Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A kapcsolás működése: A1,A2-F1,F2 zárt mágneskapcsoló kapcsol, öntartás 43,44 zár. Nyomás növekszik A1,A2 nyit szivattyú megy (öntartás) nyomás tovább növekszik (mikrókapcsoló rugóút ) eléri a kikapcsolási nyomást F1,F2 nyit -szivattyú leáll. Nyomás csökken F1,F2 zár de a szivattyú csak akkor indul ha az A1,A2 zár .
Szép napot! Laikusként meg se próbáljon villanyt szerelni. Rossz szerelés esetén élet-, és balesetveszélyes. Bízza mindenképpen szakemberre, pl. egy villanyszerelőre! Üdv.: Joe
Önnek is szép napot. Ha egy szakember elmodja mit hogyan én meg tudom csinálni. Veszélyes szakma de ha tisztában vagyok az alapokkal nem lehet gond. Üdv.
Igaza van! Akkor az alapok: a lecsupaszított erősáramú vezetékeket forrasztaná, vagy érvéghüvelyt tenne rá?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
Amit most leírt az nekem sok, de ha a rajza módosított és jó akkor megköszönöm a segítségét. A "43- F1" be és az "F1-A2" be is megy?
Szia! Én így kötném be ahogyan berajzoltam. Annyi a lényege, hogy az alsó érték kapcsolója alap helyzetben indítja a mágneskapcsolót ami meghúz. Ezután ez a kapcsoló a holtjátékával kikapcsolhat, mert a meghúzott mágneskapcsoló elmenő oldaláról a felső érték kapcsoló alaphelyzetben záró érintkezőjén keresztül kapja a továbbiakban a tekercse a delejt ami ha eléri a felső szintet megszakítja a tekercs táplálást és leáll a szivattyú. Ez mindaddig tart amíg ismét az alsó helyzetbe nem kerül a nyomás és kezdődik minden elölről. Szerintem, vagy nem így gondoltad?
Igen.
44,A1,X-----43,F1,A2--------F2,Tx A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
Vizsgáztat: Csupasz vezetéktől jobb a forrasztott, de ettől is jobb a kábelvég saru.
Szia.
Nem lehetséges, hogy azért ez a kapcsolás nem praktikus minden állapot esetén? Mert, ha A1-A2 és F1-F2 zárva van, akkor a motorvédő X-Y pontjai segítségével adja ki a motornak a fázist. Ez két okból lehet problémás szerintem: 1: Segédérintkezőkön át folyik a motor fázisárama 2: Motor kikapcsolt állapotában is lehet kint fázis a motoron. Nekem kicsit zavarónak tűnik ezért.
Én csak azt várom, hogy tudjam a tutit. Nem "valakitől" kérek segítséget, hanem aki tud, az segítsen. Van jó rajzotok leírás (persze az én rajzom alapján) nem baj, ha valaki más is megírja, hogy "Az XY által megadott rajz az jó"! Köszi, Fiuk.
Gondold át újra!
Dravecznek: VIM rajza jó. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2017
Probléma megoldva.Köszi mindenkinek az igyekezetet.
Sziasztok. Van egy 1,7kW szivattyúm, amit az esetek többségében egy 3,0kW-os aggregátorról használnálok
Tökéletesen működik a "rendszer", viszont indulásnál annyira beterheli az aggregátort, hogy tenni szeretnék ellene valamit. A szivattyún 1db 31,5µF üzemi kondi van (mérve: 28,0µF jelenleg). A motoron minden teljesen gyári, az adattáblán is 31,5µF kondenzátor szerepel. Ha normál hálózatról indítom a szivattyút terhelés nélkül (víz nélkül), akkor is kb. 1mp mire a névleges fordulatszámot eléri. A hangja nem olyan mint ami lassan pörög fel, hanem mintha 2 lépésben érné el a névleges fordulatot. Felpörög egy fordulatra azonnal indítás után, rövid ideig ezen a fordulaton megy, majd azonnal névlegesre "vált". Semmilyen relé, semmi nincs rajta, egyszerűen megkapja a 230V-ot, és van rajta egy üzemi kondi. A motor könnyedén forog, névleges áramot nem lépi át terhelve sem. És akkor a kérdéseim: 1.) A 28,0µF üzemi kondi még elfogadható-e? Vagy érdemes lenne cserélni? 2.) Indító kondi segíthet-e ezen a problémán? Persze motorindító relével. 3.) Esetleg más megoldás létezik-e? (Lágyindító, és hasonló 20e ft-os megoldások sajnos kiesnek, akkor inkább veszek egy kisebb szivattyút ) Segítségeket előre is köszönöm.
A 230 V-os hálózatra kötve is ezt csinálja? Lehet, hogy az aggregátor feszültsége esik le, késik a gerjesztésszabályzás. Próbaként tehetsz párhuzamosan 5-10 µF-ot; akkor mit csinál.
Nem tudom, miféle 20 eFT-os "lágy-indításra" gondoltál. Mérj feszültséget, áramot indításkor, abból kiderül(het) mi a hiba.
Igen, 230V-os hálózatnál csinálja ezt. Természetesen aggregátornál leesik a feszültség az oké, ha ott lenne csupán gond, akkor nem zavarna.
Mármint nem úgy értettem, hogy nem zavarna, mert elsődleges cél, hogy aggregátornál ne legyen hirtelen nagy terhelés indulásnál, csak hirtelen válaszoltam a kérdésedre, tehát 230V-os normál hálózatnál is ezt csinálja.
Lehet, meg kell "toldani" a kondit; üzeminek elég, de induláshoz rásegítés kell neki.
Szia! Szerintem kevés az aggregátor tudása a motor teljesítményéhez képest. Bővebben: Link ... a 4. oldalon olvasható a lényeg:
"Az áramfejlesztő / aggregátor teljesítményének legalább 2-3-szorosan kell meghaladnia a róla üzemeltetett elektromos motor teljesítményét."
Szia, köszönöm. Az aggregátor bírja, ha már felpörött a szivattyú. Indulásnál van csak gond, és szerintem nem az aggregátorral, mert pl. egy 2kw-os fűtőszál bekapcsolását "meg sem érzi" az aggregátor. Nyilván egy motor indulási árama más, nem lehet összehasonítani a kettőt. Normál 230V-ról is (nem aggregátor) relatíve nehezen indul a motor, terhelve, terhelés nélkül kb. ugyanúgy. Ma megmértem, normál üzem közben 1350W-ot fogyaszt a szivattyú. Indulási áramot egyelőre nem bírtam mérni, de holnap próbálok azt is mérni.
az üzemit toldjam meg, vagy legyen egy külön indító?
Nagybetű? Egyelőre az üzemit, ha melegszik, akkor csak indítóként, de nagyobbat.
Egy motor induláskor felveheti a névleges 5-7x-esét. Ezért van ilyenkor az aggregátor túlterhelve...
Igen, ez világos, tisztában vagyok vele. A kérdéseim továbbra is változatlanok. 28µF értékű kondi jó-e még a 31,5µF névleges értékhez képest? Vagy ezt már célszerű cserélni? 2. Indító kondenzátor használatával csökkenthető -e az indulási áram (aggregátor kezdeti terhelését nézve), 3. Esetleg más, viszonylag olcsó megoldás van-e az indulási áram csökkentésére?
Indulási áramot "lágyindítóval" csökkentheted. Ha növeled a kondit, az áramot is növeled.
Lágyindítóként motoroknál pl. lehet a megfelelő áramra méretezett fojtót használni. (ellenállást is lehet, de azt a veszteségek miatt üzemállapot elérésekor ki kell kapcsolni) A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2017
A 28 µF nem drasztikusan tér el a 31,5 µF -től. Azt gondolom, hogy a gyártó tudja, mekkora kondenzátort kell a motorra kötni, ezen módosítani felesleges. Az indítási áram nem igazán csökkenthető, bármilyen beavatkozás az indítónyomatékot nagymértékben lecsökkenti (akár a biztonságos felpörgéshez szükséges érték alá is) , ez a fajta motor egyébként sem egy nyomatékbajnok induláskor (általános célú 230V-os 1f motorokat akár egy feszesebb dupla ékszíj, vagy téli hidegben megdermedt csapágyzsír is megakadályozza a felpörgésben).
A két lépcsőben való felpörgésre nem nagyon van villamos magyarázat, inkább ott is valamilyen mechanikai akadály csökken le pár fordulat után.......
Köszönöm válaszod! Ez már hasznos információ.
Köszönöm részletes válaszod! Ezek már hasznos információk.
Terheléssel, terhelés nélkül, 28uF, és 28+5µF kondival is változatlan az indulási áram.
Teljesen üresen: 362W, 849VA, 768VAr, 0,43PF Normál terhelés mellett: 1240W, 1310VA, 400VAr, 0,95PF Teljes terhelés mellett: 1650W, 1710VA, 430VAr, 0,97PF Úgy tűnik, marad a kisebb szivattyú vásárlás.
A kiinduló probléma az volt, hogy túl lassan pörög fel a motor. Erre javasolt megoldás a nagyobb kondi, de az indulási áram csökkenését senki nem várta, sőt!
Amúgy ennél nagyobb indító kondit is érdemes megpróbálni, de nem (csak) az áramot kell figyelni, hanem a felpörgési időt! |
Bejelentkezés
Hirdetés |