Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Ámulok gratu mestermü a lakás dísze!!
Sziasztok!
Elkészült fiam kismotorjára a sebességmérő. Ez egyben gyújtáskapcsoló is, ami egy 40 bites kóddal rendelkező gyújtáskulccsal működik. A sebesség mellett mutatja a pontos időt, ami átváltható napi Km jelzésére is. Amikor az órát jelzi, a bal oldali gomb megnyomására az akku feszültséget és az össz Km-t írja ki. Irányjelzésnél pedig a villogással megegyező ütemben az iránynak megfelelően egy nyíl villog. Itt egy kis video a működéséről.
Gratulálok!
Ha esetleg publikus akkor szívesen lennék után építője A kerék átmérőt vagy kerületét azt programba tudod állítani, vagy van arra is egy menü? Hasonlót kutattam a neten sokáig de semmit nem találtam.
Szia!
A kerék átmérő, pontosabban a kerület, valamint a pontos idő a kulcs csatlakoztatása előtt állítható be mindkét gomb egyidejű benyomása után, karakterenként. A forráskód nem publikus, illetve hiába tenném azzá, nem sokra mennél vele, mert részprogramokból áll, és így nem egyszerű összefűzni. De a hexet, (egy módosított kulcskóddal, illetve üdvözlő szöveggel) szívesen elküldök. Valamint a kulcs hexét is.
Öröm látni, hogy valaki nem csak utánépít/megvesz Kínából cuccokat.
Mai estémet bearanyoztad ezzel
Magában a kulcsban is van egy Pic?
Nem a forráskódra gondoltam, a hex untig elég, nem átirkálni szeretném. Akkor visszatérünk rá, köszi szépen.
Sajnos aki nem tud programozni, és a saját "szájízére" megcsinálni annak marad a kínai én is szívesebben építenék ilyeneket csak ahhoz még kevés vagyok, hogy mindezt leprogramozzam. Ez egyedi, ilyen senkinek nincs és ezt nem lehet megvenni kínából.
Igen, a kulcsban is egy PIC van. Egy 10F322-es. A nem kellő lábak ki vannak tördelve, úgy van beépítve.
Értem én ezt a pic-et.... de elegendő lenne a kulcsban 1 vagy 2 ellenállás vagy esetleg 1-2 dióda vagy kondi. 40 bites kulcs !? Egy 10kilós ellenállás is megfelelő védelmet adna, de az is lehet, hogy 4 bit is.
Azért ügyes.... gratula az ötletért.
Nincs eléggé túlzsúfolva, és még a sorkapcsok felett is van hely, ez hallatlan.
Nekem tetszik ! J
Szia, milyen kismotor ez? Fura, hogy sebességmérő nincs rajta, de index van, ugyanakkor az is visszajelző nélkül.
Ha az egész elektronika egy szárazkontaktban végződik (márpedig esélyes, hogy a kismociban nincs fedélzeti elektronika), akkor kb. értelmetlen ez a kulcs. Poénnak jó, de semmiképp nem funkcionális.
Ez egy 32 éves Honda MB50
Most újítgatja fel a fiam. Gyárilag elvben volt rajta index, sebesség mérő, fordulatszám mérő, fesszabályzó, akkumulátor. Megvételekor már csak a gyujtás elektronikája volt meg. A kódkulcs a motor szempontjából pont annyit ér, mint a hagyományos kulcsos kapcsoló. A kódkulcs leginkább ezt az elektronikát teszi használhatatlanná mások számára.
Jó ötlet ez a kulcs! Más készülékeken is alkalmazható ahol fontos az illetéktelen használat. Egyszerű, és egy amatőr is után tudja építeni.
Elkészült a doboz az elektronikához, innentől IP65 védettségű.
A Molex csatlakozó melletti két SMA aljzat a GPS antenna, mellette a GSM antenna. Hátul pedig két oldalt a két 2,4GHz-es (WIFI és Bluetooth), középen pedig az ISM sávos (868MHz) rádiós adóvevő antennája. Az SMA csatik tömítettek, ahogyan a Molex csatlakozó is (minden egyes ere!). A doboz szintén. Közben megmértem a kütyü áramfelvételét is. Nos a legelső verzió nyugalmi áramfelvétele 130-140mA volt, ezt némi hardveres és szoftveres ügyeskedéssel lecsökkentettem 70mA körülre. A mostani verziónál sokkal energiahatékonyabb tápellátást terveztem a panelra, így reményeim és számításaim szerint 50mA körülre kellett volna hogy lemenjen a fogyasztás. Ehelyett a nyugalmi áramfelvétel kevesebb mint 30mA lett! Úgy, hogy folyamatosan a mobilneten lóg a GSM modul és megy a GPS is meg a giroszkóp. A mikrovezérlő a nyugalmi állapotban az idő kb 7,5%-át tölti ébren. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2017
Szia!
Működése szép és jó. DE: a programot én módosítanám, hogy amikor a sebesség átvált 2 számjegyről 3-ra,akkor se ugráljon a Km/h kijelzés. Másrészt lehetne tized km/h-s kijelzés, illetve lehetne a napi számláló 10m pontosságú. Amúgy frankó kis kütyü, de akkor már miért nem méri a fordulatszámot? Én egy hasonlót tervezek, csak OLED grafikus kijelzővel. Nappal ennek milyen a leolvashatósága? A motor világítás tekercséről egy optocsatolóval lehetne venni a jelet(és szoftveresen leosztani) majd kijelezni és kész is. Idézet: „amikor a sebesség átvált 2 számjegyről 3-ra,akkor se ugráljon a Km/h kijelzés” Tudod mennyivel macerásabb volt ezt megcsinálni, hogy a kettősponttól mindig ugyanannyira kezdődjön a sebesség kiírása, mint azt kiíratni, hogy pl. 016Km/h? Másrészt, miben láttál te eddig tized pontos sebességjelzést és 10m-es pontosságú napi számlálót? Attól még, hogy nem okozott volna semmi nehézséget megcsinálni, pont semmi értelme. Lévén, hogy a sebességet a megjelenítés előtt 100-al osztom azért, hogy 1Km/h legyen a kijelzés léptéke. A távolságot pedig azért 100m-enként jelenítem meg, mert mondjuk ha a kerék kerület 175cm, ezt adogatom össze fordulatonként, a 10m-es megjelenítés amúgy sem lenne pontos. A karakteres LCD nappali olvashatósága vélhetően jobb, mint az OLED-é, lévén nappal háttérfény nélkül is olvasható. Eredetileg akartam motor fordulatot is kijelezni, de elfogyott a PIC lába. Vagy az óráról, vagy az akku fesz kijelzésről kellett volna lemondani miatta. Nagyobb lábszámú PIC-et meg nem akartam. Idézet: Ha 175cm-t adogatsz össze, az még 1m felbontást is adhatna, más kérdés, hogy ha nincs rá szükség. „a 10m-es megjelenítés amúgy sem lenne pontos.”
Szia!
Tudom mennyivel macerásabb megcsinálni: kb semennyivel. (nem csak a 2-ről 3-ra váltáskor ugrál,hanem az 1-ről 2-re váltáskor is odébb ugrik a km/h kijelzés. Én ezt így oldottam meg. a km/h fix pozíció, előtte 4 karakternyi helyet kihagytam a max 3 karakteres sebességértéknek. A sebesség kiírásakor meg MINDIG 3 karaktert írok ki, ha az adott helyiérték 0, akkor csak space-t rakok. Az adott LCD-nél ugyanis van egy olyan utasítás, amivel adott pozícióba állítod a kurzort és ott kezdődik a következő szöveg kiírása. Egyszerű, tudom,mert használom, ismerem. A 2000Ft-s bicikli kilométeróra is tized km/h-ben jelenít meg és 10m pontossággal méri a napi távot. A 10m-be az 1,75m-es fordulat számlálás belefér kerekítve, de mégis pontosabb, mint a 100m-es pontosság. (28 kerékfordulat 28x1,75=49m, erre te még 0m-t írsz ki, nem vagy pontosabb a kiírható 50m helyett, 0,05km vs 0,0km) Másrészt meg a nullakioltás is jó dolog, szebbé teszi a kijelzést: 0010,1km vagy 10,1km. Természetesen fenn kell tartani a kijelzőn a helyet a később megjelenő karaktereknek. Akkor nincs tapasztalatod az OLED-el kapcsolatban. Pont emiatt választottam azt, nem kell háttérvilágítás, önálló fénye van, elméletileg jobban leolvasható, ilyen irányú tapasztalatra lettem volna kíváncsi. Az órát RTC adja vagy a PIC-be írtál óra programmodult? Belsejéről is adnál egy képet? Idézet: „nem csak a 2-ről 3-ra váltáskor ugrál,hanem az 1-ről 2-re váltáskor is odébb ugrik a km/h kijelzés” Nem figyelsz! Ez volt a célom! Idézet: „a kettősponttól mindig ugyanannyira kezdődjön a sebesség kiírása” Idézet: „A 10m-be az 1,75m-es fordulat számlálás belefér kerekítve, de mégis pontosabb, mint a 100m-es pontosság.” Ha majd nem arra kell az útmérés, hogy tankolási átlagot számoljak, és hogy tudjam, hogy mentem már annyit, hogy tankolnom kelljen, hanem pl. területet kell felmérjek, akkor majd cm felbontású mérőeszközt fogok készíteni, de azt meg nem fúvott gumiabronccsal, mert az csak saccométer lenne. Valóban nincs tapasztalatom az OLED-el kapcsolatban, tehát lehet, hogy ezzel kapcsolatban tévedtem. Az órát a PIC adja órakvarccal. Mellékeltem a kért képet. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2017
Szia!
Köszi a képet. A három opto mi csinál, mit választ le? De hol van a kettőspont? A Speed felirat utánra gondolsz? Ott nincs. De ha neked ez volt a cél, akkor nekem megfelel. Idézet: „De hol van a kettőspont? A Speed felirat utánra gondolsz? Ott nincs.” Tényleg nincs. Pedig azt hittem ott van. Mostanában kicsit figyelmetlen vagyok. Két opto az irányjelzőket, egy pedig a kerék jeladóját választja le. Az egyik tranzisztor szerű alkatrész egy 78L05, a másik egy BC337-es. Az gyujtás relét kapcsolja. A poti pedig tápfeszt ossza le oly módon, hogy ha a tápfesz pl. 12,4V akkor az AD konverter 124-et mutasson, Így csak egy vessző kellett bele.
Üdv mindenkinek.
Jómagam egy LED-es tálcát készítettem 10,1"-os netbook kijelzőből. Azért készítettem hogy nagyobb színes ásványokat átvilágítva ki lehessen válogatni a legszebb árnyalatokat. Persze ennél többet tud, például az aljára fel lehet csavarozni egy kis trapéz idomot (a mellékelt képen látható) amivel fotós állványra is fel lehet rögzíteni, így munkalámpának is használható. Már majdnem kész a nagy testvér is a maga 15,4"-os méretével, ez már kültéren is elég nagy fényt produkál, éjjel akár fotózni is lehet a fényénél.
És itt a nagy testvér is.
Gratulálok, szép munka!
Ez a 3,5-ös TRS, népszerű nevén sztereo jack semmire se jó, ami a kulcsot tartalmazza! Tegyél oda egy Neutrik XLR csatit, sokkal jobb! Nem tud kirázódni, jóval több hely van benne, ha olyat veszel be se ázik!
Ez igaz.
Csak az a baj az általad ajánlott csatival, hogy túl nagy. Ha létezne kisebben jó lenne.
Értem. 32 évesen megérdemel ismét valami műszert a gép, így viszont már van létjogosultsága az elektronikának, mert amit kell, azt tudja, és valószínűleg olcsóbban, mintha mindent fel kellene kutatni az öreghez.. a restaurálás és a felújítás teljesen más méretű pénztárcát kíván
Aztán vigyázni vele, mert méretéhez képest erős a kis Honda - használjátok egészséggel!
Parancsolj! Itt találsz mindent, amire szükséged lehet XLR-terén. (Ne spórolj, vedd meg a Neutrik-ot, drága ugyan, de jó is! Neked meg csak egy pár kell, esetleg két dugó, hogy legyen tartalék)
szia Nekem is most van felújítás alatt. Ha nincs meg tudok adni szervizkönyvet persze pü-t írj rám. Alapból a motoron van gyújtáskapcsoló,index,féklámpa (első hátsó karok) Fordulat ill.km óra háttér világítással amibe,keverő olaj szint mérő van ill. 1-2 visszajelző fény. Alapjáraton jár bele akku ill. mellé társuló segédberendezések. De ennek a kismotornak is körülbelül 10 változata van, és ezeken belül is Német,Japán,Angol piacos. Nekem német piacos van. Ha segítség kell írj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |