Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   2 / 100
(#) FLEXTER válasza Gagyi hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
igen kevesebb menet nagyobb keresztmetszet
(#) FLEXTER válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Mélykisütésű akkumlátort nem tudod hol lehet beszerezni?
(#) sirály12 válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Lenne egy ötletem. Mi lenne, ha egy elektromos targoncát, vagyis annak elektromos dolgait, motorját, akksiját és vezérlését tennénk be egy autóba? Ebben minden készen van.
Láttam már néhány példányt, és nem semmi az a 35-40km-h egy ilyen targoncától, főleg ha azt veszük, hogy egy hidraulikus emelővillát és egy 1-2 tonnás ellensúlyt is cipelnek magukkal az akksin és minden tartozákon kívül.
(#) FLEXTER válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Az ötlet jó de mennyiért lehet szerezni egy ilyen targoncát?
(#) sirály12 válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Sajnos nem olcsó.
Láttam egy eladó darabot potom 800e-ért, de ez már használt volt, és nem is egy mai darab.

Arról már nem is beszélek, hogy ehhez még kell egy töltő, ami nem jár hozzá.

Szal megérni lehet nem fogja ha venni akarod.
(#) FLEXTER válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Bontóból megéri de akkor is kellenek új aksik, ez itt a gond.
(#) creative válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Én is gondolkoztam ezen és arra jutottam, hogy veszek egy kispolszkit és csinálok rá müanyag kasznit és beledobok egy targoncát ezt meglehet uszni max 100ból a kaszni lesz összesen kb 200kilo ami ugye nem 2tonna igy akár 90et is el lehet érni vele és ugye egy targoncát se töltögetnek egész nap úgyhogy lehet, hogy megérné de ha sikerülne rá műbizonylatot szerezni akkor megérné használni is forgalomban egyébként meg jó lesz vidékre vásárolgatni... nah milyen ötlet?
(#) EcoPityu válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Ha elolvasod a fórumot a legelejétől, akkor észreveheted, hogy én már pont egy targoncamotorhoz keresek vezérlést, 60v-os 12kw-os...
Mert a gyári vezérlése beköthetetlenül széjjelkókányolt, és az sem biztos, hogy működik.
De ha valaki meg tudná szerezni ennek a szerencsétlen Bolgár gyártmányú targoncának a tirisztoros szaggatóáramkörének a rajzát akkor meg lenne oldva minden.
(#) sirály12 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
végigolvastam, de ez valahogy kiesett. Bocs.
(#) Gory válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
A magyar gyártmányú PULI golfautókból is lehetne szerintem ötletet lopni. Már ha van valhol leírás róla. Annyit tudok még róla hogy fékezésél tölti az aksit.
(#) miklosch válasza Gory hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
hellosztok!

Engem régóta foglalkoztat az a kérdés, hogy lehetne-e egy önjáró motort készíteni? Az elképzelésem az, hogy van egy motorunk, az mechanikusan össze lenne kötve egy generátorral, a generátor által termelt fesz meg menne vissza a motorhoz, az indítást pedig akkuról üzemelne! Nagyobb teljesítménnyel akár autóba is lehetne üzemeltetni megfelelő vezérlő áramkörökön keresztül! Erről azért nem lehet hallani, mert hülyeség?
(#) eSDi válasza miklosch hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Csak azért nem fog működni ez a dolog, mert ott a mechanikus, az elektromos veszteség.

Discovery Channel-> Myth Busters foglalkozott ezzel a témával. és a neten is van pár ingyen energia project, de ahogy néztem semmi értelmük.

Ha lehetne csinálni ilyet akkor már rég feltalálták volna a Perpetum Mobile-t!!!!!!!
(#) miklosch válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
de áttételekkel sem lehet megoldani, hogy a generátor többet termeljem, és bőven maradjon a motor meghajtására energia?!
(#) eSDi válasza miklosch hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Jah csá Miki! Nem is figyeltem hogy kinek írok......

Elméletben menne ez a dolog. de a gyakorlat mást mutat.
(#) eSDi válasza miklosch hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
most jut eszembe, volt valami ilyesmi a TV-ben 1x valamikor a 90-es évek elején vagy még előbb. Valami magyar faszi csinált ilyen szerkezetet. De azóta semmi hír sincs róla. Szerintem elásták a szerkezetet jó mélyre a fószerrel együtt........
(#) Tomi20 válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Sziasztok!
Ezzel a generátoros módszerrel én is próbáloztam régebben. De azért nem működnek, mert az energia megmaradás törvénye miatt minél nagyobb áramfelvétellel terheljük a generátort, annál nehezebb forgatni. Ezáltal leáll az egész folyamat. Mert a generátorban indukált feszültség olyan irányú, hogy akadályozza az őt létrehozó mozgást. Ugyan ez a helyzet a trafóknál is.
(#) miklosch válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Hello Neked is eSDi!

szerintem sok agyalással meg lehetne oldani, csak nem foglalkoznak vele, mert úgysem engedélyeznék, mert akkor a benzinkutak csődbe mennének, és még sok egyéb cégnek sem lenne haszon, ha kifejlesztenének valami ilyesmi dolgot! bár ki tudja.. lehet tényleg nem is működik!
(#) Frankye válasza miklosch hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Srácok! Kezd olyan lenni ez a topic, hogy "nincs üldözési mániám, csak nem értem, miért van állandóan mögöttem két, fekete öltönyös, napszemüveges manus..."
Akkor ez most az elektromos autó-projekt, vagy a "Találjuk fel elméletben az örökmozgót"?
Miklosch! Hidd el, ha létezhetne a perpetuum mobile, akkor már kitalálták volna. Nyugodj bele, hogy ez zsákutca. Esetleg azon filózz inkább, hogyan lehetne a megújuló energiaforrásokat is alkalmazni e téren.
A "fékezéskor visszatáplál" jó iránynak tűnik, igaz ez a "lejtőn termel-emelkedőn fogyaszt - A fogaskerekű és a sikló elve" irányra is!

Inkább erre kellene tapogatózni!
(#) miklosch válasza Frankye hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
rendben, értettem!
(#) PiperR válasza raron hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Ezt nézzétek meg http://totalcar.hu/tesztek/villtrab/
Ez egy jó ötlet, és használható is!
(#) raron válasza PiperR hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Szerintem ez volt a kiindulópont.
Idézet:
„A totalcar.hu-oldalon bemutattak Winklerék egy elektromos Trabit”
(#) szabi83 válasza PiperR hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
vazze nézted a téma nyító hsz-st lsd: #21399

:nezze::nezze:
(#) Dióda válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Aranyos ezen meghatódtam .
Elektromos Trabi nekem is kell egy ilyen !
Megrögzött Trabimániás vagyok .
(#) szabi83 válasza Dióda hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
én is... :yes:
(#) PiperR válasza raron hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
B*szki, tényleg! nem az elejétől olvastam a cikket. Bocsi mindenkitől .
(#) PiperR válasza PiperR hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Nézzetek el a hasznaltauto.hu-ra. Olyan autót keressetek hogy Puli!
(#) Topi válasza PiperR hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Na a szívem csücske...

Egy időbe haverommal filóztunk hogy építünk majd egyet... Találtunk egy 80V-os, 20kW os motort... Ha a megtérülést nézed nem is drága (50E ft). Csak hát hiába van motor... Ha utánnaszámol az ember kijön, hogy jiába megyünk fel feszültséggel (hogy kisebb áramot kelljen vezetni a motorba, ugyan akkora teljesítmény mellett) még annál a motornál is 250A-t kellene beleküldeni.
Mondjuk ez trabi motor nyomatékát jóval felül múlja ( trabinak 13kW-os motorja van. )
PWM szabályzás az okos ötlet, csak üresbe ( épp 0 pulzusban ) jó kis többlet teljesítmény akar nagyon gyorsan hővé alakulni... Ami több okból is rossz... Azt a hőt el kell vezetni ( nagy borda, bonyi cuccok ), és a hővel elveszik a tápunk is... Vagyis az energia nagy része hővé alakulva hagyná el a kocsit...

Igazából ilyen speckón tekercselt ténylegesen villanyautókba gyártott motor kellene. Amiben több tekercs is van. És ugyanúgy tudnál átkapcsolni... (1-esben nagyobb nyomaték, több a tekercs, nagyobb a mágneses mező, lassabban forog..., és akkor szépen 4-esig 5ösik lehet váltani a motorban a tekercseket... )
Ez azért előny mert ténylegesen annyit venne csak fel amennyiből azért jó magas hatásfokkal forgómozgást készít...
Talán ez a leg energia gazdaságosabb megoldás...
(#) szabi83 válasza Topi hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
NEM 13KW ennyire ne becsméreld le a Trabantot!!!
a másik Trabant,Trabi NAGY "T" -vel irjuk, bele másztál a lelki világomba!!
ez nagyon-nagyon sokba lesz neked!!!
mellesleg 17KW a motorja a Trabantnak! ez alap, kötelező tudni :yes:

(#) FLEXTER válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 1, 2006 / 1
 
HEllo
1.egy jó aszinkron motornak a hatásfoka 96%
ezt a motrot csatlakoztatod adapterrel a váltoműhöz
és a nyomatékprobléma meg van oldva.
2.Nem értem azt hogy a PWM-nél, 0-állásban melegszik a vezérlés, hiszen ilyenkor az aksik relékkel levannak kapcsolva a pwm-ről.
3.ENgedély.a műszakin nem nézik milyen motor van.
(kormánymű,fékrendszer,fények,gázok na ez nincs.)
(#) EcoPityu válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Szabi, köszönöm hozzászólásod, és segítséged a Trabantok tisztességének megóvása érdekében, amúgy még több: 19kw/26 paci a gyári adat... Lsd. melléklet. Amúgy már szereztem egy kb ugyancsak 12-15kw-os dinamót, ami persze működik igen nagy nyomatékú motorként is. Csak az a baj, hogy 36v-os. viszont jó hír, hogy 6 kefesoros/60°-onként vannak a kefék/ és már megy egy pár kefével is. Na persze ilyenkor nem is vesz akkora áramot. plusz letesztelük, forog 20000-et Majd nyomatékszabályzás szempontjából egy más után kapcsolgatom rá a keféket ahogy kívánja... Csak előbb vezérlés kéne hozzá, még mindíg!

Trabi.jpg
    
Következő: »»   2 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem