Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Csak egy esetleges vihar le ne törje onnan azt a póznát! Amúgy miért nem kötötték ki?
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2018
Ma reggel a sofőr (oroszlán t.bányaOroszlány - Tatabánya vonalon ), mivel többen kérdezték, hOGY nem kéne-e lekapcsolni a fűtést , megnézte és még_tényleg ment ...
Nem tudom, ebben a hozzászólásban az is a "viccesség" része volt-e, hogy ilyen "helyesírással" lett megírva... A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Moderátor által szerkesztve
Jézus! Hogy lehet az a sofőr ilyen "lüke" hogy nyári melegben bekapcsolt fűtéssel indul el??
![]()
Nem kell mindjárt minősíteni. Lehet, hogy hajnalban indult el, és az ablakok meg párásak voltak. Aztán úgy maradt, bokros teendői miatt.
Avagy jobban melegszik a motor, mit kellene és jól jön a plusz hőleadás.
Rossz helyen nézte a naptárt, azt hitte december van.
A fűtést a padló alatti fűtőrendszerben nézte meg,szerintem TÉL óta ment , gondolom nem egyedül hajtotta a buszt ...
Nekem is van hasonló kollégám mesélhetnék ... TÉNYLEG név nélkül , kollégákkal történt , akár szakmai malőrök , dobjunk össze valami tanuságos esetekről egy csokorral , (nem nyitnék ennek semmi külön fület ) ... Még érdekesebb ha van fénykép . Akit nem érdekel nyugodtan lapozzon. Akit zavar a betűtévesztésem , elnézést buszon írok olvasok , bevallom nem azok közé tartozom akik a metrón is a tájat nézik . A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Nem lehet, hogy forrt esetleg a busz hűtővize? Akkor is be szokták kapcsolni a fűtést.
Úgy tudom ezek külön gázoajjal mennek , nem a motor hűtővizéről , a padló alatt az első kerék után , ahogy ballagsz befelé az üléssorok közt .
Ez reggel 4 után volt , 1.járat . A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
Akkor te nem olvastad az eredeti csigás logós cikket, amit azóta (ma késő délután) lecseréltek...
Mint tudjuk az internet nem felejt.
Idézet: „Az elektromos vezető anyag – legyen ez most a legtipikusabb, egy sárgaréz drót –” Idézet: „Az elektronok ugyan iszonyú sebességgel pörögnek-forognak az atommagok körül, és lökdösik egymást” Én ezt problémának érzem, de nem értek hozzá...
Elektromosan vezető anyag. Elírás lehet. Az elektronok lökdösnék egymást? Nem emlékszem ilyenre a tanulmányaimból igaz, már akkor sem érdekelt a fizika ilyen mélysége. Ettől függetlenül nincsenek bődületes marhaságok a cikkben.
Dehogynem lökdösik egymást,a váltóáramnál nem is áramlanak,hanem az egyik meglöki a másikat,az meg a következőt!
Egyenáramnál annak a sokmillió elektronnak bizony el kell jutnia a drót egyik végétől a másikig, a másik dróton meg vissza. Egyszerű lökdösődéssel nem megy.
![]() Az tény, hogy atomról-atomra ugrálnak, de a végén csak meg kell tenni az utat pl. egy többszáz kilométeres HVDC vezetékrendszerben. ...és nem lazsálhatnak közben. ![]()
És ha elfáradnak még lassabban mennek. A telefonom, pl ha nincs kikapcsolva sokáig, -így nem pihennek az elektronok- egészen belassul.
Az előbb írtam,csak egyenáramnál vándorolnak az elektronok,azért is nem gazdaságos nagy távolságra vezetni. A váltóáram meg úgy működik,mint a Newton bölcső,az elektronok nem száguldoznak,hanem meglökik egymást,ezért lehet kilométerekre gazdaságosan továbbítani.
Ez sok mindentvmegmagyaráz!
Tehát a csigánál is lassabban mászó egymást lökdöső elekronok, mikor megszakad az áramkőr, és nem tudják meglökni az előttük lévőket, hirtelen megfordulnak, és pofán verik az őket meglökőket. Az ebből kialakult tömegverekedés adja a szikrát. Minél nagyobb volt eredetileg az áram, annál nagyobb lesz a bunyó, azaz az ív. Kellően nagy pankráció esetén már hegeszteni is lehet. Idézet: „csak egyenáramnál vándorolnak az elektronok,azért is nem gazdaságos nagy távolságra vezetni.” Ezt hogyan találtad ki így teljesen magadtól? Pedig azok a hülye németek a Szaharából a naperőművek áramát HVDC rendszereken akarják Európába juttatni, mert az szerintük nagyon gazdaságos. ? Egy példa: Siemens Keresőeredmény A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
Nem is igazán gazdaságosságról van szó, hanem arról, hogy a hullámhosszal összemérhető távolságoknál tápvonalról kell beszélnünk. Mivel ezesetben illesztésről sz sincs, könnyen előfordulhat, hogy az állóhullámok miatt a távvezeték végén nem jön ki szinte semmi.
Ma már nem túlzottan nagy probléma a viszonylag jó hatásfokú ide - oda alakítás, használható módszer a nagytávolságú energia átvitelben. A veszteség pedig nem AC, vagy DC függő, hanem áramfüggő. Nagy teljesítmény kis áram, nagy feszültségnél kis veszteséggel vihető át, ahogy az AC -nél is.
Ma már oké,de én még amikor tanultam,így tanították(nagyon jó jezsuita paptanárom volt)azóta eltelt 50 év,és iszonyatos a fejlődés a félvezetők terén. Nem véletlenül nyomta le az AC a DC-t
Nem nyomta le. Ez nem bírkózás. Az elosztói hálózat AC, a transzformátorok miatt sokkal könnyebb kezelni. De vannak esetek, (ahogy előbb írtam) mikor problémás a váltóáramú hálózat, és akkor jön a nagyfeszültségű egyenáramú távvezeték. Ezzel viszont az elosztói hálózat lenne problémás, ill drágább.
Azonkívül egy távvezetékből csak néhány (többnyire egy) van, az elosztói hálózat végpontjai pedig százmilliós nagyságrendű. Sok kicsi sokra megy. (egyébként Tesla is jezsuita iskolába járt Károlyvárosban, ma Karlovac) A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
Én az Edison-Tesla párbajra gondoltam.
Annó nem látszott gazdaságos megoldás az egyenáram "transzformálására", csak a forgó motorok/generátorok. Ahhoz képest egy transzformátor sokkal egszerűbb.
Nem volt semmilyen párbaly, egyszerűen a gazdaságosság ezt hozta ki.
Nna,akkor olvass többet,Edison hülyesége,és gőgje végett legalább20.30 évet csúszott a váltakozóáram elterjedése.
Ebben nem volt szerepe a gazdaságos továbbításnak? Lehet, hogy Edison is belátta hibáját.
![]()
Dehogynem,a végén már ujjvastagságú rézvezetére volt szükségük,és minden háztömbben egy mini generátor állomás,mert nem tudták messzebb vinni a delejt!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |