Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
javítás következik: ...megkapja-e a megfelelő voltot és ampert....
(én a kocsi előtt én is kipróbáltam a lakásban adapterről. 12V és max 500mA-esen... 20 perc erősebb zene után az adapter nem bírta leadni a hőt, és leéget, viszont működött, és meglehet csinálni... figyelj rá, hogy lehetőleg 4ohmos hangszórókat köss majd az erősítőre)
Sziasztok
Kicsit soká,de irok.(csak most volt időm ideülni.) Na megoldódott a probléma.Én voltam túl kezdő az erősitő bekapcsolásához,illetve túlságosan féltettem. Egy védelem van benne,ahogyan az előttem szólok irták,valóban leellenőriz mindent,utánna indul. PErsze 4 Ohm-os cuccot teszek rá,De például csak kiváncsiságból,ha 8Ohm-al használnám,károsodna valami?Vagy csak a hangminőség nem lenne jó,(gondolom nem csak ez lenne a gond) Köszönöm mindenkinke a segitségét. Jó ez a kapcsolási rajz is,köszi! Roland
Nem károsodna 8ohm -al sem,.. Csak nem szólna akkorát,.. Használhatodd azzal is nyugodtan,..
Sziasztok RTO Terminator GX 9004 ehez a tipusu autós erősítőhöz kellene nekem kapcsolási rajz az agondom hogy bekapcsolom és a tiltás jelző lámpa világit a kondikat kimértem jók az öszs tranyó is jó bene szerintetek milehet agond ?? nem melegszikbeneszemmi a válaszokat előseis köszönöm
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne, van 1 magnat autós erősítöm nem is volt vele semmi baj mostanába feltekerem a hangerőt olyan 30ig és kikapcsol. Az erősítőnek ég a zöld és a piros led-je is eygszerre,kikapcsolom az autórádiót újrapróbálom megint ezt csinálja.Megmértem a feszót kapja rendesen.És zárlat sincs.Mielőbbi válaszotokat előre is megköszönném!Bocs,ha rossz helyre írtam a kérdést de annyi topic van.
Szia
Annyira nem értek az erősitőkhöz,de lehet hogy amikor olyan hangosan szeretnéd halgatni,nem kap elég áramot és kikapcsol,akksi,generátor vagy vezeték probléma is lehet. Ez előtt csinált ilyet? Roli
kösz már megoldodott, a mélyláda volt a ludas a dologban kicsit megégett benne valami ezért kapcsolt ki.
Hali!
Gondom a következő lenne: Van egy SAF 2070-es erősítőm és a probléma az vele hogy mikor ráadom a feszt a bekapcsoló csatira kigyullad a led pirosan, de át kéne neki váltani zöldre, de nem vál át! A végfokok jók azoknál nincs zálat! Nemtudna valaki segíteni hogy mi lehet a baj vele, vagy hol keresem a hibát!?
Hali!
Az oszcillátoroddal van bibi! A zöld és piros led, általában egy vezérlésen van, csak egy tranzisztor van a két led között, tehát vagy az egyik világít, vagy a másik. Ez lehet kétszínű led is, de ez most lényegtelen. A lényeg az, hogy amikor az oszcillátor IC-d elindul, és stabilan rezeg, akkor a kimenete átvált, és a tranzisztoron keresztül a piros ledet lekapcsolja, a zöld pedig bekapcsol. Persze ebből semmi sem látszik normális esetben, mert azonnal megtörténik. Ha nem rezeg az oszcillátor, a kimenet nem kapcsol át, tehát a piros led kap tápot, és neked most ez van. Kapd szét, és nézd meg a tápfeszt közvetlenül a toroidnál, hogy megjelenik-e. Persze a szekundernél is nézheted, ott +/- 40 volt-tól 80 voltig kell lenni feszültségnek, ez függ az erősítő teljesítményétől és konstrukciójától, de ez sem lényeges. Lényeg, hogy legyen +/- tápod. Ha nincs, akkor az van amit tippeltem. Remélem segítettem.
A lényeg, hogy az oszcillátor IC-d szállt el!
Hali!
Az a TL494-es IC, mert én arra tippelek az a rossz benne! Gondolom te is arra gondolsz!
Aha! Általában a zöld és piros led, ugyanarra a kimenetre van kötve, csak egy tranzisztor választja szét őket. Amikor bekapcsolod az erősítőt, akkor élből a piros led kap tápot addig, amíg az oszillátor fel nem állt. Ekkor a kimenete átbillen, átkapcsolja a tranzisztort és a zöld led fog tápot kapni. Normális esetben ez olyan gyors, hogy észre sem lehet venni, tehát csak a zöld led fényét látod. Ha az IC nem indul el, akkor nincs kimenet átbillenés, tehát a piros marad égve.
De az is elképzelhető, hogy nem az oszillátor IC, hanem a védelem valamelyik eleme adta be a kulcsot, de ezért erre kisebb az esély. A védelem kétkörös, de ugyanazt a részét tiltja le az oszcillátornak. Az egyik egy hőelem, ez a termikus védelemért felelős, a másik pedig oldalanként egy-egy, tranzisztor, ez pedig a túlvezérlésért felelős. Gyakorlatilag ezek egy pontban találkoznak és ugyanazt a részt blokkolják az oszcillátorban, vagyis nem engedik elindulni.
vagyis ha az oszcillátor IC adott lábát aholva a tiltás "befut" lekötöm akkor el kell indulnia?
Nincs véletlen MSN-ed, mert sztm ott gyorsabb lenne az információcsere! Holnap hozok egy TL494 azt kicserélem!
Ha jó az oszcillátor IC-d, akkor igen. De szerintem kezdhetsz egy IC cserével ahogy mondod, nem nagy pénz érte az a cirka 130.- HUF.
Volt msn-em, egészen 3 nappal ezelőttig. Végleg töröltem magam, mert már alig dumáltam valakivel rajta. Le is baszarintottak érte! Gondolhatod! Na mostmár mindegy, majd megoldjuk itt valahogy. Ha kicserélted az IC-t, azért írd meg, hogy beindult-e a döngölő.
Jajjj! De rendes vagy! Ezer hála és köszönet!
Még sohasem jártam így, ráadásul majd bealszok, és még itt püfölöm a keyboardot. Szóval mégegyszer köszi Szabi!
Na gyorsan megnéztem, és a tekercseknél nincs több mint 12 volt!
nemtudom jól mértem-e! Holnap hozog IC-t dobok bele egy foglalatot azt mehet bele! Majd írok hogy mi lett! A,úgy ennél a tipusnál mikor megkapja a REM feszt akkor pár másodpercig még piros és utána vált zöldre!
Ahh! Akkor ez szerintem IC lesz. Már lehet, hogy ez a lassú led átváltás is a hiba előfutára vot, nem tudom. De 12 Volt az nagyon semmi!
+/-40 Voltnak meg kell lennie minimum. Úgy kábére. De mindenképpen ez a nagyságrend a jó. Ez olyan cirka +/-80 Voltig mehet, teljesítménytől függően. Na, akkor majd holnap. Addig is Csáó.
Nekem ennek a nagytesója van 5 éve a 3 csatis verzió, és havernak meg ugyen iylen mint ez és mindegyiknél 4-5 másodperc az átváltás!
Holnap kiderül! Jó éjt!
Nos ma kicseréltem az IC-t de semmi válzotás!
Arra tudnál tippet adni, hogy azokat a tranyókat hol találom amikről írtál, hogy letilthatják az IC-t?
Hali!
Uhhh, hát ez így nehéz. Ez nagyban függ az erősítő konstrukciójától, nyák kialakításától, meg sorolhatnám. Általában a végfok tarnzisztorok közös pontjánál vannak, a végfok kimeneténél. Oldalanként egy-egy darab kisméretű tranzisztor. A hőelemet nem lesz nehéz megtalálni, ez biztos hogy a hűtőbordára (maga készülék háza), van rögzítve, mert termikus kapcsolatban kel lennie ugye a végtranzisztorokkal. De érdemes lenne átnézned a REM bemenetet is, mert ez általában tranzisztoros csatolású, és nézd meg, hogy egyáltalán lehet-e engedélyezni a TL494-et.
Hy.
Azt szeretném kérdezni, hol lehet kapni ezt az IC-t, mivel nekem is megvan ez a kapcsolási rajz, de sehol sem találtam TDA1562Q-t. előre is kösz.
Hali!
Sikerült végre x hónap után magam rávenni arra, hogy kicseréljem az erősítőbe a 2SK1417-eket irfz44-ekre, de sajna semmi. Be se nem se kapcsol. 2SK1417-et meg nem tudtam rendelni. De azért kösz és ha van még ötlet, vagy egy hely, ahonnan rendelhetnék alkatrészt, akkor azt is megköszönöm! Minden jót mindenkinek!
Ahogy ez szokott nálam lenni, elöbb írok, utána próbálom ismét csinálni, vagy átnézni a dolgokat, hogy mit ronthattam le. Most csak a remote szálat nem kötöttem vissza a bemenetre, mert azt is le kellett kötnöm a meghibásodott tranzisztor miatt, mert állandóan be volt kapcsolódva az eszköz. Visszakötöttem és már tolom is neki ezerrel. Be is melegedett üzemire és király!
Köszönök mindent! A tranyócsere megtette hatását! 2SK1417-et tényleg lehet irfz44-re cserélni minden gond nélkül! Köszöntem Dzsoni!
sziasztok
történt egy kis hiba.felhasználói hiba...ugyan is a polaritást felcseréltem a boxer 2*250W-os 12V-os autó erősítőmben ,így azóta csak "duruzsol" ,nagyon halkan sztem az egyetlen hiba az electret condi lehet ,ami ugye érzékeny a polaritás helyességére...sztem az mehetett tönkre ,de kinek mi a tapasztalata?? forrasszak bele másikat oszt' majd meglátom??
Szerintem a tápba nézd meg a feteket lehet hogy elszálltak. Kondikat is nézd át de sztem nem ott lesz a hiba. Jah és van már egy pár autóerősítős topic jobban körül nézhettél volna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |