Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Kösz Mindenkinek!
Van rajta OBD, de ezért nem akartam szervízbe vinni. A kábelszakadásra nem is mertem gondolni egy vw-nél. Én még ekkorát nem csalódtam egy márkában. Az elődöm már valamiért kikötötte a bal oldalról történő jobb oldali ablakemelést. A jobb oldali ajtó kárpitot már leszedtem, ott úgy tűnik minden rendben. Ott a feszültség a kapcsolónál, ha megnyomom kattog valami a motornál. Ez csak egy relét vezérelne, mert akkor a tápkábel lehet szakadt. Nem tudja valaki, hogy honnan indulnak a vezetékek, illetve van-e valamilyen szabvány a színekre? Mégegyszer kösz, majd a hétvégén belebújok mégegyszer. Az sört meg előkészítem fertőtlenítésre. Belsőleg.
VW előszeretettel használja, használta a következőket. Barna -test, Piros (vörös)- 30 (állandó áram.
Nézd meg milyen szin megy a motorra, ha csíkos, akkor az egyszínű a bemenő a biztosíték táblára, elmenő a csíkos. KÁBÉ A sör helyett javasolok egy kis pálinkát 55 fokos megfelel?
hi
ez nekem is furcsa volt, hogy egy alig 8 éves autónál ilyen hibák vannak, nem irigyellek, meg kell keresgélned az elszakadt kábeleket, és kicserélgetni, ráadásul gondolom elég xar helyen van minden (ezért is hagytam az autóvillamossági szakmát, mert semmihez nem lehet normálisan hozzáférni). Viszont ha rám halgatsz, akkor nem keresgéled a szakadást, hanem az összes kábelt kicseréled, legalábbis azt a szakaszát ami hajlik, mert vannak olyan kábelek amelyek még nem szakadtak, csak kezdeti stádiumba vannak, nem véletlen a baloldali ajtónál kezdődtek a hibák, nyilván az van többet nyitogatva. Nézd meg, hogy milyen kábelt használt a VW, és te próbálj ehhez hasonló, vagy ha lehet több vékonyabb szálból sodrott kábelt szerezni, azok jobban bírják a hajligatást üdv
Szerintem nem kötötte ki, hanem az volt az elsők között, ami elszakadt. Nem egyforma minden bekötés, de általában a jobb oldali a bal oldalin keresztül megy, a bal a "főnök", ha az nincs, semmi sincs.
Az, hogy milyen autó meg mennyi idős...ugyanez a probléma szinte minden autónál felmerül, szereltem már Mercedes Vito-t, Opel Calibrát, Peugeot 405 (talán), öreg BMW-t és a kommerszekből is sokat... Ahol van az autógyártónak annyi esze, hogy a 2 pont függőleges irányban vagy 20cm-el el van tolva és jó minőségű kábeleket használ, ott kisebb az esély erre, de ez nem jellemző... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Nekem is lenne kérdésem: Opel Astra (F) -be szeretnék immobilisert építeni. Nagyon egyszerűen egyelőre, relé + rejtett kapcsoló. Tudja valaki milyen relét használjak, és mekkora áramot kéne elviselni a relének? Üdv, Palako Idézet: „A kábelszakadásra nem is mertem gondolni egy vw-nél. Én még ekkorát nem csalódtam egy márkában.” Ez nagy csalódásnak számít? Érdekes, nekem eszembe nem jut az ilyenről, hogy ez csalódás. Amit oda-vissza hajtogatnak, az előbb-utóbb eltörik, ez nálam valahogy természetes jelenség. Az is csalódásnak számít, hogy olajat kell cserélni a motorban? Végülis biztos lehetne olyan olajat is csinálni, ami lemegy 300000km-t, csak nem fizettél annyit a Poloért, hogy olyan legyen benne!
Szia!
'93-as Astra F, és igen, nincs benne gyárilag semmi a gyújtáskapcsolón kívül Milyen egy ilyen autós relé? A Ret-ben néztem, nem volt olyan ami kifejezetten jó lenne, gondolom legalább 2 záróérintkezős kellene, valami 12v-os behúzótekerccsel. Hova érdemes rakni egy ilyen relét (mármint topológialiag)? Ja, igen az indítómotor kapcsolójának is elég a 10 A? Üdv, Palako
Inkább autóvillamossági boltban keresd ,és általában egy zárósak max morse.Én valahova a gyujtás körbe helyezném .Indítózhat de csak köszörül.
Heló
nem pont autó, de hasonló. Van egy mtz traktor amiben orosz irányjelző ütemadó van. Csak orosz betűk vannak rajta. Valaki nem tudja, hogy milyen betükkel jelölik ezeket az ütemadókat, mert nem tudom a bekötését. Kerestem már bekötéseket, de mindenhol számokkal jelölik. Előre is köszi. Üdv.: Ricsi
Esetleg egy kép, a feliratokról... Vagyunk még páran, akik anno tanultak oroszul, hátha ki lehetne találni.
Sajnos nincs nálam csak megkértek, hogy derítsek ki valamit róla. csak annyit tudok róla, hogy három kivezetése van. de közbe néztem rajzot, és rájöttem, hogy lehetne kideríteni a bekötését. Először ki tudom deríteni a visszajelző lámpa kivezetését, utána már csak a be és kimenet marad, amit meg próbával megnézek. ha fordítva kötöm be, akkor vagy nem csinál semmit, vagy csak halványan világít.
Szal vki nem tud interface-t citroen xsara és pc közé.
Vagy vmi univerzálisat? Hálás lennék. :yes:
Ha ez segít? Esetleg ez. Bár most nem működik.
Esetleg még ez ez . Itt az autós csatlakozóknál még talán illesztő is van.
Srácok!
Nekem is kéne segítség, bár nem autó, hanem motor, de a vezeték az vezeték. Egy ismerősöm vett egy Yamaha tzr 50-es motort, (ha lehet hinni neki) ehhez kéne villamossági rajz, ha megoldható a kábelek színe sem ártana, de az elv már jól használható. Sajnos kicsíptek belőle valamit, és töltés sincs. Most próbálok a töltőtekercseken feszültséget mérni, mert töltés nincs,lehet feszszabályzó is, de a tekercsek sem mutatnak semmi jót SAJNOS. Várom mielőbbi segítségeteket e-mail címemre. Köszi! zolauto@gmail.com Tárgy TZR-50
Hát, nem egy olcsó autó ez, de nem fizettem érte egy fillért sem.
Ha minőségileg jobb anyagot építenek be (mert van ilyen) kb. 1000Ft-al kéne többet fizetni érte. Ez a tipikus "minél olcsóbban állítsuk elő az autót". A beszállítók lehet, hogy ezzel az ezer forintnyi összeggel nyerték el a melót. A kábeltörés egy olcsó anyag beépítésére utal, erre írtam a csalódást. A termékek ára már régen nem a minőségről, hanem a marketingről szól. Egyébként a távdiagnosztika jó volt. A karosszériából kicsavartam a csatlakozót, lehúztam a védőgumit és láss csodát, 2 szál vezeték el volt törve. Összeforrasztottam őket, szigetelés és kész. Hiába húzták el szintben kb 10 cm-t a csatlakozásokat, merevek a vezetékek, merevebbek, mint az ajtón belül. Mégegyszer kösz Mindenkinek!
Idézet: „Hiába húzták el szintben kb 10 cm-t a csatlakozásokat, merevek a vezetékek, merevebbek, mint az ajtón belül.” Ugyanaz a vezeték, csak az idő megeszi, pár év és megkeményedik a vezeték szigetelése, ami aztán valahol, ahol a legnagyobb erő éri, elreped, eltörik, és viszi magával a sodrott ereket is... Gumis kábelszigetelés nem játszik, bár lehet, hogy az se bírná... Van autó, ahol 2,5-4-es vezeték megy az ajtóba több is, hogy táplálja az elektromos ablak motorját... Ma már okosabbak, van ahol rájöttek, hogy aktívan kell az ablakot vezérelni így elég a vékony vezeték, a táphoz meg több vékony együtt ad elég keresztmetszetet... Üdv Inhouse
valakinek van fiat punto ecuból eeprom tartalma? konkrétabban az 1.2 8v 60 lovas motoré lenne az igazi, immo nélkül...
ha megosztaná velem, akkor örülnék neki a módszere pedig a következő lenne: szépen be kellene tömöríteni, és mindenféle az adatbiztonságot növelő lehetőséget bekapcsolni a tömörítőn. pl. winrar nagyon jó erre, ott be kell kapcsolni a "put recovery record" opciót, így ha hibásan is töltődik ide fel, akkor is nagy eséllyel lehet javítani. meg persze a tömörített cucc ellenőrzését is jó ilyenkor bekapcsolni... (tudom, hogy nem amatőrökkel van dolgom, de ilyenre nem árt figyelni)
http://www.puntoclub.hu/
I v. II Puntó? évjárat, motorkód, ECU típusa, verziószáma? Ha ez mind mindegy, akkor nagyon nem számít hogy hol hibádzik a "winrar" ... [quote]tudom, hogy nem amatőrrel van dolgom, de ilyenre nem árt figyelni[b] ...és többnyire, új eprom kell bele. :yes:
A winrar alapból crc ellenőrzést végez, tehát a lehetőség, hogy a be majd kicsomagolt fájlok ne egyezzenek, csak matematikusok számára létezik. Ha valaki ide feltölti, feltölti majd újra, ha esetleg a winrar crc hibát jelezne. Én jobban izgulnék a kicsomagolást végző gép memória, processzor, merevlemez, stb. hibája miatt, mert az is eredményezhet hibás fájlt. Szóval elég az csak simán betömörítve is, nem kell semmi hajcihő mellé.
az eeprom típusa is megvan. a motor kódja majdnem mindegy, a lényeg, hogy 1.2 8v 60lovas legyen. (1.1-eshez akarom rakni) a két tartalom annyiban különbözik, amennyi miatt az alsóbb tartományban erősebb lesz az autó.
ezek mind egy kaptafára készültek, a 60 lovasok a programon kívül csak a hengerfejben különböznek az 1.1-estől. (ugyan az a központi befecsi, blokk, ... csak a program és a hengerfej más) a puntoclub.hu oldalon történetesen moderátori tevékenységet is végzek, de ott kissebb az esély találni valakit, aki segíteni tud (egyébként természetesen ott is megkérdeztem a megfelelő topikban)
ebben teljesen igazad van. azonban én azt írtam, hogy a recovery record is legyen bepipálva, ami pont az átviteli hibákat képes kiküszöbölni. ekkor pedig nem kell ismét könyörögni (kérlelni), hogy felkerüljön ide a tartalom. (eddigi tapasztalataim alapján sokkal célszerűbb ezt bekapcsolni, és egyszer szórakozni, mint többször feltöltögetni, mivel az emberi természet leginkább arra hajlik, hogy ne csinálja meg többször ugyan azt)
Köszönöm, valószínűleg segít, bár egy-két dolog nincs a rajzhoz képest a motoron.
Pont ezért kell a rajz. Még egyszer KÖSZI!!
Hali!Aszthiszem az Ecu-k sem ua.ok az említett tipusban/Bosch,TRW,Marelli/Az eprom az lehet ua.Van egy csomó epromtartalom lementve, valahogy pontosítani kellene!Üdv!
Én is ezt vázoltam. De az mindegy! Nem olvastad? ... csak a winrar ne hibázzon!
Sziasztok!
Szeretnék a kesztyűtartóba építeni valami kis világítást, mert gyárilag nincs benne és hasznos lenne. Tudnátok ötleteket adni? Nem szeretném, hogy folyamatosan menjen, csak, ha kinyitom a kesztyűtartót.
Nemtudom, ehhez milyen ötletek kellenek. Elmész egy bontóba, szerzel oda való kapcsolót és égőt, és azokat valahogy felrögzíted. Ha szerencséd van, még a helye is megvan mindkettőnek, csak ki kell fúrni/vágni a műanyagot, és odakötni néhány drótot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |