Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Ahogy VIM kolléga is fejtegette, össze lehet rakni a 4 ütemű moci vezérlését jelen, hogy el van rakva!
Mivel az összes ütem végrehajtásához 2, azaz kettő főtengely fordulat tartozik. Eközben a vezérmű tengely csak egyetlen fordulatot tesz! Azaz van esély 180 fokot elrakni a mocit, pedig minden jelen van.. Fejtegethetném hogy hogy lehet ez megállapítani, főleg ha elosztós a gyújtásod, de ezt nem erőltetném egyenlőre neked, mert úgy veszem az eddigi infók is nehezen ivódnak fel nálad! Azért akadhat össze a moci rossz vezérléssel, mert azok a fránya szeleptányérok nyitott állapotban kilógnak a hengerfejből, és ilyenkor éppen arra járkáló dugó szépen összekócolja őket. Szerencsés esetben magas az égéstere a mocinak, meg nem nyitnak nagyot szelepek, akkor nem éri el a dugót. De erre nem érdemes hagyatkozni, mert marha drága lesz a tanulópénz!! Ezért kell minden vezérlés csere, állítás után megforgatni a motort finoman kézzel, mert ha ezt az önindító teszi, az nem lesz gyengéd... Tovább nem osztanám az észt mert, ez nagyon nem elektromos témakör! De azért várom én is az eredményeket!
jóóó köszi ezt eddig senki nem emlitette hogy el lehet rakni 180 fokkal a fötengelyt de akkor holnap át tekerem egy teljes fordulatot a fötengelyt és utána rá a szíj és át tekerem ujra ugy is és utána inditozás ha nem akad sehol ........ köszi szépen és értem én a dolgok menetelét csak igy hogy ide kapok egy szakszerü képet és találd ki mi micsoda igy elég necces..... pl ezt is most hallom hogy az alsó tengelyt átforditva még 1 szer már lehet hogy helyrte is lett rakva a vezérlés..... köszi szépen holnap meglátjuk de lefényképekez mindent hogy mi hogy lett csinálva és videot is rakok fel hogy mit müvel az autó.....és azért tartozott az elektromos témakörhöz mert nem volt szikra a trafó nem müvelt semmit ezt már orvosoltuk és igy jöttek az események
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Talán úgy tudod az egyes hengerre megállapítani a felső holtponti jel helyességét, hogy a kivett gyertya helyén megpróbálsz befújni egy csövön keresztül és annak tömörnek kellene lenni, mert még ekkor nem nyitnak a kipufogó szelepek. Tehát a főtengelyt forgatva az egyes hengerben a dugót felső helyzetbe tekered, majd ehhez a vezérműtengelyt addig forgatod a képen ábrázolt jelzéssel, amíg a gyertya helyén befújva tömörnek nem érzed a teret. Majd ezután kezd el a jelöléseket összeilleszteni és a helyére tenni a szíjat, majd spanolni. Szerintem.
![]()
értem és ugy esetleg hogy mivel leveszem a szijat elsönek megprobálom a gyertya nélküli forgatást 180 fokkal a fötengelyen és utána ha igy se akkor esetleg ugy hogy levéve a hengerfejet látni is lehet a dugót addig tekerem a fötengelyt amig a dugó felülre nem kerül teljesen igy látni a felsö holtpontot.... aztán rá rakom vissza a hengerfejet és a vezérmütengelyt addig tekerem mig jelen nincs igy esetleg lehetséges ????
Szerintem nem kell a szíjat levenni csak a feszítőt kell oldani vagy levenni és a főtengelyt tudod forgatni egy célszerszámmal a megfelelő pozícióba. A hengerfej levétellel várjál még ne siess annyira!
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
az a helyzet hogy most is jelen van a fötengely és nem indul..... most néztem mert kimentem lááátni is és ráinditottam de ugyan ugy csak eldurran a benzin egyböl éés ennyi..... aztán megint és megint..... holott jelen van minden .....akkor holnap átforgatom egy teljes fordulatot a fötengelyt aztán összerakom ujra és ugy is megforgatom ha nem akad szépen forgatja akkor vissza gyertya és indulnia kéne.... ha igy se akkor meg finomitani kell a holtponton de azt meg megtudom nézni ugy hogy leemelve a hengerfejet ismerösöm tekergeti a fötengelyt és látni a felsöholtpontot... na oda tekeri én vissza henegrfej és csak a vezérmütengelyt kell jelre rakni elvileg....
Úgy próbáld meg ahogyan leírtam, mert a főtengelyt nem biztos hogy pontosan tudod átfordítani 180 fokkal, hogy az jó is legyen. Csak egy fogat teszed rossz helyre, már nem lesz jó. Akkor ÍGY próbáld meg ....
Bocs srácok hogy bele ugatok, de ez a kép, és ez a rajz (középső) valahogy nem stimmel. Mintha a rajzon az ékszíjtáracsa lenne, a képen pedig a vezérmű kerék van. Ráadásul a képen nem is látom a jelet a blokkon. A rajz szerint a vezérlés burkolatot fel kéne tenni, és utána az ékszíjtárcsát, mert mintha a burkolaton lenne a referencia jel, és az ékszíj tárcsát kéne oda tekerni a burkolati jelhez.
@ dB_Thunder: Idézet: „van esély 180 fokot elrakni a mocit, pedig minden jelen van..” Biztos vagy ebben? Szerintem ha van jel a főtengelyen és a vezértengelyen is, és mindkettő jelen van, bárhova tekered jó lesz.
na ezt magyaráztam én is
![]() ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
ez a pici lyuk amibe a fötengelyen lévö pici bütyök megy bele..... a burkolatán azon a müanyag sza....on van jel de köz enincs a mostani beállitáshoz
Idézet: „a burkolatán azon a müanyag sza....on van jel de köz enincs a mostani beállitáshoz” Talán ezért nem indul a mostani beállításokkal? ![]() Nem egészen értem mit nem értesz. 1: Leveszed a vez. szíjat a vezérmű tengelyről. 2: Felteszed az alsó burkolatot amin a jel látszik. 3: felteszed a főtengely szíjtárcsát, rendesen, a kicsi bütyökkel a helyére. 4: Óvatosan jelre tekered a főtengelyt. (ha elakad, óvatosan jelre tekered a vezérmű tengelyt is, még nincs rajta a vez. szíj.) 5: Jelre tekered a vezérmű tengelyt. 6: felteszed a vez. szíjat úgy, hogy közben egyik tengely se mozduljon el. 7: ahogy már írták, többször körbe tekered "kézzel" a motort mielőtt megpróbálsz indítózni. 8: a főtengelyt újra jelre tekered, majd megnézed hogy a vezérmű tengely is jelen van-e még mindig? 9: Ha igen, és a szíj is feszes, akkor próbálsz csak indítózni. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
na most ki mentem levettem az ékszijtárcsát és behoztam a burkolatot a burkolaton látszik a jelölés de ennek nincs köze semmilyen jelöléshez a tárcsán és lefényképeztem a tárcsa hátulját most vettem észre hogy van egy mások bemélyedés s..... lehet igy volt fenn? o.O ám a kihagyásnak mármint a tárcsán lévö kihagyásnak kell lennie a jelnél ? ez elképzelhetö ????
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Idézet: „@ dB_Thunder: Idézet: „van esély 180 fokot elrakni a mocit, pedig minden jelen van..” Biztos vagy ebben? Szerintem ha van jel a főtengelyen és a vezértengelyen is, és mindkettő jelen van, bárhova tekered jó lesz.” Biztos lehetsz benne hogy igazam van! jó ez nagyképű volt De itt jegyezném meg, hogy a 180fokos vezérlés elrakás egyenlő a főtengely 360fokos azaz 1 fordulatnyi hibájával! Egyszerű a képlet: a főtengőn lévő ékszijtárcsa pont fele akkora, mint a vezértengelyen...meg olvasd el még párszor a hozzászólásomat. Jelre rakva mindent 2 féle képen lehet összerakni egy 4 ütemű motor vezérlését: 0 vagy 180fokos(vezérlési) hibával elrakott főtengellyel.
Közben megnéztem én is az Autodata-ban, és nem így kell össze rakni ahogy írtam.
Kell ott lennie valami jelnek a burkolat alatt amihez oda lehet állítani a főtengelyen lévő vezérmű tárcsát. Ezt a tárcsát vetted már le? Ékes? Vagy mi pozicionálja a főtengelyen?
meegtaláltam a tárcsán lévö jelet joooooooool lemostam megpucoltam és hopp megláttam egy pici bemarást rajta
![]() 1 leveszem a szíjat 2 beállitom a felsö holtpontot a fötengellyel tekergetve ugye.... 3 a felsö vezérmütengelyt is jelre állitom 4 a felteszem a vezérmüszíjat ugy h el ne mozduljon semmi aztán párszor megforgatom a fötengelyt hogy jo e 5 ha jo felteszem a burkolatot emrt egyben van mint látni is 6 felmegy az ékszijtárcsa jelen kell lenie elvileg és hurrá...... ugye ? A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Ez a jel szerintem csak a gyújtás ellenőrzéshez kell. Én a fényképeden a motorblokkon nem látom azt a jelet egyértelműen amit a Data-ban. Akár jó helyen is lehet a vezérlés, de lehet hogy 1-2 foggal arrébb van.
a blokkon nincs jelölés a fötengelynél vagyis ami van az be van rajzolva oda piros vonallal hogy hogy kell áljon a felsö vezérmütengelynek van bemarása a blokknál mind 2 -t ide ki teszem most igy állnak a tengelyek
Idézet: „...vezérlés elrakás egyenlő a főtengely 360fokos azaz 1 fordulatnyi hibájával!” Ilyen hiba pedig nincs, mert ha a főtengelyen 1 fordulatot tekersz, ugyan ott fog állni mint ahonnan indultál, nem?
A harmadik képen lévő jelölést kell nézni ami a homlok részen van. Ami a paláston van az a főtengely szöghelyzet jeladójának "jel" amit majd érzékelni fog és továbbít a motorvezérlőnek, hogy mikor adjon gyújtást. Ezért nem jó a gyújtásod, mert ez a pozíciós tárcsa a vezértengelyen van és ha ez rosszul áll akkor nem lesz jókor a gyújtás sem. Más vezérlésekben ezt a jelet a bendix fogaskoszorújának hátoldalán használják, Fordéknál furatok vannak .....
értem ... felrakom a képeket és örülnék ha megmondanád melyikre gondolsz mert sok lett felrakva
![]()
Eddig mit néztél annak ha nem ezt ....?
![]()
ezeket a jelöléseket néztem amiket mondott mindenki hogy tekerjem a fötengelyt addig mig a dugattyú fel nem ér teljessen és akkor meg van a felsöholtpont.... ekkor így áll a fötengely mint a képen a bordó karikákat nézve probáltam össze állítani hogy a blokkon lévö ""kiállás vége"""" ami fénylik a képen és a vezérmütengelyen lévö csíkot ami szintén bekarikáztam bordóval ezek után a fenti tengelyt a vezérmütengelyt is jelre tekertem ami látszik mert bele van vágva gyárilag a hengerfejbe kivülröl... oda van tekerve a vezérmütengely ezeket néztem ekkor raktam rá a szíjat úgy hogy el ne mozduljon és mint látszott nem mozditottam el hajtott a motor és ugyan igy maradt nem ugrott semmi sehova...... az ékszíj tárcsát amin meg a fogak vannak felraktam mivel fixen lehet feltenni a kis furat és """bütyök"" miatt tehát nem értem mi is a hiba..... mi ezzel a gond.........
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Idézet, a fórum szabályzatából:
A fórum a Hobbielektronika.hu oldal közösségi színtere, melyen a felhasználók kérdéseket tehetnek fel, illetve kérdéseket válaszolhatnak meg. A fórumunk kiemelkedő színvonalú mind a szakmai fórumok, mind pedig más fórumok között, mert moderátoraink odafigyelnek a hozzászólások nyelvtani helyességére is. Minden felhasználónkat arra kérünk fogadja el, hogy a Hobbielektronika.hu fórumán - más fórum oldalaktól eltérő módon - a magyar nyelvünkkel szembeni tisztelet jegyében magyarul, helyes mondatokkal és az interneten terjedő "MSN és facebook szleng" nélkül kommunikálunk, és ezt minden esetben elvárjuk és megköveteljük. Moderátornak joga van és az oldal fenntartói egyben kérik is a moderátorokat, hogy jelezzék a hibát és követeljék meg magyar anyanyelvünk helyes használatát. Okunk nem titok: A magyar nyelv nehéz és szép, a műszaki és mérnöki nyelv pedig pontosságot és érthetőséget követel. Amennyiben a szakmai információ nem jut el mindenkihez, annak nem megfelelő nyelvi formája miatt, úgy az információ hasznavehetetlen. Kérlek eszerint próbálj megnyilvánulni!
Ez mind szép és jó DE NEM az egyes hengerhez tartozik a szelepek vezérlése, hiába van látszatra jó helyen a jelölés. A szelepeket nem látod, hogy mikor vannak zárva a jelölés felső állásakor, tehát "bármelyikhez", esetleg a negyedikhez is tartozhat és akkor már nem is jó az egész.
![]()
Igen így már világosabb. De akkor mégis mit kéne csináljak konkrétan ? mert attól hogy jelre teszek mindent ezek szerint még az se biztos, hogy eltaláltam melyik szelep mikor nyit zár
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Csak egy ötlet. Az ha esetleg leveszem a hengerfejet ugy hogy jelre volt rakva a vezérmütengely és igy venném le látható lenne melyik szelep van nyitva és melyik nem ez segítene valamit?
Szerintem ne vedd le.
Ez a kép és ez az ábra (AD83064) megegyezik? Mert én a képen nem látom azt a "lépcsőt" olyannak mint az ábrán. Idézet: „Ezt a tárcsát vetted már le? Ékes? Vagy mi pozicionálja a főtengelyen?”
Itt a régi hengerfej ami volt rajta ugyan ez és ugyan ugy jelen van a vezérmütengely. A szelepek igy vannak nyitva mikor jelen van a vezérmütengely
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Nem nem vettem le és ezt a kis tárcsát nem is értem miért kéne levenni hisz a fötengely tárcsája és a kis lépcsö amit irtál az ezen a képen látszik nem három dimenzios a kép amit te küldtél de ezen hátha jobban észrevehetö
Ha nem vetted le mindegy, csak azért kérdeztem hogy a főtengelyhez képest biztos hogy megfelelő pozícióban áll-e. Bár motor összeakadáskor éppen el is nyírhatta az éket vagy lapolást, és elfordulhatott kicsit. De ezt otthoni körülmények között nem biztos hogy le tudod lazítani és megfelelően visszahúzni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |