Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Valószínűleg a lapátok hajtószíja szakadt el,vagy ugrott le . Le kell bontani odáig a gépet,hogy meg lehessen látni,majd csere. Üdv! István
Ékszíjcsere. A készülék aljában van sajnos, amihez mindent le kell bontani. Ezért mi azt csináltuk, hogy a gép alját ott, ahol az ékszíj található, körbe fűrészeltük, és tettünk rá egy könnyen leszerelhető ajtót. Szidtam is a gyártóját, hogy ez az egyetlen olyan alkatrész, ami tönkre tud menni benne, és olyan helyre teszik, hogy mindent szét kelljen miatta bontani. Legközelebb már nekünk könnyebb lesz. Éppen nem találtunk olyan bordásat, ami rá való, csak simát, de csak az ajtót kell 4 csavarral levennünk. Azóta is prímán működik.
Sziasztok! Van egy Moulinex home bread model:573901 tipusú kenyérsütő nálam. Feketére égeti a kenyeret. Végig olvastam a témát, és sajnos hőérzékelővel kapcsolatos kérdést csak egyszer tettek fel, arra sem érkezett válasz. Teljesen szét kellett szednem a gépet, mert a szimeringek szétégtek, a csapágyak beáztak és besültek. Lehet, hogy nem lesz hosszú életú, mert csak zsírba raktam őket, és már eléggé lógnak a tengelyek, de most szépen forog, már nem zörögnek. A szimeringek helyére próbálkoztam szilikon cső darabokkal, de nem jöttek össze, végül is szalagos magnó görgője külső átmérőre pont bepasszolt, és a belseje is jól zár a 8mm-es tengelyen. Végeztem egy próba sütést, és kiderült, a ropogósra sült szimeringek, és minden ami belefolyt a csapágyak köré nem véletlenül voltak koromfeketék. A kenyér is elég feketére sült. Ennek az érzékelői hosszú varnis csőbe vannak bújtatva, és semmilyen kontaktusban nincsenek az edénnyel. Csak egy alu lemez fogja elég lazán. Annyit segítettem rajta, hogy vastagon bekentem hővezető pasztával, de nem lett jó. Senki nem tud segíteni abban, hogy a két varnis cső közül melyik érzékeli a sütési hőmérsékletet, és egyáltalán mi ban benne? Mivel lehet korrigálni a sütési hőmérsékletet?
Idézet: Erre a kérdésre már 7 éve nem reagált senki.„Lényegtelen hogy mit állítok be rajta, csak bekapcsolja a fűtőszálat és 100%-on járatja. Esetleg ötlet hogy mitől lehet ez?” Idézet: Erre sem már 6 éve. Én is szétszereltem a Moulinex-et tegnap, és valóban olyan 1N4148-szerű valami van a varnis csőben az üstház falánál, viszont semmi felirat nincs rajta. Kimértem, nálam 100 kiloohm oda- vissza. Melegítettem a forrasztópákával, és szépen lecsökken az ellenállása. Tehát 100 kiloohm NTK. Az egész 5 Voltról megy, van egy osztó 2-2 db ellenálásból, és megy a mikrokontrollerre. Ennyire kihalt lenne ez a téma? Én azért csak nem hagyom rá, megpróbálok szerezni egy kontakthőmérőt, és azzal kideríteni miért van az, hogy a kelesztés látszólag normális, de sütéskor koromfeketére égeti a kenyeret? „Mégis volna kérdésem! A hőmérséklet mérésére milyen alkatrészt használnak? Ez egy üvegtokos ellenállás lehet? Teljesen 1N914 vagy 1N4148 kinézete van a dolognak, de mindkét irányból mérve 1-2 Mohm ellenállással rendelkeznek. Most kellene beszereznem 2db ilyen érzékelőt, de azt sem tudom milyen néven keressem. Tudja valaki a megoldást?” A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2016
Egyébként itt van: Az Aliexpress.com-on találtam. Viszont én jónak mérem, és kelesztéskor működik is. Akkor hol lehet a hiba?
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2016
Sziasztok!
Van egy QUIGG bb1350.07 kenyérsütőgépem, nagyon jól müködött mostanig, amiután beindítom, pár másdperc után kidob egy ERROR-t, valaki nem tudja megmondani, hogy mi az eljaras? Valakinél még volt ilyen probléma? Előre is köszönöm! Üdv. Szabi
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék, hogyan szereljem szét Orion OBMD 1401 kenyérsütőmet? A motor leállt, de búg, ebben az állapotban nem akarok kísérletezni vele, nehogy elfüstöljön. Az üst alatti panelen van 4 fő csavar, azt gondoltam, ott hozzáférhetek a motorhoz, meghajtáshoz, de nem! Hogyan bontsam le? Tudtok-e szerkezeti, konstrukciós útmutatót ehhez a géphez?
A szoruláson hogyan lehet segíteni? De, nem a keverőlapátok szorulnak, mint fentebb köbzoli jelezte, hanem lejjebb, a hajtókar, ahhoz a motor tájékát kellene elérnem...
Egyébként, az üst alatti panel fő csavarjainak kicsavarására a hajtókarok mozdíthatóvá váltak, de 1-2 kör után ismét beragadtak. A készülék alján nincs csavar. A felső káván viszont látni csavarfedő kis műanyag kör-lemezeket, azokat kellene kiszednem, talán alattuk lesznek a szétszedéshez a csavarok? A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2016
Szia!
Vedd le a fedelet, egy kis müa retesz kipattintása után kiemelhető. Emeld ki az üstházat az alján lévő rögzítőcsavarok 5-6 db eltávolítása után. Rögtön okosabb leszel, hozzáférsz a motorhoz és leemelheted a külső borítást.
Reteszt nem találtam. A fedelet kb. 15-20 fokos szögben tartva a zsanér-nyílásokon keresztül kihúzható, így szedtem le.
Az üstházon lévő csavarokat én is nézegettem, de hasonló kenyérsütők szereléséről talált videók alapján, meg a jelen gépet elnézve, úgy látszik, nem lesz elég. A káván meg kell találnom a csavarokat, és a kétujjnyi vastag kávát utána óvatosan kipattintani, akkor lesz talán leemelhető az elektronikai panellal együtt...
Amivel eddig találkoztam a műanyag alaplapra volt szerelve a motort és a hajtást hordozó fémlap. Az üst házát azért kellet kivennem mert a műanyag alaplap bepattanó körmökkel rögzül a palásthoz, speciális célszerszám kell a kívülről történő bontásához. Az alján lévő csavarok eltávolításával még az alaplap és a palást nem jön szét.
Ideáig jutottam! (fotó)
Sikerült az üstház és a felső rész közti műanyag tömítőkeretet kipattintani, így láthatóvá váltak belül a felső rész alattomos karmai, úgy látom, sem belűlről, sem kívülről nem tudom kipattintani. Lent, a forgatókaroknál látható 4 csavar eltávolításával sem lazul az üstház. Most hogyan tovább? Hogyan szedjem ki az üstházat? U.i.: egyébként jól gondoltam, a karimán lévő 4 lyukban csavar volt, ezek fogják a felső részt az alsóhoz. Rajtuk kis műanyag fedlemezek takarták, hasonló próbálkozóknak egy jótanács: a fedlemezek eltávolítása csavarhúzóval nem ajánlott, mert benyomja a lemezkét, aztán végképp nem lehet a csavarhoz férni. Helyette tűhegyes szerszám, ár a megfelelő, azzal könnyen ki lehet emelni... A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2016
Kicsit másabb mint amit eddig javítottam, de az üstházat itt lehet venni. ha jól látom a képen nem az alsó peremen hanem az oldalán van rögzítve. A fűtőbetétet tartó porcelán rögzítő csavarját is ki kell venni. A forgótengelyek lapján levő 4 db nagyobb csavar nem rögzíti az üstházat az a tengelyszerelvény alaplapra rögzítésére szolgál, viszont a a két oldali leszorító
lemez csavarja ha jól látom az üstház alját szorítja a szerelvény laphoz, azokat is ki kell venni. Mindenképpen hozzá kell férjél a karmokhoz mert a palástot csak akkor tudod levenni ha a karmokat kipattintod.
Ahogy javasoltad, kiszedtem a leszorító lemezek csavarjait, a porcelán rögzítő csavarját, az üstház oldalsó csavarjait. De nem mozog! Mintha alul oda lenne betonozva!
Benézve az üstház melletti kis résen, odalenn körben pár csavar látszik, amelyek mintha valamilyen alaplaphoz rögzítenék, benyúlni a szűk résen nem tudok, nincs is ilyen extra hosszú csavarhúzóm. Azt fontolgatom, hogy van egy fogazott késem, azzal átfűrészelném a nyavalyás karmokat, a műanyag ház felső része ezzel levehető, a rajta átmenő 4 nagy csavar összeszereléskor meg fogja tartani. Mit szólsz?
Inkább mivel látod hol vannak a karmok, pontosan ott egy vékony de erős kb 10 mm-es acél
pengével óvatosan az alaplap és a palást közzé benyúlva kívülről próbáld a karmot kipattintani a fészkéből. Jobban megnézve a képet, valóban nem tudod kiemelni az üstházat, úgy látom arra van rögzítve a fűtőelem bevezető része is, és a tengelyszerelvény közepén lévő ablakban is az üstház anyaga látszik(?) akkor viszont a 4 rögzítőcsavar azt is rögzíti a belső fém sasszihoz. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2016
Mindenekelőtt, nagyon KÖSZÖNÖM, hogy ennyit foglalkozol a problémámmal és mindig átgondolod a dolgokat! Az újabb fejlemények:
A karmok olyanok mint a horog, beleakadnak a ház csekély peremébe, 12 plusz még néhány másfajta is van, olyan sűrűn, hogy végül elfűrészeltem őket. Ekkor vettem észre a fedélnél a két zsanér között egy fedett csavart, kitekertem, mire az egész felső karima könnyedén lejött! Itt a fotó, úgy látszik ez egy kulcsfontosságú pont, kár hogy nem előbb vettem kezelésbe... A fotón látszik a két ferde bevágás, ott lehet a fedelet kiemelni a zsanérból. A szalagkábelt kihúztam az elosztó panelből. Kiráztam a zörgő alkatrészt: két kis lemez (fotó), akkor estek le, amikor az üstház jobb oldalán a 4 csavart kiszedtem, ez is kár volt, mert az üstház oldalára erősített hőszigetelő lapot tartotta, de nem az üstházat rögzítette a műanyag házhoz. Ugyanígy, felesleges volt a fűtőszál kerámiatartóján lévő csavart is eltávolítani, mert az sem a műanyag házhoz rögzít. A forgatókarok továbbra is akadnak, kiesett még egy vékonyka bordázott műanyag csík, gondolom a meghajtó-szíjból, úgy látszik, nem kerülhetem el a teljes (?!) szétszerelést! A fém alaplapot csavarok rögzítik a ház belső aljára öntött lábakhoz, kettőt már megtaláltam. Mi legyen a következő? A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2016
Sajna nem minden sütő egyforma, későn vettük(vettem ) észre hogy itt az üstház nem külön kiemelhető, a fűtőelem rögzítő oldása arra az esetre lett volna megoldás ha az üstház kijár.
A műanyag ill gumi bordadarab azt jelzi hogy a meghajtó bordás szíj romokban van. A bordák és a szíjak jó állapota fontosak, mindkettőt cserélned kell. Legcélszerűbb magaddal vinni és olyan boltot keress ahol csapágyakat, szimeringeket és szíjakat árulnak. Kb 1000 körül lesz darabja. A szíjakat csak úgy tudod levenni ha a bordás kerékkel együtt emeled le a lapát tengelyekről felszerelés is ugyanúgy. A tengelyeket is célszerű kivenni megzsírozni szilikon hőálló zsírral, a boltban az is kapható kis kiszerelésben is. A tengelyen lesz egy egy 8-as külső zégergyűrű is, azokat is érdemes megvenni ugyanott.
Ezt is köszönöm, sikerült tovább lépnem...
Leírom, másnak talán hasznos lehet. A kenyersuto2. fotón még nincs kiemelve az üstház, a közte és a műanyag készülékház közti résen odalenn a fémlap-alapon láthatókká váltak a rögzítő csavarok. A jobb, motoroldalon lévő nagyobb résnél kezdtem, ott két csavar eltávolítására lazulni kezdett az üstház. A motor feletti résben is a szimetrikus oldalon lennie kellett rögzítőcsavarnak, de a sok kábel miatt nem lehetett hozzáférni, az elektromos elosztó panel tetejét 2 csavar tartotta, ezeket eltávolítva már hozzáfértem. A másik végén szintén 2 csavar volt, erre már majdnem kijött az egész üstház. Majdnem, mert még egy ravasz dolog tartotta: az elektromos panel mélyebb része oda volt csavarozva a készülékház oldalából kiálló kis csapra, ez látszik a kenyersuto5 fotón, egészen lenn a bal sarokban. Most már kiemelhettem az üstházat, megnézve az alját, látszott, hogy a kisebb bordás szíj elnyíródott (de még teljesen nem szakadt el), egyik fonadéka beleakadt a nagy forgatókerék bordás szíjába, ezért fulladt le időnként a motor. A szíjak kis rásegítéssel lejöttek a kerekekről, azokat nem kellett leszerelni a tengelyről, lemértem a kis szíjat, 42 cm az összhossz. A bordás kerekek és a nagy szíj jó állapotban vannak, a készülék maga nem sokat volt használva, talán csak a kis szíjat fogom lecserélni. Néztem, de nem tudtam megállapítani, mitől szálasodott-nyíródott a kis szíj, mi súrolhatja... A kenyersuto5 fotó mutatja a készülék alját belülről, jól láthatók a ráöntött bakok, amelyekhez a fémalapon átmenő csavarok rögzítik az üstházat. A bakokon, kettő kivételével, kis fekete műanyag alátétkarikák vannak (az egyiket rajta is hagytam), ezekre fekszik az üstház, tulajdonképp nem tudom, minek, mert kemény anyagból vannak, a rezgést nemigen csillapíthatják. Drukkoljatok, hogy össze is tudjam szerelni...! A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2016
Drukkolok, eddig nyerő állásban vagy. A szíjakat ne próbáld meg a bordás kerekek levétele nélkül visszaerőltetni. A bordás kerekek szélén lévő perem ezt megakadályozza feladata a szíj leugrásának meggátolása. A tengelyeket feltétlen szereld ki és zsírozd meg hőálló szilikon zsírral. A kis szíj azért ment tönkre mert a lapáttengely megszorult, vagy túl sűrű volt a tészta amit beletettél. A szíjról a bordák közül 2-3 levált, azon a részen a nagykerék alsó kis bordás kereke üresen járt a szíjat felmelegítette a súrlódási hő, szétfoszlott és vége. Zégergyűrű vételét azért ajánlottam mert ha nincs megfelelő fogód csak úgy tudod levenni hogy kinyúlik, eltörik vagy elgörbül.
Ezt is köszönöm, különösen a biztatást!
Jó, hogy leírtad, mitől foszlott a szíj, így üresen megforgattam a kis kerék tengelyét, nem a legsimábban forog tényleg. Kérdeznélek, hol van ilyen alkatrész-üzlet Budapesten, ahol a javasoltakat meg a hőálló szilikonzsírt be tudnám szerezni? Néztem a neten, de egyelőre nem láttam... És még egy technikai kérdés: a mélyen fekvő csavarokat hogy tudom majd visszacsavarni? Ugyanis, nem mágnesezhetők, pedig jó volna, mert mágneses csavarhúzó készletem van, azzal könnyen lehetne. Van egy hosszúcsőrű fogóm, de azzal is nehezen tudok benyúlni, nem elég keskeny. Van valami trükk erre? Csapágyakat is cserélni kell? Oldalról megfogva a bordás kerekeket, kis játéka van, talán 1/2 mm.
Jó lenne a szinterbronz csapágyakat is cserélni de hogy hol van forrása nem tudom. A többit csapágy szimmering zégergyűrűt ékszíjat is áruló boltokban tudod legkönnyebben beszerezni. Elvileg lenne háztartási gép alkatrész boltokban is, de itt Debrecenben a csapágyboltos amikor meglátta a kezemben a szíjat rögtön azt kérdezte, kenyérsütő? Ide járnak a szervizesek is.
A csavarokat amihez nem férek hozzá úgy szoktam visszatenni hogy egy megfelelően hosszú csavarhúzó végére egy szorosan járó de könnyen táguló 3-4 cm hosszú műanyag csődarabot /mipolán, koax kábel külső szigetelése stb/ húzok úgy hogy a vége kb 5-6 mm-re kilógjon. Abba teszem a csavar fejét beillesztve a csavarhúzó végébe, és helyére illesztve becsavarva a csavarhúzót a csővel együtt eltávolítom. Ezután már könnyű készre becsavarni.
A már sokszor ajánlott VIII. ker. Baross utcai Alkatrészáruház, az Orczy tér közelében. Biztos van máshol is. 0.5 mm kotty sok; kiszerelve, két vaslap közt, satuban, tengely-irányban megnyomva, javítható a kotyogás.
Köszönöm a csavarozási ötletet!
A keresőbe beírtam a három szót: csapágy, szimmering, szíj, - és kidobott máris pár boltot! Sikerült épségben (!!!), görbülés és deformáció nélkül leszednem a zégereket, mégpedig egyidejűleg 2 csavarhúzóval mindkét végén megnyomva ez ellentétes oldalon megjelent a kis félkörös rés, abba kis csavarhúzóval egy mozdulattal máris lejött. A szimmering is ép, semmi baja. Ezután a forgatótengelyek könnyen kijöttek, úgy látom, beszáradt zsírmaradványok vannak rajtuk, valami zsíroldóval letisztítom az újrazsírozás előtt. A boltba így csak a szíjjal kell mennem, a tönkrement kicsivel, a nagyobbnak úgy látom nincs sérülése.
Igen, az Orczy-nál érdeklődtem, nem segített, sajnos...
Ha megszámolod a bordákat, és a közöttük levő távolságot (osztás) és megméred a szélességet lehet keresni a NET-en típus szerinti
megfelelőt pl. itt
Szia!
ITT kapsz szettben ékszíjat. Vagy ITTis ha tudod a méretet Én az utóbbi helyen mindig kaptam minden félé kenyérsütőhöz. Próbáltam ékszíj boltokban de sose volt a megfelelő méretből, vagy nem volt megfelelő az anyaga. Mert az sem mindegy mi az anyaga. Én meg is szoktam perselyezni ha már szét van szedve. Egy esztergályos biztos megoldja a perselyeket, de a nélkül is elmegy még egy darabig ha nem nagyon kotyog.
Hi!
Próbáld ellenőrizni, hogy a következő szíjak megfelelőek-e? Én egy hasonló kinézetű gépen mindkét szíjat erre cseréltem. 3M42077ZA 9 mm 1 db 3M53777ZA 9 mm 1 db A powerbelttől beszerezve. Üdv. M.
Összeraktam, próbasütés sikerült!
Közeli boltban beszereztem a hajtószíjat, szilikonos zsírt (MobilChem Kft gyártmánya, Triszila, ipari- és háztartási célokra, 200C fokig, 600 Ft, 100g). A csavarhúzós ötletet köszönöm, bevált!! Ami hiba, az a lecsukható fedél nem-illeszkedése, a felső rész és az üstház közti sötét műanyag szegély visszapattintása nem sikerült patentosan, kemény egy anyag. Utólag, kár volt egyáltalán kiszedni, mert a döntő a felső rész leoperálása volt, de hát sok mindenre csak utólag jön rá az ember, különösen ha ez volt az első kenyérsütő amit életemben szétszereltem... Kis résnyire eláll a fedél, de úgy látom, lényegesen nem befolyásolja a sütést. Még két dolgot említenék, zsírzás után a forgatótengelyek visszahelyezésénél egy apróságra kell figyelni: a bordás kerekek nyílásán a tengelyt teljesen át kell dugni (ami nem könnyű...), mert a vége téglalap-alakban szögletes, arra csatlakozik átdugás után egy H-alakú lemezke, amit alátét és anya rögzít. Ha nincs teljesen átdugva a tengely, akkor a vége kilátszik ugyan a lyukból és talán még az anya is rámegy, de nem forgatja a másik villás végét a lapáttal. A másik a szíj felhelyezése, ahogy mondtad, a bordás kerékkel együtt kell. Csakhogy, csak a kis szíjat a saját kerekével sehogy sem tudtam, a nagy kereket is le kellett szednem, aztán mindkét kereket rajta mindkét szíjjal apránként próbálgatva végül rácsúsztattam a két tengelyre. Ilyenkor jön a korai öröm-érzet, hogy na végre fenn van mindkét kerék a szíjakkal, megforgatva minden szuper. Átnézek a másik oldalra, ahol a villás végük van, és akkor ér a meglepetés: nem forog! Hát persze, mert a tengelyek nincsenek teljesen átdugva a kerekeken, nem jött ki a szögletes végük, ahol a kerék megfogná a tengelyt! ezért írtam az előbb az átdugás mikéntjéről... Ha lehet, még egyet kérdeznék: az üstben lévő lapátokat forgató csapok megújítása? Korábbi kenyérsütőnk is ugyanilyen volt, az üstön átmenő forgatócsap szigetelése tönkrement, a nevesség átszivárgott, alul besült, végül nem forgott egyáltalán. Hogyan javítható, cserélhető?
Köszönöm a segítséget, végül ezt adták a boltban:
E 3M-420x08 OPTIBELT ékszíj (ez a kisebb szíj) Ha jól értem, ez 8 mm-es. De a bordás kerék felülete szélesebb, a 9 mm-es is elférne. Ami aggodalmat ébreszt, vajon a keskenyebb szíj nem fog-e félrecsúszni idővel? |
Bejelentkezés
Hirdetés |