Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, egy 97-es F Astra, 1.6 16V benzin, X16XEL produkálta hiba miatt kérem tanácsotokat:
Rendszertelen gyakorisággal erős kattogó hang a kormány felől, de lehet, h a motorházból és a motordiagnosztika (sárga) lámpa időszakos világítása menet közben. A motor leállítása illetve újraindítása után a sárga lámpa kialszik. A kattogás csak átmeneti, néhány másodperces, és tök random. Megfigyeltük, hogy a sárga lámpa gyakrabban kapcsolt be, ha használtuk a fűtést. A kattogás látszólag nincs összefüggésben semmivel. Egy átvizsgálás alkalmával kiderült, hogy hűtőventillátor csapágyas, alig mozog. Megörültünk, hiszen ez a hibajelenség összefügg a hideg-meleggel, a nehezen induló ventilátor összefüggésben lehet a kattogással, a hibás hűtés pedig a sárga lámpa világításával. Kicseréltük a ventilátort, de a hibajelenség nem szűnt meg. Ami érdekes, hogy a kattogást egyszer akkor is produkálta, amikor csak a gyújtást adtuk rá (!) 3-5 mp-ig, aztán elállt. Amúgy a motor szépen jár, nem erőtlen, mintha semmi baja nem lenne. Kattogáskor, sárga lámpa világításakor is megy mintha misem történne. A fent említett ventilátor cseréje mellett amivel összefügghet a dolog, vagy ami pont kizárhat egy-egy hibatippet: A gyújtáskapcsolót 2-3 éve cseréltük bontóból, gyárira, de ezzel eddig nem volt probléma. Cseréltük az AC pumpát is 2 éve, hozzáértő szakemberrel. A trafóról korábban lecsúszott a csatlakozó, de ez oda lett rögzítve rendesen. Generátor kb 10 éve volt cserélve. Az elmúlt időszak nagy hideg mínuszaiban egy hetes állás után az akksi lemerült pedig garázsban állt. Tippjeiteket előre is köszi, bobo22
A sárga lámpa okát hibakód olvasással lehet megállapítani. A "kattogást" meg hallani kéne, mert így nehéz találgatni.
Nem folyamatosan világít a sárga lámpa. Volt kiolvasási próbálkozás, de egy elég magànam való figura olvasta ki, ha egyáltalán. .. annyjt mondotty hogy főtengely, de semmi kozelebbit.
A kattogás - tudom, ez is kevés lesz - erős, mintha relé erőlködne. Azért gondolom, mert az utcai tarfóházakból is jlyen kattogások szoktak hallatszódni. Semmiképpen sem fémes, akkor már inkább műanyag aljatreszek kattogása, de leginkább vmi elektromos cucc....
A hibakódokat attól még tárolja, hogy időnként kialszik a lámpa. Keress valakit, aki kitudja olvasni.
Szia!
Tudom hogy régen, 2013-ban volt az Astra G autódnak egy ABS hibája, de talán emlékszel még, hogy a bal oldali kerékcsapágy csere megoldotta-e a problémát? Ugyanilyen autóm van, ugyanezzel a hibával. Nálam nem segített a bal oldali első csapágy cseréje, a hiba továbbra is megmaradt. Hibakód 4035 -(bal első ABS jeladó, hamis jel). Segített kaqkk válaszában küldött link? Köszönöm dombij
Sziasztok!
Egy 2008-as Astra G Caravan Z14XEP hibával kapcsolatban kérem a tanácsotokat. Elinduláskor minden rendben, néhány perc vezetés után az ABS lámpa világítani kezd. Szervizben megnézték, a teszteren megjelenő hibakód 4035 (bal első ABS jeladó hamis jel) A bal oldali első csapágyat kicserélték, a hiba megmaradt. Esetleges tanácsaitokat előre is köszönöm. dombij
Hello!
Lehet rosszul tudom, de a biztonsági rendszerhez tartozó hibakódok nem tűnnek el maguktól. Akku saru levételre sem. Ezeket géppel kell törölni.
Helló!
Azt a javítást nem én csináltam/intéztem, de úgy tudom a csapágy csere megoldotta. Ha esetleg nálad mégse, akkor ellenőrizd a összekötő kábelt illetve az azon lévő csatlakozó épségét, előfordul, hogy ott van valami gond.
Sziasztok!H astrába cserélek sima kormányt múltira.
Kérdésem,a vezetékek megegyeznek vagy kell másik vezeték a múlti kormányhoz? Választ előre is köszönöm!
Szia!
Nekem az Astra is ad hasonló hangot. Ez elektromos gázpedálos, és azt figyeltem meg, hogy az elektromos folytószelep ad kattogó hangot. Ugyanígy hangot ad az alapjárati motor is a megfigyelésem szerint. Ezt Daewoo Kalosnál tapasztaltam. Mindezt a gyujtás ráadása után tapasztaltam mindkét autónál. Üdv.
Szép napot mindenkinek!
Ma olajcsere után (Opel Agila Z12XE) meglepve tapasztaltam,hogy a "kulcsosautó" ikon gyújtás ráadás után nem alszik ki. Eddig a gyújtás ráadása után kb 3-4sec múlva kialudt. Kiolvasót rádugtam de nem talált eltárolt hibát( MaxiScan VAG405-ös kiolvasó eddig simán kommunikált az Opellel, és ma is rendesen kacsolódott a kocsihoz) , gondoltam kivillogtatom és kivillogtatva pedig a 0136-os kódot ( hátsó lambda szonda áramkör hibáját) villogta ki. Tehát törölni is csak az akkusaru levételével tudtam. Most megint működik úgy ahogy előbb. Az olajcsere elvégzése előtt kb 40km-t mentem a kocsival és semmi bibi nem volt. Szóval most azon agyalok,hogy ez miért van. Nincs tárolt hiba, de mégis van(volt). Szerintetek? Üdv.
Szia! Az indításkor fellépő olajnyomáshiányra tett megjegyzést a motorvezérlő, a lambda az egy régebbi bejegyzés lehetett amire most derült fény a kivillogtatáskor.
Szia! Lehet,hogy igazad lesz, mert ma megint mentem vele kb 50km-t és eddig semmi gond. A dobott hibakód pedig akkor keletkezhetett amikor a múlthéten volt egy igen erőteljes megtorpanása. hm ne legyen vele gond. Amúgy párszor cseréltem már rajt olajat de sosem panaszkodott az olajnyomás hiányára. De ettől függetlenül most az lehetett. Köszönöm a válaszod, szép napot!
Sziasztok!Nekem van egy opel astra g 99'es évjáratú autóm,és olyan gondom van vele,hogy a hűtő ventillátor,csak vagy vészfokozatbe működik,vagy ki-bekapcsol hideg motornál!A hőgomba jó!A klíma ki van kötve!Van esetleg valakinek valami ötlete hogy ilyenkor mi lehet a probléma?Hogy bezavarhat-e esetleg a kikötött klíma,vagy miért csinálhatja ezt?Nincs hűtésem,mert leköttem a csatlakozót a hűtőventillátorról hogy ne menjen állandóan,és hűtés nélkül nem valami jó
Szép napot! Itt jó idő az Opel pedig sorba dobja a hibákat. Most a P1405-ös hibakódot dobta. Gyakorlatilag EGR hiba. De az EGR szelep tavaly májusban lett cserélve. Egy gyári Pierburg lett beszerelve. Alapjáraton járt a motor amikor kigyulladt a "kulcsosautó" ikon a műszerfalon. Esetleg egy kontakt hiba lehet, vagy ennyi volt az új EGR élete?Szerintetek?
Amúgy pontosan melyik motorról van? Csak a P1405 -ös hibakód van?
Szia! Z12XE, 16szelepes. Igen csak ez az egy hiba volt. ( töröltem) Újra indítás után pár perc alapjárat de nem jött elő semmi eddig. Lehet,hogy a "kék" Spuri csinálja a fesztivált?
Akkor neked is olyasmi vízhűtéses EGR van a rendszerben, mint az Astra G Z14XEP esetén (ilyen: link)? Mert ha igen, akkor ennél jellemzően magával a EGR szeleppel nem is nagyon szokott gond lenni.
Remélhetőleg a megfelelő adatokat találtam meg, ezeket kellene normális esetben mérned: az EGR szelepen: 1-5 pinek közt: 8 Ohm 2-3 pinek közt 3770 Ohm 2-4 pinek közt 1800 Ohm az EGR szelepről lehúzott csatlakozón, ráadott gyújtás mellett: GND-5 pin közt: 11-14V GND-3 pin között: 5 V De lehet valahol a csatlakozóval vagy a kábellel probléma, azt meg elég nehéz kideríteni...
Igen. Ilyen mint ami a képen látszik.Köszönöm az adatokat. Tavaly lett cserélve az EGR (45000-ért) azért mert állandóan P0170-es hibakódot írt ki és csak másodszorra volt hajlandó indulni a motor. Nem hiszem,hogy baj lehet az új EGR-rel. A régin sem látszik semmi. Kipucoltam és az új dobozában eltettem. Mielőtt ezt a P1405-ös kódot kiírta semmilyen rendellenes motor működést nem tapasztaltam. (rángatás, stb)
Meglepődnék én is, ha a szelep lenne a hibás. Majd írd meg mire jutottál, hátha sikerül kiderítenünk a hibát.
Az EGR-nek két féle hibája lehet. Elektromos és mechanikus. Ezek a fajták sajnos hajlamosak az elektromos hibára is (elromlik a visszacsatoló potméter). Az, hogy egy éves benne semmit nem jelent. Ha sokat van városban használva hamar elkormolódhat. Első körben azt javasolnám, hogy egy alapos tisztításon essen át, ami nem csak a látható külső rész tisztítását jelenti. Meg kell vezérelni és úgy bele tenni tisztító folyadékba, had járjon egy darabig benne.
Ha ez nem segít akkor lehet tovább menni.
Olvass hibakódot, esélyes, hogy a hőmérséklet jeladóra nyitott áramkört fog jelezni. Csatlakozó hiba, vezeték hiba szokta okozni.
Szia!
Én hasonlóan jártam. Ahogy beindult az autó, és az üzemi hőfok közelébe melegedett, a ventilátor beindult. Hiába vettem bele új hőfokmérőt, nem üzemelt rendesen. Kicseréltem a termosztátot is, de nem melegedett addig,hogy kinyílt volna. Be kellett építenem egy 75 ohmos ellenállást sorosan a hőfokmérő áramkörébe, ez hozta meg a tökéletes működést.
Sziasztok
Olyan problémàval fordulok hozzàtok hogy Opel astra g 1,8 benzines menetköbne egyet gondol és leàll motor hűtés làmpa vilàgit forog teljes fordulattal mindkét venti és ugy indul vissza ha az aksi sarut leveszem és vissza teszem megy tovàbb mint ha semmi nem történt volna.... A motor vezérlo fel van ujjitva a hűtésvezérlő uj a hőgomba ùj (az egész kocsin csak egy van 2 vezetékes) Kàbelekkel se lehet semmi baj mert nézgem azt is. Csatolok egy képet amin làtszódik a hiba kód amimor vissza kód. Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
Ott a válasz, nincs motor fordulatszám jel. Bár a hibakód nem látszik, de ha ez a belső égésű motorra vonatkozik, azért áll le, nem indul. A fordulatszám jel elengedhetetlen a működéshez. Ha kiesik nincs motorműködés.
Sziasztok!
2007 -es Astra G, Z14XEP esetén ki lehet valahogy nyerni a konkrét motorolaj hőmérséklet- és nyomás értékét, a hűtővíz hőmérséklet illetve az akkumulátor feszültség értékét? Egyáltalán mérve vannak ezek? Köszönöm
Szia!
A Hűtővíz hőmérsékletét és az akku feszt ki lehet nyerni, az olaj nyomását és hőmérsékletét nem méri semmi. OBD-s eszközzel ki lehet nyerni, akár bluetooth-os eszköz+ mobiltelefonnal még út közben is akár, élő adatként. |
Bejelentkezés
Hirdetés |