Fórum témák
» Több friss téma |
A kábelek vadonat újak, a régi kábellel is ez volt a helyzet.
A gyertyák pedig sorosan vannak! Úgy néz ki a dolog, hogy: Egy gyertya a szekunder kezdő kivezetésén, egy gyertya a szekunder végző kivezetésén. Ez még egyszer, mivel 4 hengeres a motor. Így a amikor az 1-es henger van munkaütemben gyújt, de egyúttal a 4-es hengerben is létrejön a gyújtás ahol nem munkaütem van, és fordítva.
Szia!
ÉN írtam neked, hogy nekem nem trafó hidam van, ahol a test a csavaron megy át, hanem nekem 2 trafóm van a gyújtás modulban, ott pedig egy szekunderre 2 henger van kötve. A gyújtásmodul, kábelek, gyertyák is voltak már cserélve. Működésbeli probléma nincs, csak hogy jól van-e ez így? Valamint hogyan lehet hogy ugyan azon a tekercs egyik kivezetésén több gyújtó impulzus van? A hőfokjeladó működik, Op-COm al nézve pontos hőmérsékletet ad. Ilyen létezne, hogy folyamatosan változó hőfok értéket tudok kiolvasni és nem lenne jó? A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2016
A gyertyák párhuzamosan vannak, mert az összes a hengerfejben van testelve. A két két egy tekercsre kötött gyertya egyszerre szikrázik, csak az egyik henger ilyenkor kipufogás ütemben van. Ezért aztán nem gyújthat többször az egyik mint a másik.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2016
Szerintem inkább sorosan ,mert nem a test felé húz a szikra hanem a gyertyák egymáson át, így van a szekunder "kör".
Viszont hogy tud az egyik hengerben több szikra keletkezni, mint a másikban, és folyamatosan hallani hogy az egyikben több a másikban kevesebb impulzus van..... érdekes
Csak abban az esetben, ha az egyik ellenállása jóval kisebb mint a másiké. A szikra a kisebb ellenállás irányába megy.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2016
A nyomás különbség miatt van a dupla szikrás gyújtásnál az, hogy a sűrítési ütemben levő hengerben lesz nagyobb a szikra energiája míg a kipufogást végző hengerben jóval kisebb.
A gyertyákat mértem, mielőtt beszereltem, 4.5K Ohm körül vannak, a kábelek pedig hossztól függően 5.6-9,1K Ohm ellenállásúak.
A szekunder tekercs nincs testelve, így a test felé úgy vélem csak "kóbor áram" tud folyni A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2016
A test felé a szikra folyik, a gyertyákon keresztül ami ugye a hengerfejben van testelve. Sajnos ennél a megoldásnál a kisebb ellenállású gyertya felé intenzívebben. Ideális esetben a két irány ellenállása egyforma kéne hogy legyen.
Az ellenállásokban lehet éppen gond, mert a hosszabb kábel nagyobb ellenállású ,de épp hogy a nagyobb ellenállású kábelen érezhető a több szikra, ha átcserélem a trafók kivezetéseit átkerül a tünet a 3-4 hengerre, tehát nem a kábel- gyertya kombináció okozza.
ILYEN trafó van benne? Én jól látom a programokban ezeket az alkatrészeket mert még fénykép is van róluk. Amit előzőleg mutattam képet azon is jól látszik a trafó alakja és elrendezése. A hengerek csatlakozási sorrendje modulra a rajz szerint sorban vannak.
Így van, ez a trafó van benne, én mondtam hogy sorosan vannak a gyertyák
Szerintem ez nem egy szokványos gyújtás lesz és lehet, hogy ismét meg kellene mérned a kompressziót a hengerekben.
A kompresszióval semmi baj nincs, most volt gyűrűzve
Olaj fogyás megszűnt, kipufogó nem kormolódik, olaj sem kormolódik. Kopások a hengerekben max 0.025mm, mechanikus baj kizárva, motor újjá lett építve. De érdekes ez az eset, mert a "több gyújtás" egyfolytában jelen van alapjáraton nem változik az amplitúdó. De ez nem olyan bonyolult gyújtás mint amit linkeltél, én ami megadta magát, kicsit belenéztem. Csak egy mikrovezérlős 1-1 tranzisztoros meghajtású dupla trafós dolog, szekunderről semmiféle visszacsatolás nincs. Képek A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2016
Csak feltételeztem a gyújtási megoldást, mint mondtam nem erősségem az Opelek csak segítő szándékkal próbálnám előremozdítani a dolgot. Egy kis tájékozódás szakértői oldalról ... Ez esetben különös gondot kell fordítani a gyertyákra, mert azok dupla igénybevételnek vannak kitéve. A vezérlés az nagyban függ a fordulattól és a főtengely szöghelyzetétől. Ha a motorvezérlő nem kap pontos információt ezekről akkor talán nem meglepő, hogy több impulzust is kiad a hengerekhez.
Rajzoltam egyet, így van megoldva a 2 trafóval, a szekunder két kivezetése között lép fel a feszültség, így egymás felé húz át, jelen esetben 2 gyertyán keresztül.
A gyertyák "test" pontja a hengerfejben van közösítve.
Ismerem ezt a cikket.
A főtengely és a vezértengely jeladó ,jó volt cserélve is. De úgy látom az alap problémámat nem teljesen tudtam megértetni. Az a probléma szerintem, hogy az előző hozzászólásomban feltöltött rajza alapján, a több szikra az 1 és a 2-es hengerekben mérhető. Holott ez hogyan lehetséges, mikor az 1-4 és a 2-3 henger egy egy tekercsről üzemelnek... Ha átcserélem a trafó kivezetéseit ez a jelenség átkerül a 3-4 hengerekre. Trafó is volt cserélve, ugyan az.... Fogok már keresni egy ugyan ilyen motoros autót és megnézem azon is... Technikaileg hogyan lehet az, hogy egy tekercs egyik végén dupla akkora mennyiségű szikra van mint a tekercs másik végén?
Számomra azért érdekes ez a tény, mert ugye a szikra a kisebb ellenállás felé tör utat.
Az 1-2 hengerek gyújtókábele a leg hosszabb. 1-es henger gyújtókábel ellenállása: 9.15K 2-es henger gyújtókábel ellenállása: 9,46K 3-as henger gyújtókábel ellenállása: 7.57K 4-es henger gyújtókábel ellenállása: 5,67K Plusz a gyertyák ellenállásai átlagban 4.5K Így nem értem, hogy miért a nagy ellenállás felé húz át többször, viszont ha megcserélem a szekunder tekercs kivezetéseit akkor átkerül a 3-4 hengerre a jelenség. Úgy gondolom hogy nem kábel- gyertya kompozíció okozza ezt. Vagy a trafó... cseréltem 2-t és ugyan az a jelenség. Vagy szándékosan ilyen ez.... mindenesetre érdekes....
Ezen a rajzon nem az előírt sorrendben vannak a kábelek csatlakoztatva. A másik lehetőség még az lehet, hogy a két különálló szekunder tekercs valahol az integrált egységben zárlatos. Ez azt eredményezi, hogy az 1-4 hengerhez tartozó tekercs feszültséget indukál a kettes henger szekunder tekercsében, és viszont. Így ott is lesz szikraképződés, ahol nem kéne. A fordulatszám érzékelőt, ha induktív jellegű, meg lehet vizsgálni egyszerű multiméterrel, tekercsellenállás-méréssel. Ez a vizsgálat viszont számos hibára nem derít fényt. Nekem más típusú kocsim van, ez volt a probléma de a két érzékelő között csak árnyalatnyi eltérés volt ellenállás szempontjából. A minimális követelmény a vezérlőegység számára a "+" és "–" irányú, legalább 2 voltos amplitúdó és a jól megkülönböztethető referenciajel. Van olyan fordulatszám érzékelő, ami ugyan megfelel ezen követelményeknek, mégis, üzemi körülmények között megváltozik az induktivitása, és nem tudja ellátni a feladatát. Ezt az ikertrafós, "parazita gyújtásos" megoldást nevezik még jellegmezős gyújtásnak is, mert az előgyújtás értékét a motorvezérlő elektronikában tárolt matematikai modell határozza meg a beérkező jelek alapján (például hűtőközeghőfok, terhelésjel, fordulatszám stb.), nem ad akkora szabadságot, mint a hengerenkénti gyújtótrafó. (kicsit ollóztam innen onnan, de a lényegen nem változtat)
Soros
Képzeld el az alábbi kört: test-trafó-gyertya-gyertya-test. Ez ugye beláthatóan soros. Namost a testelések miatt a gyertya és a trafó felcserélhető, ettől soros marad: test-gyertya-trafo-gyertya-test. A gyújtás árama mindkét gyertyán átfolyik minden gyújtáskor. De muszáj is így legyen, párhuzamos kötés esetén a kisebb átütési feszültséggel rendelkező szikraköz kisöntölné másikat és csak az egyiken lenne gyújtás.
Az áram irányát gondold végig. Párhuzamos az a két gyertya, mert nem az egyikről folyik a másikra az áram.
Hanem? Ha az egyiket kiveszed, hogyan záródik a kör? Párhuzamosnál ez nem lenne kérdés.
Így talán szemléletesebb. Mi a különbség az A és a B Móricka rajz között? Semmi, mindkettő soros
Látsz valahol csomópontot a gyertyák és a trafó útvonalán? Mert ha párhuzamos lenne, akkor lenne csomópont is.
sziasztok a segitségeteket szeretném kérni 1614 hibakodot jelez az autom a komfortmodul (MULTI TIMER RELE) cserélve lett lehet ,hogy az okozta (bontott)és nehezebben is indul.
astra G classic A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2016
Ezt a gyújtást nem lehet úgy vizsgálni, hogy lehúzom valamelyik kábelt és megnézem, ad e szikrát, mert akkor mindjárt kettő henger nem fog működni, tehát soros megoldású. Ebből kifolyólag kell duplán adnia a szikrát, hogy a megfelelő hengerben a megfelelő ütemben legyen a szikra. A gyertyák állapota viszont egész pontos képet fog adni az adott hengerben történő lezajlásokról.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |