, mint az látszódik is a képeken. Ennek tudatában igyekeztem összeforrasztani az elszakadt részeket vezetékekkel. Azonban, olyat tapasztalok, hogy ha összekapcsolom a pirossal bekarikázott a részt, akkor teker az önindító, de nem ad szikrát a trafó. Tehát mintha a negatív szál, mely adja a jelet a fordulatszámmérőnek elvinné a gyújtószikrát. Amennyiben leforrasztom ezt az összekapcsolást, akkor rögtön beindul az autó, de viszont a fordulatszámmérőm csal, mégpedig olyan 6000-es fordulatnál mutat 1000-et. Nem tudom, hogy a hátlapon található fólián levő ellenállások lehetnek-e hibásak, vagy maga a műszer. Sokszor "átnéztem", az óra belsejében nem ér össze egy + és - vezeték sem. Tudom ez elég alap dolog, de jelenleg ott tartok hogy szeretnék elmélyedni ebben a témában, hogy esetleg később én is más segítségére lehessek, miközben az én problémám is megoldódik. Köszönöm előre is a türelmet és a segítséget!
Megjött az új motor, rámértem. Pont a másik állásban húzta le földre a másik, szabadon lógó ágat, a problémás állásban maradt a szabad ág a levegőben, 12 volton. Így tökéletesen működik az ablaktörlő.
Szia, Ha a trafó - ágát folyamatos földre kötöd, akkor nem megy szikra, mert a megszakító/ jeladó, jelét leföldeled. Nem tudom milyen autóról van szó, de a lényegen nem változtat. Vn ott még egy 3lábú, ha jól látom ITT 9120, + még valami de erre nem találtam adatlapot. Elméletileg lehet köze hozzá. Kérdés, hogy milyen műszer van benne, 2 tekercses, vagy állandó mágneses? Ahogy a trafóról jönnek az impulzusok, átlagban növekszik a feszültség, az okozza a műszer kitérését. Jó lenne, ha legalább a műszer környékét lerajzolnád, mert így elég nagy káosz látszik csak.
Nincs is bekötve a trafótól jövő kábel a műszeregységbe. Bal felső második láb a csatiban üres. Az jönne a trafótól. Egy zöld vezeték. Ha jól látom ez egy Opel műszere. Be kell húzni egy kábelt a trafótól(ott is zöld vezeték van azon a lábon) ide az üres helyre és jó lesz. Amit pedig te trafótól jövő negatívnak vélsz, az egy sima test lesz. A trafón nincs is állandó test.
TCA700 - 10V-os stabilizátor IC. Annyit kell tudni róla, hogy a kimenet-bemenet lábkiosztása ellenkező a szokásos stab IC-k lábkiosztásával.
Szia!
A gépkocsik műszerfalában használatos. 10 V-os és 1 A a terhelhetősége, hűtve. TCA700Y adatlap Üdv.: Feri A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
Szia, Nagyon régen szereltem már trafós autót, de emlékeim szerint az egyik felső érintkező a +, a másik a kondin keresztül sütögeti a földre a megszakító. A szekunder a ház a test, a közepe a nagyfeszkábel megy az elosztóba.
Az jó ötlet Ricsitől, hogy egy kábelt próbaképp direktbe kötsz a trafótól, a műszerre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |