Fórum témák
» Több friss téma |
A fogyasztásmérő előttivel nincs mit tenni, az is lekapcsolhat.
Igen erre az esetre jó a 3 fázis, ha egy elmegy, marad kettő, nem lesz teljesen sötét.
Csak mert mikor rövidzár van a szobámban akkor csak az a kismegszakító old le amelyik az én és a szomszédszobához tartozik a többi nem.Vagy lehet nem okoztam akkor rövidzárat.(most gondoltam végig)és csak a 10A res oldott le.A 32A res nem.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2016
Akkor ne legyen rövidzárlatod! Miért nem használsz mondjuk egy 100W-os leválasztó trafót? Szerinted melyik az olcsóbb? Kihívni egy villlanszerelőt?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2016
Elárulnád, hogy mi okoz nálad ilyen gyakori rövidzárat ?
Túlterhelésre megoldás a külön áramkör, rövidzárra nem. Ha a méretlen oldalon 32 A-es kismegszakító van, jobbak az esélyek, de egy masszív rövidzár rúgja mindkettőt.
Egy trafó volt ami valószínűleg összeéget és azé csapta le a biztit.
Köszönöm a választ.Most már okosabb lettem.
Erre még nem is gondoltam ,mármint a leválasztó trafóra.
Elég, ha veszel két ugyanolyat, é szembe fordítod őket, tehát a szekundereket kötöd össze. Egyik primer a bemenet, a másik a kimenet. Ez elé rakhatsz 1A-es kismegszakítót is, és örök élet nyugalom.
Mitől megoldás rövidzárra egy leválasztó trafó? Amennyi teljesítmény kimegy a szekunderen, annyi bemegy a primer oldalon is (plusz a veszteségek). Így a trafó is füstölhet. Ha zárlat gyanus egy masina, a 230 V-os oldalon sorba kell kötni vele egy 60 - 100 W-os izzót.
A vasmag és a pri-szek. közti csatolás korlátozza a maximális áramot. Ha belegondolsz, a 1.5-es kábelnél csak a réz ohmikus ellenállása korlátoz. A trafó primer oldala biztosan nem 1.5-ös drótból van megtekerve. Plusz az áram nem azonnal fog ugrani a zárlati áramra, hanem folyamatosan növekszik, hiszen csatolt tekercsről van szó.
A trafó elé kell védelem, 1A-es kismegszakítót ajánlottam. A lényeg, hogy nem lesz minden megszakító lecsapva a házban, ez volt a fő probléma. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2016
A problémád szerintem nem feltétlenül villanyszerelési. A hálózati rövidzár nem éppen üzemi állapot, inkább a kiváltó okot kellene megszüntetni. Persze ha hibás, zárlatos eszközökkel kísérletezel, akkor más a helyzet, de azt meg nem biztos, hogy közvetlenül célszerű a hálózatról ( ahogy ezt már más is leírta).
Huha, 29A-nál már inkább fűtőkábel lesz
Amit linkeltél ott olyan pára volt a fürdőben (és a mosógépben is) Hogy a csatlakozók vezettek át. Jó az a FI relé akárki akármit mond fölöslegesen nem nagyon szokott oldani.
Ez nagyon rossz táblázat, ki kellene már törölni mindenhonnan.
Már eleve az elektromosságtannal is ellenkezik, hogy akkor most 6 különböző érték van terhelésre, amihez egy túláramvédelmi érték van (pld 16 és 34 A közötti terhelhetőség és 16 A-es túláramvédelem). De amúgy ez az utolsó oszlop a Hámory-féle villanyszerelés (azt hiszem utolsó) 1979-es kiadásában jelent meg, az előtte valókban nem volt ez az oszlop. Viszont a szöveg ebben a kiadásban az, hogy: Ha a terhelhetőséget megállapítottuk, akkor a biztosító áramerőssége a terhelés értékéhez legközelebb eső, annál kisebb (vagy egyenlő) legyen. Ennek van értelme. A táblázat utolsó oszlopának nincs. Nyilvánvaló, hogy akik Hámory örökségét átdolgozták (ezt már szerkesztő bizottság módosította), agyilag botlottak egyet. Megjegyzendő, hogy abban szabványban, ahonnan az utolsó oszlop nélküli értékek megjelentek, persze, hogy nincs utolsó oszlop. Valamint megjegyzendő, hogy ma is van érvényes szabvány, annak a használatával meg, ugye, meg más értékek jönnek ki.
Azt is tegyük hozzá, hogy ha létezik valamilyen szabvány, akkor azt valamilyen elgondolás szerint megalkották. Mert ugye a hálózat esetében sem lehet általánosítani ugyanúgy mint egy trafó esetében. Illetve lehet, de akkor egy kellően alacsony értéket kell meghatározni. Kábel is fut a falban alu, réz, ami mehet csőben vagy bevakolva, és már ennyi is elég ahhoz hogy másképpen tudják a rajtuk keletkező hőt a környezetüknek leadni. Már ha van ilyen, mert lehet hogy a szabvány nulla melegedéssel számol, nem ismerem, ahogy azt sem hogy miként alkották meg.
Jó példa erre hogy amíg egy hagyományos EI lemezes trafó esetében 2,5-3,5A/mm2-es áramsűrűséggel szoktak méretezni, addig egy SMPS trafó esetében simán lehet akár 8A/mm2-rel is, anélkül hogy a trafó különösebben melegedne. Itt a különösebb most azt jelenti hogy a huzal nem melegszik 40 Co fölé.
Vezetékterhelhetőség számító program adta ki, de tényleg magas értéknek tűnik. Bocs.
(csak tudnám mi alapján számol)
Előbb utóbb valakit agyoncsap az áram a sok hozzáértő válaszok tömkelegében ... talán egy hozzáértő szakembert kellene hívni, még ha pénzbe is kerül, és nem kísérletezgetni...
Egyesek az alapfogalmakkal sincsenek tisztában, de "bátran" hozzálátnak a villanyszereléshez ! Villanyszerelés közben könnyű meghalni, mások életéről nem is beszélve ! Az erősáram nem a hobbi kategória, ezt kellene megérteni...
Szia! Ehhez a táblázathoz még tartozik kb. négy oldal szöveg, úgy lesz az egésznek értelme. Jó az a táblázat!
Szia! Mindegy, hogy milyen megoldást csinálsz, DE az automaták nem arra valók, hogy többszöri rövidzárlatokat kapcsolgassanak egymást követően. Előbb - utóbb össze fog égni valami.
Vagy ami valószínűbb meglágyul és egy mondjuk 10A-os 7A-nál old
Ez a táblázat használhatóbb annál, mint amit ajánlottál, abból sajnos nem lehet előrébb jutni.
Ebben konkrét adatok vannak, különböző felhasználási területre. Jelen esetben is ami a példa volt : 1,5 mm2 vezetékhez 10 A kismegszakító. Ez volt a konkrét kérdés. Nem 29 A -es terhelhetőség és ehhez a kisebb közelebbi 25 A-es kismegszakító. Erre hoztam fel ezt a táblázatot példaként, és erre is használható volt. Ma már a lakások jelentős többségének fő hálózatát 1,5 és 2,5 mm2 réz vezeték alkotja ehhez 10 A, 13 A és 16 A-es kismegszakító tartozik. Az alu vezeték már szinte teljesen kiszorul a belső vezetékezésből, lecserélődik. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2016
Van egy rakoncátlan mosogatógépem, ami kétszer rendesen eláztatta a lakást. Úgy tűnik jó lett a javítás után, de nem vagyok nyugodt.
Szeretnék betenni egy egyszerű vízérzékelőt, amibe be lenne dugva a gép a konnektor helyett, és ami lekapcsolná az egészet, akár egy kis automata, ha folyik a padlón a víz. Lenne ötletetek? Túl sokat (tízezreket) nem akarok rákölteni, de a felmosás se semmi.
Valami ilyesmi : Bővebben: Link kapcsolhat relét, mágneskapcsolót...
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2016
Hello! Megrajzoltam, ha ez segít..
Ez a szokásos színvonal
Van pár "csavar" a kapcsolásban (mint szinte minden esetben). Például: - A relé táplálása. - Trigger bemenet használata. - Nagyon kicsi értékű kondenzátorok alkalmazása. De ez mind rendben van (és érdemes rajtuk elgondolkozni, mint Proli mester rajzai esetében tanulási célból minden esetben ). Ami nekem nem tetszik: - Az érzékelő egyenfeszültséggel van előfeszítve. - Az érzékelő kör nagyon nagy ellenállású. Melynek az eredménye szerintem egyértelműen az lesz majd, szabvány magyar fürdőszobai környezetben, hogy pillanatok alatt át fog vezetni, és nem lehet bekapcsolni a mosógépet. Valamint kellene javasolt "érzékelő" kialakítás is a sikeres megépítéshez... A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |