Fórum témák
» Több friss téma |
No, az szép, akkor egy trafó megy az 1-4 hengerre, és a másik a 2-3-as hengerre?
Akkor már kezdek megnyugodni hogy meg lesz a baj, ezelőtt gyönyörű szép barnás volt a gyertya a 2-es és a 3-as hengerben, most akár a korom.
Így van, ahogy írod. Ha egyszerre a két összetartozó a kormos, akkor lehet gyenge a szikra. De mindenképpen abban a körben kell keresni a hibát, hiszen bármelyik henger hibája kihat a másikra is, hiszen egymáson keresztül záródik a szekunder kör.
Azt a fajtát is látom, az Unix programban. Ha a kábelek jók, csak a trafó csere marad. Unixék 14 és 25 ezer közt mérik gyártótól függően.
Köszönöm a válaszodat!
Nekem számítógépre kötve az autót, a motor hőfok szenzor működik szépen vándorol az üzemi hőmérséklet 94 és 100 C fok között. A " gyújtótekercs gyenge kontaktusa a gyújtáselosztónál, amit ónozott csavarral orvosolnak" ez mi? Nézem a képeket de nem jövök rá mi van a képen, gyújtás elosztó nincs ebben a motorban.
Szia!
Azt írtad, hogy hideg motornál míg az üzemi hőfok közelébe nem ér, rendesen működik, nem rángat. Ilyenkor még a hőmérséklet jeladó szabályozza az üzemanyag mennyiségét a beszívott légmennyiséget, és a gázpedál állást figyelembe véve. Akkor kezd rángatni, mikor bemelegszik és már a lambdaszonda szabályoz? Nekem pont fordítva volt. Addig volt erőtlen, míg be nem melegedett.
Szia! Nem értek az Opelekhez csak próbálok segíteni. Az biztos, hogy az ECT-je nagyon kis értékhatárok között mozog a működése közben. Üzemmeleg motornál valami 70Ohm körüli az értéke az érzékelőnek. Ha nem ez volna a hiba akkor talán meg kellene próbálni ÚJ gyertyákkal és a bele való típussal, NEM mással! Ha lesz egy kicsivel több időm, holnap beollózom az értékeket. (tudom, hogy ebben a típusban nincs rotor csak a hsz ezt is tartalmazta.)
Üdv ! van egy 92 es 1.4 X14NZ motorkodu astrám .... olyan hibát produkál , hogy a müszerfalon fals értéket mutat hőfok jeladó cserélve lett , a fenti "egy szálas" és a 2 vezetékes is , a hiba ugyan ugy fennál , a fenti "egyszálas jeladó " vezetékét ráteszem testre akkor a mutató kimegy végig.. vizet mértem külső hőmérővel ekkor már 85-90 fok... ilyenkor kivilágit a müszerfalon a motorvezérlés ikon , leállitásig ott is marad , hibakód nincs.... Találkozott valaki ilyennel????
segitő válaszokat előre is köszönöm üdv János
Sziasztok.
Segitséget kérek! G astrám melegmotorral leáll és nem indul. Miután lehül utána minden rendben. Az öninditó forog csak a motor nem indul. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2016
Előzőleg csak tippeltem az ECT értékeket de szerintem így is alá megy a 100ohm-nak ha 90Cfokos a víz (70C fokon 500ohm). A trafó lefogató csavarjait kellene kicserélni horganyzott (ónozott) csavarokra, mert a gyújtó egység nagy teljesítményű és tranzisztoros. Azt nem tudom, hogy a csavarok közös testre vannak e hozva a trafón vagy felezve van e az alaplapja hátul .... ..... a belevaló gyertya az FR8LDCU 0.7-0.8 max. 1.0mm .
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2016
Szia!
A kétvezetékes hőmérséklet jeladóm tökéletesen működik, ECU ból OP-COM-al nézve, működik szépen, az üzemi hőmérséklet 93 és 100C fok között vándorol. A trafót felfogató csavarok mit befolyásolnak? A trafó stekkerén be van vezetve a +12V és a test, valamint 2 kontakt a gyújtásé (talán can bus rendszer??) A trafó hátulján lévő ALu hűtőfelület, úgy emlékszem hozzáér a tartókonzolhoz (alu). A rossz gyújtóegységet szétműtöttem, található benne egy kis meghajtó fokozat, és két trafó, a két trafó 2-2 hengert hajt meg, az egyik trafó szekunder kivezetései az 1- és a 4-es hengerre csatlakoznak a másik a 2-3 hengerre. A 4-es hengerem hagy ki, stroboszkóppal megláttuk, és egy idő után úszik a benzinben az a henger, az 1-es henger gyertyájával fölcserélve, az 1-es hengerben kiég a gyertya, de a 4-esben ugyan úgy benzinessé válik. A kompresszió minden hengerben megfelelő (14Bar de nem hitelesített a mérőműszer). A vezérmű tengely jeladót véltük bűnösnek, honlap kapok csere alkatrészt kölcsönbe, aztán kiderül, kapok még egy főtengely jeladót is. Talán nincsenek szinkronban a főtengely és a vezérmű tengely jeladó jelei.... Diagnosztikai adatokban semmi rendellenes nem látszik.
Akkor talán a 4. hengerre menő kábel szakadt (kiégett) valahol. Ez persze csak akkor volna igaz ha szénszálas a kábel avagy a gyertya pipa ellenállással van zavarszűrve. Ezt talán a 3. és 4. henger kábelének a felcserélésével gyorsan ki lehet deríteni.
A kábel mind új és jó 6K Ohm ellenállású mind a 4 kábel...
Visszatérvén a csavaros témára, miért kel la jó kontakt, ill az új csavar? A régi is fémesen illeszkedik hozzá!
Szia!
Nekem hasonló volt a probléma csak sortrafós G astrával de ugyan ez a motorkód. Nálam hidegen 3 henger szerű vonaglás (10 indításból 1x) úgy kb 50mp-ig utána egy ponton hirtelen gyönyörű alapjárat mintha egy kapcsolót átkapcsoltál volna. Kiderült hogy a lambada fűtése teljesen meghalt, azt cseréltem és jó is lett pár hónapig, most megint csinálja. Azonban most műszerrel nézve 10 fokos melegben az ECU azt mondja a "beszívott levegő szenzor" szerint -20 fokos a beszívott levegő. Ezt azért nem értem mert tudtommal légtömegmérő van a szívó oldalon de beszívott levegő hőmérő nem, vagy tévedek?
Szia!
Gondolom neked már a Z16XE motorod van. Nekem még 1 vezetékes a lambda szondám, Op-com-al nézve működik szépen. Nem tudom hogy neked légtömeg mérőd van-e, nekem van egy szívónyomás érzékelő + egy hőmérő dióda. Az is működik szépen...
A trafó szekunder oldali részét is lepróbáltad a primer oldali 1. ponthoz mérve, hogy megvannak-e az értékek? (az első képen alul a 13. táblázat) Ha a három hengerben megvan a gyújtás és végbemegy a munkafolyamat, a gyújtáskábel új, akkor már csak a trafó lehet problémás. Hiába iker megoldású az elrendezése a kivezetéseknél lehetnek problémák.
Azokat nem mértem, viszont 3 trafót is belepróbáltam...
Sokan a vezértengely jeladóra tippelnek, eddig nem is értettem, hogy mi romolhat el egy tekercsen, de megnézvén a kapcsolási rajzot, az HALL jeladó..... Kb egy éve olyan tompán indul az autó, olyan lágyan, régen robbanásszerűen indult. Honlap rá akasztok egy szkópot a HALL kimenetére, + van csere jeladóm is. Remélem ez lesz a hiba, van továbbá csere főtengely jeladóm is. Korábban vásároltam gyertyákat az egyik autós boltban, a rendszerük szerit belevaló. A gyertya típusa: Bosch 0FLR8LDCU+, lehet a gyújtás hibája miatt, vagy a gyertya nem idevalósága miatt le kormolódott a 2-3-4 es hengerben. Az 1-es hengerben gyönyörű szép volt... mindez 10Km után, persze ekkor a hiba is "megvolt már". Vajon tényleg jó bele ez a gyertya?
A gyertya az belevaló. A többi henger tökéletlen égése dús keverékre utal. A kormos gyertya pedig előbb utóbb zárlatos lesz. A gyújtás az nyilván jó helyen van mert az 1. gyertya tiszta.
Visszaolvastam a tünetekről szóló írásodat és ott erőtlenségről volt szó ami érthető ha egy henger kimarad de a tünetsorolóban mindig a motorhőfok érzékelőt hozza ki elsődlegesen hibásnak. A rajzon látszik hogyan is vannak felfűzve ezek az érzékelők és a problémás pont mitől is lehet érzékeny. Abból kellene kiindulni, hogy a gyertya kormos és ez három hengerben is fennáll :
Idézet: és a 4.-ben még benzinlucskos is amit később említesz. A gyertya nem időarányosan csereszabatos hanem megtett kilóméter után ajánlott, mert a rossz gyertya viszi magával a gyújtó egységet a kukába. A gyertyákat is egész jól hamisítják már, nem tudni, hogy igazából honnan ismerhető fel a gyári. Az elszíneződött porcelán már páralecsapódásos oxidációs túlhevültségre utal. „A 2 es és a 3-as henger gyertyái kormosak.”
Valószínű hogy hamis lehet a gyertya, mert visszatéve a régi NGK gyertyákat csak a 4-es hengerben van a benzin túltengés. Írok majd a márkaképviseletek, hogy milyen jelenséget tapasztaltam.
Itt van már a kezemben a vezértengelyé és a főtengely jeladó, először szkópot akasztok a mostani vezértengely jeladóra, majd kicserélem és arra is. Én is kibogarásztam a kapcsolási rajzon hogy mi micsoda
Nem hinném hogy hamisítják a gyertyákat, az nem lenne valami nagy nyereség. Ellenben már 20 évvel ezelőtt is megfigyelhető volt, hogy a selejtet is ugyanúgy eladják mint a jót. Akkoriban személy szerint mindig multiméterrel mentem gyertyát venni, mert az akkori autók gyújtórendszere a maiakkal ellentétben valóban kényes volt erre. Amikor megvettem a G csodámat 4,5 éves korában, volt benne 88000km és még a gyári gyertyákkal ment, hiba nélkül. Mondom mivel nem tudni mikor volt cserélve, nem ártana megnézni a gyertyákat is. Bánom hogy mielőtt eldobtam nem fotóztam le őket. Úgy el voltak már égve, fogyva az elektród végei, hogy a hézag kb. a duplája volt az eredeti értéknek, ennek ellenére normálisan ment a motor. Ha nem a saját szememmel látom nem is hiszem el.
A selejt pedig úgy keletkezik, hogy a gyártási folyamat során némelyik gyertya belső vezető ere egyszerűen megszakad, és lesz benne némi hézag. Ha műszerrel rámérsz, akkor - attól függően hogy el van látva vagy nincs ellenállással - vagy azt az értéket (illetve rövidzárt) fogsz mérni, vagy szakadást (végtelen nagy ellenállást). Akkoriban amikor még dácsiám volt, ugyanígy műszerrel mentem gyertyát venni, mivel ismertem az eladót így nem csinált problémát belőle. A 4db-ból amit elsőre a kezembe adott egynek a belső ere rövidzárt mutatott, a másik háromé pedig szakadást, azaz selejtek voltak.
Szia! Teljes mértékben igazad van de én mindig elkések ezzel az ellenőrzési lehetőséggel, mert mire sort kerítek rá akkorra már késő volna a felismerés. Nekem eddig még szerencsém volt, mert kirívó esetet nem találtam. A kirívó eset az nálam is egy "magnetti marelli" sorozat volt, gondoltam megnézem hogy néz ki az elektródájuk és lehúztam a pipát a végéről, majd kijött az egész bele, elektródástól együtt. A motor teljesen jól működött még ilyen állapotú gyertyával is. Manapság ilyen állapotig már nem ér el az élettartamuk. Az "R" betű a jelzéseknél az belső zavarszűrő ill. áramkorlátozó szerepet betöltő ellenállásra utal és ajánlatos olyat venni ha az van előírva mert a gyújtóegység egy esetleges elektróda zárlatnál tönkre megy. A szóban forgó típus iker trafói soros 6V-os elrendezésűek és elég érzékenyek ezekre a paraméterekre a tranzisztoros egysége miatt. A vezérlő a mostani helyzetet úgy kezeli, mintha zárlat lenne a gyertyán és áramkorlátot vagy tiltást eszközöl, így a trafó másodlagos pontján már nem lesz elegendő nagyságú szikra az égés elindításához de jelen esetben szerintem sok az üzemanyag a rossz motorhőfok érzékelésből adódóan, ami a legismertebb hiba ezeknél a motorkódú típusoknál. Sajnos többet nem nagyon tudok hozzátenni a nálam fellelhető progikból merítve ....
Lehet, hogy a kormos gyertya nem is kormos hanem olajos? Bővebben: Link Nekem ez nagyon gyanús ....
Jó a gyanúd, valóban olajos a gyertya, hiába cserélgettem én főtengely, vezértengely jeladókat, injektorokat, de a jelenség megmaradt.....
Aztán hogy kizáródott az elektromos hiba, így felkészülvén a leg rosszabbra levettem a hengerfejet, szelep beégésre gyanakodván, első ránézésre nincs beégve, de volt már este 8 mire levettem, ma megvizsgálom a szelepeket. Ámde egy hatalmas hibára derül fény, hogy a dugattyúk a hengerekben oldalirányban lógnak kb 0.6-0.8mm-t. Ha kiveszem a dugattyúkat, és a gyűrűt visszateszem a hengerbe, biztos lesz meglepetés hogy mekkora hézag van a gyűrűk végei között Viszont roppant érdekes, hogy még így is volt ~14 Bar kompresszió :-O Ennyit tömít a motorolaj?
Szervizben vagy hozzáértőtől meg kell kérdezni a gyári adatokat, de ezek kb. ennyit lógnak, ez a normális, mert nagyobb a dugattyú hőtágulása. Eszik is az olajat rendesen, a G-nél a 0,6L/1000km gyári adat mint maximum nem kevés. Az enyémben xep motor van, 3-3,5 deci olajat simán megeszik 1000km-enként.
Minden autómárkánál legalább ennyi a gyári megadott maximális érték. Nem csak Opeléknál. Csak olvass bele egy VW, vagy esetleg BMW leírásába. Meg fogsz lepődni, VW-nél ha jól emlékszem 0,75L van megadva. Nekünk a Z16XE két olajcsere között annyit eszik, hogy a nívón lecsökken a szint a minimális közelébe. Ja és a szelepfedélnél könnyezik az olaj.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
Becsapós volt az a lógás, mert valójában nem lógott annyit, csak a dugattyú teteje kisebb átmérőre van esztergálva a szoknyától, a hőtágulás miatt.
Van egy pár ismerősöm akik meggyűrűzték az ugyan ilyen motort, és nem eszi egyáltalán az olajat, én is ezt fogom elérni remélhetőleg
Én biztos nem állnék neki, pláne hogy ezt leszámítva megy rendesen. Az enyém ha van hely kiforogja magát 190km/h-ig is (Z14XEP) az óra szerint, ami 3km/h-val mutat többet a valóságnál.
Meg próbálkoztak eggyel előttem a szerelőmnél akihez járok, gyűrűzték, hengerfejet felújítottak stb. és ugyanúgy ette az olajat. Aztán kapott egy perselyt (száraz hüvely) a henger, akkor jó lett. De ez már akkora költség amennyiért bőven kapni másik motort. Nemrég néztem a neten ezt a motort, kompletten, felújítva 120ezerért hirdettek több db-ot is (sallangok nélkül), és ugye mivel nincs motorszám csak motorkód, így simán csereberélhető. És hiába írják a többihez is ezt a nagy olajfogyást, haverom skodája szinte semmit nem eszik olajcserétől olajcseréig. Ez meg ha csak 10000km-es csereperiódust számolok, az alatt is megeszi a teljes 4 liter körüli mennyiséget. Most el tudnám cserélni ráfizetéssel egy sokkal jobbra, de azt meg egy vagyon lenne fenntartani, hála a hazai törvényeknek.
Azt hittem normális az olaj eszegetés mert mindeki azt mondja az X16XEL-re, közben meg kiderült nagyon nem. Szétkaptam a motort, az szelepszár szimeringek nem felvállalható állapotban, az olaj lehúzó gyűrűt meg inkább ne is említsük.... teljes blokk rendbetétel után 1ml olaj sem fogyott! (bejáratós 5000+20.000km ment el azóta)
zoly15 Mint mondtam nekem is X16XEL motorom van, de most nem is ez a 3 hengerezés a fő gond. Világít az ABS visszajelző, hibakód: bal hátsó áramkör szakad, vezérlő 8-9 láb. A vezető oldalon a bal lábnál a műanyag mögött van egy nagy bontható csatlakozó, abban az egyik láb el volt füstölve. Ahogy követni tudtam az a vékony kis szürke kábel pont a bal hátsó kerék irányába megy így az elfüstölt lábat áthidaltam egy 100mA biztosítékkal (ha nagyobb gond lenne) de semmi változás, nem engedi törölni a hibát. A kerékagy kimérve pont olyan mint a másik 3 így úgy gondolom az jó, valahol a kerék és a vezérlő között lesz a gond. Az ABS vezérlő a motorvezérlőben van? Vagy azt hol keressem? Ki akarom mérni a vezérlőtől a kerékig a kábelezést. Még arra gondoltam hogy a lábtérben a nagy csatlakozóban keresztbe átkötöm a két hátsó kerék ABS jeladóit, így rögtön kiderülne hogy a csati előtt vagy után van a gond, de ehhez nagy szükségem lenne valami ábrára a csatlakozó kiosztását illetően. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |