Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   240 / 345
(#) zamatőr válasza zamatőr hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
A kapcsolás működése: A1,A2-F1,F2 zárt mágneskapcsoló kapcsol, öntartás 43,44 zár. Nyomás növekszik A1,A2 nyit szivattyú megy (öntartás) nyomás tovább növekszik (mikrókapcsoló rugóút ) eléri a kikapcsolási nyomást F1,F2 nyit -szivattyú leáll. Nyomás csökken F1,F2 zár de a szivattyú csak akkor indul ha az A1,A2 zár .
(#) Marko Ramiusz válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 / 1
 
Szép napot! Laikusként meg se próbáljon villanyt szerelni. Rossz szerelés esetén élet-, és balesetveszélyes. Bízza mindenképpen szakemberre, pl. egy villanyszerelőre! Üdv.: Joe
(#) dravecz válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Önnek is szép napot. Ha egy szakember elmodja mit hogyan én meg tudom csinálni. Veszélyes szakma de ha tisztában vagyok az alapokkal nem lehet gond. Üdv.
(#) Marko Ramiusz válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Igaza van! Akkor az alapok: a lecsupaszított erősáramú vezetékeket forrasztaná, vagy érvéghüvelyt tenne rá?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
(#) dravecz válasza zamatőr hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Amit most leírt az nekem sok, de ha a rajza módosított és jó akkor megköszönöm a segítségét. A "43- F1" be és az "F1-A2" be is megy?
(#) VIM válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Szia! Én így kötném be ahogyan berajzoltam. Annyi a lényege, hogy az alsó érték kapcsolója alap helyzetben indítja a mágneskapcsolót ami meghúz. Ezután ez a kapcsoló a holtjátékával kikapcsolhat, mert a meghúzott mágneskapcsoló elmenő oldaláról a felső érték kapcsoló alaphelyzetben záró érintkezőjén keresztül kapja a továbbiakban a tekercse a delejt ami ha eléri a felső szintet megszakítja a tekercs táplálást és leáll a szivattyú. Ez mindaddig tart amíg ismét az alsó helyzetbe nem kerül a nyomás és kezdődik minden elölről. Szerintem, vagy nem így gondoltad?
(#) zamatőr válasza dravecz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Igen.
44,A1,X-----43,F1,A2--------F2,Tx
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
(#) dravecz válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Vizsgáztat: Csupasz vezetéktől jobb a forrasztott, de ettől is jobb a kábelvég saru.
(#) Johnycorp válasza VIM hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Szia.

Nem lehetséges, hogy azért ez a kapcsolás nem praktikus minden állapot esetén?
Mert, ha A1-A2 és F1-F2 zárva van, akkor a motorvédő X-Y pontjai segítségével adja ki a motornak a fázist. Ez két okból lehet problémás szerintem:
1: Segédérintkezőkön át folyik a motor fázisárama
2: Motor kikapcsolt állapotában is lehet kint fázis a motoron.

Nekem kicsit zavarónak tűnik ezért.
(#) dravecz hozzászólása Jún 19, 2017 /
 
Én csak azt várom, hogy tudjam a tutit. Nem "valakitől" kérek segítséget, hanem aki tud, az segítsen. Van jó rajzotok leírás (persze az én rajzom alapján) nem baj, ha valaki más is megírja, hogy "Az XY által megadott rajz az jó"! Köszi, Fiuk.
(#) erbe válasza Johnycorp hozzászólására (») Jún 19, 2017 /
 
Gondold át újra!

Dravecznek: VIM rajza jó.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
(#) dravecz hozzászólása Jún 20, 2017 /
 
Probléma megoldva.Köszi mindenkinek az igyekezetet.
(#) szjanos85 hozzászólása Jún 27, 2017 /
 
Sziasztok. Van egy 1,7kW szivattyúm, amit az esetek többségében egy 3,0kW-os aggregátorról használnálok
Tökéletesen működik a "rendszer", viszont indulásnál annyira beterheli az aggregátort, hogy tenni szeretnék ellene valamit.
A szivattyún 1db 31,5µF üzemi kondi van (mérve: 28,0µF jelenleg).
A motoron minden teljesen gyári, az adattáblán is 31,5µF kondenzátor szerepel.
Ha normál hálózatról indítom a szivattyút terhelés nélkül (víz nélkül), akkor is kb. 1mp mire a névleges fordulatszámot eléri. A hangja nem olyan mint ami lassan pörög fel, hanem mintha 2 lépésben érné el a névleges fordulatot. Felpörög egy fordulatra azonnal indítás után, rövid ideig ezen a fordulaton megy, majd azonnal névlegesre "vált". Semmilyen relé, semmi nincs rajta, egyszerűen megkapja a 230V-ot, és van rajta egy üzemi kondi. A motor könnyedén forog, névleges áramot nem lépi át terhelve sem.
És akkor a kérdéseim:
1.) A 28,0µF üzemi kondi még elfogadható-e? Vagy érdemes lenne cserélni?
2.) Indító kondi segíthet-e ezen a problémán? Persze motorindító relével.
3.) Esetleg más megoldás létezik-e? (Lágyindító, és hasonló 20e ft-os megoldások sajnos kiesnek, akkor inkább veszek egy kisebb szivattyút )

Segítségeket előre is köszönöm.
(#) granpa válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
A 230 V-os hálózatra kötve is ezt csinálja? Lehet, hogy az aggregátor feszültsége esik le, késik a gerjesztésszabályzás. Próbaként tehetsz párhuzamosan 5-10 µF-ot; akkor mit csinál.
Nem tudom, miféle 20 eFT-os "lágy-indításra" gondoltál.
Mérj feszültséget, áramot indításkor, abból kiderül(het) mi a hiba.
(#) szjanos85 válasza granpa hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Igen, 230V-os hálózatnál csinálja ezt. Természetesen aggregátornál leesik a feszültség az oké, ha ott lenne csupán gond, akkor nem zavarna.
(#) szjanos85 válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Mármint nem úgy értettem, hogy nem zavarna, mert elsődleges cél, hogy aggregátornál ne legyen hirtelen nagy terhelés indulásnál, csak hirtelen válaszoltam a kérdésedre, tehát 230V-os normál hálózatnál is ezt csinálja.
(#) granpa válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 28, 2017 / 1
 
Lehet, meg kell "toldani" a kondit; üzeminek elég, de induláshoz rásegítés kell neki.
(#) VIM válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 28, 2017 / 1
 
Szia! Szerintem kevés az aggregátor tudása a motor teljesítményéhez képest. Bővebben: Link ... a 4. oldalon olvasható a lényeg:
"Az áramfejlesztő / aggregátor teljesítményének legalább 2-3-szorosan kell
meghaladnia a róla üzemeltetett elektromos motor teljesítményét."
(#) szjanos85 válasza VIM hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Szia, köszönöm. Az aggregátor bírja, ha már felpörött a szivattyú. Indulásnál van csak gond, és szerintem nem az aggregátorral, mert pl. egy 2kw-os fűtőszál bekapcsolását "meg sem érzi" az aggregátor. Nyilván egy motor indulási árama más, nem lehet összehasonítani a kettőt. Normál 230V-ról is (nem aggregátor) relatíve nehezen indul a motor, terhelve, terhelés nélkül kb. ugyanúgy. Ma megmértem, normál üzem közben 1350W-ot fogyaszt a szivattyú. Indulási áramot egyelőre nem bírtam mérni, de holnap próbálok azt is mérni.
(#) szjanos85 válasza granpa hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
az üzemit toldjam meg, vagy legyen egy külön indító?
(#) granpa válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Nagybetű? Egyelőre az üzemit, ha melegszik, akkor csak indítóként, de nagyobbat.
(#) Imi65 válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 29, 2017 / 1
 
Egy motor induláskor felveheti a névleges 5-7x-esét. Ezért van ilyenkor az aggregátor túlterhelve...
(#) szjanos85 válasza Imi65 hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Igen, ez világos, tisztában vagyok vele. A kérdéseim továbbra is változatlanok. 28µF értékű kondi jó-e még a 31,5µF névleges értékhez képest? Vagy ezt már célszerű cserélni? 2. Indító kondenzátor használatával csökkenthető -e az indulási áram (aggregátor kezdeti terhelését nézve), 3. Esetleg más, viszonylag olcsó megoldás van-e az indulási áram csökkentésére?
(#) granpa válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Úgy-e nem olvastad el, amit írtam?
(#) pucuka válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 29, 2017 / 1
 
Indulási áramot "lágyindítóval" csökkentheted. Ha növeled a kondit, az áramot is növeled.
Lágyindítóként motoroknál pl. lehet a megfelelő áramra méretezett fojtót használni. (ellenállást is lehet, de azt a veszteségek miatt üzemállapot elérésekor ki kell kapcsolni)
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2017
(#) Imi65 válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 29, 2017 / 1
 
A 28 µF nem drasztikusan tér el a 31,5 µF -től. Azt gondolom, hogy a gyártó tudja, mekkora kondenzátort kell a motorra kötni, ezen módosítani felesleges. Az indítási áram nem igazán csökkenthető, bármilyen beavatkozás az indítónyomatékot nagymértékben lecsökkenti (akár a biztonságos felpörgéshez szükséges érték alá is) , ez a fajta motor egyébként sem egy nyomatékbajnok induláskor (általános célú 230V-os 1f motorokat akár egy feszesebb dupla ékszíj, vagy téli hidegben megdermedt csapágyzsír is megakadályozza a felpörgésben).
A két lépcsőben való felpörgésre nem nagyon van villamos magyarázat, inkább ott is valamilyen mechanikai akadály csökken le pár fordulat után.......
(#) szjanos85 válasza pucuka hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Köszönöm válaszod! Ez már hasznos információ.
(#) szjanos85 válasza Imi65 hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Köszönöm részletes válaszod! Ezek már hasznos információk.
(#) szjanos85 válasza Imi65 hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Terheléssel, terhelés nélkül, 28uF, és 28+5µF kondival is változatlan az indulási áram.
Teljesen üresen: 362W, 849VA, 768VAr, 0,43PF
Normál terhelés mellett: 1240W, 1310VA, 400VAr, 0,95PF
Teljes terhelés mellett: 1650W, 1710VA, 430VAr, 0,97PF
Úgy tűnik, marad a kisebb szivattyú vásárlás.
(#) Pafi válasza szjanos85 hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
A kiinduló probléma az volt, hogy túl lassan pörög fel a motor. Erre javasolt megoldás a nagyobb kondi, de az indulási áram csökkenését senki nem várta, sőt!

Amúgy ennél nagyobb indító kondit is érdemes megpróbálni, de nem (csak) az áramot kell figyelni, hanem a felpörgési időt!
Következő: »»   240 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem