Fórum témák
» Több friss téma |
Ez oké, de láttunk már gyári hibás alkatrészt...
A gyujtás problémákat az ecu nem tárolja el mert a nagyfesz oldalrol nincs visszajelzés,amugy azt nézted hogy levett gyujtáselosztofedéllel forog a rotor inditozás közben?Az indukcios jelado igényli azt hogy forogjon a rotor és csak ugy indikálodik benne szufla...,ha az indukcios jeladó jo akkor pld a fötengeylt holtpontra téve oldalt jelölés és az elosztot forgatva gyujtáson szintén szikráznia kéne,ha nem forog a rotor az is lehet hogy elszakadt a vezérmüszíj.......
Gyerekek, elindult a vas!
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2018
Hello! Az nagy öröm, de talán megírhattad volna mi volt a hiba. Vagy eredetileg is elég lett volna annyi, hogy "nem megy a vas!" és akkor mindenki várta volna hogy elinduljon..
Az indukciós jeladó volt a hibás. Csere után pöcc-röff. Ezúton szeretném megköszönni minden kollégának a sok segítséget. Jó, hogy van egy ilyen oldal, ahol még lehet segítségre számítani. Még egyszer köszönöm. Üdv mindenkinek. Később még felnézek.
Szia! Köszönjük a megoldást. Talán EZ érdekelt volna ha időben hozzá tudok szólni.
Hehe ez jo.Hülye németek szerint ez a jó hogy egy jelado csere miatt szétkell kapni a teljes elosztot?
Sziasztok!
Nekem egy olyan problemam lenne, (94 es f astra c14nz) hogy menet kozben azonos gazadassal haladok, el kezd megtorpanni az auto, berangat mintha elmenne az ero, ha elveszem a gazt, utana nyomom jo egy fel percig kb utana megint csinalja, na mar most be volt nekem kapcsolva folyamat a hatso ablak futes, ezt eszlelve kikapcsoltam, es lass csodat, nem rangatott egeszen idaig, ha futest/“hutest” kapcsolok rangat, ha vilagitast kapcsolok rangat.. Remelem nagyjabol ertheto amit leirtam Erre szeretnek valami megoldast talalni... Elore is koszonom!! Udv.
Szia! Az amit leírtál az eset kapcsán az erősen az akkumulátor és annak töltésének a hiányosságára utal. Ha bekapcsolsz egy nagyobb teljesítményű fogyasztót olyan mértékű az áramfelvétel ami jelentős feszültségeséshez vezet amitől a kocsi vezérlő rendszere nem működik megfelelően, a perifériáktól nem jönnek a megfelelő értékek a motorvezérlőhöz. Ez lehet akku hiba, test kontakt hiba, esetleg generátor töltési hiba.
Szevasz.
Én lemérném a töltést meg átnézném a kábelokat a generátor körül. Töltés hiányosságra utal a tünet. Lehet csatlakozási hiba is és ott veszít feszültséget. Mérni kell mennyit esik mikor bekapcsolod az említett fogyasztókat a kocsiban.
Opel betegség a gyenge motor testkábel. Azt vizsgálnám legelőször meg.
Köszönöm szépen, átnézem ezeket a lehetőségeket, aztán írok hogy mire jutottam!
Sziasztok!
Vettem egy JOM 7120 coming home modult, ezt szeretném bekötni. Maga a művelet nem tűnik nagyon "vészesnek" a kapott utasítás alapján, mégis megszorultam Bekötési rajz Nem tudom, hogy a világításkapcsoló "mögé" kell-e rakni, vagy a biztosítéktáblához, stb... Magát a vezetékszálakat (színeket) keresem-kutatom neten, mindenhol. Elakadtam. Az a legnagyobb bajom, hogy volt egy szerelőm, aki egy riasztót szerelt be (Spal AS90) és vele például úgy jártam, hogy ki és beriasztás után égve maradt az index, mire ő "kikötötte" Ez gyakorlatban annyit jelentett, hogy elvágta a riasztó csatlakozóján lévő olyan szálakat, amik az indexeket villogtatják. (le sem szigetelte a végét) Én tegnap olvasgattam, hogy valószínű az egyik relé hibás, megnéztem melyik vezérli ezeket a szálakat, kiforrasztottam, be az újat, vezetékek össze - és minden működött!!! Ezek után nem szívesen adnám a kezébe az autót! Kérlek segítsetek, nem akarok kimenni motortérbe a világítás szálakért! (Másik gondom, ha valaki tudna segíteni, hogy a bal oldali hátsó lámpában a világítás / féklámpa (2 izzószálas) egyik lábán van kósza 6V (???) csak járó motornál, ezért ott "pislog" az izzó)
Szia!
A biztositék táblán kell megkeresned a lámpa felé menö kábeleket,a lámpa felé a következö kábelek kellenek a rajz szerint sárga, sárga fekete illetve narancs és narancs fekete.Az eredeti kábelt elkell vágni ami a lámpa felé megy arra megy a csikos kábel mig a nem csikos az elvágott kábel másik fele.A z+ és a z minusz nem tudom mi lehet mert arrol nem ir . Ha egy izzo halványan pislákol és feszültséget mutat az általában test hiba a kocsiknál elöszerettel az index illetve a féklámpa testje szokott ilyen dolgokat produkálni. Nem tudom milyen opeled van de a biztositék takaro lemezen belül le van irva melyik bizti melyikhez tartozik. A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2018
Köszönöm a választ!
Az autó egy Opel Astra G kombi. (2005, Z17DTL) A Z+ bekötésről elfelejtettem linkelni a másik képet (leírás 2. oldal) Itt van: Azt olvastam, hogy az autó "+" bekötésű. Ezért gondolom, hogy a (leírás alapján) a barna kábeleket kell hozzákötni a riasztó azon szálaihoz, amik a centrálzárat vezérlik. (Spal AS90 - Kék/zöld kábelek) A lámpa felé menő kábeleket hogyan találom meg? Elnézést kérek a nagyon amatőr kérdésekért...
Szia!
Mellékelek 1 képet a biztositék táblárol ha a tied is ilyesmi akkor a 6os és a 24 bizti az elsö tompitott bizositékja ,ha kiveszed a 6os biztit multival kimérheted melyik ága jön a kapcsolotol és azt a kábelt kell ugy mond elvágnod.A z- kell neked ha az auton van központi zár és az minusz ágas vezérléssel müködik a zár záró jelével kell pármuzamositani a z- kábelt és akkor a z+ nem kell.a senzor arra van hogy csak sötétben müködjön azt értelem szerüen valahova az ablak mögé kell tenned. Amugy csak halkan jegyzem meg ritka az a riaszto amelyik ugymond +-os vezérléssel müködik igy az inkább minusz lessz! A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2018
Köszönöm szépen! Közben tegnap bekötöttem egy komfort indexet is amit a Vaterán vettem egy srác csinálja (hibátlan volt peter1995 hozzászólása - 54old) de az tuti + bekötésű volt, (van negatívos is) abból gondolom, hogy az autó is az
A szenzort be sem kötöm (menjen csak nappal is) Megpróbálom. Köszönöm szépen még egyszer, hogy rám szántad az időt!
Helló!
Szóval, úgy jártam hogy megnéztem a biztosíték táblán a 6-os és 7-es, valamint a 24-es és 25-ös biztosítékok a világításé. (azért 2-2 biztosíték, mert a hátsó világítást is rá akartam kötni a hazakísérő fényre) Van egy vastag és egy vékony sárga (kapcsolónál találkoznak) ez a bal vagy jobb oldal tompított, és van egy vastag szürke/zöld és vékony szürke/zöld (kapcsolónál találkoznak) ez a bal vagy jobb hátsó lámpa + rendszámtábla világítás vezetékek. (Ezekre rá is mértem multiméterrel, ha kapcsolom a világítást, akkor adja a 12V-ot) A kapcsolótól elmenő szálakat elvágtam, bekötöttem a hazakísérő fény modul (továbbiakban: modul) IN1 kábelére, a kapcsolóba bemenő szálat bekötöttem a modul OUT1 kábelére. (SÁRGÁK) Ugyanezt a műveletet a szürke/zöld kábelekkel elvégeztem IN2 - OUT2. Piros tápvezetéket a fix 12V-ra (kapcsolónál piros vastag szál), feketét külön egy testhez kötöttem. A riasztó tényleg negatív vezérlésű, a Spal AS90 bekötési rajz alapján kék és zöld "COM"-nak jelölt vezetékre a modul Z- és Z- vezetéket kötöttem párhuzamosan. Világítást tudok kapcsolni a világításkapcsolóval, de hazakísérő fény nincs. Riasztó működik, kp-i zár működik. Furcsa, hogy a Spal csatlakozón lévő zöld szál 0.00 voltot mutat nyitva, zárva 0.08V-t VISZONT a kék fix 12v mindig. Beszereléskor a riasztó kék vezetéke (záró) lett rákötve az autó kp-i zár piros/kék vezetékére, a zöld (nyitó) az autó piros/fehér vezetékére. Mit rontottam el? A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2018
Szia!
Kedden szerintem ugy irtam hogy a biztositéktáblán 2 kábel van az egyik a kapcsolóhoz megy a másik fele pedig a lámpához,ha félre érthetö volt akkor elnézésed kérem. Nos a hiba ott van hogy a kapcsolonál szakitottál vezetéket ergo igy a modul hiába kapcsol a kapcsolo kikapcsolt állapotban nem engedi tovább az áramot,megteheted ugyis ha nincs helyed a biztinél hogy a kapcsolonál keresed meg azokat a kábeleket amik BEKAPCSOLT állapotban adják ki az áramot a bizti felé azt szakitod meg és oda kötöd a kábeleket megfelelöen.Ugy már müködnie kell! Neked szerintem az a fontos hogy a riaszto zárásakor kapcsolja fel az első lámpákat vagyis neked a központi zár vagy a riasztobol kimenö zárás jelre kell párhuzamosítani a Z- kábelt.Ha a kék szinu kábel a záró impulzus akkor csak avval kösd össze a Z- kábelt.Ha a központi zárad kulcsal is müködik akkor van saját modulja neki ergo a riasztó csak a nyitás zárás impulzust adja ki a központi modulja felé.Mondjuk nem tudom milyen központi zárad van mert a központik többségénél a fehér és a fehér/fekete páros a megszokott nyito záró kábel amin test jelenik meg ha vált a központi modul de ez csak pillanatnyi vagyis muszerrel mérve az egyik tappancs állando 12von van mig a másik tappancs pedig az adott kábelen és ha müködteted a zárat az ajtonál akkor a müszeren egy pillanatnyi kilengést látsz.A záraknak nem kell az állando test mert leégne a motor nagyon hamar.
Kicsit kiegészitem azért.
A kapcsolónál levó vastag kábelek tartoznak a tompitott fényhez a vékony kábel az a helyzetjelzöd.A helyes bekötés az hogy kiméred a vastag kábelt amin kikapcsolt állásban van áram "12v" annak a párja megy a bizthez azt a kábelt kell elvágni és oda kell bekötni a home modul kábeleit.Ha a hátso lámpákat is akarod akkor a vékony kábelt kell megkeresni az elözöhöz hasonloan de én nem kötném be mert akkor egy áramkörre kerülne a tompitott és a helyzetjelző köre amiböl füst lehet.Azt hagyd ki inkább mert elég neked a tompitott is kis ideig A kapcsolótol egy kábel megy a biztositékig és ott van elosztva jobb és bal oldalra,a helyzetjelzö "vékony kábel" szintén ugyanigy. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2018
Üdv. Ezzel a hozzászólással segitettél nekem is ideiglenesen megjavitani az astrám már az ideg zabált hogy az új szivatyúval se müködik semmi... miközben kiderült hogy a réginek se volt semmi baja... de a kérdés még mindig ott van hogy ha az a kábel nincs elvágva és testelve akkor hol a probléma valójában?!
Haha! Nem megy a motor.
Az a gyanum, hogy az AC pumpa nem kap áramot, mivel tegnap óta nem hallom a hangját. Hol kezdjem el a hiba feltárását? Annyira már eljutottam, hogy a motortérben az adagolószerkezetről lebontottam a benzincsövet - ott nem jön semmiféle üzemanyag. Ilyenkor mi van? Relé, biztosíték? Netán a benzinszűrő (bár úgy néztem, nemrég cserélték) Vagy egyszerűen behalt a komplett AC szivattyúm a hátsó ülés alatt (a benzintartályban)?
Szia igen a tankban van az Ac,nézd meg a csatlakozóját a tank tetején, igen sürün szokott kimelegedni,főleg a negativ vezeték.De adhatsz direktbe is 12v ot neki,próbára,persze megszakitva a saját 12v+ vezetéket.
Ha mégis a szivattyú ment halálba nem kell az egész úszóházat megvenni csak magát a szivattyút. Ha már kint van az egész akkor percek alatt kilehet cserélni A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2018
Az üzemanyag szivattyúnak van reléje azt kell megnézni,hogy behúz e,ez egyszerű gyújtásra rakod és hallanod kell 2 kattanást egyszer behúz a második elenged.Ha hallod ezeket akkor csatlakozó vagy kábel baj van.
A relét már néztem (kattog), az előttes biztosítéka pedig jó.
De házul a tanknál nagy a csönd. A fekete körtömítő-lapot még ki tudtam szedni, de tovább nem jutottam. Csaknem tele van a tankom, és ha elkezdek vele bíbelődni, nem fog kifolyni a lé? Nem szeretném ... Én odáig még nem jutottam sajnos, hogy "kint van az egész". A két rámenő csőcsatlakozót se vettem le, no meg - az eletromos dugóját se. Ha netán leveszem, utána azt a rögzítő "körbelemezt" kell valamerre elforgatni - és máris kész? Láttam már szivattyút, az tényleg nem nagy dolog - ámde odáig eljutni ...
Már néztem - elől, a motortérben van és szép lilás rózsaszínű (Amint a csatolt képen felül látható).
De mi az hogy 2 kattanást kell hallanom? Akkor tehát 2 relé van? Vagy - elsőre csak bekapcsol, majd egy idő után kikapcsol? Ugyanaz az egy darab relé?
Vagy itt a képen - a mellette látható - és levő másik lilás-rózsaszínű szintén AC relé lenne?
Én a biztosítékosat gyanítom csak AC relének. De akkor vajon mi a másik? Avagy az lenne a tank-szellőztetés általános vezérlését végző relé? |
Bejelentkezés
Hirdetés |