Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   200 / 299
(#) Joe_001 válasza weend hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Tartalékolj egy másikra. Ahogy hidegre fordul aktuális lehet a csere. Most cseréltem egy 4 éveset azóta nincs gondom vele.
(#) Horvath65 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2016 /
 
Üdvözletem Proli007! Tudom két éves a hsz. de lenne kérdésem. Ha nagyobb áramot szeretnék ki venni belőle akkor mit kell meg változtatnom? 20A-t szeretnék kivenni belőle. Kinéztem két tirisztort: TYN1225 és 40TPS12PBF (TO247AC) A gate áramuk és feszültségük sem egyforma. A választ előre is köszönöm. Szép napot!
(#) proli007 válasza Horvath65 hozzászólására (») Szept 11, 2016 / 1
 
Hello! 20A töltőáram esetén, már tekintélyes csúcsáramok vannak, és rendesen hűteni is kel a tirisztort. Így leginkább a TO247-es tirisztort javaslom használni.
A kapcsolásnál pedig ezt a változatot.
(#) Horvath65 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2016 /
 
Szia! Köszönöm a válaszod. Igen ezt a kapcsolást néztem ki magamnak. A hűtőborda mekkora legyen, a trafó vezetéke milyen keresztmetszetű legyen, és a menetszám a csongore féle 15 megfelel? Szép estét!
(#) Sick-Bastard hozzászólása Szept 11, 2016 /
 
Üdv!

Van nekem egy morzsaporszívóm, amiben döglődnek az aksik (3db 1,2V-os NiCd sorba kötve).
Ha már cserélném, akkor gondoltam megkérdezem, hogy egy NiCd töltő, ami a porszívóban van, használható-e egy 3,6V-os Li-ion akku töltésére?

Tippem szerint valami egyszerű, "occo" megoldás lehet benne.

SB
(#) vargaf válasza Sick-Bastard hozzászólására (») Szept 11, 2016 /
 
Nem használható, de Li-ion töltőt is lehet venni nagyon olcsón:
Li-ion töltő
(#) proli007 válasza Horvath65 hozzászólására (») Szept 11, 2016 / 1
 
Hello! A Csongore trafójáról én nem tudok sokat, de a trafóról a véleményemet itt leírtam.
Hűtőbordának szerintem egy 3K/W (vagy annál jobb) hőleadású bordára lesz szükség.
(#) Horvath65 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2016 /
 
Szia! Köszönöm a választ. Szép estét!
(#) draco31 hozzászólása Szept 12, 2016 /
 
Hello!

Lehet, hogy nem pont ide illik, de megkérdezem.
Szóval adott egy tablet, a gyári akkujának 6 érintkezője volt. Az akku töltő elektronikája kifeküdt, és ment az akku is vele. Egy ideje úgy volt használgatva, hogy egy 18650-es cella tartót kötöttem be, és az hajtotta. Ezzel csak az a baj, hogy max negyed éra, és le is merül. korábban DC-DC konverterekkel is próbálkoztam, hogy laptop tápegységet levittem így 4V-ra, de akkor kevés volt az amper gondolom, mert ha elkezdett volna jobban dolgozni a proci, akkor kikapcsolt.
Szóval a kérdésem az, hogy ha veszek egy 5V 2-3A-es mobil töltőt ( adaptert) akkor arra ha berakok pár diódát és úgy viszem le 4V-ra az eredeti 5V-ot, akkor az amperes teljesítménye is csökken, vagy az maradna?
(#) ferci válasza draco31 hozzászólására (») Szept 12, 2016 1 /
 
Szia!
Ha a töltőd tudja a szükséges ampert, akkor nincs gond. Lényeg az, hogy a közberakott diódák bírják azt az ampert, amit kér a tableted.
Keverheted a diódákat, normál és/vagy schottky, ha a feszt pontosítani akarod.
(#) mraulajos hozzászólása Szept 26, 2016 /
 
Hali!
Ezt az indító bikát ismeri valaki? Pontosabban az érdekelne, hogy mennyi ennek az élettama. Nem szedtük még szét, esetleg cserélhető ebben az áramtároló.?
(#) palko0125 hozzászólása Okt 1, 2016 /
 
Sziasztok!
Kibabrál velem a képen látható kapcsolás. Nem tudom szabályozni az töltő áramot a P1 forgatásával. Egy ponton átbillenve vagy tölt vagy nem, de szabályozni nem tudom. Ha tölt, akkor maximális árammal. Cseréltem a T2- t többféle típusra, nagyobb bétájúra, de semmi. Az R1 helyén. Em 1,5 hanem 1k-t raktam valamint a T4 az BC337. Próbálkoztam az R6 módosításával is.
Mit nem veszek észre!?
Előre is kössz a segítséget.
Üdv, Palkó.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2016

IMG_3977.JPG
    
(#) martin96 válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
Ez nem csak egy szimpla szuperkapacitás?
(#) erbe válasza martin96 hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
Hol van ebben a szuperkapacitás?
Hogy Szepesit idézzem:
Idézet:
„Ilyen nincs és nem is van.”
(#) vargaf válasza martin96 hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
12/24 V 32 Ah akkumulátor van benne a leírása szerint.
(#) mraulajos válasza martin96 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Hali!
Nem igazán értem a kérdést. Hozzávaló töltővel töltögetjük. Hét-nyolc éves. Ezért gondolom, hogy már a végét járhatja a benne lévő áramtároló (akku).
(#) mraulajos válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Hali!
Nem akarok hülyeséget írni, de mintha olyat hallottam volna, hogy ebben kondenzátor akku. van. Létezik ilyesmi, és az ugyan úgy tölthető, mint egyébként a többi?
(#) vargaf válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Láttál olyan kondenzátort amiből ha csak néhány másodpercig is kivehető 200 A áram? Nekem hasonló "Starthilfe" berendezésben 12 V 17 Ah akkumulátor van. Arról a "kondenzátor akku"-ról küldj egy linket.
(#) Bakman válasza palko0125 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Ha jól értelmezem a dolgot, akkor ez vagy tölt vagy nem tölt, nincs köztes állapot, mivel nincs benne szabályzó, csak kapcsolóelem, tirisztor.
(#) Gafly válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Csak azt hiszik, hogy ez is egy átverés.
Pedig a leírás alapján "van" benne anyag (17.4 kg).
Meg hasonlót hozott a sárga angyal is amikor bikázni kellett.

Szerintem nyugodtan szedd szét, és tegyél bele új akkumulátort.
Meg ugye a Würth nem annyira "kutyaütő" cég, ha már árulja, biztosan javítja is
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) mraulajos válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Nem tudok linket küldeni, mert mint ahogy írtam, csak hallottam erről.
Az biztos, hogy még az ezt megelőző időt, csodákra volt képe, még 24V-on is.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) martin96 válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Én már láttam olyat. 6 dB sorbakapcsolt 3000F-os 2.5V-os Maxwell gyártmányú kondi.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) vargaf válasza Gafly hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Nekem ez a típus van, nem átverés. A benzines autót simán elindítja.
Starthilfe
Nem csak hallottam róla, hogy valaki látott már ilyet.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016

100_2985.JPG
    
(#) Joe_001 válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Ügv!

Nyugi a dieselt is 3x
PS. Az enyém rózsaszín, de nem vagyok színérzékeny.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) vargaf válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Nekem csak benzines autóval van tapasztalatom, ezért csak arról írtam. Nem szeretném, ha valaki azt írná, hogy neki nem indult el vele az autója.
(#) Joe_001 válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
1,9 jtd alfát kellett, többször is tudta pedig sajnáltam a pénzt rá akkor. De tudta a dolgát jó akksi van benne.
(#) maszek0005 válasza palko0125 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Véletlenül nem az eredeti újságban leközölt nyákra lett megépítve? Mert ezt a kapcsolást annó én is megépítettem, és a nyákon volt egy hiba a tirisztorkörben. Egy nyák csík átvágásával lehetett orvosolni. Tisztelettel: Jani
(#) vargaf válasza martin96 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Mekkora árammal terhelhelhető 5 másodpercig?
(#) martin96 válasza vargaf hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Egy autót el tud indítani.
Bővebben: Link
Élőben is láttam ehhez hasonlót, csak ott kisebb kondit használtak, de még az is bírta vagy 5 másodpercig működtetni az önindítót. Akkumulátor nem volt a kocsiban.
Arra jó, ha régi akkut használ valaki télen, és akkor nem ad le elég áramot az akkumulátor, ha ezt párhuzamosan melléteszi, akkor szinte biztos, hogy be fog tudni indulni a motor.
Nemhiába használnak a sarkokon ilyen szuperkondenzátorokat a kocsikban.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
(#) palko0125 válasza maszek0005 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Nem. Saját tervezésű a nyák, de már többször átnéztem és az rendben van. A fesz. beállítás az működik, le is szabályozza az áramot, viszont pulzál nagyon ilyen 1-3A között. A P1-el viszont egyáltalán nem tudom szabályozni az áramot.
Következő: »»   200 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem