Fórum témák
» Több friss téma |
Hát ez nem a legjobb hír, de igazából nem is katasztrófa. Egy kis diszkrét Arduino -s, OLED -es digitális műszert akarok majd a kilométeróra környékére. Mindkét oldalt van 2 kis visszajelző led, a bal oldalon talán az automata fényszóróállítás + tempomat, a jobb oldalon valami automataváltós visszajelzők. Na ezek közül egyikre sincs szükségem (pedig a xenon + tempomat jó lenne...), ezért a helyükre kis átalakítással mehetne 1 vagy 2 kis OLED kijelző. Mérné a motorolaj nyomását, hőmérsékletét (szerzek hozzá szenzort), a hűtővíz hőmérsékletét (lehet ehhez is egyszerűbb szerezni egy külön érzékelőt, mint az OBD -vel harcolni), az akku feszültséget, esetleg figyelmeztetne az ablakmosó, hűtőfolyadék alacsony szintjére, kiégett izzókra. Persze ez inkább távlati terv, meg kicsit off is...
Nem tudom hogy a G Astrához létezett-e egyáltalán...
Nekem F Astrám van, utólag szereltem be Tempomatot (B Omega).... Calibra kiegészítő műszereket (analóg mutatós) ami mér akkufeszt és olajnyomást. Fedélzeti számítógépet (BC) ami tud figyelni: -Hűtővíz szint -Ablakmosó szint -Motorolaj szint (nincs olyan olajteknőm) -Fényszórók izzóinak a kiégését -Féklámpák kiégését -Hátsó helyzetjelzők kiégését -Fékbetét kopását (nincs bekötve) Érdeklődj utána, lehet hogy neked is szerezhető hasonló dolog.
Létezik, MID kijelző néven, csak meglehetősen költséges és bonyolult tud lenni a beszerelés/átalakítás. Amúgy nincs túl nagy jelentősége, csak megtetszett az ötlet.
A tempomatot is szinte az összes motortípusnál 2 pedálkapcsoló és egy nyomógombos indexkar beszerelésével meg lehet oldani (esetleg még egy szoftveres engedélyezés kellhet), kivéve az XEP motorkódú verzióknál, mint az enyém, itt szinte sehogy... A xenonra való szabályos átalakítás meg 100 000Ft körüli összeg, használt alkatrészekkel és a távolsági fényszóró marad izzós. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2017
Szia! Azóta nem jött elő semmi hiba a kocsin.(kop,kop, kop)Megy teszi a dolgát.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Az autó 1999-es, 1.7TD (X17DTL), ferdehátú kivetel. Az egyik problémám, hogy hideg motornál, amikor ráadom a gyújtást nem világít az olajnyomás visszajelző, csak mikor már mentem vele és meleg a motor, csak akkor világít gyújtásnál, ilyenkor indítás után ki is alszik, ahogy kell. Megnézném az érzékelőt nem-e kontakt hiba, de nem tudom hol keressem... A másik probléma a csomagtartó világítással van. Sok fejfájást okozott, mert mint kiderült, nem mindig kapcsol le, amikor lecsukom a csomagtartó ajtaját és így leszívja az akksit. (Mire sikerült úgy kimérni, hogy épp szívja is, elhagyta egy s más a számat... ) A kapcsoló jónak tűnik. Ha kézzel benyomom (kb. 0,5cm-t), azonnal kialszik az izzó , de ha simán lecsukom a csomagtartót, akkor vagy rendesen lekapcsol, vagy csak egy pillanatra kialszik ("pislan egyet") és utána rögtön világít is tovább...nem igazán értem és elég bosszantó... Előre is köszönöm a segítséget!!!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni adott egy opel c14nz motoros corsa. Az lenne a problémám hogy a motorhőmérséklet jelfeszültség 0.8voltos értékről (cirka 60 fok) egyik pillanatról a másikra felugrik 2.2voltra ami 20 fok körüli értéket mutat kivett jeladó és melegített folyadékban (ezzel a rossz termosztátot akartam kizárni) 3 jeladóval ugyanezt tapasztaltam. A vezetékeket kicseréltem. A jeladókat külön leteszteltem 5voltos táp és egy 2.7kohmos ellenállás bekötésével akkor 3.5 volttol 0.5 voltig mértem hőmérséklet függően.
Az alapprobléma az autó ami mellesleg nem is astra hanem corsa 15 literes fogyasztása. A MAP szenzor jó, a lambda szonda hidegen is már szolgáltatja a jelet 200-450 mV, melegen 200-800mV, fojtószelep poti jó. Csak a hőmérséklet jeladó jelfeldolgozásra tudok gondolni mert a jelfesz hosszú üzem után se megy le 2 volt alá másik vezérlőegységgel is ezt csinálja. Ja és bemelegedésnél berángat. Valakinek esetleg nincs tapasztalata ilyen vezérlőkkel, rendszerekkel kapcsolatban hogy mit tudnék csinálni vele mert ez a 15 literes fogyasztást már nem tudom elviselni
A túl sok fogyasztás mindenképp a "hideg motor" miatt van, ha cseréltél ECU- kábel és jeladót akkor sajnos én sem tudok mit mondani rá.
Nekem is az X16XEl Astrámon oszcilloszkóppal ellenőriztem főtengely, vezértengely, map szenzor, stb jelalakokat, minden oké, mégis alapjáraton remeg a motor
Köszönöm a gyors választ! Ezzel a hideg motor dologgal sajnos nem tudom mit kezdjek mert ezek az ECUk nem tudom miért így dolgozzák fel a jelet.
Szia! Volt már erről szó régebben, tehát nem történt semmi változás. Akkor nem cserélted ki a gyárilag megadott cikkszámú alkatrészekre? Bővebben: Link
A hűtőfolyadék hőmérséklet jeladót cseréltem, de a régi is kiválóan működött, élő adatokat nézve minden működik.
Üdv az Uraknak!
Érdeklődni szeretnék, hogy ki és milyen hibakód olvasót javasol egy 98as G astrához. Az ELM és társai sajnos nem kommunikálnak az autóval. Esetleg VAG vagy hasonló?
Ha minden igaz villogtatással is kiolvasható a hibakód:
https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Hibak-d-olvas-s: Az opelnek egyébként van saját diagnosztikája a neve op-com, vag com és vcds tuti nem jó mert csak a vag csoporthoz nyújt megoldást. Esetleg még az általános diagnosztikai eszközök, würth, delphi, bosch, de ha nem eredetiek úgyis kétséges hogy a hibakód kiolvasáson kivül másra is jók. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
Szia!
Nekem van ELM327 is, és Op-Com is. Nekem mind a kettő kommunikál az autóval. Az Op-Com sokkal jobb, de vigyázni kell vele, mert aki nem ért hozzá nagyon el tudja rontani az autót.
A kivillogtatás megvan, csak több hibakód is van és sokat kell ülni a kocsiban. Lassú.
Az ELM az 2002 felett kommunikál, nekem 98as az autó, és nem látja az EOLM az ECU-t.
Én is az OP-COM-ot veszem elő ha véletlen kell.
A kínai OP-COM mennyire megbízható? Mert mostanság elég sokad dobálja a check lámpát. De változó nála, van amikor folyamatosan világít, van amikor csak 10 másodpercig, vagy éppen már indításkor. De semmi rendelleneset nem érzek rajta. EGR most volt cserélve. Azóta csinálja.
Nekem egy 99-es "G" Astram van, azon használtam, ott tökéletesen működött. Olvasta is a hibakódot, és törölni is tudtam, amihez nem kellett alkatrészt cserélni.
Meg tudom erősíteni.
Még mindig kapom a hibát. Volt egy EGR cserém, mert megállt az autó alattam. Nyitva volt végig az EGR (meg gyári és volt benne 250000km) Szóval csere megtörtént. Viszont most az autó szentül állítja, hogy EGR gond van. Új topran márkát kapott. A szerelő ajánlotta. Most nem torpan meg az autó, rendesen húz, de hozza a hibát. A lambda szondát mértem menet közben 0.2-0.8volt között ingadozott a feszültség egyenletes tempó mellett. Létezik, hogy a lambda kavarná meg az EGR-t?
Üdv nagytudású és segitőkész Opel spécik!
Ez volna a probléma : Astra H 2004 1.7 cdti nem indul : Öninditó nem hajt., de motortéri elektronika öninditó reléből müködtetve teker mindig .,csak éppen nem indul..,pontossabban alkalmilag-néha elindul..,ilyenkor minden mükődik.,Nem kulcsprobléma..,CAN busz kommunikácios jellegű hibakódok vannak CIM modul--ECM-ABS kommunikációs hiba l vonalon..,"mezei" kontakhiba ??Vagy esetleg vagy akár kormányoszlop modul hiba ? milyen alapvető ellenörzéseket--javitásszerüségeket kellene elvégezni a hibalehetőség szükitéséhez??? Szkóp és Tech2 nem áll rendelkezésre.., CanH és CanL-en milyen feszt kellene tudni mérni pl a CIM csatlakozón?..,CANH és CANL Opel vezetékszinei milyenek volnának? A CIM egyben egy Gateway is? Köszönöm Válaszaitokat üdvözlettel Lezli
Jól értem, teker az önindító, de nem hajtja a motort? Akkor valószínű behúzó tekercs.
Köszi..,nem jól érted.., teker és intenziven hajtja is a motort..,de maga a motor hol beindul hol nem..,"amilyen kedve" van..., Bárcsak öninditó volna a baja.., de 101% hogy nem...
Főtengely holtponti jeladó? Érdemes a csatlakozókat széthúzni és belenézni nem-e szennyeződött. Nekem volt már ilyen gondom.
Szia. A CIM a kormányoszlop modul. A gateway a BCM ezeknél. Mivel többszörösen a CIM felé van a kommunikációs hiba így én a CIM hibájára tudok gondolni. Mivel az IMMO, az indítás is a CIM-en keresztül van működtetve.
A két CAN vezeték színe zöld és fehér. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2017
Köszi--köszi..., én is hajlok a véleményedre..,pláne hogy utánaolvasgattam..,egyelőre minden csatit átnéztem.sprayezés stb.., ABS,ECM (le is szereltem..,borzalmasan nézett ki,)UEC., CIM.
,töbszörös motor-kaszni testet csináltam.., kb ennyi.., hibakódók törölve.., egyelőre tesztelem gyakokori inditásokkal..,időközben látva egy orosz videot a CIM javitásáról.,eszembejutotott hogy a Peugok COM2000 kormánykapcsolója hasonló borzalmasság.,ha időközben bedobna valami hibakodót ., köszönném ha hozzászólnál majd.., A Gateway a L és a S CAN-ek akkor a BCM-ben van?? és akkor az melyik és hol van a BCM.,??? (A akarosszéria modulra gondolsz????)
Igen a karosszéria vezérlő a BCM, egyben a gateway is.
Szívesen hozzászólok, igyekszem figyelni majd.
Várok egy napot kb-----kb óránként inditók egy 5-s sorozatot.., időnként egy két probaut is lesz.., mert multkor egy alkalommal párszáz méter után elkezdett rángatni---azt hittem totál rossz sebességfokozatban vagyok----és a végén le is állt a motor teljesen.., nem tudtam megint öninditózni többszöri kisérletre sem.., valami érthetetlen csoda folytán , aztán sikerült elinditanom megint anélkül hogy bármit csináltam volna....,
A száz "lépcsőzetes" inditás megvolt----száz sikeres.,meg ment is kb félórát..,meg fordultam óvatosan a ház körül is kettőt...,gyüjtők bátorságot egy hosszabb probautra még..., aztán, gondolom hogy mindent megcselekedtem ami tőlem telett.....,
|
Bejelentkezés
Hirdetés |