Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   213 / 345
(#) rdenes válasza VIM hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Szia! Igen próbáltam. Elmondom eddig milyen verzióban kötöttem
1.Próbáltam úgy, hogy az egyik tekercs fázis-nulla a másik tekercs egyik kivezetése közös a másik állandó kondi eredmény melegedés...
2.Próbáltam úgy hogy a kondit csak induláskor érintettem a másik tekercs kivezetésére üzem közben csak az egyik tekercs dolgozott eredmény ugyan az melegedett...
Azt megtudnátok mondani nekem , hogy kb mennyi a megengedhető üzemi hőmérséklete egy ilyen motornak?
(#) proli007 válasza rdenes hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Hello! Az nem fordulhat elő, hogy a motor eredetileg valami áttételen keresztüli akármi mozgatására lett készítve, így nem is állandó üzemre készült?
(#) szucsee22 hozzászólása Márc 2, 2016 /
 
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy szép nagy motorom a kérdésem a következő:
Ezt be lehet-e kötni csillag deltába vagy sem?
Kapocslécen mind a hat kivezetés megvan szépen adattáblája a képen.
(#) kope20 válasza szucsee22 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Szia!
Nem. Ha csillag-delta indításra gondolsz 3 fázison.Akkor lehetne, ha 400/690 V lenne ráírva...Jelen esetben ugyanis 380 (400)V-on kell, hogy csillagban legyen.
Igen, ha pl olyan frekiváltóra kötöd ami 230 V egy fázisból csinál 230V "3fázist" a kimenetén.
Magyarul az első feszültség mindig az amiben deltában, a második az amiben csillagban tartósan üzemelni tud.
(#) szucsee22 válasza kope20 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Akkor jól sejtettem köszönöm!
(#) rdenes válasza proli007 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Szia! Igazából gondoltam hasonlóra... Szóval ezt akárhogy kötöm be nem fog huzamosabb időt üzemelni
(#) erbe válasza rdenes hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Apró tévedésben vagy.
Idézet:
„EGW 71 1/4 1.06A 4pólusú.”

1/4 az nem kW, hanem lóerő. =~184 W. Ne akarj tőle sokat. A használat, az terhelt vagy üresjárat? Ha üresjárat, akkor > tekercselő.
(#) rdenes válasza erbe hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Azt hogy 4pólusú azt onnan vettem hogy 1450es a fordulata. A teljesítményét meg 230*1.06=240 de ezek szerint akkor 184W Használat közben teljesen mindegy hogy terhelem e vagy terheletlenül megy ugyan olyan ütemben melegszik kb. 20perc kell hogy már rendellenesen melegnek érezzem. Különben egy 1:50hez lassító áttétel(hajtómű) van rajta szóval szinte alig erőlködik üzem közben.
(#) erbe válasza rdenes hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Milyen hajtómű? A nagy áttételű csigahajtóművek hatásfoka <=50% (egybekezdésű csiga). Vígan melegedhet tőle a motor. Amit 20 perc után kézzel tapintva melegnek érzel, még nem biztos, hogy rendellenes.
(#) rdenes válasza erbe hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Igen egy csigahajtóművet visz. És mi lenne az a hőmérséklet amire még azt lehet mondani hogy elfogadható? Mert akkor megpróbálom járatni és mérem közben a hőmérsékletét multiméterrel.
(#) erbe válasza rdenes hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Idézet:
„mi lenne az a hőmérséklet amire még azt lehet mondani hogy elfogadható?”

Nem tudom. Korábban már írták, lehet, hogy a motor-hajtómű együttest alkalmi üzemre méretezték. Esetleg aktív hűtés volt a szerkezetben. Nem ártana mérni a teljesítményfelvételt. Így csak találgatni tudunk.
(#) granpa válasza rdenes hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Azt is kérdezted: normális, hogy (belül?) 50-60C°-on üzemel? Ha tényleg annyi, akkor kibírja. Áramot mértél, tényleg 1.06A? A kondenzátor a teljesítménynek megfelelő? Ezek a gépek üzemi kondenzátorosak (szoktak lenni), mivel nem kell nagyobb indító nyomaték, de stabil kell. Csinálj vele tekercselőgépet, ott úgyis sűrűbben meg kell állni.
(#) rdenes hozzászólása Márc 3, 2016 /
 
Az elmúlt napokban nem volt időm foglalkozni vele de a következő lépés az lesz, hogy mérek egy áramfelvételt és egy hőmérsékletet. Talán még bele is kukkantok hogy milyen állapotúak a tekercsek.
(#) veszim hozzászólása Márc 5, 2016 /
 
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kellene. Laikusként az ábrán látható háromfázisú asszinkron villanymotor bekötésénél a szürke barna fekete a három fázis, a kék helyére,ami a fehér vezetékhez csatlakozik, mit kössek? Nem nullázott a hálózatom, akkor azt hagyjam szabadon? A zöld-sárga a testre megy. Köszönöm a választ.

IMG00786.jpg
    
(#) kope20 válasza veszim hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Szia!
Ez tuti 3 fázisú motor? Most mi van a kéken? Nulla?
(#) zolika60 válasza veszim hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
A nullát nem kell bekötni. A tekercseket mérted? a fehér vezeték biztosan a nulla? Nem lehet, hogy a fémházra van kötve és az a védőföld?
(#) c27 hozzászólása Márc 5, 2016 /
 
Sziasztok!

Van egy ilyen tíousú villanymotorom. Sajnos le van égve 1100W és 1390-es fordulatú volt. Olyan kérdésem lenne, hogy ki lehetne e csiholni belőle legalább 1500W-ot ha gyors fordulatúra lenne tekercselve?
Elvileg nem szeretik a lassú ford. motorok a gyors ford.-ra való áttekercselést, mert a vasmag nem elég vastag, de ezeknél a régi imi villanymotoroknál bőven hagytak benne tartalékot úgy vélem. Esetleg valaki próbált már ilyet? Tapasztalatok?
(#) villanyipi hozzászólása Márc 25, 2016 /
 
Üdv!
Szeretnék "újra" bekötni egy köszörű motorját, de nem igazán bírok vele a kapcsolási rajz is megvan de a vezetékek már eleve át voltak pakolva és az átkötések is a kapcsolóján voltak amit eltüntettek mikor javításra vittem! Nekem elég volna ha egy irányba forogna mondjuk az óramutatóval egyező irányba,Valamint azt se tudom hogy eddig nyomógombos volt a kondenzátor , de a rajzon mintha állandó volna berajzolva, akkor most melyik a pontos ?köszönök előre is minden segítséget.
(#) granpa válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 25, 2016 /
 
Azt tudod, hogy melyik a fő, -és a segédfázistekercs? A téma rajzai közt találsz bekötési mintákat, és tehetsz indító, -és segédfázis kondit is. A táblázat is ott lelhető. Nem nagy nyomaték igénnyel indul egy ilyen gép, lehet, hogy elég 1 kondi is, ami elindítja, és üzemben is rajta marad (ha odanyomsz neki, ne lassuljon le).
(#) villanyipi válasza granpa hozzászólására (») Márc 25, 2016 /
 
Nem tudom melyik tekercs melyik, eddig 2 irányba fordult egy kapcsolóval amin gondolom rajta voltak az átkötések, viszont a kábelek sárga és fekete párban jönnek ki a csövekből, ezért is akadtam el.Másik ilyen motoromból több vezeték is jön fel de azon a bekötési rajznak megfelelő helyen vannak is vezetékek itt üres némely kapocs.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
(#) granpa válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 25, 2016 /
 
Méréssel próbálkoztál már? A nagyobb ellenállású a segédfázis. Ha egyforma, akkor állandó kondis lesz a gép (+indító esetleg).
(#) erbe válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 25, 2016 /
 
1. Köszörű motorja, ha 1 fázisú, csak állandó (üzemi) kondenzátoros szokott lenni.
2. Köszörűnél nincs lehetőség forgásirányváltásra, mert akkor lepöröghet a rögzítőanya.
3. Fentiek szerint ez egy házilag összeállított szerkezet, aminél mi tanácsot adhatunk, de a felelősséget neked kell vállalnod. Gondold át alaposan, hozzányúlsz-e egyáltalán!
Ha mégis, iktasd ki a forgásirány váltót, hogy csak feléd tudjanak forogni a kövek! Ha buherált, még mindig fennáll annak a lehetősége, hogy nincs balmenetes csonk, így az egyik kő mégis lepöröghet.
(#) villanyipi válasza erbe hozzászólására (») Márc 25, 2016 /
 
Igen tudom hogy lepöröghetne, ha nem volna rögzítő stiftje , de nem is akarom hogy két irányba forogjon nekem egy irány kell mint írtam is, egyetlen 2 állású kapcsolója lesz, csupán nem tudom hogy kell hozzá bekötni, nem baj ha tudom a 2 irányú bekötést így beköthetem ami kézre esik és kb míg élek nem nyúlnék a kötéshez
(#) szucsee22 hozzászólása Márc 26, 2016 /
 
Hali
Egy olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy van nekem egy 9kw-os motorom amiről hiányzik az adattábla na márpedig ezt szeretném csillag-deltában üzemeltetni hogy tudom kideríteni, hogy lehetséges-e a kapocsléc és a tekercselés vadonat ujnak néz ki több információm sajnos nincs
(#) kadarist válasza szucsee22 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Akkora motor már biztosan köthető csillag-deltába.
(#) Kolti0 hozzászólása Márc 26, 2016 /
 
Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki érthetően mondani, hogy hogyan kössem be a 380.as motort 230V.ra?
Kondenzátorom van.
Így fest most a motor:
(#) kadarist válasza Kolti0 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Szia!
Ezt nem lehet átkötni, mert csak három kivezetés van kihozva.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
(#) talaldki válasza szucsee22 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Kösd be először csillagba és indítsd el úgy. Ha nem veri le az automatát és viszonylag lágyan indul, akkor valószínűleg köthető deltába 3x400V-on. Egyébként tekercseltem már 15kW-os motort ami 3x380V-on! csillagkapcsolásban üzemelt.
(#) pucuka válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Nem le, hanem felpöröghetne. A soros motor olyan, hogy terhelés nélkül csak a súrlódás csökkenti a fordulatszámot. Az pedig, egy jó motornál nem túl sok terhelés. Ha terhelés nélkül rákötöd a hálózati feszültséget, a motor fordulatszáma olyan mértékben megnövekedhet, ami károsítja a motort. Ezért mondta erbe, hogy csökkentett feszültséggel próbálgasd.
Ahogyan a porszívó is teszi, ha lezárod a szívócsövet. Csak ott azért még marad némi terhelés is.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
(#) villanyipi válasza pucuka hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Igen menet közben leesett a mondandó, rég volt már hogy ezeket tanultam, azóta nem sűrűn kellettek az infók, ellenben most forog, de ha nekem a másik irány kell azt ugye úgy oldom meg ,hogy a segéd fázis kivezetéseit fordítom meg és máris a másik irányba megy vagy rosszul emlékszem?
Következő: »»   213 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem