Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. Az index karnál a bemenő áram fekete vezeték. Az index karra + feszültség megy egy biztosítékon át. A jobb és bal kimenet fekete/fehér és fekete/zöld. Ez belemegy a multitimerbe. A multitimerből megy a reléhez. A relétől szintén fekete/fehér és fekete/zöld vezetéken megy a lámpákhoz.
Köszönöm. Esetleg az időzítő után vagy elé tegyem be a komfort modult? PIC lenne a lelke.
Ezt Neked kell eldöntened, Te tudod, hogyan fog a PIC működni. Az index karral egy pozitív jelet kap a multitimer és a multitimer hozza létre a 90+-30villanás/perc jelet amit küld rá a relére.
Annyiból lenne jobb talán az időzítő elé, mert ott tuti nem fog történni semmi káros, hogy arra az áramkörre rákötés lesz. Viszont ha a relé és az időzítő közé, nemtudom mit reagálna rá az időzítő kimenete.
Igen ezen gondolkozok én is. A kapcsoló elé gondoltam, csak nem tudom hogy viselkedik , illetve mekkora impulzust kell leadni a multitimer felé. De ha azt veszem figyelembe, ha csak megemelem a kart és villant egyet akkor kb ott vagyok mintha 3szor megemelném a kart. Az IC pontos típusáról lehet tudni valamit?
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2016
A multitimer felé a kapcsoló kartól a fedélzeti fezsültség meg, mint kapcsoló jel. A multitimer addig ad a kimenetén jelet a relének amíg a bemeneten ott a fedélzeti feszültség.
Valami olyan elektronika lenne jó, ami amikor kap egy impluzust akkor utána 3-4s-ig adja a tápot a kimenetén. Ez mehetne a multi bemenetére.
Úgy terveztem hogy 3 magas jelet küld ki a PIC (jelenleg) 500mS időközzel, de szerintem megoldható úgy is, hogy kb. kiszámolni mennyi időt vesz igénybe 3 villanás, és annyi időre magas jelet küldeni a timer felé.
A komfort elektronika ,ha nem tévedek az, amikor a kart megpöccinted és villan 3-at az irányjelző?
Tulajdonképpen mi is az értelme? Mi ebben a kényelem? Ha már úgyis hozzá kell érned az irányjelző karhoz miért nem "jó" megnyomni?
Az 500ms kevés. 90+-30/perc a villanás szám, ez előírás ettől eltérni nem lehet.
Van a szervizes autómban,én szeretem.sávváltáskor nem marad kinn az index. Gondoltam én is hogy kellene a kupéba.
Még csak próbára állítottam be az időt. Ez módosítva lesz mindenféleképpen.
Igen zoly15 az amire gondolsz, nekem szokásom ha kikerülök valamit csak felemelni a kart. Ezt akarom kiváltani.
Milyen szabályokat alkalmazol? Ha a villogási idő alatt visszafele pöccinted meg,akkor abbahagyja a villogást,vagy az ellenkező irányba kezd villogni? Lesz Kösz -funkció? (jobb-bal-jobb-bal)...
István
Még csak az információ gyűjtés folyamata zajlik. Egyenlőre csak a bal illetve jobb villantást akarom kivitelezni, csak azt nem tudom, hogy az IC 3 impulzust adjon le, vagy a 3 villanás idejére egy magas jelet. Ezen matekolok most. Ha tudom, hogy 3 villanás X idő, akkor lényegében X időre magas jelet kap az időzítő, ami a saját tempójában villant 3at. Azt nem tudom, ha mondjuk 3 impulzus esetében hamarabb befejezi a periódust a PIC, akkor a timer mit reagál. Itt most azt értem, ha pl csak egy pillanatra véletlenül hozzá érek a kapcsolóhoz akkor éppen hogy csak villant. A köszönöm funkció is a fejembe van, de azt nem tiszta, ha a bajusz kapcsoló körére egyszerre adom le a jobb illetve bal kapcsoló jelet is az IC mit reagál.
Idézet: Miért? Elfáradsz a kapcsolástól? „Igen zoly15 az amire gondolsz, nekem szokásom ha kikerülök valamit csak felemelni a kart. Ezt akarom kiváltani.” A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2016
Addig kell adni a jelet, amíg azt akarod, hogy működjön az irányjelző. Ha elveszed a jelet, akkor egyből kikapcsol. De azt sem árt beleprogramozni, hogy rendes irányjelzőzés után még ne villogjon 3-at. Hiszen akkor is nyomva volt a kar, de nem csak egy pillanatra.
Járható út lesz, nekem is ez jutott az eszembe.
Idézet: Igen, sajnos nagyon fárasztó dolog kapcsolgatni. „Miért? Elfáradsz a kapcsolástól?”
Gondolom a kapcsolót szeretné kímélni. Van értelme, bár ezek nem az a gyenge minőség mint ami pl. a régi olasz autókban volt, hogy egy idő után széthullott a komplett bajuszkapcsoló.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem amire remélem találunk megoldást ( nézzétek el légyszives ha butaságot irok de nem vagyok szakember :I ):
Egyik naprol a másikra tapasztaltam 2 külömbözö hibát egy 95ös évjáratu Opel Astra F en: 1. Indittáskor mikor a kulcsot elforgattam a bordon a Check Engine hibajelentés pillogot megállás nélkül és a motor tiszta uj aksival se tudott begyulni. 2. Müködö motorral haladás közben egyszer csak kigyul a Check Engine lámpa, ég kb 2-3 másodpercig és a motor megáll haladás közben valamint kigyul az összes hibajelentés a bordon, valamint ha megáll és ujra probálom indittani a motrot akkor pöccre begyul és azzal meg is áll a motor ismét. Mi lehet a gond?
Szia. Tudsz mutatni egy képet a kulcsról?
Ha villog a check lámpa az indításgátló hibát jelent.
Opel Astra G-ben hol van az index-automatika elhelyezve?
Én hallom jól, hogy hol kattog, de azt megközelíteni? A műszerfal vagy a biztosíték-tábla mögött lenne benn az utastérben, avagy kinn van a motortérben, ám jól behallatszik?
Multitimer
Hello! Astra G-ben eg multitimer nevű egység adja az indexvezérlő jeleket,amit hallassz kattogás,azt a relé adja. Az egész miskulancia a biztosítéktáblánál van baloldalt. István
Üdv Mindenkinek! Astra G vezető oldali ajtó elektromos rajzáról tud nekem valaki kapcsolási rajzot adni? A komfort ablakemelő érdekelne, szeretném a rádiós távirányítóval összehangolni.
Sziasztok!
Nekem is kijárt már egy ilyen szívató hiba..... Van egy 97-es F Astrám, 1.6 16V X16XEL motorkóddal. Ma mentem egy helyre, minden oké, leparkoltam. Majd fél óra múlva mentem volna tovább, de mikor beindítottam a motor 3 hengerrel járt, a kipufogó püffög, a motor táncol a bakokon.. Hazaértem, megnéztem a dolgot, hallgatóztam, hallom hogy olyan mintha kihúzna a szikra, fogtam egy drótot amit a motorhoz testeltem és kerestem a hibát a szigetelésen, nem találtam hibát sehol. Aztán összefüggésre lettem figyelmes, mielőtt püffen a kipufogó előtte hallani hogy csattan a szikra valahol. Majd cseréltem gyújtókábelt, a dolog úgy tűnt megoldódni látszik. Aztán visszatettem a régi kábelt, ugyan úgy csattogott, kicseréltem csak a 4-es henger kábelét, de így már az autó nem indult be, sehogyan sem.... Aztán cseréltem a gyújtásmodult egy bontottra, így megint föltámadt, de a hiba ugyan úgy megmaradt. Megnéztem a vezérlés jó helyen van, a főtengely hosszbordás szíjtárcsa (főtengely jeladó tárcsája) nincs elmászva. Elektromos csatlakozások okék. Hátramarad a: -Főtengely jeladó -Vezérműtengely jeladó -Kopogásérzékelő -Gyertyák cseréje Amíg nem teljesen üzem meleg a motor addig még megy mind a 4 henger, de amint kezd bemelegedni kezdődik a wartburgos hangzás, és a rángatás, az erő is elvész, de hol visszatér a 4 henger, hol csak 3 össze vissza rendszertelenül. Szeretnék valami kapcsolást gyorsan összehozni, hogy egy pár menet drótot föltekerek a gyújtókábelra és kigyújt egy LED-et akkor remélhetőleg meglátom hogy a gyújtás marad ki, vagy a gyertya szivat? A 2 es és a 3-as henger gyertyái kormosak. Egy éve volt cserélve gyertya, de volt egy majdnem belül összeszakadt hátsó kipufogó dobom, ami lehet hogy túlhevítette a gyertyákat, a gyertyák a lapolás fölött a porcelán sárgás barnás színű, ilyennek kéne lennie? Normális ez a szín a porcelánnál? Előre is köszönöm az ötleteket, tanácsokat! A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
Mérd meg a gyertyakábelek ellenállását. Delco-Remi vagy Bosch rendszerű a gyújtásod?
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
A gyertya kábelek ellenállását mérni... ez jó ötlet!
De nem hiszem hogy ez lehet a probléma, bár kitudja... egy éves Hitachi kábelek vannak rajta, próbáltam a gyárival is... Ez a " Delco-Remi vagy Bosch rendszerű gyújtás" melyik hogy néz ki? DOHC gyújtású a motorom.
Rá van írva, de a Bosch elosztója barna, a Delco-Remi fekete és magasabb.
Nekem nem rotoros a gyújtás, hanem 4 külön trafóm van egy "dobozban".
Az csak két külön trafó. Ikerszikrás a cucc. Az egyik trafó szórakozhat, amiatt lehet a 2-3 hengernél fekete a gyertya, hiszen azok egyszerre szikráznak, egy trafóról.
Tényleg csak 2 trafó?
Akkor szikrázik sűrítés és kipufogás munkaütemben is? |
Bejelentkezés
Hirdetés |