Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.! nNekem 1 multifunkciós időzítővel indul az egész. 8éve működik
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szevasz!
Ezek a kompresszorok (mélyhűtős, háztartási) nem kondenzátoros indításúak, másképp van a segédfázis megoldva. Fényképeden sincs kondenzátor, nincs minek kisülni. 1.1kW-os kompresszorokhoz ritkán használják a fénykép szerinti indítóegységet. (ilyen teljesítményű kompresszor klímában tud 3,5kW hűtőteljesítményt.) Típust tudnál mondani, mert lehet így elbeszélünk egymás mellett? Ha tévedek, tessék kiigazítani. És ismétlésnek:1. nyomás ellen nem tud indulni. 2. leáll(ít)ás után 5 percen belül nem tud/fog újraindulni. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2018
üÜdv!
eEmbraco emtEMT 32 clpCLP eEmbraco emtEMT 26 clpCLP aA teljesítményt fogyasztásmérő dobta ki, gondolom mindkét motor egyszerre indult el a hüűtőben. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
tTípust tudnál írni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szevasz! (Használd a válasz gombot, akkor tudom, hogy nekem válaszolsz/kérdezel)
Run winding resistance 26.20 ohm (főfázis) Start winding resistance 45.7 ohm (segédfázis) 2.1 Starting device PTC (az a korong ott belül) kondenzátor nincs. Totál felvett áram 25C tekercsellenállásnál: 2,8A (Áll a motor, beragadt a forgórész, meg se mozdul) Üzemi áram: 0,45A teljesítmény: 88W Ellenőrizd a tekercsellenállásokat, a többi adatokat odaírtam. Ez a kisebbik (EMT26CLP), a nagyobbik teljesítménye ca. 25%-al nagyobb, ennek arányában változnak az értékek. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Csak elrontottam előző válaszom zmesternek szól.. A copy funkció kegyetlen rosszul másolt, ezen buktam. A bekötés felhasználva VIM rajzát: Fázis a klixonra: oda felülre, ahova a piros kötés megy, Nulla az N-re, jobboldalra. Azért nem árt "megnézni" a PTC ellenállását (átvezetnek hozzá az érintkezők?, azokkat is belemérve) 10-30 ohmnak kéne lennie. Szabályozás nincs, örökjáró a kompresszor. Üdv: StMiklos
üÜdv!. mMa délután szereltem 1 egy másikat ezzel:
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szia! Akkor semmiféle inditórelè nem kell hozzá csak simán bekötöm ès kèsz? Azt hittem a segédfaázisnak csak egy pofon kell hogy forogjon nem folyamatos áram. Bocs hogy ilyen amatöőr vagyok a hőkapcsoló meg a hülye kérdèsek miatt
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szia! Próbáltam lefigyelni a képeidről a beköthetőséget de lehet, hogy elnéztem a hőfokszabályzó kapcsolatát a klixonnál. Az a "pogácsa " az PTC volna. Az induláskor a segédfázisnak ad áramot kis ellenállás mellett, majd az áramfelvétel miatti hőtől megnő az ellenállása. A klixon az a szélsőséges túláram hőhatására old ki. Az 1. pont lenne a bemenet de az tűzősarus, ezért adtam meg a csavaros kötési pontokat és ahhoz a termosztát kapcsolatát a "relén".
Szevasz!
Hívjuk indítóegységnek, ami kalsszikusan relét (is) tartalmaz(hat). A segédfázisnak nagy áram kell induláshoz, amit a relé kikapcsolt. Itt a PTC pogácsa ( ő a "relé") melegedés miatt (ennek kell újrainduláshoz kihűlni!), átmegy nagy ellenállású állapotba (mit mondtam? hidegen 10-30ohm), ami több 1000 ohmot jelent. Gyakorlatlag "kikapcsolja" a segédfázist. Ha akarsz, kötözködhetsz, mert folyik 0,01-0,02 A áram, mert ezt a melegellenállás határozza meg, és ez tartja melegen. Üdv: StMiklos
Nem kötekedèsnek szánom csak ezek újdonságok a számomra ès nem volt tiszta a dolog, de ìgy már világosabb! Köszönöm
Sziasztok van egy kompresszorom az vele a baj hogy a visszacsapó szelepen állandóan jön a levegő!Valamint arra lennék kíváncsi ,hogy minek az a lyuk a szelepen?A szelepből kiesik a tű az baj?
Szia! Az a elágazás ami a visszacsapó szelepen van az a megfelelő nyomáskapcsoló vezérlő levegő csatlakozása volna. Ha nem kell, vakold le. A biztonsági szelepen pedig azokon a furatokon távozik a felesleges levegő az adott nyomáshatár felett.
Ezt most nem értem!Miért ne kéne ?Akkor hogyan engedi le a nyomást a motorról?Kivettem hajtottam bele egy csavart úgy fel is ment a nyomás de ennek úgy kéne működnie ha a helyén van nem?Akkor miért nem működik megfelelően mivel lehet a baj?Próbáld úgy elmondani ahogyan egy gyereknek magyaráznád!Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
Remélhetőleg EZ a típusú nyomáskapcsolód van a kompresszoron. Ha igen akkor látni fogod, hogy a kérdéses vezérlő csőkötést hová kell bekötni a nyomáskapcsolón. Ha nem akar lekapcsolni a nyomáskapcsoló akkor az állítószerkezeten a rugóerőt csökkenteni kell, hogy az adott nyomás át tudja állítani, le tudja kapcsolni. Ezt a nyomásmérőn tudod majd ellenőrizni, hogy ez mikor, milyen nyomásértéken történik meg. Valószínű, hogy amit beépítettél az a maximális nyomásra az az 10 bárra van állítva és ezt nem vagy csak lassan éri (érné el) el a kompresszorod.
Igen ilyesmi van rajta!Na most biztos én kérdeztem rosszul bekarikáztam az egyik képen hol jön a levegő!Azon a lyukon pontosa!A tartályba egyáltalán nem megy fel a nyomás semeddig sem!Mi lehet a gond?Kapcsoló netán a visszacsapó szelep?
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
Talán ez a használt darab amit beépítettél, nem kapcsol vagy be van ragadva és azért engedi el a levegőt a nyomó ágból. EZ egy condor mdr nyomáskapcsoló lehet Bővebben: Link ami hibás. Talán csak el van koszolódva a festékportól. Ki kell venni a levegős kapcsoló elemet és ki kell tisztítani, mert nyitott állapotban van megragadva. Az is lehet, hogy el van benne törve a rugó. Nézd meg, hogy a nyomás érték és a differencia érték hol állnak a tárcsákon. Ha ez a tehermentesítő rész nem akar kapcsolni akkor le kell vakolni a nyomáskapcsolón és a visszacsapó szelepen és majd a fő nyomás kioldja az elektromos kontaktusokat, mert ennek csak tehermentesítő szerepe volna és Neked ez nem szükséges ehhez a kis kompresszorhoz. Ebben sincs ilyen tehermentesítő.
Na ennek már van értelme megnézem mit tudok tenni köszönöm nem is egyszer hanem 1000 szer !Akkor a kapcsoló a gondom remek!Van mi felé elindulni legalább!
Elég lesz, ha csak a visszacsapó szelepen vakolod le , mert az impulzus cső végén lévő tehermentesítő szelep a hibás. Azt kiveszed az imbusz csavar kitekerésével és kész. Az a patron a hibás vagy nincs a helyén.
Üdv!Vettem rá dugót most már működik kb 20-25 perc míg feltölti nulláról 8 b ra aztán kikapcsol. 4 nél minden további nélkül bekapcsol.Bár eléggé melegszik szinte 2 töltés után forró!
Üdv! Nem tudom milyen dugót vettél másikat, mert a tehermentesítő nélkül is menne a nyomáskapcsoló, mert ennek a kompresszornak nincs szüksége erre a tehermentesítő részre, hiszen kicsi a légszállító képessége a komprinak.
Sziasztok!
Vettem egy hűtőközegét vesztett hűtőszekrényből származó kompresszort. Ezt szeretném működésre bírni, de bonyolultabb a “kapcsolótáblája” annál, hogy biztos lehessek a dolgomban. Van egy kazalnyi vezeték, sok csatlakozó, nem tudom, hogy mit dobhatok ki, mit hová kellene kötnöm. Egyenlőre csak az lenne a cél, hogy elinduljon a konnektorba dugva, a távlati cél egy kis airbrush kompresszor és vákuumszivattyú építése. Csak ehhez tudnom kellene, hogy működik-e egyáltalán. Indító kondenzátort nem kaptam hozzá. Az lehetséges, hogy ehhez nem is kell?
üdv.
az első képen 4eres vezetékből a feketét és a barnát kösd össze,kék és zöldsárga nem kell.
Köszönöm, megpróbálom.
Egyébként egy Secop (alias Danfoss) HXK55AA kompresszorról van szó. Ha jól bogarásztam a neten, akkor az a két pólus amit rövidre kell zárnom, az a termosztát, vagy hővédelem kivezetése? És van még ott pluszban egy levágott 3 eres vezetékdarab is, a hálózati kábelen kívül. Gondolom erre sem lesz szükség a jövőben.
Megpróbáltam a fotón látható módon, de így sem indul. Valami nagyon halk búgást hallok, de semmi egyéb nem történik.
Ezt a PTC indítású kompresszort csak folyamatos üzemmódban lehet használni, ha leállítod akkor 5 percig nem tudod újraindítani!
De ahhoz, hogy le tudjam állítani, előbb el kellene indulnia. De arra nem hajlandó.
Két eset lehetséges , vagy megszorult a komp vagy rossz a ptc relé
Akkor ez innentől meghaladja az én képességeimet. Az eladó azt mondta, hogy működött amikor kiszerelte a frigóból. Ezek szerint át lettem verve
Ez nem biztos. Nekem is van itthon hűtőkompresszorom amit kiszerelés után kipróbáltam és szépen működött, majd időhiány miatt 2 évre szekrénybe került. Mikor elővettem akkor csak búgott. Pár erősebb ütés és rázás után nagy nehezen beindult pár perc folyamatos működés után újra rendesen tette a dolgot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |