Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jól gondolom azért indul "fullon" mert a HMV áramláskapcsoló fel van akadva és ez teljes terheléssel való indulást eredményez (azt érzékeli az elektronika, hogy vízvételezés történik). Ha széthúzod az áramláskapcsoló csatlakozóját akkor a fűtésnek normál üzemmódban kellene indulnia.
A szelepre tegyél egy zárókupakot és ezzel talán elejét veszed a gyors "leeresztődésnek", már ha egyáltalán ereszt az a szelep. Ha engedsz ki egy kis vizet a fűtési rendszeredből, milyen a víz külleme? Nincs benne gázosodás, mint a szódavíznél vagy mint a tej és később eloszlik a fehérsége?
A rendszeredet csak Te ismered, hogy hol és mik találhatóak pl. légtelenítők amiket lehet hogy el kellene zárni a hiba feltárásáig, hogy esetleg onnan ne tudjon levegőt beszívni a rendszer.
Sajnos el sem indul,ha lehúzom a HMV áramláskapcsolót,a meleg víz kérésekor. A fűtés így is beindul,de az is "fullosan". Hogyan tudnám lejjebb venni? Nincs valami szelep, vagy ilyesmi?
A képen amit mutattál a kazán szivattyú felőli oldaláról ott az látszik, hogy nincs a vízhiánykapcsolón vezeték csatlakoztatva, gondolom a nyitott rendszer miatt. A meleg víz készítéshez a hidroblokkon van egy mikrókapcsoló amit a membránszerkezet, tömszelence rúdja kapcsolna. Ezt kellene megvizsgálni, hogy a szivattyú indulásakor kitolódik e a rúd és működteti e a mikrókapcsolót és ez az állapot tartósan fennáll e? A hidroblokk szétszedése mindaddig várathat magára amíg nem tudod, hogy a bennlévő alkatrészek javítókészletben kaphatóak hozzá. Addig a tömszelence rúdját kell esetleg megtisztítani ha az vízkövesedés miatt nem tudna kinyomódni.
Ha a hőfokszabályzót letekered akkor is maxon idul, mert akkor sajnos más probléma van, nekem csak eddig tartott a segítségem. Hogy mitől indul teljes terheléssel, nehéz volna megmondani így látatlanban de félő, hogy panel hiba vagy szervószelep hiba .... A csatlakozások rendben vannak a panel szélén?
Kupak van rajta, arra gondoltam hogy alá tekerek egy kevés teflon szalagot (csak nem találtam itthon), hogy az tömítsen.
A rendes mérős pumpával felfújás után parasztosan (nyállal) ellenőrizve bubit fújt a szelep. Viszont azóta az 1.4bar->2.5bar->0.8bar körfolyamat után elmentünk egy órára, és most is 0.8bar van Szerintem ennyire eresztett le a szelepen. A légtelenítőket mostanában nyitva tartottam (rendszeres feltöltögetés után beindulva sziszegtek), de elzárom. Van padlófűtés is külön szivattyúval és külön termosztáttal, és annak az osztó-gyűjtőjén is van 2, hagyományos légtelenítő. Azokat lehe thogy cserélni kéne? A kazán szivattyújánál van egy automata légtelenítő, azt a könyv szerint nem kell elzárni, de inkább zárom. Látni nem láttam bubit, de pl. a padló osztó termosztátjánál hallani hogy szörcsög időnként (ezt régen is csinálta).
Köszönöm az eddigi segítségedet is! Kontakthibák kizárva,mindent átnéztem már. Én is sajnos a panelre szavaznék elsődlegesen. Szerelőt sajna csak 2017-re tudtam "szerezni".
Köszönöm a választ.
A szétválasztott rendszert pontatlanul adtam meg. A légbevezető kb 9 méter hosszú, 80 –as műanyag cső. A füstelvezetés a szétválasztó idomnál 80 –as, majd 80 –ról 100 ra egy bővítő idom van beépítve és a kémény végig 100 as lemezcső, hossza kb. 23 méter. A beszerelési kézikönyv a C82 típusú osztott rendszerre min 1/23, max 1/44 métert ír. Feltételezem, hogy ha az S1 nem 1 méter, hanem 9 méter, az S2 lehet maximum 36 méter. Nagy baj lenne, ha csak 15 métert tudna emelni a ventilátor. Az biztos, hogy a ventilátornak sokat kell emelnie és a hosszú kémény mindenképp kedvezőtlen. Lehet, hogy ez a hiba. Tudtok erősebb ventilátort javasolni?
A régi légtelenítőnek is vannak zárókupakjai, azt is le tudod "vakolni". Csak az előremenő oldalon beépített légtelenítőket hagyd nyitva és azokat is csak a légtelenítés idejére. A szivattyún lévőnek kell nyitva maradnia. Így elejét veszed a légbeszívásnak. Ahol "csörög" a víz ott nem tömör a rendszer. Annál a résznél ahol ez a probléma ott a kötés meglazításával kell elérni, hogy a levegő kiszoruljon onnan egy kevés vízzel együtt. Ha ismét előfordul, hogy oda gyűlik a levegő, akkor indokolt ott egy légtelenítőt beépíteni. Bővebben: Link Bővebben: Link
Köszönöm merciabc és briki! Eddig nem volt időm rá, talán a héten már lesz rá alkalmam.
Így is alig fértem hozzá, nem tudok fentebbről normálisan fotózni. De egyébként az a rész nem zárt, ujjal érzem, hogy nyitott. O-gyűrűt magában kapok hozzá? Ha igen, mi lesz ennek a pontos megnevezése? Vagy szettben lesz gumigyűrű készlet SD F24 váltószelephez? Ha már ez kivan, akkor valószínűleg érdemes lenni a többi tömítőgyűrűt is cserélnem. Ha nekiállok kiszedni: 1. követem briki tanácsát 2. le kell tekernem a képen a jobb felső részen levő sárgaréz hollandi anyát 3. láttam 3 vagy 4 helyen azokat a gyorsreteszelő csatlakozókat, azokat oldom 4. nekem úgy tűnik, hogy hátul a melegvíz hőcserélője ehhez van csavarozva. Ezt oldani kell vagy a hőcserélő jön ki a szeleppel együtt? 5. Ha már kint van, hogy szedem szét? Ki kell húzni a tengelyt? Szét kell szedni a házat?
Hiába tud mondjuk 40m-t a füstgázhossz akkor is maximalizálva van. Az nem szabad túllépni. Ezen kívül a könyök 2m-nek a 45 fokos könyök 1m-nek számít. Azt is figyelembe kell venni hogy a szétválasztó idom szívó oldalon 6m-nek számít. Stb stb...
Szia! Vannak róla képek és a felújító készletről, hogy hol lehet kapni .... hááát meggondolandó a nekiugrás ennek a csepegésnek. Lehet, hogy ott azon a részen cseppen le a víz de nem biztos, hogy ott ereszt csak oda lejt a víz útvonala. Nézd körbe kis tükörrel a hozzá közeli biztosító gyűrűs kötéseket (biztonsági szelepnél), talán megtalálod amit keresel.
Meglévő, szerintem eléggé tulméretezett radiátorokkal szerelt központi fűtés rendszere, ha csak kicserélem a gázkazánt kondenzációsra, érhetek el fogyasztáscsökkenést?
Mindenképpen. Én számolnék megtérülési időt is. Olyan, hogy túlméretezett nincs, általában alul méretezett rendszereket láttam. Több víz, nagyobb felület, jobb hőleadás, nagyobb hőtehetetlenség, alacsonyabb fűtővíz-hőmérséklet, hosszabb élettartam.
Azt még megkérdezném utoljára,hogy mi érzékeli a vízhőfokot,ami alapján állítja a szelep a lángmagasságot?
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem: padlófűtéses rendszerben ha minden szelep zárva van, tehát nincs fűtési igény, akkor hol fordul meg a meleg víz a fűtési rendszerben? Van egy szelep, ami mondjuk 4bar víznyomás fölött egyszerűen kinyit? Ilyenkor egész fűtési idényben megy a keringető szivattyú? Elegendő a kazánhoz csak egy külső hőmérséklet érzékelőt bekötni, így az előremenő víz hőmérséklete mindig elegendően magas lesz? Köszönöm.
Sziasztok! Van egy 11 éves Ariston FX23 tipusú kombi kazánunk. Kisebb hibákkal eddig is működött - kisebb hiba alatt a korábbi hozzászólásokban leírt meleg víz előállítás közbeni ki-be kapcsolgatást értem- de mostanában az alábbi hibát tapasztaltam fűtés közben. A szobatermosztát 21Celsiusra van állítva, a kazán azonban elég ritkán kapcsol. Van úgy, hogy 19,5-re is lemegy a hőmérséklet. A szobatermosztát azt jelzi, hogy megy a kazán. Megnézem a kazánt, a vízhőfok jelzője 50-60 közt(amikor fűt felmegy 62-ig). Megnyitom a meleg vizet, ilyenkor akár fél percig is folyik a víz, mire bekapcsol a kazán. Ha elzárom a meleg vizet, pár másodperc múlva el indítja a fűtést. További hibajelenség, hogy néha a fűtés indításakor csak 1 másodpercre kapcsol be a kazán- ilyenkor a láng is bekapcsol- majd leáll, aztán pár másodperc múlva bekapcsol újra. Lehet, hogy én gondolom rosszul, de ha a kazán felfűti a vizet a beállított hőfokra és lekapcsol, akkor a keringetőnek tovább kellene dolgoznia. Itt azonban nem megy, csak ha a kazán melegíti a vizet. Jövőre tervezzük a kazáncserét, de ezt a telet valahogy még ki kellene húzni vele. Szerelő kb 8-10 ezerért kijön megnézni, de ez csak a kiszállási díj Pár éve szüleim cseréltettek panelt benne(régi panel meg van), de azóta nem reagál a főkapcsolóra(nem lehet vele lekapcsolni a kazánt, csak konnektorból kihúzás) és nem lehet szabályozni a meleg víz és a fűtés vízhőmérsékletét sem Szerintetek hol keressem a hibát?
Szia!
A panelen van a hiba. A leírtakból elég sok baja van ennek a panelnek. Az előző panelnek mi volt a baja?
Szia! ott a melegvíz engedése közbeni random ki-be kapcsolgatása volt a gond. Elvittük a panelt szerelőhöz, elvileg megjavította. Csak ki kell cserélnem. Viszont újabb hibajelenséget tapasztaltam. Melegvíz engedése közben a fűtés cső is melegszik..Lehet előbb kell kazánt cserélni mint terveztük?
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, mert van egy baxi eco 240i kazánunk, ami tegnap óta nem ad meleg vizet. Fokozatosan ment el 2-3 nap alatt, eleinte nagy nyomáson még bekapcsolt, aztán a konyhába már úgy se, végül tegnap már a fürdőszobába se. Sajnos az ünnepeket már így kell kibekkelni, a szerelő január elején jön csak. Az lenne a kérdésem, hogy kell e nagyon aggódnom amiatt, hogy a fűtés is elmegy, vagy jó eséllyel azzal nem lesz gond? Hibát nem mutat, meg valami alkatrész probléma lehet szerintem (habár abszolút nem értek hozzá), mert ha kinyitjuk a meleg víz csapját, és pár pillanat múlva elzárjuk, akkor "füttyent" egyet a kazán. Ja, és ha megy a fűtés, akkor minimális nyomáson jön némi "meleges langyos", fürdésre éppen alkalmas víz. Más problémát nem észleltem, nem hangosabb a szokásosnál, a burkolat meg eddig is zörgött kicsit bekapcsolás után 20-30 másodpercig, gondolom amíg a rendszer bemelegedett. Azért kérdezem, hogy emiatt várható e, hogy a fűtés is megadja magát, mert pici babánk van, neki nyilván nem elég a 19 fok a szobába, ezért a fűtés nagyon sokat megy. Nyilván lehet ezer más baja a fűtésnek, de arra lennék kíváncsi, hogy a meleg vizes probléma miatt szerintetek lehet baj a fűtéssel is? Válaszotokat előre is köszönöm.
A váltoszelep akadhatott fel, és mikor vált, félállásban marad.
A fűtési rendszered tele lehet iszap darabokkal, az Ariston amúgy is kényes rá. Óvatosan ki szét kellene szedned a váltószelepet, kitakarítani vízkőoldóval, szilikonzsírral bekenve összerakni. Nagyon vigyázva a villás zéger-es kötéseknél, a műanyag hamar törik!
Pont egy ilyen problémám van egy ügyfélnél, ott a membránra várok.
Regisztrált szerelő vagyok, de mivel nem szerződtem a Baxi-val, kissé nehézkes az alkatrész beszerzés! A fűtéssel a szerelő kiérkezéséig azért nem lesz problémátok, nyugodj meg!
Köszönöm a gyors, és megnyugtató választ, a próféta szóljon belőled . Akkor igyekszem nem idegeskedni
Szia! Van egy mikrokapcsoló amire kék és fekete vezeték csatlakozik, ez a kapcsoló nem áll vissza HMV készítésre. Ezt kell megmozgatni vagy a tömszelence rúdja szorul és nem tudja működtetni a kapcsolót.
Szia! Én ezt nem mertem neki megírni, mert 220volt van benne!
WD40-el megfújni a nyakát, az segít rajta.
Szia! Felnőttek vagyunk és nem gondolnám , hogy meggondolatlanok lennék és akinek az óvintézkedésre is kiterjedt a figyelme , akkor biztos nem lesz semmi baj.
Köszi a segítséget. Boldog Karácsonyt kívánok minden gurunak, aki segít másoknak itt az oldalon! Megérdemlitek a pihenést!
Üdv Mindenkinek! Vannak itt gázos szakik, egy kis segítség kellene! Ocean Luna 24 FI gázkazán gázszelepéről az alsó mágnestekercset hogyan lehet levenni? Egy vezeték megy az alsó és a felső mágnestekercsre (230V), párhuzamosan vannak kötve. A felsőn kb 5kOhmot mérek, az alsón szakadást. ( a középsőre 12V köri egyent ad ) Nem gyújt, szikráztat, majd hibára áll. Gondolom az alsó szelep nem nyit. A tekercset nem tudom levenni. A helyén próbáltam, de nem látok semmit, amivel rögzítve lenne. Mi a trükk? Előre is köszi! Boldog Karácsonyt!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |