Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 65
(#) VIM válasza halal17 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Ja azt elfelejtettem, hogy az 4-1 hengert kiszolgáló trafó az I., a 3-2 a II. trafó. Az I. trafóra megy a fehér-zöld, a II.-ra a fehér-fekete a barna-fehér (mert az közös) szállal.
(#) halal17 válasza VIM hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Köszönöm szépen ez érdekelt
(#) VIM válasza halal17 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Még annyit lehet erről a gyújtásról elmondani, hogy az egy trafóról kiadott gyújtás az kettő hengerhez is eljut, ezért az egyazon trafóba csatlakoztatott hengerpárokhoz menő kábel trafóba "dugott" vége sorrendileg nem "érzékeny". Az a lényeg, hogy az 1. és 4. hengerhez valamint a 2. 3.- hoz menő gyújtótrafó nagyfesz kábelek azonos trafóba legyenek csatlakoztatva. A gyújtás csak abban a hengerben fog működni amelyikben a munkaütemnek megfelelő helyzet alakult ki a dugattyú forgásának következtében, ezért fontos a holtpont és a vezérlés jeleinek az összehangolása ennél a típusnál.
(#) halal17 válasza VIM hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
rendben érthetö most néztem meg és minden ugy lett ahogy le irtad most ugy van bedugva minden ahogy mondtad és a képeken is le lett irva ... és képekben elküldtem a msotani állását a tengelyeknek elvileg jol csináltam mindent és most már csak az 1 - hengernek a gyertyakábele kell és elvileg indul is lehet még apró finomitások kellenek de ha nem fog menni elviszem valami elektromüszerészhez vagy autószerelö mühelybe.... a te küldött képed alapján raktam össze a trafók kábeleit és a leirtak alapján csatlakoztattam a vezetékeket a trafóhoz a gyujtókábeleket is ugy raktam össze ahogy leirtad mivel elszakadt az 1 gyujtókábele igy azt veszek még vagy cserélek komplett szettet és elvileg jo ... ezek alapján dolgoztam ...
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2016
(#) halal17 hozzászólása Márc 1, 2016 /
 
Még egy kérdésem lenne idézem
Idézet:
„fontos a holtpont és a vezérlés jeleinek az összehangolása ennél a típusnál.”
na most a holtpontot szabályozni csak a tárcsával tudom ugye? mert azon vannak a fogak és ha a jelre rakom a fötengelyz és rá rakom a tárcsát azt máshogy nem tudom felrakni csak ahogy a furatja van és persze ahogy a kis lyuk vezeti a felrakást...... szóval ha a fötengely jó helyen van mint a küldött képen mutattam akkor a tárcsa is jó lessz ami rá kerül? mert a kép szerint csak egy féle képp tudom feltenni .... a nyillal jelölt kis lyuk miatt
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2016
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Szia! Hát holtpont és a vezérlés összehangolása nem csak ennél a típusnál fontos hanem mindnél. Vannak típusok ahol a dugóba ki van marva a szelep helye. Nos az a fajta jobban tolerálja ha rosszul van összerakva mint amelyikbe nincs ez a bemarás. A kerekeket csak egyféle képen lehet felrakni. Csak amire felraktad azt lehet rosszul beállítani. Főtengely,vezérműtengely Ezért vannak a jelek a blokkon és a kerekeken. Én legalább is így tudom. Bár az is lehet hogy hülyeséget írok
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Köszi ez igy igaz szerintem is és az én autómon olyanok pont a dugók hogy bemarásos a szelepek helye
(#) VIM válasza halal17 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Ennél a megoldásnál nincs állítási lehetőség és nincs olyan, hogy holtpont állítás. A gyújtási idő van 7-13 fok közötti főtengely szögelfordulásnál a holtpont előtt (BTDC), tehát abban a 6 foknyi szögelfordulásban lesz optimális esetben a gyújtás FHP előtt. A motorvezérlő fogja tudni a többi, részterhelésre vonatkozó gyújtási időt.
(#) Sufni-Tuning hozzászólása Márc 2, 2016 /
 
Hogyne lenne holt pont ezért kell jelre tenni a kerekeket mert azzal állítod be a motort. Az viszont igaz,hogy a többit már az elektronika végzi illetve a vákuum rendszer. Azzal végül is sok gond nincs.Még az elosztom lehet finomítani a dolgon de ezt csak az igazán precíz embereknek van rá szükségé akinek a hallása és a látása tökéletes. Mert fülről megmondja,hogy még nem tökéletes a beállítás. Sanasz mezei honpolgárnak mint amilyen én is vagyok javaslom a gyári értékeket mert különben bele keveredik.Ha minden jelen van elméletileg a vezérlés megoldja a dolgot.
(#) zolika60 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Ha bizonytalanság van a jelölések körül, az egyes henger gyertya nyílásán keresztül bedugott csavarhúzó segít ezt eloszlatni.
(#) Sufni-Tuning válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Köszi szépen de nem nekem van gondom a jelölésekkel
(#) VIM válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Nem kell félreérteni amit az "állítani" szó jelentése okozna. Ezzel azt akartam mondani, hogy "tól-ig", állítási lehetőségre nincs mód de szerintem a kérdezőnek a gyújtás időzítése volt kérdéses de azt megválaszoltam. A célszerszámokkal való felsőholtponti jelölésre való főtengely forgatást követően lerögzíthető ez az állás a könnyebb vezérműszíj csere lebonyolítás érdekében.
(#) Sufni-Tuning válasza VIM hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Nem nem te félre értettél engem én nem akartalak megbántani Sőt örülök neki,hogy vannak még jó érzésű emberek akik ismeretlenül is segítenek egy embertársukon.
(#) VIM válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Ne szabadkozz, nem történt semmi. Van úgy, hogy én is rosszul fogalmazom a mondanivalómat ... és ráadásul amatőr vagyok a témában de ha tudok, akkor segítek.
(#) halal17 hozzászólása Márc 3, 2016 /
 
Szép napot mindenkinek semmi fajta bizonytalanság nincs csak mondom még egyszer hogy nincs most az egyes hengernél gyujtókábel szóval egyenlöre ennyi a gond a képeken emiket elötte küldtem itt is azokon látni a mostani állásokat jelöléseket szóval szerintem elég jo helyen van minden és a csavarhúzos dolog nem stimmel mivel nem volt akkora csavarhúzó ám tudom ezt is mert igy kezdtük de egyszerübb volt hogy elvettük a hengerfejet és fötengelyt tekerve meg lett hol a holtpont be lett jelölve és ennyi visza hengerfej és hopp már meg is van hol a holtpont.... szóval nekem se volt gond a jelölésekket meg jelre állítással hanem áram nem volt a kábelekben de aki elötte is olvasta az tudja és azt is hogy már megoldodott a probléma már csak egy darab gyujtókábel kell ....
(#) zolika60 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Tudom. Szolgáljon tanulságul azoknak, akiknek van.
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Na akkor már csak kábel kell is már indul is a vasss
(#) Sufni-Tuning válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Oké! Csak vicceltem vagy legalább is próbáltam
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
vasárnap megyek érte és hozom is a kábeleket már minden a helyén még müszerfal bontás is volt vissza tettem az új fütöradiátort is szóval ha igy se indul be hogy még ez is uj meg a fél autó is akkor letakarom és alá gyujtok
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Akkor szétdobtad a gépet rendesen Azért biztos,hogy indulni fog. Nyugodj meg ez fiat Én már csak úgy hívom az enyémet" Trükörs Tom" Mindig van vele valami amire rákel jönni,hogy mi a baja. Azért ne gyújts alá mert ha megy akkor igazán jól megy.
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Ebben bizom én is hogy már sokminden cserés volt és ha beinul meg se akar állni szivem szerint már megszabadulnék töle de tul sokba volt és elötte mig el nem szakadt a szíj addig elhihetef hogy oda mertem állni pár autó mellé vele bika motorja volt sajnálom picit de én hibámbol szakadt el a szíj mert amikor vettem fagyállósan vettem direkt megnéztük és egyik reggel minusz 10 fokos idöben inditom elindul de nyikorog nyekereg gondoltam laza a szíj és azért majd elhallgat hát nem be volt fagyva a vizpumpa és az darálta le a fogakat még csak el se szakitotta a szíjat de reménykeem még hátha életre kel holnap uj kábelt kap meg a 4 uj gyertyát még és csak csak lessz vele valami már csak a hengeerfejtöl félek hogy lemostuk és nehogy most meg a szelepek ne zárjanak rendesen mert kiprobáltuk jo volt de azóta le lett mosva a hengerfej és már vagy kis milliószor ráinditottunk .... de proba cseresznye vasárnap és itt egy kép hogy elég jol birta mig nem volt ez a kis baki
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Ezek szerint rúgtad a vasat rendesen. Atoll,hogy lemostad a hengerfejet atoll semmi baja nem lesz. Az nem lehet hogy mikor megvetted akkor csak rá volt töltve a fagyálló a sima vízre és ti csak azt mértétek ami rá volt töltve. Mert ha nem egy edénybe kevered össze és úgy töltöd a motorba akkor a motornak időbe kerül mire össze keveri. Én a Kuzmicsomal jártam így,hogy lefagyott a vízpumpa. Ott azért nem szakadt szét a vezérlés mert ékszíj hajtott. Azért szerencsém volt mert nem nyomta szét a vízpumpát a fagy.
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
De pontosa igy volt valószínüleg csak rátöltötte a volt tulaj én meg hát biztam benne mivel a lábán hozta az autót közel 180 km röl közös találkozo pontra szóval csak jo lehet a kocsi cimszóval vettem meg néhool rohadás volt pl küszöb meg ball hátsó iv horpadt és picit rozsdás volt a kerék ivnél de mind mind javitva komplett uj küszöb merevítéssel lett berakva ki lett autógittel javítva minden és horpadások is ki lettek huzva szóval egy vékony réteg kell még rá ami más simitó réteg és mehet alapozás és festés ez már pár perces melo szóval merem állítani hogy jelen pillanatban a motor mivel nem indul igy nem 100% os autó de ha beindul akkor közeliti ja és el kell mondjam 1.1 motor van benne ritka erös és nagyon húz ..... húzott de pontosan ez történt hogy befagyott a pumpa emrt csak rá lett töltve és mellesleg meg sz...r volt a hengerfej tömités is mert már olaj emg a viz összefolyt és el is tünedezett a viz belöle de nem vészesen mert kb ilyen 1-2 centi ment le 3-4 havonta...... de mikor ezt müvelte még volt benne viz fagyállós kb félig.... csak gondolom nem a legjobb vagy összevissza kevert valami volt..... de ez van ellene már semmit nem tudok tenni remélem beindul és akkor ujra meeht minden mert nem akarom még síkoltatni a hengerfejet meg a szelepeket felújítani ...........
(#) zolika60 válasza halal17 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Idézet:
„nem akarom még síkoltatni a hengerfejet meg a szelepeket felújítani ...........”
Pedig lehet, hogy kéne.
(#) Joe_001 válasza halal17 hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Üdv!
Azért nézesd meg a hengerfejet gépműhelyben ha van rá tehetőséged, mert meghozhatja az árát. Ha már összefolyt tuti hogy vetemedett, de szakember mondja rá az igét, kell e csiszolni, vagy nem. Ez olcsóbb, mint ha újra szét kell kapni.
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
A szelepeket te is megtudod nézni,hogy jól zárnak e vagy nem. Fejre állítod a hengerfejet és az égésteret feltöltöd petróval.Ha megtartja a petrót legalább egy percig akkor azzal gond nincs. de ha átengedi akkor be kell csiszolni a szelepeket. Ha meg repedt a hengerfejed akkor másik állja a helyét. Mert annak a javítása többe kerül mintha vennél egy jó bontottat.
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Igen igy vot probálva mikor megvettem a csere hengerfejet ..... jó volt akkor de azóta már le lett mosva kivül belül és utána már nem proábáltam ki mert nem volt szikra.... ugye közben lett felraktam és pöfögött meg dadogott majdnem hogy elindult de ez is kiderült hogy azért volt emrt fel lett cserélve a gyujtás kábelek a trafóknál... most nem tudom mrt megint ki kéne szedni a hengerfejet aztán megnézni jó e ha jo hurrá ha nem vagy uj hengerfej ami itt 15 ezer vagy egy szelep becsiszolás amit meg nem tudok mennyi ....... most is dadogott meg majdnem indult fuldokolt meg pöfögött de nem indult még el mert a kábelek sz*rok voltak ugye... ma meglátjuk még délután mert hozok uj akksit kölcsönbe meg gyertyákat ebteszem ujakat és kábelt is aztán meglátjuk....
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Azzal,hogy mostad kárt nem tettél benne. Nem tudom mért akarod állandóan le fel rakni a hengerfejet. Az minimum 80000e a hengerfej pakolás.Vagy rosszul húztátok le a hengerfejet? Ha nem bízol benne nézd meg meg egy kompresszió merővel. És ha közel azonos értékeket kapsz akkor az jó. A szelepeket te is be tudod csiszolni szerintem. Én legalább is biztos nem adnék érte pénz.
(#) halal17 válasza Sufni-Tuning hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
a hengerfej ki lett probálva 100 százalék hoogy jó volt. most inditottuk el de csak a benzint robbant el igy szerintem nagy rá az esély hogy a szelepek nem zárnak rendesen. kompressziot nem tudok méri mert nincs mivel de megprobálkozok én a becsizolással sok ész nem kell hozzá szerintem sikerülni fog. a hengerfejet pedig elrontani nem tudom azzal ahogy levettem mert a 10 db csavar fogja plussz a "be/le ömlök csavarjai." meg pár db csö . ja a hengerfej fel le pakolás pedig csak a csere miatt volt és te is irtad hogy kb 80000 a hengerfejpakolás igy ezért vettem 15.000 ér ujjat ami most van fenn. helyszinen kiprobáltuk jó volt ezért felraktuk. kábelek ,gyertya cserelve szikra van minnnden jo. de csak a befecskendezett benzint robbantja el.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
(#) Sufni-Tuning válasza halal17 hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Hogyne lehetne elrontani a hengerfej felrakását,ha rosszul húzod le az egészet elrontottad és kibukja a vizet meg az olajat jó esetben rosszabban meg össze keveri és akkor még olajat is cserélhetsz és moshatod át a hűtőrendszert.
Következő: »»   40 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem