Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Mindent meg lehet csinálni, csak elszántság kérdése, úgy gondolom párszor már bebizonyítottam
Az biztos, hogy jobban járna ez a mozdony, ha a sajókeresztúri főtéren állna.
Arra sajnos nincs pénze az egyesületnek, hogy működőképessé tegyük. Meg a ráfordított pénz se nagyon jönne vissza, nem érné meg rendberakni... Kár érte, de sajnos ez van. Egyébként bárki megnézheti, bármikor, nincs elzárt helyen. A felüljárón végig kell menni, az állomásépülettől távolodva, ha leérsz a felüljaróról, 180 fokos fordulat, majd egy olyan 20m és balra áll a gép.
Mert már nem állna ott, egy vagy két MTZ csak elhúzná ide haza
Azt tervezzük, ha elkészül, a füstszekrénybe befűfünk (a mozdony legeleje, a kémény alatt) hogy úgy tűnjön, mintha füstölne... Jó, tudom, nem így kéne, de már az is (nagy) eredmény, hogy a máv (vagy annak valamelyik alága) engedélyt adott a felújításra... Egyébként a mozdony mögötti fűtőház ( a mozdonyok karbantartó helye) dolgozói nagyon segítőkészek, csak a vezetéssel van baj...
Egy ezer lóerős mozdony (M40, púpos) alig tudta megmozdítani, mert ez amúgy nem az eredeti helye, mert odébb vitték nekünk, hogy alatta is ki tudjunk takarítani. Nem tudom hány lóerős egy MTZ, de lehet nehezen menne
Egyesben, (csigatempó) talán elhúzná, vagy elkaparna...
A kicsi 50, a nagy meg 80 - gondolom én...
Érdekes egy menet lenne, az biztos. Egyébként terv volt a mozdonynak az állomásépület elé való mozgatása, de a máv hallani se akart róla, mert ott már korábban áll egy gőzös, de elvitték, ez meg nagy oda, egy-két szolgálati parkolóba kerülne, meg eltakarná az a gyönyörű állomásépületet...
Akkor 10 db nagy Mtz is kevés lenne
Vagy meg kell olajozni még a fékeket is
Az is egy megoldás
A MÁV-nak lehetne rá, ha nem az igazgatókat kéne megfizetni, vagy a közlekedési múzeumnak. Gondolom gyerekkoromban ez járhatott a Hatvan Budapest vonalon. Az oviba menet a gödöllői vasútállomáson gyakran nézegethettem a gyalogos hídról.
Nem tudom merre járt, annyit tudok, hogy tehervonati mozdony volt, személyvonatot ritkán húzott.
Több mint ötven éve volt, csak ködös emlékeim vannak. Meg akkor csak annyit láttam, hogy gőzös jön.
Vannak, akik az se látják jön-e valami, vagy nem is nézik, nem tudom, de az ilyen eseteknek gyakran rossz vége van....
Idézet: „Egykor több, mint száz volt ebből a típusból” Mennyi? Több, mint 6000. És 5 évre tervezték, ahhoz képest elég sok működik ma is, a szlovéneknél, szlovákoknál, osztrákoknál van működő, használható példány, németeknél több is. Sőt a Szovjetúnióban is van működő példány széles nyomtávon. Bővebben: Link https://www.youtube.com/watch?v=MoEPyRWIqZo
Nahát, ezt jó tudni! Ha van valakinek több 100 milliója, szóljon nyugodtan, és lesz még egy működő!
Meg kéne próbálni a németektől szerezni kazánt, elég sok van belőlük a mozdonytemetőkben.
Jó lenne, az egyik nagy probléma már meglenne oldva. A másik meg, hogy a helyi "erő" már kirabolta a mozdonyt, ami nem volt feltűnő, de felfért a platós kocsira, az már nincs a mozdonyon. Egy konkrét donor kéne, de szerintem kb soha nem térülne meg a ráköltött pénz, sajnos.
Idézet: „Vagy megyek veled, én is pestről. Hegesztéssel hogy állsz? Ha ezen a héten szombaton jössz, írj privátot, a többit beszéljük meg ott.” Hogy számból ...-t ne csináljak, tényleg hajlandó vagyok elmenni, ha még valaki jön. (ez utóbbi kitétel súlyos gyakorlati tapasztalatokon alapszik ). Az autót leszámítva kesztyűt és drótkefét tudnék vinni, hegeszteni és esztergálni nem tudok. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
Az valószínű. Soha semmilyen hobbi nem gazdaságos. Szobornak jó lesz, lehet benne gyönyörködni.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
Mehetnék, de nem tudok. Varacskolni pedig kár lenne.
Idézet: „hegeszteni és esztergálni nem tudok” Mester! Itt az ideje elkezdeni. Szép nagy felületek, lehet kísérletezni eldugottabb részekkel. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
Nyugi, nem ketten leszünk a mozdonynál, hogy más is jönne-e pestről rajtam kívül, nem tudom. Mi egyébként vonattal szoktunk menni, bár én diák vagyok, nekem még olcsó, a teljesárú 1450Ft Budapest keletitől. Még ketten tudnák jönni, de én most később megyek, (előtte még lefotózom az egyetlen működő 424-est ) az meg úgy már bonyolult, hogy ti igazodjatok hozzám... esetleg jövőhét, mert akkor 3-man úgyis együtt mennénk, akkor megbeszélhetnénk a dolgot. De ez már tényleg privát dolog.
Pont azon gondolkoztam, hogy miként esztergálták ki azt a nagy hengeres vasat ott a mozdony elején, és belül üreges-e
Itt az útmutató, sajnos nem magyar nyelvű.
Milyen érdekes videó! Ott a rengeteg modern(nek ható) gép, lángvágó, fúró, pneumatikus szegecselő, védőfelszerelés meg semmi. Nemhogy sisak vagy védőszemüveg, de még egy kesztyű se, csak a svájci sapka. Ez az öntödében a legfeltűnőbb. Hiába no, változnak az idők.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |