Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Azért ezt a minimum szintet sok gyári táp nem ugorja meg. Pl. a számítógépemé sem, meg a hifi erősítőmé sem.
Én már értem a lényeget. Iszonyatos elektroszmog vesz körül minket. Ha a szakemberek nem foglalkoznak ezzel, akkor szerinted ki? Persze értem, hogy most csak a táp szűrése a feladat. Nem 2 éves kezdő vagyok. Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet, hogy ez csak egy része a megoldásnak. Én egy egyszerű kapcsolóüzemű tápot (illetve többet) is láttam az EMC vizsgálaton. Láttam olyat is, ami európai gyártmány és megfelelőnek van titulálva. Jócskán túllőtt a "megfelelt" kategórián. Én csak egy kis odafigyelést kérek, nem többet és itt lezártam.
Sziasztok!
Vettem nem rég egy Kenwood-Krf-V4060d típusú erőlködőt persze táv nélkül... Van egy URC22B univerzális távom, de elképzelésem nincs, hogy az erősítő milyen címen várja a parancsokat. A service manuálban sem sikerült erről megtudnom semmit. Ha tudtok erről valamit, ne tartsátok magatokban! A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2016
Rendben délután megmérem, a bemenettől a panelig sorba, hogy minden érintkezik-e és jelentkezem!
Nekem ennyi látszik belőle ha érzékenyebbre veszem.
Komolyan mondom nem értem miről beszélünk! Miféle szakember foglalkozzon a szikrázó dugóval és villanykapcsolókkal, na meg a hűtők tipikusan azok a masinák amik "beleszólnak" egy erősítőbe, ha nem jó.
Kicseréltem a két hibás 2Sk1529-est. Amint bekapcsolatam, elkezdett füstölni R434. Nem is tudtam BIAS-t állítani. Az új Fetek átvezetnek. Egy próbálkozásom maradt.
Manual A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2016
Nem lesz új amit írok. 230V/40-60-100W izzó sorosan a primerrel. A 40-essel kezd. Már négy fetet megspóroltál volna.
Zárlatos félvezetős végfok esetén, minden félvezetőt és kis értékű ellenállásokat érdemes átvizsgálni. Mivel DC csatolt, több hibás alkatrész is előfordulhat. Indításnál labortáp, vagy az izzós megoldás is védelmet adhat.
Két Fet amit buktam. Az izzót bekötöm. Kidobom a panelt belőle, és végigmérek mindent. Raírom a rajzra, és felrakom ide. Ami biztos, hogy a két Fet S lábain a 2W ellenállások megnyúltak. 0,22R helyett, 10 ohmot mutatnak.
Mindenképpen ellenörizd a.meghajtást is ! Plusz a kis ellenállásokat látszolag lehet semmi baja de rámérve nyúlott.
Egyik lábát kiforrasztva, felhúzva. Azért macerás, mert vagy a működő feléhez hasonlítom, vagy bontom mindkettőt és tüzetesen átnézem. Ki kell szednem a végfokot belőle. Már félig kijött, de az egészet szét kell szednem hozzá. Új Feteket is raknom bele, hogy minden a mérhető állapotba kerüljön.
Megnéztem a szervíz könyvét. Semmiképpen ne azzal kezd, hogy kicseréled a végfeteket és bekapcsolod. Ez egy elég komoly végfok, nem árt körültekintően eljárni a javítással.
Azok a háromszög belsejében felkiáltójellel jelzett ellenállások egyben biztosítékok is. Első lépésben ezeket mérd ki. Ha még nem dobtad ki a régi feteket, mérj rájuk csipogóval, nem zárlatosak-e. Ha igen, vitte magával a meghajtókat is. Bár, mindenképpen ki kellene mérni a meghajtókat is. Ha mindent kicseréltél, a meghajtók (Q414, 415) emitter ellenállását ne forraszd vissza (R429). Az emittereket egy-egy 220 Ohm-al kösd a kimenetre. Ezután a visszacsatolókör (R416) 120 Ohm-ját hidald át 47 Ohm-al, hogy nehogy begerjedjen bekapcsoláskor. A nyugalmi áram beállító trimmerjét tekerd nulla Ohm-ra. (Mérd meg multival.) ezután kapcsold be és nézd meg beállt-e a kimeneti DC szint nulla V-ra. Ha ez rendben, a kimenethez képest mérj rá a meghajtók bázis feszültségére. +2.2V/-2.5V van megadva - ekörül kell változnia, ha tekered a trimmert. Ha mindent rendben találsz, akkor forraszd be az új végfeteket és izzóval indítsd. De jobb lenne labortápról, ha van. Ha valamit nem értesz, inkább kérdezz...
Szia!.
A régi fetek megvannak. Az egyik S lába lerobbant (417). Annál füstölt most az előtét 2W kerámia ellenállás. A másik Fet D-G lába sípol össze. Kivettem a végfok nyákját. Krisz segítségével méregettem kicsit. Amit találtam, az a 0,22R (434), és a (435) ös előtétek hibája. Minden mást jónak mértem. Még kétszer átolvasom, amit írtál - holnap újult erővel megpróbálom tovább folytatni. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2016
Nem hagyott nyugodni.. Mégegyszer rámértem szakadásvizsgálóval a meghajtásra. Q414, Q415 -ön ugyanazt mérem, mint Q464 Q465 -ön. Nem tűnik hibásnak. MIntha csak a 434-435 sínylette volna meg a katasztrófát.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2016
A nyugalmi áram beállító trimmert fordítva írtam. Maximális értékre tekerve nulla nyugalmi áram.
A biztonság kedvéért mérj rá Q420-ra és R440-re és a két 22 Ohm-ra.
Lehet nem tűnik hibásnak, de az az egyszerű vizsgálati módszer amit a szakadásvizsgálóval/ellenállásmérővel el tudsz követni, az csak a durva hibák kiderítésére jó. Egy ilyen súlyos sérülés, a meghajtókat sem kíméli, lehet hogy nem mentek tönkre drasztikusan, de attól még lehetnek hibásak. Ezt csak az áramkörben az eredeti helyén tudod vizsgálni (vagy minden vizsgálat és szívfájdalom nélkül újra cseréled) ahogy a processzust Karesz 50 leírta.
Idézet: Ja, az, csak nem tudnak komplementer Mosfeteket rajzolni a kapcsolási rajzra... „Ez egy elég komoly végfok..”
Jónak mérek minden alkatrészt, amit említettél. Mire gondoltál, mikor azt írtad "kimenet"? Kössem kimenetre, és mérjek kimeneten.
Van még az offset trimmer, amihez nem nyúltam. Azt a dobozkimeneten kell beállítani. Azokat ne bántsam egyelőre? A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2016
Bármely leégett végtranzisztorú erősítőnél célszerű valamennyi végtranyót eltávolítani és segédellenállásokkal pótolni egy pár helyét, lásd melléklet!
Olyan alapos doksi birtokában mint amivel rendelkezel, egyszerűen csak ellenőrzöd a nyugalmi állapotra előírt feszültségeket. Mikor ez nem mutat hibát akkor mehet bele az első pár végtranzisztor. A téma fejlécének sárga mezőjében található linken van egy sorvezető, ami mentén viszonylagos biztonsággal haladhatsz az élesztéssel.
Köszönöm. Keresek alkatrészt (2x0.22R), összerakom. Jelentkezem.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2016
Idézet: „R434 ; R435 kicseréltem 0,22R; 5W kerámiára. (LCM-el kimértem őket.) RT402; 452 Bias, nyugalmifesz trimmereket 1k- ra állítottam. R429 lábát felemeltem R434- 431 közös pontjára 220R -t forrasztottam. R432- 436 közös pontjára 220R -t forrasztottam. -- (Fetek helyére) R416 áthidaltam 47R-el. (120R maradt a helyén.” Elmentem vásároltam új e27 40W-ost, foglalattal. HA valami kimaradt, vagy átsiklottam felette, - szóljatok!. CHZ, Karesz, Krisz, Reloop, ha kettőtök rábólint, áram alá rakom.
Primerbe kötött soros izzó minimum legyen, (én ilyenkor inkább labortápról indítanám).
Ha a kimenetén DC 0V mérsz izzóval, akkor kiveheted.
Mivel komoly áramok folytak a végtranzisztor halálakor, mérj ellenállást T414 és 415 emitterek és kimeneti pont között, ellenőrizendő a kör szakadásmentességét! Ha a félvezető P/N átmenetek nem zavarnak be akkor a 270Ω körüli érték észlelése megnyugtató eredmény.
Ha ilyet szeretnék mérni, akkor minegyiknél látom, hogy egy kondi töltődik. Lehetetlen így mérni. NEm 270k? (Jó oldalnál is.)
Valami így fura, mert egyáltalán nem passzoló értékeket mérek a két oldal között. ( Egyikben bennt, a másik oldalból minden végFet hiányzik. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2016
Zoli, mikor vagy ittHon?
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2016
Példának a pozitív tápoldali kör: R431 47Ω; amit beraktál 220Ω és az R434 0,22Ω. Ha szerencsés polaritással rakod rá a mérőcsúcsokat T414 E-B diódája izolálja ezt a szakaszt.
Így kösd át a meghajtókat a mérés idejére és egyben hidald át a 120R-es visszacsatoló ellenállást 47R-el (a gerjedésveszély miatt). Ezután mérj Q414-, 415 bázisán és emitterén feszültséget. A két bázis között ellenőrizni tudod hogyan változik a végfetek nyitófeszültsége, ha a nyugalmi áram beállító trimmerét tekergeted. Állítsd a minimumra. Ellenőrizz le minden feszültséget, hogy jók-e. (Kimeneti fesz a gnd-hez képest, D416 katódján megvan-e a 0V.)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |