Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2923 / 3599
(#) Villanymozdony válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 6, 2018 / 1
 
Elég drága fűtési mód a hőtárolós kályha, bár egy rosszul beállított gázkonvektor lehet akár drágább is.
Szerintem ha nincs más fűtésre lehetőség, vagy drága lenne kiépíteni, vegyél fűtésre alkalmas klímát H-tarifás árammal.
Mivel hőszivattyúként működik, sokkal kevesebb energiát fog fogyasztani mint a régi hőtárolós kályhák. A nyári melegben meg hűteni is tudsz vele, csak akkor nincs H tarifa, az fűtési szezonra szól.
(#) goreny válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 6, 2018 / 1
 
Viszonyításképpen: 80 nm házban, szigeteletlen falakkal, régi ablakokkal, állandó üzemben (0-24) 6 kW kellett, 19-20 *C volt, átlagos télen. Konyhában, hálóban 1-1,2 kW 15 nm, szobákban 2 kW 25 nm.
Innentől számolás kérdése, de iszonyatosan drága, még vezérelt áramtarifával is, szerintem csak vészhelyzetben alkalmazható fütési megoldás.
(#) (Felhasználó 116638) válasza (Felhasználó 116638) hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
De csak alap szinten:
Számoljunk 3db 3kW-os kályhát.
Az 9kW. Az "éjszakai" áram 24Ft körül van.
Óránként 216 Ft,napi 8 órával 1728 Ft a fűtésed ára.
Aztán hogy ez mire elég, kevés-vagy sok ez már sok mindentől függ.
(#) Petyaa hozzászólása Aug 6, 2018 /
 
Köszi a hozzászólásokat, régi Elekthermaxok a kályhák, a lakás tégla, régi fajta faablakos 54nm-es, első emeleti.
(#) (Felhasználó 116638) válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Akkor számolj havi 25-30000 Ft átalánydíjjal.(Sacc, főleg ha a vízmelegítő is villanyos, meg gondolom van mikro, PC, stb)Ez teljesen reális becslés.
(#) pjg válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Hivatalos helyen beszerelt gázszett ára többszöröse az autód értékének.
Nekem van egy gázszettem. Felesleges. Jelképes összegért átadom. Ezzel kitudod próbálni a gázosítást. Tartály nincs. PB palackról ment annál akitől vette. Én sohasem használtam.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Idézet:
„Semmi baja nem lesz a szelepeknek tőle.”

Ezen jót nevettem.
Ezt pontosan mire is alapozod?
Ki tudnád fejteni bővebben egy kicsit?
Itt most egy Ladába szeretne gázt építeni és nem egy 5 éves autóról van szó.
(#) minicooper válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 / 1
 
Nem vagyok benne biztos de azthiszem ő pont arra alapozta a megbizhatóságot hogy halál régi orosz vas.Nemtudok biztosat állitani nem vagyok autószerelő és nem is épitettem még gázos ladát de amit tudok az az hogy ezek a vasak ólmos benzinre mentek annó tehát ha még teszünk is adalékot a benzinbe hiába mert meglehetősen keveset kap a benzinből szóval elvileg beégnek a szelepek
(#) Bakman válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Az egyik volt munkahelyemen hivatalosan beszerelt LPG volt egy Lada Samara-ban. Máig tartó borzasztó emlékek fűződnek hozzá: sokkal lustább lett az autó, nehezebb lett a tartály miatt, télen külön művészet volt elindítani, a vártnál jóval többet fogyasztott. Nem állítom, hogy mindegyik átalakítás ilyenre sikerül, mindössze a tapasztalataimat szerettem volna elmondani, miszerint nem biztos, hogy jó befektetés.

Azt már meg sem említem, hogy akkoriban igen macera volt olyan kutat találni (kellett a hivatalos számla), ahol volt LPG is, ma már ez könnyebben megy.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) Petyaa válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Már csak kérdés az hogy társasházra fel lehet e szerelni / telepíteni egy hőszivattyús klímát?
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 1 / 1
 
Arra, hogy sok éven keresztül használtam gázt. Egyébként meg azon nevetsz amin akarsz. Én például rajtad.
(#) SzervízMacska válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Én egy pár évig taxiztam gázos 2105-tel. Sosem volt jó, a gázszerelő és az autószerelő közt ingáztam vele állandóan. A tartály 50 literes volt, de ezeket csak 80%-ig lehet feltölteni. A benzines üzemmódhoz képest 15-20%-kal többet fogyasztott, és mindig gyengébb is volt. Ha hosszú ideig nem mentem benzinnel, utána már nem is lehetett, mert tönkrement a karburátorban az úszó. Az is probléma volt sokszor, hogy zárt helyre, például mélygarázsba nem lehetett vele bemenni. Viszont minden évben a műszaki vizsga előtt jó pénzért be kellett vizsgáltatni, és maga a műszaki vizsga is szigorított és drága volt. Még a taxi vizsgához viszonyítva is. Az idő múlásával úgy elgyengült a motor, hogy hegyi fuvart el se mertem vállalni. De mindezek ellenére sok sikert kívánok!
(#) tbarath válasza Skori hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Hogy mit címkéztek át azt talán egy klímaszerelő, vagy a szervíz tudná megmondani.
De szerintem egyszerűbb lehet a távirányító jeleit rögzíteni és az alapján kitalálni, netán a kódokat megadni az app-nak. Ez nem is olyan nehéz: kell hozzá egy PC aminek van hang bemenete, egy infra vevő (pl. TSOP 1738), 5V táp (USB-ről pl.) és egy jack dugó. Pl. audacity-vel tudod rögzíteni, de a legjobb ha boot-olsz egy linux live CD-ről és az LIRC segítségével rögzítesz (alsa-lirc driver).
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) jani1987 válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 / 1
 
Play áruházba satellite keresőre szinte bármelyik.
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Elég szegényes magyarázat de sebaj
Megértettem, csak azt nem értem ha már fórum akkor miért kell hülyeségekkel ellátni a kérdezőt?!
Amíg nem tudod nekem kész tényekkel alátámasztani azt amit én a majd 20 év alatt tapasztaltam, addig nincs miről beszélgetnünk.
Én itt lezártam ezt a beszélgetést mert értelmetlen az egész.
Nem tesz kárt a szelepekben, sőt kifejezetten ajánlott a gázosítás.
Nem is értem, hogy gyárilag ezeket a típusokat miért nem gázzal hozták ki.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 1 /
 
A hülyeségekkel traktálás nem az én részemről van. Mivel évtizedek óta foglalkozom autókkal némi fogalmam van a működésükről. A gyár pedig azért nem gázzal szerelte ezeket, mert az oroszoknak akkor is korlátlanul volt olcsó benzijük még el is adtak belőle. Bezzeg az eredeti olasz Fiatot már akkoriban is szerelték gázzal, csak az nálunk még nem volt divat.
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 6, 2018 1 /
 
Rendben, nem fogok ezen vitatkozni.
Ezek után el tudom képzelni azt a némi fogalmat az autókról
De ez még mindig nem magyarázat de ám legyen elfogadom.
(#) pjg válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Te nem is vitatkozol!
Egyetlen tényt sem mondtál, se pro, se kontra.
Csak fikázol!
(#) attika válasza pjg hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Mivel ITT már leírták a lényeget amivel tökéletesen egyet értek, úgy gondoltam nem kell különös magyarázat, de ezek szerint te sem olvasol csak próbálsz kötekedni.
Nekem teljesen mindegy, hogy ki és mit épít bele az autójába, én csak leírtam a véleményemet amit fent is tartok mert igen is beéghetnek a gáztól a szelepek.
Nem azt mondtam, hogy azonnal de 15-20 ezrenként érdemes ránézni a szelephézagokra mert ha az elfogy akkor jönnek a gondok.
(#) silent15 hozzászólása Aug 6, 2018 /
 
Sziasztok!

Feldobnék egy olyan kérdést, hogy anélkül, hogy egy erős gépet kellene összeraknom, milyen megoldások vannak MySQL szerver futtatására?
Alapból arra gondoltam, hogy összerakok egy mini-ITX lapos gépet és azon akkor mehet a médiaszerver és a MySQL szerver is többek között, de alapból ez mind csak "játszásra" kellene, arra meg drága lenne. Egy olyan szervergép, amit szerintem a legalább konfig, hogy ne legyen kidobott pénz, 150K, viszont valójában nincs rá szükségem.

Futott már valamelyikőtök olyanba bele, hogy valamilyen módon egy MySQL szervert feltenni valami kis vasra? Raspberryben gondolkodtam, de azért az se túl izmos és nem céleszköz. A lényeg, hogy a legkevesebb fogyasztással szeretnék egy MySQL szervert futtatni itthon.

Bárkinek bármi ötlete?
(#) bbb válasza silent15 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Attól függ mire (mekkora terhelésre) kell. Én 2003-as vason (Intel Xeon egymagos 2gigás processzor és 512MB DDR memória) vígan futtatok MySQL szervert, de nincs nagyon leterhelve, kb. percenként 2-3 lekérdezés, beillesztés megy rajta, azok se túl nagy táblákba (még csak millió körüli rekordszámmal). Szóval olyan hű de nagy erőmű nem biztos, hogy kell hozzá, csak azt kell tudni, hogy mekkora terhelésre számítasz?
Nekem Debian Wheezy alatt fut a szerver, de kipróbáltam Windows Server 2008 alatt is és ott se volt gond.
(#) tbarath válasza silent15 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
A mysql-nek önmagában nincs nagy hw igénye, az inkább a terhelésnek tud lenni. De ha kicsi a terhelés, akkor nem kell neki erőmű, pláne ha kicsi az adatmennyiség is, vagy legalább jól van megtervezve a struktúra.
Alap dolgokat egy sima pc-n, akár rpi-n is futtathatsz, ez utóbbinál az a szívás a disk IO. Ha SD kártyára dolgozol akkor azt hamar kinyírod, ha USB-s akármire akkor pedig az USB2 fog limitálni.
De akár a sima PC-den virtualbox-ba tegyél fel valami linux disztrót, rakj rá egy mysql-t és nézd meg, nem kell neki nagy vas.

Vagy a másik lehetőség: VPS. Egy szolgáltatónál regisztrálsz (én a vultr-t javaslom), egy megfelelően izmos gépet felrántasz egy linux-szal, feltolod rá a korábban megcsinált /etc-t, aztán játszol vele. Miután végeztél lemented a /etc-t és törlöd a VM-et, onnan kezdve nem kerül pénzbe. Vultr-en pl. egy 4 vCPU, 8 GB RAM, 100G SSD konfig 6 dollárcent óránként, ami magyar áfával 21 Ft. Ha havonta 20 órát játszol vele, akkor kerül az egész 400 Ft-ba havonta. De ha ez kevés, akkor van pl. 300 GB SSD-s, 8 vCPU-s, 32 GB RAM-os konfig óránként 23,8 dollárcentért, ami 85 Ft óránként.
(#) Gafly válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Látom osztja itt az észt mindenki ezerrel, szerencsére én nem értek hozzá
olvasnivaló 1
olvasnivaló 2
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) nagym6 válasza attika hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Idézet:
„15-20 ezrenként érdemes ránézni a szelephézagokra mert ha az elfogy akkor jönnek a gondok.”
Ladánál 15 ezrenként benzinnél is elmegy a szelephézag.
Nem a szelephézag elfogyás a probléma, azok a géprészek amiktől a hézag "elmenne" továbbra is normál motorolajozást kapnak gáznál is. A szelepszárak kenése történik az üzemanyaggal, ebben lévő ólom vagy akármi adalékkal, ez hiányzik a gáznál, tehát a szelepszárak, illetve perselyeik kopnak kenés hiányában gyorsabban gáznál.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) Villanymozdony válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Egyelőre nem alakítom át, egyébként se napi használatra tervezem hanem nyári hobbiautózgatásra.
Ettől függetlenül szívesen kipróbálnék egy gázos Ladát, hogy megy. Nem PB palackkal, mert ha kiderül nagyon megbüntetnek, meg tényleg tűzveszélyes.

Érdekes, hogy mindenhol megoszlanak a vélemények a gázüzemről. Én azért tartok tőle kicsit, mert a benzinben mindenféle adalék van, a gázban meg semmi. Így teljesen szárazon mennek a szelepek. No meg csúnya a gáztartály a csomagtartóban.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) Bakman válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Idézet:
„egyébként se napi használatra tervezem hanem nyári hobbiautózgatásra”
Így végképp felesleges pénzkidobás.
Idézet:
„mindenhol megoszlanak a vélemények”
Ez azt jelenti, hogy sokan nincsenek megelégedve vele, sokan pedig igen. Tehát nem lehet kijelenteni, hogy biztosan jó dolog. A kérdés csak az, hogy te melyik oldalra fogsz húzni, miután kiadtál egy csomó pénzt.
(#) zolika60 válasza Villanymozdony hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Az ólommentes korszak óta a szelepeket is csak az olaj keni. Más anyagból vannak a szelepvezetők és ez oldja meg a problémát.
(#) silent15 válasza tbarath hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Köszönöm mindkettőtöknek. Éjjel nappal mennie kéne egy projekt tesztelése miatt, így saját eszköz kellene. Alapból valami "gagyi" vasat akartam összerakni, de rájöttem, hogy vagy bontottból összelegózom, vagy vennem kell, ami még olcsó cuccoknál is újan 100K (tápegység, ház, memória, proci stb.). Lehet Raspberry lesz, 20K-ból megvan a lap, doboz, táp, az USB-re meg aggatok egy régi vinyót.

Nem lenne nagy terhelés, sőt... félóránként kb 200 select (kicsi táblából) és olyan 20 insert és pár update, szóval szinte semmi és az adatmennyiség is így nőne.

Raspberryről tudnátok tapasztalatot osztani? Elbírja GUI-val is, hogy tudjam felügyelni, vagy csak parancssorosban gondolkodjak ?
(#) Bakman válasza silent15 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Raspberry 3 B+: FullHD (1920 x 1080) monitorral is ketyeg vígan. Ha nincs nagy CPU igényes alkalmazás, több is, mint kellene. Ha nem piszkálom, alapesetben 0 - 1 %-ot mutat a CPU terhelésre. Szerintem a te igényeidhez (adatbázis) is több a kelleténél. Természetesen ha kell, parancssorból (SSH) is lehet vezérelni. Egyszerű USB-s egér és billentyűzet és mehet is. Itt (is) van némi infó róla: RPi downloads.

Egy dolog ijesztő volt számomra, szerintem nagyon tud melegedni hűtőborda készlettel is, több ponton is. Raktam mindkét oldalára egy-egy kis ventilátort, azóta hűvös.
(#) jani1987 válasza silent15 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Video kártyát ingyen adok csak senki nem vitte. Máris spóroltál 15 ezret.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
Következő: »»   2923 / 3599
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem