Fórum témák
» Több friss téma |
Egyenáramú rendszerre már eleve minek dióda?
Mégegyszer egyenirányítani a nagy semmit? Az autóban az akksi (és hozzá a generátor) alapból egyenáramot ad le! A diódán meg - max - ha esik 0,65V. Mire jó tehát ez az egész? Így is lehet a feszültséget csökkenteni? Hmmm. ... Elég érdekes ...
Az ólomakksi maximális töltőfeszültsége 14,3-14,4V!
Nekem, a régi S100-as Skodában a generátor feszültségszabályzója pont annyit szabályzott rá az akksira. És csodák csodája - nálam kivételesen sosem égett ki egyetlen izzó se. Pedig a fesz-szabályzót később én csináltam a gyári régleres (mechanikus szabályzó) helyett - egy korszerű tranzisztorosra. (egy rossz mechanikus szabályzó fémházába) Aztán persze - később megjelentek a PAL cégtől is - a csaknem hasonlóval ... Nálam maga az áteresztő tranzisztor TIP36 volt, ám azt késöbb lecseréltem 2N3055-re.
Szia
Én már javítottam néhány ilyen kulcsot, a hiba az elemtartó beforrasztásánál illetve a pattanógomboknál van. A gombokat cserélni kell (kb 50Ft) és az elemtartót pedig beforrasztani de ügyelve hogy üljön fel rendesen a panelra.
Szia, helyesen írtad. Volt egy kis más dolgom a szervizben, megnézték az ECU-t, rögtön kiütöttek vagy 3 hibakódot. Igen, CD30-am van, majd én is benne hagyok egy lemezt.
Kösz: Szamos
Szia, én írtam a 14.7V-ot. Nem Opel, hanem Peugeot 207 volt az autó, pedig 2005-ben dobták piacra a típust, és első tulaja voltam. Szakember, mint írtam, mérte a szemem előtt, mondván, ez így jó, és hiába sokallottam, nem nyúlt hozzá. Én is csak tüneti kezelésnek szántam az ellenállásokat, de úgy hagytam, mert minden tökéletesen működött. 2x2 db vagy 10A-es dióda árának töredéke az ellenállás, ami huzamosabb üzemben kipróbálva is kézzel megfoghatóra melegedett csak.
Üdv:Szamos
Szia. Én az UEC-re gondoltam nem az ECU-ra. Nem elírás
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2006-os Opel Zafira 1.9 Cdti-m van ,és állandó hibajelenség, a reggeli hidegindítás. Most 15fok körüli hőmérsékletnél még rendesen be is indul, de mikor lejebb megy a hőmérséklet akkor teker teker teker és nagy nehezen akkor indul csak be. Mellé egy hatalmas füst csóvát köp ki. Megnézték már többen. Előszőr izzítógyertyára gyanakodtak - cseréltem, aztán akkumulátorra - azt is cseréltem. Reggeli hidegindítást is megmérték minden érték jó volt, nem találtak semmilyen hibát. Résolajveszteséget is mértek az is jó volt. A héten cserélték ki a vízhőmérséklet jeladót, de ez sem segített. Most az izzítórelé lenne a következő csere.
Ötletet, segítséget várok! Segítségetek és válaszotokat előre is köszönöm. Ha lehet akkor a mailomra írjatok : sallai.isti@gmail.com Előre is köszönöm a segítségeteket. Sallai István A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2016
Meg kéne mérni ,hogy az izzítógyertyák kapnak-e egyáltalán feszültséget, ha igen, izzítórelé működik.
Service lampa ugy szokott feljonni, hogy elindulok vilagit es par meter utan eltunik. A hibakodra nem emlekszem de valami aramkor szakadast irt. De ez nem mindig jon elo mar mint a service lampa csak ha nagyon hideg van es csak az elso hideginditasnal.
Otthon hogy lehet megmerni hogy a gyertyak kapnak-e feszultseget, minden kis szar dologgal nem allithatok be a szerelohoz ? otthon meglehet vmivel vagy csak feszultsegmerovel lehet?
Egy próbalámpával is megnézheted van-e feszültség.
Az adott motornál nem tudom hogy van, de a DTi motorok jellemző gondja, hogy 4 fok fölött nem izzít. Így egy hűvös reggeli időben, mondjuk 7 fok körül nem biztos, hogy könnyen beindul emiatt. Lehet hogy ennél sem izzít még, de a motor már megkívánná. Próbalámpával meg kellene nézni, hogy hidegen kapnak-e áramot az izzítógyertyák.
Annyira nem ertek ilyenhez, igy tudnatok otletet adni, hogy egy probalampaval hogy tudnam megnezni? hogy nez ki egy ilyen probalampa?
Hogy tudok itthon csinalni egy olyat es hova kell kotni stb...? Elnezeseteket kerem nem vagyok ennyire jartas az autoszerelesben.
Fogsz egy 12V-os izzót, mondjuk egy 21W-os irányjelzőét. Kötsz rá két vezetéket. Az egyik vezetéket a testre kötöd, a másikat pedig az egyik izzítógyertyára menő vezetékre. Amikor a gyújtást ráadod és megy az izzítás, akkor az izzónak is világítania kell.
Köszönöm! Igazad volt. Az elemtartó alatt kellett a NYÁK-hoz forrasztani az elemtartó egyik kivezetését. Azóta működik.
Az izzítás visszajelző lámpa világít egyáltalán a gyújtás ráadásakor?
2006-os évjáratú opel astra classic II z16xep motorral.Egy ideje egy bizonyos fordulaton cca 1700-1800 között ,bármelyik sebessé fokozatban egy picit rángat,de ha elhagyjuk ezt a fordulatot illetve ahogy gyorsulok semmi rángatás tovább,ezt főként 4. vagy 5. fokozatban lehet jobban érzékelni. A hibajelző is kigyulladt már.A hibakeresésnél gyújtás kimaradást ír.Már kicseréltem a gyertyákat trafót és még mindig csinálja.Néha nem indul egy indításra ez is feltűnt valamint egy alkalommal nem ment az egyik henger egy pár óra állás után minden rendbe jött és azóta sem fordult elő.Valakinek esetleg van valami tippje?
Opel. Nekem is csinált ilyeneket a Z14XEP, aztán mikor ki lett cserélve az EGR akkor abbahagyta. Gondolom lehet benne koksz rendesen, egy pucolást megér. Annál nem tudom hogy van de ennél jó móka mert benne van a vízkörben is, szóval fagyálló le, új tömítés és egyebek.
Az EGR állandósult terheléskor nyit, gyorsításkor, gázelvételkor lezár.
Már mondták ezt is nekem,de szerelők váltig állítják hogy nincs köze hozzá.Nekem csak egy bizonyos fordulatnál csinálja,utána már normálisan megy.
Ez már nekem is többször előfordult,forrasztás és jó.
A Z16XEP -nek nem hűtött az EGR, ha jól tudom, de az viszont nagyon érdekelne, hogy hogy lehet a Z14XEP -et hibakód nélkül EGR-mentesíteni. Van hozzá tök jó lezáró lemezem, csak állítólag az ECU nem szeretni ezt a műveletet...
A szerelők váltig állítják azt is amiről abszolút fogalmuk sincs. Gee Lee-vel egyetértek, nézd meg azt a szelepet.
Sajnos sehogy. Illetve egy módon talán, de arra sehol nem találtam megoldást. Az EGR cheater mellett kell építeni egy másikat is ami a nyomás szenzort helyettesíti, illetve a nyomás értéket csalja el az ECU felé. De hogy ez hogy működik, milyen értékeket ad - csak szélső értékeket azaz kapcsol vagy folyamatosan változót - azt meg nem mondom.
Nekem nagy szerencsém volt mert véletlenül találtam a racingbazáron egy gyári újat, a bolti ár harmadáért (gyári 64 én 20-ért vettem). Elmentem az opelhez, vettem hozzá tömítést (kettőt is mert az opelnél sem tudták megmondani melyik a jó, mert majdnem ugyanaz mint az 1.2-esé de mégsem). Otthon kicseréltük és azzal is adtam el. A lezárással a hibakód ugyanúgy megmarad, annyi előnyöd lesz hogy onnantól a szelepfészkeket nem fogja telerakni korommal. Megnézettem az opelnél - mert ha ott voltam akkor már frissítettek rajta szoftvert is - de ebben sajnos szoftveresen sem lehet kikapcsolni az EGR-t. Van olyan motor amelyikben állítólag ki lehet, de az xep-ben nem.
Úgy van. Nekem a hibás EGR-nél is volt hogy dobálta az égéskimaradás hibát, holott az nem volt.
Bocs, rosszul írtam a nevedet.
Sziasztok,
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van egy Opel astra f 1.4 c14nz. A problémám ott kezdődött, hogy az akkumulátorom lemerült. Fel lett töltve, aztán indítás után az alapjáratom nagyon magas volt, illetve az alapjárati motor ki-be járt, folyamatosan működött, még gyújtás nélkül is. Lehúztam a csatlakozóját, de reggelre az akksi, akkor is lemerült, tehát valószínű zárlatos lett. Kicseréltem az akksit egy újra, de az újnál is ugyan úgy járt az alapjárati motor ki-be. Ezért kicseréltem az alapjárati motort is. A probléma a művelettel az volt, hogy semmit nem oldott meg, mert ez is ki-be járt. Na akkor gondoltam egyet és a hibákat kivillogtattam, természetesen 35-ös hibakód alapjárati motor hiba. Rámértünk a motor csatijára és a négy szálas vezetékek közül a két középsőn folyamatos 12v van még gyújtás nélkül is. Ez jól van így? A kérdésem, hogy mi lehet a probléma miért jár folyamatosan?
Mellékelek képeket, amiket meg tudsz rajta nézni ezek alapján, az az ellenállás mérés a alapjárati motoron, ecu kimenő feszültség ellenőrzése, ha ott jó a dolog akkor vezeték zárlat, ha nem ecu, a színkód táblázat alapján meg hogy jól van e a csati bekötve, hátha. Tuti jó az a másik alapjárati motor egyébként?
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Köszönöm a segítséget ma rámérünk mindenre. A csati az gyári, eddig jó volt remélem, hogy jól van bekötve. Az alapjárati motor elvileg jónak kellett lenni, mert újat vettem bele és a régivel meg az újal is ezt csinálja. A következő kérdésem, hogy gyújtás nélkül szabad, hogy kapjon 12v-ot? Gyújtáskapcsoló nem veszi el tőle? Köszönöm, hogy segítesz nagy pánikban vagyok.
A kettes kép alapján gyújtáson nem szabad áramnak lennie, színkódot azért küldtem mert nem tudom megmondani innen hogy az ecun a c4é c5 e a középső kettő szál, de ha igen akkor csak gyújtásra, egyiken 0,8 másikon 11,5 V-nak kellene lenni a testel, ha állandó a 12V akkor más a gond mondjuk ecu vagy vmi zárlat valahonnan.
Elküldömaz egész listát, ellenörizzetek mindent amit lehet az ecu környékén, testet, tápfeszt stb, sajnos angol de ha kell segitek.
Menni fog. Köszönöm a sok segítséget. Majd jelzek, hogy mire jutottunk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |