Fórum témák
» Több friss téma |
Gondolom a nagyfeszültségű oldalon nincs szikraköz,ilyenkor ott üt át ahol éppen "akar".Lehet,hogy belül üt át és a ház mint "közvetítő" játszik.Tegyél próbaképen szikraközt kb. 8-10mm közzel és nézd meg úgy is.Csak próbáltam gondolkodni.
Azt tudod ugye, hogy az autó gyújtótrafónál nincs galvanikus leválasztás? Konstrukciótól függően ez felvethet némi problémát.
Én is"erdgab" fórumtársunk gondolatmenetével tudok azonosulni:szikraközt feltétlen fel kell szerelni és be is kell állítani.Azon is gondolkodni kellene,vajon miért ment tönkre az eredeti nagyfeszültségű transzformátor?Látatlanba elég nehéz eldönteni,csak tippelni lehet:karám
probléma, villámcsapás,...
Bocsánat az észrevételért,nem okoskodni akarok, de a kis polszki gyújtótranszformátoránál galvanikussan el van választva a primer és a szekunder tekercs.A primer kb2 ohm ,a szekunder13,5k.
Hát szikraköz az van,de ez szerintem kiszűrhető volt abból a mondatból, hogy szikrázik a gyújtótrafó háza és csavarja között IS! Kisebb a szikraköz mint a gyújtótrafó csavarja és háza között! Ja és ha rajta a kerítés a trafónál akkor is szikrázik, pedig akkor a szikraköznék már nem üt át.
A tönkremenetel oka, hogy több gaz is elérte a kerítés vezetékét. Azóta végigkaszálták már, így a hiba oka megszűnt. Mivel írtam, hogy inverteres milyen elválasztásra gondolsz? Az nem nagyon megy transzformátor nélkül. Ja és akkuról működik, ezt elfelejtettem megírni. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2017
A jelenség csak úgy értelmezhető, ha zavarszűrős a trafó. Akkor viszont ide nem jó. Próbáld ki más típusúval.
Még egy lehetőség. Hajszálrepedés a bakelit fedélen, amin végigkúszik a szikra. Megoldás ugyanaz, csere.
Köszönöm, már én is gondoltam rá, de sajnos nincs cseredarabom egyenlőre. Próbálok beszerezni egyet.
Attol hogy mehet tonkre ha a gaz eleri a vezeteket? Szerintem eppen forditva van, ha eleri, levezeti a nagyfeszt es nem ut at a trafo.
Udv., Karcsi
Abban az esetben,ha a gaz eléri a karámvezetékét a nagyfeszültségűtranszformátor szekunder tekercse ohmos terhelésnek lessz kitéve(zivataros időjárás).Attól függően hogy ennek nagysága milyen mértékű,zárlati áram keletkezik a tekercsben,amely a normál üzemi áramnak nagyságrendekkel nagyobb értékére is nőhet:túláram jön létre,amelynek hatására a menetzárlat és leégés bekövetkezhet.
Elképzelhető hogy,bizonyos körülmények között a gaz hozzáérve a karámhoz elszárad és a hiba megszünik, de általában véve nem ez a gyakorlat. Szerény véleményem az hogy, a villanypásztorok legsebezhetőbb alkatrésze a nagyfeszültségűtranszformátor,ami működik autótranszformátorral is, de a célnak legjobban a galvanikussan elválasztott tekercsekkel rendelkező szerkezet felel meg. Üdv:Laci Felhasználói kérésre javítva. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
Ha eleg a pasztor teljesitmenye, a gaz mindig elszarad. Tularam lehet ha letrejon, de csak pillanatnyi, nincs ahogy leegjen a trafo. Rovidre is zarhatod a kimenetet, nem tortenik semmi az autos trafonal. Abban igazad van hogy a trafo a legsebezhetobb, en inkabb azt mondanam hogy a legnehezebben potolhato. Nem a terheles hanem a tul nagy feszultseg tesz kart benne, ezert fontos a szikrakoz.
Udv., Karcsi
Szia Karcsi!
Köszönöm a válaszodat.Én a nagyfeszültségűtranszformátort veszélyeztező rizikófaktorok közül csak egy szélsőséges esetet említettem.Nyilvánvaló, ezenkívül más, hibát okozó jelenségek is előfordulhatnak, tekintettel az üzemeltetés mostoha körülményeire.Ezeket nem sorolom fel,de kiemelném a laikus üzemeltetők negatív behatását a villanypásztor megfelelő működésére. Ha mód van rá a galvanikussan elválasztott tekercselésű nagyfeszültségűtranszformátor beépítését tartom személy szerint előnyössebbnek,mint a mindenfajta,agyongyötört roncsautókból kiszedett gyújtótranszformátort .Ezzel nem azt akarom jelezni,hogy akár a házilagossan tekercselt nagyfeszültségűtranszformátor nem mehet tönkre,de jobban lehet a müködését befolyásoló paramétereit alakítani. Remélem nem vétek a fórum szabályzata ellen,ha itt ragadom meg az alkalmat,hogy felajánljak egy saját készítésű, galvanikussan elválasztott,nagyfeszültségűtranszformátort olyan fórumtársunknak aki fiatal ,kezdő és nincs anyagilag lehetősége ilyen eszközhöz hozzájutni.Teszem ezt természetessen minden anyagi ellenszolgáltatás és minden nemtelen hátsó szándék nélkül.A feltételem csak annyi, hogy az illető a fórumon beszámol arról ,hogyan működik ezzel a transzformátorral megépített villanypásztor. Tisztelettel:Laci
sziasztok!
Megépítettem ezt a kapcsolást két példányban az, első tökéletesen működik, a második szépen indul ,de kb fél perc után az impulzusok felgyorsulnak a gyújtótrafón..A 22 mikrós kondit kicseréltem 33 mikrósra, mert folyamatosan ment a 22 mikróssal.Mi okozhatja? Köszi a válaszokat. https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1974515.html A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2017
Szia!
Tedd az "Ingyen elvihető"be, de ezzel a szöveggel.
Szia!
Tisztelettel vettem építőjellegű tanácsodat,de azt hiszem, szerény felajánlásomat éppen ezen az oldalon kellett inkább megjelentetni mint másutt.Bővebben,ha szükséges ,örömmel megte- szem az indoklást a"Vitatkozzunk!Beszéljük meg!"oldalon. Üdv:Laci
Szóval ezt szeretném megépíteni. Az előzőben nem működik a hivatkozás.
Szia, a piros +12v, fekete-12v. A ket feher csatlakozo kozul barmelyik megy a diodahidra.
Udv., Karcsi.
Szia.
A klasszikus kapcsolásban hogyha triakra cserélem a tirisztort kell-e változtatni még valamit?? Köszönöm.
Nem.Én próbáltam,triakkal ugyanúgy megy.
Köszi szépen!!
Sajnos nekem nem csinál semmit.Ha rárakom a +12-t akkor a kimeneten pár volt AC jelentkezik.
Üdv.
Egy kérdésem lenne a villanypásztor szakikhoz: Lehetséges az ....ha a földelés egy vas lépcsőkarzathoz volt kötve hogy átverje az új autó gyújtó bobinát??annyira befolyásolná?? Köszönöm.
Üdv Uraim.
Javítom a saját villpásztorunkat sajna begyengült a gyujtótrafó ki szeretném cserélni 16mf -450 VAC kondi van elé kötve. Milyen tipusú trafót rakjak be.Mármint melyil autótípus a legjobb. Olvastam hogy a kézileg tekercselt a legjobb de sajna ehez annyira nem értek. Köszönöm a segítséget.
Szia.
A fórum alapján a lada gyújtó trafó lenne az ajánlott.
Nagyfrekvencias valtoaram kell legyen a kimeneten, kb. 1200V uresben de ez nehezen merheto, egyszerubb ha osszeerinted egy pillanatra es mikor szethuzod, egyenletes lila ivet kell huzzon, 5-6mm-t. Csak rovid ideig probald, mert a ket tranzisztor nem birja sokaig.
Üdv. Mindenkinek!
Egy ideje látom hogy senki nem "jelenkezik" ebben a témában.Hát akkor aktiválom én. A klasszikus inverteres kapcsolásban ,ùj autó gy. bobinánál áthúzott a nagyfesz...gyakorlatilag átlyúkasztotta az fekete , vastag ebonit részt. Ennek mi lehet az oka???? Köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |