Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2591 / 3604
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Mindent meg lehet csinálni, csak elszántság kérdése, úgy gondolom párszor már bebizonyítottam
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Az biztos, hogy jobban járna ez a mozdony, ha a sajókeresztúri főtéren állna.
(#) gernerakos válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Arra sajnos nincs pénze az egyesületnek, hogy működőképessé tegyük. Meg a ráfordított pénz se nagyon jönne vissza, nem érné meg rendberakni... Kár érte, de sajnos ez van. Egyébként bárki megnézheti, bármikor, nincs elzárt helyen. A felüljárón végig kell menni, az állomásépülettől távolodva, ha leérsz a felüljaróról, 180 fokos fordulat, majd egy olyan 20m és balra áll a gép.
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Mert már nem állna ott, egy vagy két MTZ csak elhúzná ide haza
(#) gernerakos válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Azt tervezzük, ha elkészül, a füstszekrénybe befűfünk (a mozdony legeleje, a kémény alatt) hogy úgy tűnjön, mintha füstölne... Jó, tudom, nem így kéne, de már az is (nagy) eredmény, hogy a máv (vagy annak valamelyik alága) engedélyt adott a felújításra... Egyébként a mozdony mögötti fűtőház ( a mozdonyok karbantartó helye) dolgozói nagyon segítőkészek, csak a vezetéssel van baj...
(#) gernerakos válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Egy ezer lóerős mozdony (M40, púpos) alig tudta megmozdítani, mert ez amúgy nem az eredeti helye, mert odébb vitték nekünk, hogy alatta is ki tudjunk takarítani. Nem tudom hány lóerős egy MTZ, de lehet nehezen menne
(#) zoly15 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Egyesben, (csigatempó) talán elhúzná, vagy elkaparna...
(#) SzervízMacska válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
A kicsi 50, a nagy meg 80 - gondolom én...
(#) gernerakos válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Érdekes egy menet lenne, az biztos. Egyébként terv volt a mozdonynak az állomásépület elé való mozgatása, de a máv hallani se akart róla, mert ott már korábban áll egy gőzös, de elvitték, ez meg nagy oda, egy-két szolgálati parkolóba kerülne, meg eltakarná az a gyönyörű állomásépületet...
(#) gernerakos válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Akkor 10 db nagy Mtz is kevés lenne
(#) zoly15 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Vagy meg kell olajozni még a fékeket is
(#) gernerakos válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Az is egy megoldás
(#) zolika60 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
A MÁV-nak lehetne rá, ha nem az igazgatókat kéne megfizetni, vagy a közlekedési múzeumnak. Gondolom gyerekkoromban ez járhatott a Hatvan Budapest vonalon. Az oviba menet a gödöllői vasútállomáson gyakran nézegethettem a gyalogos hídról.
(#) gernerakos válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Nem tudom merre járt, annyit tudok, hogy tehervonati mozdony volt, személyvonatot ritkán húzott.
(#) zolika60 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Több mint ötven éve volt, csak ködös emlékeim vannak. Meg akkor csak annyit láttam, hogy gőzös jön.
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 / 1
 
Neked közel van, mehetsz hegejjteni
(#) gernerakos válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Vannak, akik az se látják jön-e valami, vagy nem is nézik, nem tudom, de az ilyen eseteknek gyakran rossz vége van....
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Idézet:
„Egykor több, mint száz volt ebből a típusból”

Mennyi? Több, mint 6000. És 5 évre tervezték, ahhoz képest elég sok működik ma is, a szlovéneknél, szlovákoknál, osztrákoknál van működő, használható példány, németeknél több is. Sőt a Szovjetúnióban is van működő példány széles nyomtávon.
Bővebben: Link
https://www.youtube.com/watch?v=MoEPyRWIqZo
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Nahát, ezt jó tudni! Ha van valakinek több 100 milliója, szóljon nyugodtan, és lesz még egy működő!
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Meg kéne próbálni a németektől szerezni kazánt, elég sok van belőlük a mozdonytemetőkben.
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Jó lenne, az egyik nagy probléma már meglenne oldva. A másik meg, hogy a helyi "erő" már kirabolta a mozdonyt, ami nem volt feltűnő, de felfért a platós kocsira, az már nincs a mozdonyon. Egy konkrét donor kéne, de szerintem kb soha nem térülne meg a ráköltött pénz, sajnos.
(#) Gafly válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Idézet:
„Vagy megyek veled, én is pestről. Hegesztéssel hogy állsz? Ha ezen a héten szombaton jössz, írj privátot, a többit beszéljük meg ott.”

Hogy számból ...-t ne csináljak, tényleg hajlandó vagyok elmenni, ha még valaki jön.
(ez utóbbi kitétel súlyos gyakorlati tapasztalatokon alapszik ).
Az autót leszámítva kesztyűt és drótkefét tudnék vinni, hegeszteni és esztergálni nem tudok.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 19, 2016 / 1
 
Az valószínű. Soha semmilyen hobbi nem gazdaságos. Szobornak jó lesz, lehet benne gyönyörködni.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Mehetnék, de nem tudok. Varacskolni pedig kár lenne.
(#) Norberto válasza Gafly hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Idézet:
„hegeszteni és esztergálni nem tudok”


Mester! Itt az ideje elkezdeni. Szép nagy felületek, lehet kísérletezni eldugottabb részekkel.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
(#) gernerakos válasza Gafly hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Nyugi, nem ketten leszünk a mozdonynál, hogy más is jönne-e pestről rajtam kívül, nem tudom. Mi egyébként vonattal szoktunk menni, bár én diák vagyok, nekem még olcsó, a teljesárú 1450Ft Budapest keletitől. Még ketten tudnák jönni, de én most később megyek, (előtte még lefotózom az egyetlen működő 424-est ) az meg úgy már bonyolult, hogy ti igazodjatok hozzám... esetleg jövőhét, mert akkor 3-man úgyis együtt mennénk, akkor megbeszélhetnénk a dolgot. De ez már tényleg privát dolog.
(#) Gafly válasza Norberto hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Pont azon gondolkoztam, hogy miként esztergálták ki azt a nagy hengeres vasat ott a mozdony elején, és belül üreges-e
(#) Hp41C válasza Gafly hozzászólására (») Máj 20, 2016 / 2
 
Itt az útmutató, sajnos nem magyar nyelvű.
(#) vizor válasza Hp41C hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Milyen érdekes videó! Ott a rengeteg modern(nek ható) gép, lángvágó, fúró, pneumatikus szegecselő, védőfelszerelés meg semmi. Nemhogy sisak vagy védőszemüveg, de még egy kesztyű se, csak a svájci sapka. Ez az öntödében a legfeltűnőbb. Hiába no, változnak az idők.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
(#) Hp41C válasza vizor hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Akkoriban (1938) a késeket még kiélezve árulták. Sajnos ahogy telik az idő, egyre inkább szükségesek a védőeszközök.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
Következő: »»   2591 / 3604
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem