Fórum témák
» Több friss téma |
Azt is ki lehetett volna mérni, ha már úgyis feszültség alá helyezted. Szerintem a vége felé van még hiba, mert a -16 V rajta van a kimeneten. Olyan, mintha az egyik vég-tranzisztor rövidzárlatban volna. Ha az IC 6-os láb 0 körüli, illetve a 2.3 láb rövidre zárására beáll 0 Volt-ra a kimenete, az IC valószínűleg hibátlan.
Most már mérni kellene, de nagyon. Szakadt ellenállás nem lehetséges? Pl: R143, 56 ohm. Én ilyenkor az összes 100 ohm alattit meg szoktam mérni a multiméteremmel. Ezeket a kis értékűeket még ki sem kell forrasztani ahhoz, nem tart semeddig.
Megyek, megmérem az ic-t, és az ellenállásokat is, aztán jelentkezem. Kezd nekem is gyanús lenni, hogy az aktív alkatrészek sorozatos döglése, az bizony valamelyik passzív miatt van. Csak találjam meg.
Az ellenállásokat rendben találtam, de az IC-t nem. A 6-os lábon -11V van, és ez stabilan marad, ha a 2-3mat rövidre zárom. Gondolom cserés? A végére oda jutunk, hogy csak az ellenállások maradnak eredetiek. De nem baj, csak menjen. Ebben a típusban lévő kondikkal kinek mi a tapasztalata? Ebben 3 db mev-es van, azoknak jó a hírük, hogy nem kiszáradósak. Emelett vannak fekvő, sárga kondik is, ezeket érdemes lenne cserélni?
Ha egyébként a + és a - 12 Volt is megvan ott a 4. és a 7. lábakon, akkor gyanús, hogy ki van akadva az IC. A - bemenetre a hangszóró felől -16V érkezik, de mivel azt invertálja, a kimenetén annál inkább + nak kellene lenni.
Sziasztok én is sokat kinlódtam ezekkel a panelokkal egyszerüen szörnyü a fólia minősége,ha csak meglátja a pákát közeledni máris feljöttek a fólia csíkok.Körbenéztem akkor, és vettem 5000ft ért 2db hibátlan panelt.
Pedig én is megszerettem volna javitani elsőre, de feladtam.
A 4-es lábon míg be van kapcsolva a főkapcsoló, addig 0 volt, a kikapcsolás után felemelkedik olyan 7,5V-ig, majd onnan esik le, ahogy sülnek ki a pufferek. A 7-esen 3,75V. Ennek ellenére, a 6-oson stabil a 11 volt.
Ez nem 12 Volt akkor egyik irányba sem. Be kell szerezni az IC-t is.
Az ic cseréjétől várhatóan helyreállnak a végtranzisztor kollektorain a feszültségek is, vagy talán az egész kapcsolás?
Most nézem, + - 7,6 Voltról megy az IC az eredeti rajzon. Eddig amazt a másik módosított rajzot néztem. Akkor is a két oldali tápnak egyformának kellene lennie. A kimenetnek meg 0 -hoz közeli értéknek. Reménykedjünk. Ha nincs benne további hiba, vagy elkötés, akkor még jó is lehet.
Csere alkatrészem perpill nincs, szóval holnap délutánig pihen. Addig is köszönöm mindenkinek a segítséget, már csak emiatt is muszáj lesz megszólalnia.
Nincs szakadás az R123, 124, 125, 126, 134, 141 4,7K ellenállásoknál? A C109 47pF nem zárlatos, átvezetéses?
Nem, mindegyiket jónak mértem.
Nem olyan egyszerű ez az IC csere sem. Ahol kerestem, ott már nem árulnak uA741pc-t, de LM741-et sem. Ehelyett van a sima uA741, ami a 14 helyett csak 8 lábú. Amennyire néztem, a lábkiosztásuk megegyzik, szóval elvileg a kisebb IC-t nyugodtan beforraszthatnám a 14 lábú helyére, és működne? (Feltéve, hogy más nem rossz, ugye...)
Az ugyanaz, jó bele
Köszönöm, csak fura lesz, hogy kimarad egy pár láb.
Azok nincsenek bekötve a 14 lábúban
Üdv!
Kicseréltem az IC-t, a kisebb, 8 lábúra. Nem javult meg, sajnos... A hibajelenség: bekapcsoláskor a trafó primerjen az izzó felvillan, majd 1-2mp-ig szinte alig izzik, ilyenkor világít a kivezérlésjelző izzója is, majd kis idő után a primerköri izzó világítani kezd, a kivez.jelzőé kialszik. Emellett továbbra is melegedik a T113 - T112 páros, illetve az R142 is.
R142? Az R141 nincs vele sorba? Vagy rossz a rajz? Én sajnos csak azt a rajzot látom, amit ide feltettetek. Ilyen erősítőt én már sajnos évtizedek óta nem láttam. Annak idején is úgy lehet malacom volt, amit hidegen rosszra mértem, azt kicseréltem, és utána egyből jó lett. Akkor még lehet benne keresgélni.
Rosszul írtam: R140 melegedett, bocsánat.
R141 és R142 közös pontja a T113 Emitterén van ....
Azért van még mindig -16 V a kimeneten. Az az oldal valamiért még mindig félre van billenve.
Ilyenkor kezdődik az, hogy az ember rója a köröket, olykor feleslegeseket is, fel lehet készülni akár több nap vetődésre is, míg végül valami bődületesen egyszerű dolog derül ki, valami leszakadt, fordítva lett betéve...
Ahhoz, hogy érdemi külső segítséget tudjunk nyújtani, sajnos elég nagy munkát kéne elvégezned. A kapcsolási rajzra rá kéne írnod valamennyi félvezető lábain testhez képest mérhető feszültséget. A leolvasás legyen tized volt pontosságú és feljegyezendő a polaritás is. Mellékelek egy szerviz dokumentációból kiollózott kapcsolás részletet, hogy érthető legyen mire is gondolok.
Nem ígérem, hogy ma, de szerintem meg fogom csinálni. Jó lenne, hogyha menne, és ha ez kell ahhoz, akkor meg fogom csinálni. Köszi előre is, ha készen vagyok, jelentkezem.
Kijelöltem a mérési pontokat, hátha ezzel segítségedre leszek, valamint rátettem a rajzra a passzív alkatrészek értékét, ami a kiértékelésnél nélkülözhetetlen.
heló
az apt 100 panelból hogy lehetséges még egy kis erőt kicsikarni esetlegesen? mit érdemes cserélni hogy erősebb dinamikusabb legyen ?
Ebből nem lehet és nem is szabad többet kicsikarni.
Úgy-ahogy gyári állapotában jól működik. Üdv!
Azt is vedd figyelembe, hogy ahhoz, hogy érzékelhető növekedést elérj, a teljesítményt kétszeresére kéne növelni (3 dB)
Üdv!
Távolítsd el a rajz szerinti D116-os és D117-es diódákat. A panelen még sorosan forrasztanak velük 1-1 1n4148-at. Azok sem kellenek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |