Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor/lámpa PWM szabályzása
 
Témaindító: redcar, idő: Márc 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   128 / 153
(#) proli007 válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Hello! "Ez gyárilag igy volt kialakitva és vigan müködött már jopár (tiz)éve"..
Hogy Te így gondolod, az egy dolog, de hogy így is volt/van az kizárt. Ha a forrásban van a Fet, akkor a Gate-re a tápnál nagyobb feszültség kell a vezérléshez. Ha nem, füstölni fog mindenképp.
A kütyüben vagy van magasabb tápfesz is mint a 12V és arról hajtják a Fet-et, vagy olyan áramkör van benne, ami előállítja "magában" a Gate szükséges tápfeszültségét. Mint azt teszik a "felső oldali meghajtók". Vagy félrevezeted a társaságot, és még is P-Fet van a készülékben.
Egy nem túl jó, de azért példa, egy boostrapped megoldásra..
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
(#) Sly válasza proli007 hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Szia.A benne lévö fetek P55NF06FP voltak és ezek n-csatornásak.Értem én hogy hogy magasabb fesz kell a vezérléshez csak arra nemjövök rá hogy akkor ez hogy tudott müködni.A "masina" egyébként egy kerek szalmabálát elöállitó bálázógép és a vezérlödobozában van ez az elektronika.Tehát ez traktor után kapcsolhato és igy 12voltrol müködik.Nemlátok benne esetleg dc-dc konvertert ami csinálna magasabb feszt.
Tehát akkor ezek tudatában kellene összehozni valami vezérlést a feteknek.Ez a boostrapp-os dolog is lehet csak müködjön...
(#) kadarist válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Erős a gyanúm, hogy ott egy high-side driver megoldás volt, úgy, mint ezen a képen. Ebben az esetben lehet a terhelés a forrásban, de ilyenkor kell egy izolált gate-táp. Biztos, hogy nem volt külön tápja a vezérlésnek?
(#) Sly válasza kadarist hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Hát a vezérlés az egy 7808-ason keresztül kapja a tápot és a 7808 pedig egy diodán keresztül kapja a 12voltot...Erre gondolsz?
(#) Massawa válasza kadarist hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Nagyon valoszinü, hogy nem, mert ez egy mezögazdasági gép, ezek alapbol a traktorbol vannak táplálva, mert különben az akku örökké üres lenne, és soha nem müködne amikor kell. Azaz abbol kell kiindulni amit Sly kolléga állit, hogy a traktorbol kap 12V-t és elég sok áramot, mert az a motor biztosan jokat huz amikor azt a nehéz bálát forgatja.
(#) Massawa válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Esetleg még probáld redukálni a frekvenciát. Nem minden motor szereti az ilyen nagy frekiket. Én megorobálnám néhány 100 Hertzig.
(#) Sly hozzászólása Máj 16, 2017 /
 
Szia.A gép nem itt van.Én csak egy másik motorral probálom az elektronikát ,ami hasonlo karakterisztikával rendelkezik mint ami a présen van.Egyébként nem a bálát hajtja hanem a madzag adagolo "tüt" vagyis ezt tolja a prés egyik végéböl a másikba...
(#) kadarist válasza Massawa hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Kapcsolóüzemű DC-DC konverterrel nem gond a szigetelt gate-driver táplálás traktor esetén sem, úgyhogy ez nem lehet probléma.
(#) Massawa válasza kadarist hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Az nem lenne, de eddig ilyesmit nem talált a kolléga. A motor is csak 12 V-s lehet ha az egyik üzemmodban relével direkt az akkura van kepcsolva.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
(#) kadarist válasza Massawa hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Ezért kérdeztem rá, hogy esetleg talán mégis van valami ilyesmi ott.
(#) kadarist válasza Massawa hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Csak a gate-nek kell szigetelt táplálás azért, hogy ott a gate-meghajtás szempontjából a GND ne a géptest legyen, hanem a source.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
(#) proli007 válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Hogy nem látod a Stepup konvertert, attól még ott lehet az. Csak lehet hogy Te egy tekercset keresel, és az egy oszcillátorból és egy kondis feszültségkétszerezőből áll. Mert a Gate meghajtásához nem kel különösebb teljesítmény, csak az átváltás pillanatában a Gate töltő nagy áram impulzus. Az pedig egy kondiban is rendelkezésre állhat.
Ne legyünk naivak! Aki ilyen áramkört tervez és egy 55NF06 van a "kezében", az nem olyan böszme, hogy ne tudná, hogy működik, mi kell a vezérléséhez. De így, hogy semmit meg nem nézel/mérsz a panelen, nincs semmi támpontod/támpontunk, soha nem lehet megtudni, hogy hogyan is épült fel az eredeti áramkör..
(#) cimopata válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Egy sima boot diódás megoldás bőven jó lesz.
A rajz még kicsit hiányos mivel egy másik áramkörből ollóztam de a lényeg rajta van.

Beteszel még a gyors diódát a +12V felől a 100µF kondit tölteni a vezérlőbemenetet pedig egy NPN tranyóval rángatod egy soros ellenálláson keresztül.

111.jpg
    
(#) Sly hozzászólása Máj 16, 2017 /
 
Megprobáltam visszarajzolni a meghajtást.Remèlem mindent jólnèztem...Jobb also sarokban lemaradt a massza a motorrol,de ottvan az csak nem látszik a képen.
(#) ktamas66 válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
A sok dióda és kondi nekem a töltéspumpát juttatja eszembe, nézd át újra.
(#) Pafi válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Egészen biztosan lemaradt valami lényeges. Mondjuk egy 12V a 10 µF-os kondi bal oldaláról. Úgy már lenne értelme.
(#) kadarist válasza Pafi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Van ott 12V, egy 220 ohm-on keresztül.
(#) Sly hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
Idézet:
„Beteszel még a gyors diódát a +12V felől a 100µF kondit tölteni a vezérlőbemenetet pedig egy NPN tranyóval rángatod egy soros ellenálláson keresztül.”

Igy?

111.jpg
    
(#) ktamas66 válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Valahogy így kellene kinéznie:

Graphic1.jpg
    
(#) Sly válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Mindjárt átnézem mégegyszer a nyákot és megnézem amit rajzoltál..
(#) Sly hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
Lehet hogy valamit elnèztem álmos voltam már...Lerajzoltam mègegyszer.
(#) kadarist válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Az a D ugye G-t jelent.
(#) Sly válasza kadarist hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 

Igen azt jelenti.Amugy a rajz már jo?
(#) kadarist válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Ha az ULN vezérlője tudja, hogy hogyan kell kapcsolgatnia, akkor még jó is lehet.
(#) Sly hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
Akkor már csak arra várok hogy cimopata vagy valaki aki tölem jobban ért ehez megválaszolja Bővebben: Link
az imént emlitett hozzászolásomban lévö kérdésem!
Hálásan köszönök minden eddigi segitökész választ!
(#) Pafi válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Azt hogy "Így?"
"Precízen" feltett kérdésedre a válasz: Nem. Csak ezzel nem sokat érsz.

A gyári kapcsolásból kéne kiindulni, azt módosítani. Első körben mindenképp be kéne tenni egy sch diódát a motorral párhuzamosan, csak utána lehet értelme a kapcsolási sebességet növelni.
(#) Pafi válasza kadarist hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
A jobb oldali 10 µF-ra gondoltam.
(#) Pafi válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
A gyorsabb gate meghajtáshoz (mármint a kikapcsoláshoz, mert a bekapcsolás szinte biztosan elég gyors) csupán 2 filléres alkatrész kell. Lásd a csatolt képen!

De ismétlem, kizárólag akkor érdemes ezt forszírozni, ha már van szabadonfutó dióda a motorral (=kimenettel) párhuzamosan, és mégis nagyon melegednek a FET-ek!
(#) Sly válasza Pafi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Üdv.Nagyon hálás vagyok a segitségért csak mivel a motor mindtkét irányba forog igy nekem nem logikus a szabadonfuto dioda fogalma..Mivel ha a másik irányba megy a motor akkor a diodán keresztül folyik a táp...Erre van megoldás?Mármint hogy kétirányu motorra milyen szabadonfuto diodát lehet kötni...
(#) Massawa válasza Sly hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Diodát kösd a fetekkel párhuzamosan. Amikor forditva forog, akkor amugy sem a fetekböl kap áramot.
Következő: »»   128 / 153
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem