Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   187 / 206
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Gábor,köszönöm! Megépítem az IC-s változatot,tervezek neki egy kis panelt.
(#) proli007 válasza erdgab hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Viszont ha kisebb tápfeszt használsz az IC-nek, akkor az R1 és a két bement közé, célszerű egy ellenállást rakni, és a bement-GND közé, valamint a bemenet-táp közé záróirányú diódát tenni. Mert ha a bementet hozzáérinted a 12V táphoz, akkor az IC megnyakkan.
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Most vagy készítek új panelt vagy maradok a 12V tápfeszültségnél,mert már be is ültettem az alkatrészeket.Ha maradok a 12V tápnál akkor is kellenek a fentebb írt alkatrészek?Az aggájaim azért vannak-voltak mert megnéztem a CD4538 adatlapját és ott max.15V tápfeszültséget ír.Ez elég közel van a traktor villamos hálózatán üzemszerűen fellépő 14,4V-hoz.Most megnéztem az én IC-met ez CD14538,ennél az adatlap max. 18V ír.Szerintem így nincs akadálya a 12V tápról való használatnak.Véleményed?
(#) proli007 válasza erdgab hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
A bementi védelem akkor sem árthat. De pont itt van amiről beszéltem..
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
A védelem sosem árt,de akkor mekkora ellenállásokat és hova tegyek valamint milyen diódát a bemenet és a táp plusz pontja közé?A CD4538 áramkört tudom tesztelni önmagában,hogyan?
Néztem a linket,emlékszem a kapcsolásra az évkönyvem is megvan.Szerintem az általam épített inverteres-tirisztoros kapcsolás is tudja ugyanazt,de javíts ki,ha tévedek.
(#) proli007 válasza erdgab hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Hello! Megrajzoltam, mert "nem akarod érteni". Hogy ki mit tud, az akkor derül ki, mikor használod. De a kettő teljesen más jellegű, csak abban is ilyen monosatbil van, csak teljesen más célzattal. Az egy növelt zárásszögű tranzisztoros gyújtás. A megszakító bontása után 2ms idővel visszazárja a megszakítót. Így a trafó felmágneseződése hosszabb, persze csak egy fordulatszámig. Az egyik időzítő ezt a 2ms-ot késlelteti. A másik pedig azért van, hogy ha rajta hagynád a gyújtást, akkor bontsa a trafót, nehogy lemerüljön az aksi. A tied pedig tulajdonképpen egy CDI gyújtás. De ha lehet, ezeket ne tőlem kérdezgesd!
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Valóban nem teljesen értettem,de némi sejtésem volt,be is fogom építeni azt a néhány alkatrészt.
A világért sem szeretnélek faggatni a gyújtások lelkivilágáról.
Tisztelettel köszönöm a segítségedet!
Mentségemre,kicsit nehezebben értek így a 60-hoz közel s a szakmám sem az elektronika.
(#) peti78 hozzászólása Feb 18, 2017 /
 
Sziasztok

Olyan kérdésem lenne, hogy jeladós gyújtásnál számít e a forgásirány?Egy robogó gyújtást szeretnék egy régebbi motorra felszerelni,és nem találok megfelelő forgásirányút.Vagyis találtam csak az sajnos nem fér el.Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) dB_Thunder válasza peti78 hozzászólására (») Feb 18, 2017 /
 
Vannak gondok, elvileg a forgásirány mindegy, DE úgy kell fokolni a lendkereket, vagy úgy elhelyezni a gyújtás jeladó tekercset, hogy az megfelelő szögön legyen!
(#) peti78 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Értem,köszönöm a választ. Egyébként egy Honda Dio gyújtást néztem ki,és ez elvileg belső jeladós.
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Üdv!
Jelenteném,mert úgy érzem ezzel tartozom,elkészült az általad "nékem"rajzolt CD4538 ic-re épülő áramkör .A védelmi alkatrészek is be lettek építve és még kapott a tápra egy ZY16 zénert is,12V a tápja.Összekapcsoltam az inverteres gyújtásokkal (természetesen kivettem a felesleges alkatrészeket) és teszteltem,egyenlőre kifogástalanul működik,fogadja a Trabi jeladóról érkező jeleket és vezérli a gyújtóáramköröket.Dobozolom és beépítem a kis traktorba.
(#) proli007 válasza erdgab hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Hello! Oké, jó munkát!
(#) erdgab válasza proli007 hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Megszületett a gyújtás.A doboz kicsit nagy,nem volt más választás az üzletben,de ebben legalább elférek.Az alkotás lehetne szebb,jobb,de a lényeg,hogy kifogástalanul működik.Csodás alapjárata van a Trabi motornak.
Köszönöm a segítséget.
(#) proli007 válasza erdgab hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Szívesen, jó traktorozást!
(#) Andreaska91 hozzászólása Feb 28, 2017 /
 
Sziasztok .
Ducati gyujtas alaplap sárga, zöld, piros, fehér, kábeles .
A gondom az lenne hogy szeretnék akkumlátort kötni a motorra de olyan formában hogy töltse is .
Valaki tudna segíteni ebben ? Van feszkorlátozóm is hozzá .
Mellékelnék két képet a gyujtásalaplapról és a gyujtótrafóról .
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2017
(#) gyula166 válasza Andreaska91 hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Szia! A sárga megy a feszültség szabályzóra. Megkeresed melyik a kimenete, és oda (én tennék utána egy diódát,) mehet is az akku! Nekem is ilyen van, de nekem akkuról csak a duda, index, és féklámpa megy, a fényszóró az nem akkuról megy!
(#) Andreaska91 válasza gyula166 hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Kedves Gyula .
Pontosan így szeretném én is hogy működjön , viszont nem nagyon értem így , esetleg nem tudnál egy kapcsolási rajzot adni? Csak valami egyszerűt paintel dobj össze ha tudsz .
(#) gyula166 válasza Andreaska91 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Holnap keresek neked rajzot, csak el ne felejtsem!
(#) Andreaska91 válasza gyula166 hozzászólására (») Márc 7, 2017 /
 
Köszönöm , az szuper lenne .
(#) kiborg válasza gyula166 hozzászólására (») Márc 7, 2017 /
 
Szia!
Ez egy Aprilia RS50-es rajza. A gyújtás rész itt is Ducati Energia. A többinek meg a képzelet szab határt.
Nekem egy Aprilia Tuareg-en van ugyanez a gyuszi. Csak majd kap egy egyedi huzalozást. Idővel.
(#) peter1995 hozzászólása Márc 15, 2017 /
 
Sziasztok. Van egy 601es 2T trabi. Kettő darab swift trafo van beszerelve. Hall jelados a gyújtás. Ehhez az osszeallitashoz kellene nekem egy gyujtas elektronika..
(#) erdgab válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Csak 2 oldalt kell visszaolvasnod és megtudod,hogy én milyet készítettem proli007 segítségével a Trabant motoros kis traktoromhoz.Persze,ha más kell,akkor nem szóltam.
(#) peter1995 válasza erdgab hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget. Ahogy olvastam Neked egy meglévő elektronikához kellett egy kiegészítés a HALL jeladós működéshez. Nekem van egy HALL jeladóm és kettő darab trafóm, így nekem egy komplett elektronika kell.
Mint pl ez csak nem tudom ez jó volna e.
(#) mex válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Legelőször ki kell deríteni a swift trafók primer ellenállását, csak a mért adat birtokában lehet elektronikát ajánlani hozzá. Gyanítom, hogy kicsi ellenállású, így áramkorlátozós, (bonyolultabb) elektronikát igényel, vagy a szóbanforgó tirisztoros lesz az egyszerű megoldás.
(#) erdgab válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Azt a "meglévő" elektronikát is én készítettem.Az eredetileg megszakítós gyújtáshoz készült.A kiegészítő áramkörrel,hall jeladóval szépen működik.Az eredeti kapcsolásból néhány alkatrészt ki kellett venni.Ez a kapcsolás nem érzékeny a gyújtótrafókra ésszerű határokon belül.
(#) nyemi válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Én zárásszög vezérelt gyári modult vételét ajánlom .
Megpróbáltam a legolcsóbb ajánlatokat összeszedni:Német-Orosz
(#) mex válasza nyemi hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Idézet:
„Van egy 601es 2T trabi”

Biztosan jó hozzá?
(#) nyemi válasza mex hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Persze közvetlenül nem(ha az eredeti Hall és mágneses rotor van fent) , de a "Kettő darab swift trafo"-kat figyelembe véve mint olcsó megoldás szóba jöhet(még ha kettőt is vennénk), főleg úgy hogy az eredeti elektronika 16 ezer forint, és ezek mint tudjuk tudják az időzített kikapcsolást is , ami nem egy utolsó szempont. Ha meg az építés lenne a cél akkor meg már IGBT-s kapcsolást javasolnék a linkelt áramkörben szereplő tranzisztorok magas ára miatt.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2017
(#) erdgab válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Csak néhány gondolat.Miközben folyt az elektronika elkészítése proli007 segítségével,szereztem ingyen egy a Trabanthoz eredetileg gyártott tranzisztoros elektronikát is (fekete doboz),ez az eredeti hozzávaló hall jeladóval 5 perc alatt összerakható,ha van hozzávaló gyújtótrafó is.Nekem volt az is,így módomban állt mindkét verziót kipróbálni.Nem mondom,hogy az eredeti (gyári) összeállítás nem jó,de nekem az inverteres megoldás jobbnak mutatkozott.Sokkal kisebb az áramfelvétele,nem melegszik semmi és még a rajtahagyott gyújtás sem igazán tesz bent kárt,az áramkör működéséből következően,de azért ez is meríti az akkut mert az inverterek csak-csak dolgoznak.A két áramkör áramfelvétele közt óriási különbség van és ez nem mindegy,főleg,ha elfeledtük levenni a gyújtást.Az inverteres megoldásban fetet használtam a tranzisztor helyett,kapott hűtőbordát,de igazából nem kellett volna mint ahogy a tirisztornak sem kellett volna,de növelte a mechanikai szilárdságot szerintem.Nincs kiöntve semmivel,mindkét oldalon lakkozva van.A megszakítós gyújtáshoz viszonyítva ég és föld a különbség,bánom,hogy nem csináltam meg már évekkel ezelőtt,mennyi rózsafüzér szaggató kifejezéstől megmenthettem volna magamat.Biztosan van jobb megoldás is,de nekem ez jött be,a lehetőségeim is adottak voltak,na meg az építés öröme.......
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2017
(#) nyemi válasza erdgab hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Szia.
Igen a tirisztoros gyújtásnak rengeteg előnye van , de a szikra idő az ami sajnos nem teszi alkalmassá relatíve nagy köbcentis motorok üzemeltetésére. Ezért is szeretnék egy alternatív megoldást ajánlani ami kis fogyasztású, hosszú szikraidejű megoldás(tudja a lekapcsolást is). A német MZ fórumon régóta alkalmazzák 6-12V motorokra is. Sőt egy Klappstuhl fórumtárs felvállalta az elkészítését, szinte már ipari méreteket ölt a gyártása, annyira bevált (lásd képek).
Ők megszakítóhoz alkalmazzák, hogy minél könnyebb legyen az átalakítás, de hall-al való vezérlése is megoldható.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2017
Következő: »»   187 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem