Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm szépen! Ez lenne a készülék amivel meg tudnám mérni. Mit hová kell dugnom hozzá és mire kell állítanom? Kb. az lenne a kérdés.
Nem remélhetsz az ellenállásméréstől semmilyen eredményt, úgyhogy felesleges ezzel foglalkoznod.
Kiderítheti azért, hogy csillag, vagy delta kötésű.
Így van, ahogy kadarist mondja. Felesleges mérni. Ha eddig három fázisról ment, akkor teljesen mindegy, hogy csillag vagy delta. Csak három kivezetés van, így átkötni nem lehet. 230V-ról nem használható vagy nagyon gyenge lesz. ( ha mégis mér, három azonos értéket fog kapni bármelyik kivezetés között, akkor csillag vagy delta ?? Nem mindegy??? Gyárilag hat kivezetés volt, gondolom leégett és a tekercselő belül elkötötte - valószínű csillagba - és csak hármat hozott ki )
Hello! A csatlakozók maradnak ezen a helyen ahogy látszik. A forgó kapcsolót, az omega jel sávjában a 200-ra kell állítani és már mérheted is az ellenállást. Ha a két vezeték között szakadás van (nincs csatlakoztatva sehová) akkor túlcsordulást fog mutatni vagy is várhatóan 1--- lesz a jelzés. (De akkor is, ha 200ohm-nál nagyobb ellenállást szeretnél mérni ebben az állásban.) Ha a mérőzsinórok végpontjait összezárod, akkor közel nullát kell mutatnia a műszernek. (Azért nem pont nullát, mert a mérővezetékeknek és az összeérintett pontnak is lesz minimális ellenállása.)
Ez után már mérheted a motorkapcsok egymáshoz képesti ellenállását. Arra ügyelni kell, hogy feszültség alatt lévő akármiben ellenállást nem mérünk! A méréshez szükséges áramot a műszer fogja biztosítani a bent lévő elemből. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Csak még annyit, hogy korrodált rozsdás érintkezőket szó szerint fémtisztára kell előbb pucolni, különben fals értéket fogsz mérni. Főleg igaz ez akkor, ha meglehetősen kis ellenállást mérsz, pl tekercsek stb...
És azt hogy deríted ki, ha nem ismered a tekercs ellenállását. Mert ha már lemegy a tekercshez, akkor vizuálisan is ellenőrizheti a elkötés fajtáját. Persze a felismeréshez gyakorlati és elméleti ismeretekre is szükség van.
Nem kell ellenállást mérni, meg egyéb hókuszpókuszt csinálni. Csillagba van kötve a motor tekercse, az adattáblájából kiderül (380V/220V). Azaz a tekercsek 220 voltosak, egyik végük közösítve van belül és nincs kivezetve, a másik végükre lehet kötni a három fázist.
Ha kétféle feszültség szerepel a táblán, akkor átköthetőnek kell lennie a tekercselésnek, hat kivezetéssel. Ennél a motornál három drót jön fel, tehát valaki áttekercselte fixre a bekötést. Eddig jó sok tévinformáció lett leírva, de sebaj, a fórum elbírja mindet.
Nem osztom a véleményedet, hogy át lett tekercselve a motor, mert akkor 6 független csavarnak kellene lenni a bekötéshez. A képen csak 5 van. Szerintem ez eleve így készült, belül összekötött csillagponttal.
A hatodik kitörött, ott van a helye.
Melyikre gondolsz? Én folytonosnak látom a képen a szigetelő anyagot mindkét helyen.
Világosítsd ki képet és keresd a bakelit feléd esö részén.
Ránézésre belül csillagba van kötve. Ettől még lehet használni 1 fázisról is, mert bármelyik fázis és a csillagpont közé beköti a fázist, menni fog a motor. Az más kérdés hogy alig lesz nyomatéka, és önmagában elindulni sem tud csak ha berántja. Egy ismerősömnek köszörűje megy így, a tengely egyik végén van a korong, a másikon egy szíjtárcsa amire bálamadzagot teker indítás céljából.
Nem egyértelmű még mindig a képet nézegetve, nem igazán látom azt a kitört csavart.
Akkor már inkább tegyen egy üzemi kondenzátor egy másik fázisra és kösse be úgy...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Talán nézd meg így, a bekarikázott részen van a hatodik csavar helye.
Jó kis univerzális léc volt ez, IMI módra, egy és háromfázisú motorhoz egyformán jó volt.
Szia!
Itt a fórumon, sok szakember megfordul, vagyis hozzászól a dolgokhoz, ami a szakterületéhez tartozik, arról a témakörről szinte minden tanácsát érdemes elfogadni. De vannak témák, ahol már a tudása még nem kiforrott, viszont segíteni szeretne, ilyen esetben sokat segítene rajta is, egy kép ami lehet akár egy Móricka rajz,vagy egy hivatkozás, vagy egy szájbarágós leírás. Nem a részedre csatolom a képet, mert látom te ezt már tudod,hanem a többieknek, hátha jól jön nekik.
Ott kerestem én is, de ezt ugyan olyannak látom, mint a középsőt. Pont vízszintesen tört ki a csavar sorja nélkül és éppen a bakelit magasságában? Végül is előfordulhat. Az eredeti kérdés az volt, hogy be lehet-e kötni ezt a motort egy fázisra. Hozzáférhetetlen csillagpontnál vagy delta kapcsolásnál csak a 400 voltra méretezett tekercsekhez/tekercsre lehet rákötni a 230 voltot, ami jóval kevesebb nyomatékot fog eredményezni az eredetihez képest, azaz gyenge lesz a motor. Kérdés, hogy elég-e? A bekötés pedig az, ahogy a kérdező is csinálta, azaz két tekercsvégre a fázis és a nulla, a harmadikra pedig egy kondenzátoron keresztül vagy a fázisra vagy a nullára attól függően milyen forgásirányra van szükség.
Akkor nézzed meg ezt a képet. Ezen talán látod, hogy ott csavar volt. A többivel egyetértek.
Barmennyire is megtevesztő, de sose volt benne hatodik csavar. Szerintem amikor ratettek ezt a gumilapot, akkor elkezdtek csavarokat beletenni, de otnel eszukbejutott, hogy hatodik nem kell, se otodik, se negyedik. Leszedtem, a tuloldala sertetlen.
Nem megy hat 220-rol, pedig... mit csinaljak? Adjam el? Csere? Szelkerek? A valaszaitokat elore is koszonom!
Semmi módon nem megy 230 V (1~)-ról? "Kíváncsi 4" linkjén vannak módszerek.
Szia! Ha nem megy a fentebb említett 84. ábra bekötése szerint sem, akkor nem sokat tehetsz ezzel motorral. Ha egy fázisra kötöd akkor kb. 100W lesz a teljesítménye. Ez neked mire lenne elég?
Hát kb. 100 watt a teljesitmenye igy. Semmire nem jo sajnos. Szelkereket tenyleg nem lehet belole csonalni?
Rákattintasz a képre itt: Bővebben: Link.
Transzformáld fel 380-ra! Egy autotranszformátorral ez viszonylag kis méretben megvalósítható. Ha pont ilyened nincs, 230/160 V körüli trafót kell keresni, és a szekunder feszt sorba kötni a hálózati fesszel. (Fázishelyesen, hogy összeadódjanak. Legjobb ha a 0 ággal kötöd sorba, feltéve ha fix a bekötés.) Ezután jöhet a kondi, de nagyobb feszültségű mint általában.
Ha csak 110 V szekunderűt találsz, már az is egész jó lehet. A trafónak elég ha csak a motor teljesítményének felét tudja, mivel csak a különbségi feszültséget biztosítja (kevesebb mint fele is elég lenne, ha nem lenne a meddő és a hatásfok). A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |