Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem igen, feltéve ha megfelelő termikus kapcsolatba tudod hozni. Milyen trafó amúgy toroid, vagy hagyományos vasmagos?
Szekunder zárlat esetén 20...30*In körüli árammal számolhatsz.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Ami itt a képen van, azt mind kihajítani és egy új elosztódobot kell felszerelni ha van rá mód, fázisonkénti FI-relével és új kismegszakítókkal a hálózat ellenőrzésével együtt.
A gitárod és a BEAG erősítő közé pedig egy hangfrekvenciás elválasztó transzformátort. Elvileg a gyári BEAG erősítőkben van.
Pontos adatokat nem tudok mondani, nekem nagyipari energiaelosztás terültén van vele tapasztalatom, de ott nem ritka a 50kA zárlati áram.
Alapvetően a kismegszakító nemigen való készülékvédelemnek. A hőbiztosító - akár amiket linkeltél - alkalmasabb erre, a pillanatnyi túlterhelésekre nem érzékeny de ha túlmelegszik akkor leold.
Nekem egy 1500VA -es toroid van, 16A-es C-s kismegszakítóról nem lehet bekapcsolni, kell a lágyindító. Én illuzórikusnak tartom, hogy egy 4A-es kismegszakítóról lágyindítás nélkül el fog indulni. Én teljesen elítélendő módon FI-t szoktam kioldani, 500A-t megszakít gond nélkül, könnyen kioldható és nem is annyira lassú. -szerintem!-
800VA-es toroidról van szó. Vajon egy NTC elég lehet, hogy ne oldjon le a kismegszakító, vagy kell a lágyindítás?
Dudus: akkor mégsem volt olyan elvetemült ötlet az ÉV relé? Mennyi tapasztalatod van ezzel kapcsolatban?
Azt írta, a műhelyben van a cucc, tehát nem is biztos, hogy a lakás áramkörei azon átmennek. Ettől függetlenül az is cserélendő...
Trafót közvetlenül gitár után ne javasolj ![]()
Nem volt elvetemült!
30mA-es FI-t használok, ezek 20mA körül oldanak ki. Egy triac ami a előállítja egy ellenállással a hibaáramot elegendő. Ha hozzáférhető a próbagomb helyére is beteheted. Akár relével is kioldhatod. Csak a fantázia szab határt. A minap SSR-rel próbálkoztam, az sem rossz, a hőkioldó szakítja meg az áramkörét és kapcsolja ki. Itt még valódi zárlati körülmények között nem teszteltem de szerintem egy zárlatra elszállna a 100A-es, a hőkioldót ki kell egészíteni egy gyorsabb, áramérzékelésen alapuló megoldással, de azt majd karácsonykor ha lesz időm ![]() Az NTC nálam elfüstölt ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Adott egy ilyen régi 70-es évekbeli 3 fázisú dugalj.
Bővebben: Link Ezt szeretném kicserélni egy új 5 pólusú dugaljra + egy 230V-os aljzatot mellé. A kérdésem az hogy hogyan kössem be az újjat. Gondolom ha találok mögötte 4 vezetéket akkor 3 a fázis, egy meg a földelés. Öt vezetéket kicsi az esélye hogy találok mögötte. A biztonságos bekötés a következő: ha 4 vezeték van akkor a nulla helyére nem kötök semmit, 1 fázisú dugalj meg elfelejtve. Ha 5 vezeték van akkor föld, nulla, fázisok és minden mehet a helyére. Már csak abban nem vagyok biztos: a fázisokat milyen sorrendben kell bekötni?
Hát nem is tudom, 5 pólusú konnektort feltenni úgy, hogy abban a nulla nincs bekötve elég meredek. Vannak gépek amik igénylik a nullát a megfelelő működéshez, problémát okozhat, ha az nincs. Inkább tegyél fel 4 pólusút abban van három fázis és a föld.
A fázisok sorrendje mindegy, ha fordítva forog a csatlakoztatott motor akkor két fázist meg kell cserélni. Persze lehet precízen csinálni, tartani a L1-L2-L3 sorrendet, de ahhoz fázissorrend vizsgáló kell, az meg gondolom nincs.
Én 400VA-es teljesítményű toroid transzformátoros erősítőmbe is építettem lágyindítót, jó az.
Még olyan előnye is lehet egy lágyindítónak, hogy zárlati terhelés esetén nem adja rá a teljes hálózati feszültséget, így megkíméli a transzformátort a leégéstől. (Nálam a lágyindító 2x1kOhm 10W-os ellenállás, párhuzamos kapcsolásban (500Ohm, 20W) sorosan kötve egy 230V-os relé behúzójára, ami párhuzamosan van kötve a hálózati transzformátor primer (230V-os) tekercsével. A relé nyilván öntartónak van bekötve (KR11-egy érintkező-pár), a két-másik érintkezője bírja az áramot. A lágy bekapcsolás kb. 1-2másodperc közötti, mire a hálózati transzformátoron megjelenik a 230V. Tökéletesen működik, évek óta. Üdv! Idézet: „Ha 5 vezeték van akkor föld, nulla, fázisok és minden mehet a helyére” Ha már szerelsz, tegyél fel egy 4 pólusú és egy 5 pólusú aljzatot is. Ha nincs ott nulla, vezesd azt is oda. Így mindkét lehetőséged lesz, a géptípustól függően. Bővebben: Link Bővebben: Link
Csodás. Még XBS minőségben is az ára kb. duplája két külön dugaljnak.
![]()
Ebbe sajnos a 3 fázis 4 pólusút nem tudod bedugni.
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2017
Nem is akarom. Csak azért linkeltem be, mert ha 5 pólusút akar és mellé a 230-as aljzatot,akkor van hozzá ilyen egybe építve.
OK, de itt a 3 fázis két alternatívája volt a szempont.
![]()
Van olcsóbban is Bővebben: Link . Viszont kulturáltan szerelhető.
Idézet: „Ezt szeretném kicserélni egy új 5 pólusú dugaljra + egy 230V-os aljzatot mellé.” Nálam csak ez maradt meg ![]() Idézet: „Öt vezetéket kicsi az esélye hogy találok mögötte. A biztonságos bekötés a következő: ha 4 vezeték van” Pedig ez is ott van. ![]()
A piskóták nagy részénél szerintem négyet fogsz találni, de a nullát fogod megtalálni negyedikként, hosszan megcsupaszítva, átkötve a nulla és a védővezető csavarok alá.
Ez akkor szabványos megoldása volt a nullázásnak (lakóépületnél nem, csak ipari hálózatoknál, de hát a villanyszerelők a gyárban dolgoztak). A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2017
Ez biztos így lehetett akkoriban, mert én is találkoztam többször családi házaknál a 4 pólusú aljzatba a földelés helyett nullát kötöttek. Legutóbb pl. egy táblán 2 db egyfázisú dugalj és egy 4 pólusú háromfázisú. A mérőtől szabályosan 5 ér ment oda, az egyfázisúak szabályosan bekötve, de a háromfázisúban a nulla volt. Hát át is kötöttem hamar.
Köszi a tippeket, hasznos volt! Akkor ha tényleg a nulla van ott akkor odatehetek egy 230V-os dugaljat, de abban meg akkor védőföld nem lesz....?!
Sziasztok! A kérdésem csak annyi lenne hogy egy lakásba egy biztosítékra(vagyis ugyan arra) szoktak kötni konnektort is meg csillárt(világitást) is?
Lehet, nem tiltja semmi. Gyakorlati ok miatt szokták szétválasztani a kettőt. Ha valamilyen zárlatos gép miatt leold a kismegszakító, a világítás marad.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
A másik ok, hogy sok esetben a világítás vezetéke kisebb keresztmetszetű, ezért kisebb terhelhetőségű biztosítót kell használni.
A világításhoz elég egy 4 A-es kismegszakító egy mosógéphez már a 16 A szükséges.
Külön áramkör a helyes út, persze megfelelő vezeték keresztmetszettel. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
Köszönöm a válaszokat! Mennyezeti lámpánál babráltunk lekapcsoltam a biztosítékot és észrevettem hogy konnektorba elment az áram. (Csak ezért raktam fel a kérdést)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |